nemaju kompresore van mreže
Drugim rečima, dok koriste te baterije ne mogu da otvaraju i zatvaraju vrata?
Ali čak i u tim okolnostima, ja bih govorio vozačima da se sa sve putnicima pomere do sledeće napojne deonice. Ne moraju svi odjednom, krene prvo vozilo iz zastoja, ako se zna gde je sledeća deonica pod strujom, mogu odokativno da izračunaju koliko ima i da li će "dopreti".
Da ilustrujem: desi se zastoj i prekid u Kralja Milana od Zvezde do npr Beograđanke. Vozila se naređaju sve do St Trga, a prvo vozilo "u koloni" je kod Zvezde. Ako se zna da je sledeće napajanje kod Beograđanke, krene to prvo vozilo, pa vide može li. Ako to vozilo pak opet stane negde ispred RIK-a, nikom ništa, zaobilaziće ga saobraćaj, a ovi iza će znati da ne mogu i ostaće gde su. A ako prođe to prvo vozilo, i stigne do BG, onda i ovi ostali iza mogu. Jedno po jedno, korak po korak. To je opet bolje nego da sve od Terazija do Slavija stane, u oba smera, i da se čekaju električari 2 sata da poprave, ili zamenski autobusi dok stignu iz depoa.
Naravno, sve to podrazumeva dobro održavan i uigran sistem. A to kod nas nije slučaj. Čak i da su baterije dugo bile ispravne ili menjane, sad posle 14 godina teško da su još funkcionalne. Tako da sad ovde samo fantaziram. Ali kažem, moguće je bilo nekoliko godina da izbegnemo zastoje i gomilanja kada je jedna napojna deonica van funkcije.
Ali da, naravno, ubuduće treba kupiti vozila sa pravom autonomijom. Vreme je da se okonča taj problem da kad god jednom vozilu na nezgodnom mestu se nešto desi, ili se nešto desi mreži, da stane sve u krugu od 3 km. A posle treba krenuti i na sređivanje tramvaja. Evo gledam već par nedelja kako nesrećne tramvajdžije izlaze iz vozila nasred kružnog toka da bi ručno menjali skretnicu...