Šta je novo?

Trolejbusi

Nema veze sa temom, ali ako neko može da mi preporuči neki shop za nalepnice bio bih zahvalan, nisam ih do sada radio u BG.
 
Zdravo,

Pripremam još jedan predlog, koji će biti poslat GSP-u iduće sedmice. Lično smatram da ovo nije povoljan trenutak za bilo kakve investicije u nova vozila, a pogotovo ne za JPP. Ranije sam napisao da radim na razvoju elektropogona za strane firme, Imam odličnu saradnju sa BKM-om i CAF-om.

Od septembra GSP-ovi Solarisi se povlače iz upotrebe. Najveći problemi ovih autobusa su remonti DAF-ovih motora, kao i ZF-ovi pogonski mostovi, koji sve češće otkazuju zamornim lomovima, a u poslednje vreme ni menjači ne ostaju imuni na kilometre. Međutim, strukturno se dobro drže (rešetke karoserija, kao i podovi).
Predlog je da se neki Solarisi (njih 40ak je u podobnom stanju) preprave u trolejbuse, korišćenjem Škodine opreme iz rashodovanih BKM-ova. Prepravku uz remont bi radila jedna privatna firma, sa kojom GSP ima dobro iskustvo. Uz prepravku, moja firma bi ponudila i baterije za autonomiju od 10ak km, za 12 vozila. To bi bile ispitne baterije, koje se razvijaju za treću stranu i Gradu bi bile besplatne, u periodu trajanja isitivanja od dve godine. S time da bismo mi slobodno koristili sve vozne podatke iz vozila za svoje potrebe razvoja. Nakon isteka te dve godine, gradu ostaju obični trolejbusi, a trakcione baterije može otkupiti ukoliko želi.

Predlog je čisto tehničke prirode, ako neko ima ideje kako i politički da se podrži neka me kontaktira porukom.
Nećemo se direktno protiviti Gradu. Zamolićemo GSP da utiče na Grad, kako bi se trenutna odluka o zameni trolejbuskog podsistema preispitala, u nekom doglednom roku. Dobićemo podršku Mašinskog fakulteta, uz potenciranje da ovim projektom ostavljamo našoj zemlji i Gradu deo razvoja modernih trakcionih baterija. Takođe, prepravkom i remontom autobusa u moderni trolejbus, donosimo reference i čuvamo kadrove domaćoj firmi. Ovo je mnogo značajnije od kupovine novih vozila. Ubrzano ostajemo bez ljudi koji mogu napraviti autobus, koji se još uvek mogu sakupiti i organizovati. Napominjem da se sve može kupiti, sem znanja, jer se ono stiče generacijama i ako se niz prekine, gubi se stečeno.

Ovim putem Grad i GSP bi stekli iskustvo upotrebe autonomnih trolejbusa i proverili stanje postojeće infrastrukture. Potom se može preispitati i novodoneta strategija.
Ukoliko se Streli žuri, postoji sigurno nekih 7 autobuskih linija, koje su upotrebno lakše od trolejbuskih, a koje se mogu elektrifikovati. Za zemljište na Dorćolu nek se malo strpe. Za dve godine, svašta se može promeniti.
 
GSP se ne pita ništa, javno-privatno partnerstvo kojim se ukidaju trolejbusi i privatizuju linije i depo Dorćol je odluka grada Beograda to jest sekretarijata za javni prevoz i gradskog veća na čelu sa gradonačelnikom Šapićem.

GSP je tražio nove trolejbuse početkom decembra ali su to iz sekretarijata inveće grada Beograda ignorisali i dozvolili Streli da podnese zahtev za JPP.

Nadam se da ce se pobuniti radnici depoa Dorćol jer ukidanjem trolejbusa ostaju bez poslova a grad bez tog depoa.
 
IMG_6904.png


Da je ovo bio elektrobus, ovo se sigurno ne bi desilo 😒
 
Мислиш да је електробус боље прегледан у гужви савршене улице Д. ТУЦОВИЋА?
 
Мислиш да је електробус боље прегледан у гужви савршене улице Д. ТУЦОВИЋА?
Sarkazam.

Zdravo,

Pripremam još jedan predlog, koji će biti poslat GSP-u iduće sedmice. Lično smatram da ovo nije povoljan trenutak za bilo kakve investicije u nova vozila, a pogotovo ne za JPP. Ranije sam napisao da radim na razvoju elektropogona za strane firme, Imam odličnu saradnju sa BKM-om i CAF-om.

