Šta je novo?

Trolejbusi

Najjača stvar kod EKO2 je što u momentu kada staje u Balkanskoj, okrenut KA centru, on zapravo ide OD centra. Malo je šuntava linija, realno. 🙂 Ali ajd kao, za sada može da ostane.

Inače naravno da svi trolejbusi treba da se vrate do Studentskog trga. To nikada nije ni bilo pitanje. Jedini razlog zašto su neki iskasapljeni do Slavije je što su im vozila masovno propala tokom rekonstrukcije Trga kad su ih ostavljali na okretnicama i nisu nabavili nove, pa im je boga pitaj koliko BKMova izbačeno iz stroja do sad.

Slika od leta 2019, kad su ih krpili i noću ostavljali po okretnicama umesto da naprave specijalni uski prilaz-prolaz preko Trga samo za trolejbuse odnosno kipere koji bi posle 23h i ujutru prevozili vozila od napojne deonice Kolarčeva do Dobračine.
wI6t5R9.jpeg
 
Ajd da vratimo sve trolejbuske linije kroz Kralja Milana i Terazije pa da onda vidimo tu njenu popunjenost.

Opet će svi autobusi biti popunjeni, jednostavno previše je ljudi na tom potezu.

U principu ne treba skraćivati trole zbog EKA, niti treba ukidati EKO zbog trola, jedno ne treba isključivati drugo.

Barem moje mišljenje, jednostavno ne vidim problem ni da autobusi idu prazniji, glavni pravac ka centru, valjda i ljudi zaslužuju da putuju malo komotnije.
 
Opet će svi autobusi biti popunjeni, jednostavno previše je ljudi na tom potezu.
'Oće, jer svim tim ljudima nije cilj Slavija nego zapravo BNV. ;)

U principu ne treba skraćivati trole zbog EKA, niti treba ukidati EKO zbog trola, jedno ne treba isključivati drugo.
Tačno, ali onda ne bi EKO 2 liniju koristio toliko veliki broj ljudi i onda bi se postavilo upitnim postojanje i svrsishodnost same linije i njene trase, obzirom da 90% korisnika na relaciji Tadeuša Košćuškog - Studentski trg - Terazije - Kralja Milana - Slavija izlazi upravo na Slaviji i preseda na 19, 21 i 22.​

Barem moje mišljenje, jednostavno ne vidim problem ni da autobusi idu prazniji, glavni pravac ka centru, valjda i ljudi zaslužuju da putuju malo komotnije.​
Zaslužuju, samo što nas cela ova zavrzlama dovodi / vraća na prethodna dvaodgovora (konstatacije).​
 
I dalje je koristan Eko2 jer je dosta ljudi koristi u pravcu Galerija - Slavija i Slavija - Galerija, tako da je svakako opravdana. Pa već kod Galerije se napuni odmah da vise ne moze da se sedne dalje, a svakom stanicom je sve veća gužva i bude krcat.
 
Mreža sa Terazija mora da se skine da bi tuda mogli i tramvaji, nema dovoljno širine da oba imaju mrežu
Ja sam nekada mislio da trolejbus i tramvaj ne mogu povučen iskustvom sa Slavije kada se nešto pokida od provodnika, pa sve stane. Kao i da je stalno kidanje mreže i zaustavljanje trolejbuss nešto "normalno". Smer rešenja je dosta prostiji, obuka i dokvalifikacija kod onih koji su odavno izmislili rupu na saksiji. Po Švajcarskoj i bivšem SSSR ima premnogo primera gde su tramvajska i trolejbuska mreža u istoj ulici.

A na kraju krajeva, sasvim je zdravo i na mestu razmatranje podzemnog tramvaja ispod Kralja Milana kao premetro, jedna od varijanti pri studiji opravdanosti.

@Bender Rodriguez U Brestu, Belorusija su za produženu nočnu pauzu preneli kontaktnu mrežu iz jedne u drugu ulicu na delu puta koji se rekonstruiše. Ovo nije superiornost sega-mega-hiper-hajktek razvijene civilizacije, već obična stvar, standard za deo Evrope van Albanoserbske zone. Moguće da imaju jednu takvu elektro-operativnu grupu za celu Belorusiju, i da se u Srbiji ne isplati sa tako malo trolejbusa imati tako, ali ako se zna da će radovi trajati dugo, da privremeni terminus kod Sremske prima trolejbuse (gde je 31 okretao), i pristup garaži da se naprave za produženi vikend (od petka u 20:00 do ponedeljka u 4:00).

