Šta je novo?

Trolejbusi

На крају ће бити приватни аутобуси, и ЈКП БМВ који ће преузети трамвај.
 
Ja sam rekao da će biti haos još kad je izglasan pravilnik o starosnoj granici i da je to pogubno za gsp, rezultat toga je predaja poteza 100,300,400 i 700 privatnicima. Da nije uvedena starosna granica, imali bi Japance u saobraćaju, a moglo je da se odvoji bar desetak najboljih Conecta iz 2003, da se remontuju i ostave u saobraćaju bar za šihte, uz to da se sacuva sve što može od starijih vozila do novih nabavki. Do novih nabavki je gsp mogao da raspiše tender za polovna zglobna vozila, a da se Kosmaju po potrebi donira određeni broj Bmc autobusa kad Nbgd dobije te polovne zglobove. Po pitanju trolejbusa ista priča, raspiše se tender i nađe se određeni broj polovnih troli, nebitno kojeg godišta, al samo da su u dobrom stanju i da mogu da odrade jedno 2 godine do pristizanja novih. Nažalost sve ovo možemo samo da sanjamo i naša realnost su privatnici i samo možemo da se molimo Bogu da dobijemo bar Cobre, a ne Akie.
 
Policija ceo Beograd blokira. Trole su takodje stale… ne znam da li je pusten saobracaj sad. E da trole imaju autonomiju… 500 puta o istoj temi pricamo ali sta cemo. Kako ljudi koji nisu na forumu ne pomisle na proteste u vezi troli i samog gsp-a. Znam da gsp nije sam kriv za zatvoren saobracaj.
IMG_2157.png
 
Као да се ико икада бунио за застоје. Колико пута се често дешава да и други видови превоза немају честа испадања.
 
Ovde je više puta pominjana autonomija ovih naših BKM trolejbusa. Da podsetim da oni faktički nisu autonomni ni tih 500 metara, jer čak i sa poptuno ispravnim akumulatorima, nemaju kompresore van mreže, što znači da bi se ta njihova autonomija koristila samo u krajnjoj nuždi, i da je pre namenjena sitnim pomeranjima u garaži, nego da premoste prekide na mreži. Prava autonomija znači potpuno funkcionalno vozilo i kad se raskači sa mreže, a to prosto nije slučaj kod ovih naših trola iz 2010. godine.
 
nemaju kompresore van mreže
Drugim rečima, dok koriste te baterije ne mogu da otvaraju i zatvaraju vrata?

Ali čak i u tim okolnostima, ja bih govorio vozačima da se sa sve putnicima pomere do sledeće napojne deonice. Ne moraju svi odjednom, krene prvo vozilo iz zastoja, ako se zna gde je sledeća deonica pod strujom, mogu odokativno da izračunaju koliko ima i da li će "dopreti".

Da ilustrujem: desi se zastoj i prekid u Kralja Milana od Zvezde do npr Beograđanke. Vozila se naređaju sve do St Trga, a prvo vozilo "u koloni" je kod Zvezde. Ako se zna da je sledeće napajanje kod Beograđanke, krene to prvo vozilo, pa vide može li. Ako to vozilo pak opet stane negde ispred RIK-a, nikom ništa, zaobilaziće ga saobraćaj, a ovi iza će znati da ne mogu i ostaće gde su. A ako prođe to prvo vozilo, i stigne do BG, onda i ovi ostali iza mogu. Jedno po jedno, korak po korak. To je opet bolje nego da sve od Terazija do Slavija stane, u oba smera, i da se čekaju električari 2 sata da poprave, ili zamenski autobusi dok stignu iz depoa.

Naravno, sve to podrazumeva dobro održavan i uigran sistem. A to kod nas nije slučaj. Čak i da su baterije dugo bile ispravne ili menjane, sad posle 14 godina teško da su još funkcionalne. Tako da sad ovde samo fantaziram. Ali kažem, moguće je bilo nekoliko godina da izbegnemo zastoje i gomilanja kada je jedna napojna deonica van funkcije.

Ali da, naravno, ubuduće treba kupiti vozila sa pravom autonomijom. Vreme je da se okonča taj problem da kad god jednom vozilu na nezgodnom mestu se nešto desi, ili se nešto desi mreži, da stane sve u krugu od 3 km. A posle treba krenuti i na sređivanje tramvaja. Evo gledam već par nedelja kako nesrećne tramvajdžije izlaze iz vozila nasred kružnog toka da bi ručno menjali skretnicu... 🙄
 
@Bender Rodriguez
Nije samo vrata. Sve ti zavisi od rada kompresora, kočnice, upravljački mehanizam, a vrata su tek jedna u nizu. Jednim jačim kočenjem može dobrano da se isprazni sistem. Osam atmosfera je neki radni prosek, al zavisi to od modela, mislim proizvođača, al obično ne ide preko 9, do maks 10, ako se ne varam, al ako padne ispod 6.5 ili 6 bari, trebalo bi da se zatvore tristopi, tj. da se blokiraju pogonski točkovi. Neka me neko ispravi ako grešim. Akumulatori se menjaju. I sam sam viđao redovno po garaži da pomeraju te BKM-ove van kontaktne mreže.
 
Ovo sve se baš slučajno događa za vreme vlasti čoveka koji govori da razmišlja da li da kupuje trolejbuse.
 