Od septembra GSP-ovi Solarisi se povlače iz upotrebe. Najveći problemi ovih autobusa su remonti DAF-ovih motora, kao i ZF-ovi pogonski mostovi, koji sve češće otkazuju zamornim lomovima, a u poslednje vreme ni menjači ne ostaju imuni na kilometre. Međutim, strukturno se dobro drže (rešetke karoserija, kao i podovi).
Predlog je da se neki Solarisi (njih 40ak je u podobnom stanju) preprave u trolejbuse, korišćenjem Škodine opreme iz rashodovanih BKM-ova. Prepravku uz remont bi radila jedna privatna firma, sa kojom GSP ima dobro iskustvo. Uz prepravku, moja firma bi ponudila i baterije za autonomiju od 10ak km, za 12 vozila. To bi bile ispitne baterije, koje se razvijaju za treću stranu i Gradu bi bile besplatne, u periodu trajanja isitivanja od dve godine. S time da bismo mi slobodno koristili sve vozne podatke iz vozila za svoje potrebe razvoja. Nakon isteka te dve godine, gradu ostaju obični trolejbusi, a trakcione baterije može otkupiti ukoliko želi.

Predlog je čisto tehničke prirode, ako neko ima ideje kako i politički da se podrži neka me kontaktira porukom.
Nećemo se direktno protiviti Gradu. Zamolićemo GSP da utiče na Grad, kako bi se trenutna odluka o zameni trolejbuskog podsistema preispitala, u nekom doglednom roku. Dobićemo podršku Mašinskog fakulteta, uz potenciranje da ovim projektom ostavljamo našoj zemlji i Gradu deo razvoja modernih trakcionih baterija. Takođe, prepravkom i remontom autobusa u moderni trolejbus, donosimo reference i čuvamo kadrove domaćoj firmi. Ovo je mnogo značajnije od kupovine novih vozila. Ubrzano ostajemo bez ljudi koji mogu napraviti autobus, koji se još uvek mogu sakupiti i organizovati. Napominjem da se sve može kupiti, sem znanja, jer se ono stiče generacijama i ako se niz prekine, gubi se stečeno.

Ovim putem Grad i GSP bi stekli iskustvo upotrebe autonomnih trolejbusa i proverili stanje postojeće infrastrukture. Potom se može preispitati i novodoneta strategija.
Ukoliko se Streli žuri, postoji sigurno nekih 7 autobuskih linija, koje su upotrebno lakše od trolejbuskih, a koje se mogu elektrifikovati. Za zemljište na Dorćolu nek se malo strpe. Za dve godine, svašta se može promeniti.
Moje lično mišljenje, imajući u vidu ono što je @vucko napisao, je da teško da ćeš izvršiti pritisak, odnosno dovesti do promene mišljenja Gradskih čelnika i da bi trebalo da se u javnost iznese pomenuta ideja, navodeći kolika bi bila cena i koje su prednosti u odnosu na elektrobuse i sl. Mada, ne sviða mi se što su u pitanju eksperimentalne (ispitne) baterije. Znam da bi se za to zakačili u Gradu i rekli da hoće da imaju nešto što je provereno, plus što bi takoðe rekli da ne žele polovno nego novo zbog EXPO-a.

Takoðe, treba imati u vidu da je praktično ugovorom dozvoljeno da autobusi zamene trole, jer je dat rok od 3 godine da autobusi zamene trolejbuse, odnosno da 20% vozila mora odmah da bude elektrobus. Tako da i sa te strane treba smisliti priču koja bi išla u korist ideji.
P. S.
Takoðe treba da potencirate i da je u prethodnih nekoliko godina rekonstruisana gotovo čitava mreža i prateća infrastruktura.
 
Poslednja izmena:
ne znam da li je ovo samo moj neki subjektivni osecaj ali u poslednjih par dana ovako predveče se vozim elektrobusevima na 79. Skoro ni u jednom ne radi grejanje. Oseća se da je hladno. Verovatno da se ne bi baterija istrosila? Ovo može da bude još jedna stavka šta ćemo dobiti (hladne buseve) ako zamene trolejbuse
 
Poslednja izmena:
Definitivno nije lako odbraniti se od njih, ušli su svuda, pa i preko renomiranih proizvođača. Dobro, mi smo ipak ekstrem.
Ma nek i pobede ako je to pošteno i ako su najbolji ponuđač, al ne ovako providno kao kod nas gde se pobednik tendera zna nakon prvog dana objave dokumentacije.
 