U nekoj zdravoj strategiji, Srbija bi imala neki svoj Belkomunmaš bez tolikih preterivanja kao u Belorusiji da skoro sve budu domaće komponente, imao dosta trolejbuskih i tramvajskih gradova, i operativu za gradnju i održavanje tramvaja i trolejbusa. Sa 10-15 trolejbusa i još toliko tramvaja godišnje je neodrživo imati proizvodnju, ali da ako se ti sistemi šire i razvijaju po celoj Srbiji.
 
@Aleki37
Da ti odgovorim vezano za trolejbuse, odnosno koje autobuske linije mogu 1/1 da se konvertuju u trolejbuske, uz osvrt na postojeće linije što se tiče raspodele vozila. Trenutno nemam vremena za detaljniju razradu, pa to nekom trećom prilikom.

solo: 21, 22, 44*, 68*, 71, 82*, 84,
zglob: 15, 16*, 19, 27*, 27E*, 28, 29, 31, 35, 40, 41, 48*, 50, 59, 75, 77, 78*, 706

Linije 16 i 27E bi koristile kontaktnu mrežu od Takovske ka perifernim terminusima, kao i od Zelenog venca do terminusa na NBG.

Linija 27 bi koristila kontaktnu mrežu od Bogoslovije ka perifernom terminusu.

Linija 44 bi koristila kontaktnu mrežu na delu od Topčiderske zvezde do skupštine. Po izgradnji (proširenju Dunavske), mogla bi da se sprovede kontaktna mreža od raskrsnice Trga i Francuske, pa sve do Dunav stanice. Opciono, ukoliko bi se linija 44 preusmerila da saobraća Takovskom, Svetogorskom i Makedonskom, uz prethodno pomenute uslove, koristila bi kontaktnu mrežu od Topčiderske zvezde do Dunav stanice.

Linija 48 bi od Slavije do perifernog terminusa koristila kontaktnu mrežu. Ukoliko bi se izgradila mreža od Cvijićeve do Bul. despota Stefana, koristila bi i mrežu od Cvijićeve do ŽS Pančevački most.

Linije 68 i 67 bi zamenile terminuse i tada bi linija 68 koristila 100% kontaktnu mrežu duž trase.

Linija 78 bi koristila kontaktnu mrežu na delu od Kneza Miloša do Banjice II, te od Ušća do Studentske, kao i od Prvomajske do terminusa Zemun /Novi grad/.

Linija 82 bi bila skraćena do bloka 70 i tada bi koristila kontaktnu mrežu odatle pa sve do skretanja za Paviljone.​
 
Da ti odgovorim vezano za trolejbuse, odnosno koje autobuske linije mogu 1/1 da se konvertuju u trolejbuske, uz osvrt na postojeće linije što se tiče raspodele vozila.​
1. Ravan teren NBG nije za trolu, pogotovo ne 67/68 koje celu svoju trasu idu širokim bulevarima. One su idealne za elektrobuseve. (Mada nisam protiv jedne trolejbuske linije u blokovima. Može 82.)
2. Ako može 59, što ne bi i 42? Ipak je ona, kao 12, nekad bila trola (bar delom svoje trase).
3. Ako već postoji kontaktna mreža u Venizelosovoj, što ne bi trole išle tuda?
4. 27 bi trebalo produžiti do Studentskog trga da ne bi nepotrebno trošila autonomiju na okretnici.
5. Trole su onim planom od ko zna kad predviđene i na Vidikovcu, zašto ne bi bar 53?
6. Ne bih slao trole u predgrađe, teško onoj trolu koja završi na 706.

Manje bitno, ja bih preusmerio 19, 21 i 22 različitim trasama do Studentskog trga (Nemanjina, Mileševska).
 
Ravan teren NBG nije za trolu
:ROFLMAO:

Ako može 59, što ne bi i 42
Zbog trase od Dragiša Mišović pa do Kneževca, izuzev dela koji deli sa 59.

Ako već postoji kontaktna mreža u Venizelosovoj, što ne bi trole išle tuda?
Samo ako to ne remeti / ne znači izmeštanje trolejbusa iz centra (Svetogorska, Makedonska, Trg republike, Terazije i Kralja Milana).