@Bender Rodriguez
Nije samo vrata. Sve ti zavisi od rada kompresora, kočnice, upravljački mehanizam, a vrata su tek jedna u nizu. Jednim jačim kočenjem može dobrano da se isprazni sistem. Osam atmosfera je neki radni prosek, al zavisi to od modela, mislim proizvođača, al obično ne ide preko 9, do maks 10, ako se ne varam, al ako padne ispod 6.5 ili 6 bari, trebalo bi da se zatvore tristopi, tj. da se blokiraju pogonski točkovi. Neka me neko ispravi ako grešim. Akumulatori se menjaju. I sam sam viđao redovno po garaži da pomeraju te BKM-ove van kontaktne mreže.
I pomislio sam da misliš i na kočnice, ali sam pomislio da zavnjih postoje zasebni kompresori.

Ok, sad mi je još jasnije. Teško bi se izvodila ta "premošćavanja" sa ovim BKMovima, svakako. Ostaje nam onda da se nadamo da će sledeća vozila dolaziti sa pravim, adekvatnim autonomijama.
 
Uvek mi je bila zanimljiva ideja da trole budu hibridi sa nekim minijaturnim sus motorom koji bi se manuelno uključivao u slučaju potrebe za premošćavanjem u slučaju kidanja mreže. Snaga tek tolika da vozilo može da se kreće i da obezbedi vazduh.

Ili motor koji bi okretao samo kompresor a autonomija da bude na baterije.
I pomislio sam da misliš i na kočnice, ali sam pomislio da zavnjih postoje zasebni kompresori.

Ok, sad mi je još jasnije. Teško bi se izvodila ta "premošćavanja" sa ovim BKMovima, svakako. Ostaje nam onda da se nadamo da će sledeća vozila dolaziti sa pravim, adekvatnim autonomi
 
Ima po svetu i trolejbusa sa pomoćnim dizel motorima, i tu se odmah setim atinskih Neoplana kupljenih pre petnaestak godina. Zglobni nose mali motor sa svega 170ks, vrlo moguće i D0834, sa sve 4.5L i četiri klipa. No, za pomoćni pogon sasvim dovoljno. Klasični hibridi su nešto drugo. Tu dizel i elektro motor rade zajedno dopunjujući jedno drugo.
 
Poznajući naš mentalitet plašim se da bi nekome palo na pamet da taj motor od 170KS upotrebi kao primarni motor :D Šapke dobije ideju da ugasi mrežu recimo a trolu pretvori u autobus slabijih performansi.

Samo motor koji može da služi za manevru, ništa više od 15kmh :D
 
Pa u principu takav motor u zglobnom trolejbusu i jeste samo za nuždu, nikako za vožnju. Gde ćeš još slabije od toga😁 Sećam se da je i sam proizvođač deklarisao maksimalan domet kontinuirane upotrebe. Gorivo nije problem, al opterećenje jeste. Hoću reći da mu namena nije da nastavi normalno da vrti krugove u slučaju nestanka struje i uopšte havarije na mreži. Za to je ipak potrebno nešto ozbiljnije.
 
Poznajući naš mentalitet plašim se da bi nekome palo na pamet da taj motor od 170KS upotrebi kao primarni motor :D Šapke dobije ideju da ugasi mrežu recimo a trolu pretvori u autobus slabijih performansi.

Samo motor koji može da služi za manevru, ništa više od 15kmh :D
Svakako ove poslednje zglobne trole ne idu više od 15km jer ako bi išle brze, raspale bi se
 
Tadašnji Ikarus je početkom osamdesetih u svojim prototipovima trolejbusa (2) imao male dizele, snage dovoljne tek da se skloni, pomeri i da ima vazduh i volan.
Uvek to kažem: ikakva nezavisnost od mreže je bolja od nikakve. Sve što bi omogućilo da pređe nekoliko stotina metara bar, rešilo bo 90 posto svih problema sa zastojima ili prekidima saobraćaja.
Recimo, Trg republike i Srudentski nikad više ne bi morali da stanu, kakva god havarija mreže da se dogodi (osim naravno da ne padne cela pa spreči fizički prolaz), ako Vesićeve kocke budu okretane u jednj traci, pukne vodovodna cev... Isto je sa Slavijom, Londonom, Takovskom. Možda bi bili spori, ali bi se sklanjali i mogli da premoste.
 
Motor od 30ks je pokretao toliku mašinu :) Inače, bubin motor je imao primene i u raznim mašinama, recimo vatrogasna pumpa...
 
Nije direktno, vrteo je generator koji je napajao vučni motor i ostale potrošače. Koliko se sećam,i trole iz austrijske donacije su imale neki SUS motor, zapao mi za oko mali auspuh pozadi.
 
Danas sam se vozio sa trolom GB 2177, smer ka Banjici. Malo pre raskrsnice sa Ljutice Bogdana je stala. To je bilo oko 13h. U 14:44 sam prolazio tuda sa trolom iz suprotnog pravca. Pokvarena trola je i dalje stajala na istom mestu i kolona vozila iza nje je bila poprilična. Sreća u nesreći je što nije sama raskrsnica blokirana. Da je imala autonomiju, mogla je da se pomeri na neko zgodnije mesto gde bi čekala da dođu majstori. Yato moramo što pre da kupimo nove trole, i to sa utonomijom.​
 
Dobro jutro trolama divnim. Slikano iz legendarnog Solarisa. 2 bundevice na Medaku (jedna je ova sto se vidi sa gb 2168 a druga dole vec na okretnici za koju nisam video gb). I obicna kratke crvenka trola gb 2043. Video sam i sklopaciju,kantu,smece,taljigu od trole (stara aksm).
IMG_2248.jpeg
 
Vrh