Ko zna, možda se znao i tamo. Sami tenderi su teška glupost ako najveći broj pondera nosi cena. Neko valjda treba da proceni šta predstavlja dobar odnos cene i kvaliteta. Nažalost, to sa tenderima tako ne funkcioniše, nego dobijaju bukvalno matematičkom formulom. Za mene to nikada neće biti poštene pobede. Kao kod Kineza, imaju sjajne uslove da ponude jeftinije proizvode, kao i Turci, a Evropa bi jedino protiv toga mogla da se bori padom standarda stanovništva, kao i u samoj proizvodnji. Kvalitet bi trebao da bude prioritet, e al dok smo prinuđeni da tenderima vršimo javne nabavke, a ne odabirom po specifikacijama, pa i prethodnim iskustvima, imaćemo gomilu raznih proizvođača sa istoka. Kvalitet ne ide baš dobro uz super povoljnu cenu. Higer koji se probio podosta po Evropi, čak i do jedne Norveške, opet nije zablistao po pitanju kvaliteta, što je potvrđeno na i testovima za izbor autobusa godine. Mada je i Ebusco dosta iskritikovan, iako dolazi iz jedne Holandije. BYD sa druge strane, nema tako povoljnu cenu, al zato ima kvalitet. Naravno da i Kinezi znaju da naprave dosta dobar proizvod, al i kod njih on mora da se plati.
 
Ko zna, možda se znao i tamo. Sami tenderi su teška glupost ako najveći broj pondera nosi cena. Neko valjda treba da proceni šta predstavlja dobar odnos cene i kvaliteta. Nažalost, to sa tenderima tako ne funkcioniše, nego dobijaju bukvalno matematičkom formulom. Za mene to nikada neće biti poštene pobede. Kao kod Kineza, imaju sjajne uslove da ponude jeftinije proizvode, kao i Turci, a Evropa bi jedino protiv toga mogla da se bori padom standarda stanovništva, kao i u samoj proizvodnji. Kvalitet bi trebao da bude prioritet, e al dok smo prinuđeni da tenderima vršimo javne nabavke, a ne odabirom po specifikacijama, pa i prethodnim iskustvima, imaćemo gomilu raznih proizvođača sa istoka. Kvalitet ne ide baš dobro uz super povoljnu cenu. Higer koji se probio podosta po Evropi, čak i do jedne Norveške, opet nije zablistao po pitanju kvaliteta, što je potvrđeno na i testovima za izbor autobusa godine. Mada je i Ebusco dosta iskritikovan, iako dolazi iz jedne Holandije. BYD sa druge strane, nema tako povoljnu cenu, al zato ima kvalitet. Naravno da i Kinezi znaju da naprave dosta dobar proizvod, al i kod njih on mora da se plati.
Neki moj komšija direktor kaže na tenderu se u startu odbija najskuplja i najjeftinija ponuda, najskuplja jer je bezobrazna a najjeftinija jer je loša. A između da se bira :D
 
Ko zna, možda se znao i tamo. Sami tenderi su teška glupost ako najveći broj pondera nosi cena. Neko valjda treba da proceni šta predstavlja dobar odnos cene i kvaliteta. Nažalost, to sa tenderima tako ne funkcioniše, nego dobijaju bukvalno matematičkom formulom. Za mene to nikada neće biti poštene pobede. Kao kod Kineza, imaju sjajne uslove da ponude jeftinije proizvode, kao i Turci, a Evropa bi jedino protiv toga mogla da se bori padom standarda stanovništva, kao i u samoj proizvodnji. Kvalitet bi trebao da bude prioritet, e al dok smo prinuđeni da tenderima vršimo javne nabavke, a ne odabirom po specifikacijama, pa i prethodnim iskustvima, imaćemo gomilu raznih proizvođača sa istoka. Kvalitet ne ide baš dobro uz super povoljnu cenu. Higer koji se probio podosta po Evropi, čak i do jedne Norveške, opet nije zablistao po pitanju kvaliteta, što je potvrđeno na i testovima za izbor autobusa godine. Mada je i Ebusco dosta iskritikovan, iako dolazi iz jedne Holandije. BYD sa druge strane, nema tako povoljnu cenu, al zato ima kvalitet. Naravno da i Kinezi znaju da naprave dosta dobar proizvod, al i kod njih on mora da se plati.
Javna nabavka ne mora da se realizuje u otvorenom postupku. Zakon o javnim nabavkama je odlično zamišljen, ali se ne koristi uvek na pravi način.
Neki moj komšija direktor kaže na tenderu se u startu odbija najskuplja i najjeftinija ponuda, najskuplja jer je bezobrazna a najjeftinija jer je loša. A između da se bira :D
Može, ako hoćeš da ti komisija za zaštitu konkurencije obori tender i da popiješ kaznu :)
 
Ne znam sve detalje o Zakonu o javnim nabavkama, al lako se sve vidi na netu, Paragraf lex na primer. Sve javne nabavke idu preko tendera kod nas, nisam primetio da iole veća nabavka urade sa preskakanjem tendera. Ako može super, al kažem nisam nikada detaljno studirao Zakon o javnim nabavkama.
 
Vrh