Trole su onim planom od ko zna kad predviđene i na Vidikovcu, zašto ne bi bar 53?
Problem su vijadukt kod Ade Ciganlije i Petlja Radnička.

Ne bih slao trole u predgrađe, teško onoj trolu koja završi na 706.
Ja sam napisao koje linije mogu bez problema da postanu trolejbuske. A kad smo već kod prigradskog prevoza, ni Nova Galenika, ni Novi grad, ni Ledine, ni Mirijevo, ni Medaković, ni Lešće, ni Petlovo brdo nisu gradsko jezgro, pa se slažemo da je OK da ide trolejbus tuda.
Manje bitno, ja bih preusmerio 19, 21 i 22 različitim trasama do Studentskog trga (Nemanjina, Mileševska).
Kao što napisah na početku prethodnog posta, nisam se bavio ovom prilikom reorganizacijom trolejbuskog podsistema, već samo koje autobuske linije mogu da se pretvore u trolejbuske.
 
Samo ako to ne remeti / ne znači izmeštanje trolejbusa iz centra (Svetogorska, Makedonska, Trg republike, Terazije i Kralja Milana).
Apsolutno ne. 28, 29 i 41 ostaju na trasi.
Problem su vijadukt kod Ade Ciganlije i Petlja Radnička.
U mom planu stavljeno je da trola 53 u oba smera ide Požeškom. U tom delu bi išla bez kontaktne mreže (dodaću kad napravim HD mapu)
Ja sam napisao koje linije mogu bez problema da postanu trolejbuske. A kad smo već kod prigradskog prevoza, ni Nova Galenika, ni Novi grad, ni Ledine, ni Mirijevo, ni Medaković, ni Lešće, ni Petlovo brdo nisu gradsko jezgro, pa se slažemo da je OK da ide trolejbus tuda.​
Pa dobro, ali ovo je Batajnica, koja je raskantala ko zna koliko zemunskih ikača.
 
Dok vi pricate o autobuskim linijama da se pretvore u trolejbuske ovo se desava na ulicama:
IMG_2293.png
 
To što pričam o nekim stvarima vezano za trolejbuse, a koje se ne tiču trenutnog stanja, ne znači da mi nije stalo do istog, da se isti sačuva, ali i unapredi. To se može videti i kroz neka moja ranija pisanja gde sam isticao kako su se trole baš često kod mene u kraju kvarile, između ostalog. Takođe, ima dosta stvari koje radim, ali se njima ne hvalim jer, niti sam od onih koji vole da vode online dnevnik i da obevaštavaju svet iz minuta u minut šta rade sa svojim životom, niti smatram da sad treba svaki put kada prijavim nešto da podelim sa svima. Ono što smatram da je bitno, to i podelim sa svetom.​
 
Мени је драго што се поново повела прича о ширењу мреже и новим линијама макар на нивоу форумашког маштања. И без увреде икоме сморила су ме кукања на неисправност возила и некако имам утисак да иду на руку плановима доктора Шапића да сви тролејбуси буду изрезани швајс апаратом а мрежа покидана.
 
Teško je bilo šta planirati i predlagati kad se ništa pouzdano ne zna na duže staze. Ne samo da ne znamo šta će biti sa trolejbuskim podsistemom, nego ne znamo uopšte ni da li će se neke saobraćajnice ikada proširiti, neke okretnice izgraditi, koji su planovi za koji deo grada. Mislim sve to kao stoji na papirima ali to su mrtva slova na papiru kojih pritom ima 10 varijanti i koji se menjaju i mutiraju kako se kome ćefne. Mi čak ne znamo ni za koliko ljudi će Beograd "otežati" u narednim godinama i gde će se oni smeštati, u koje krajeve.

Zato se u pogledu linija ne bavim više čak ni maštanjima, jer koja je poenta razmišljati šta i kako npr sa Makenzijevom kada čak ni jedna čuvena Žička još nije proširena, niti ima naznaka da će biti.
 
Nije teško predlagati da se ne odustane od trolejbuskog podsistema.
 
Video sam bundevicu na 41 ili 40 i sklopociju (staru aksm) na 40. Takodje bio je i Higer na 40, nista novo.
 
Vrh