Šta je novo?

Trolejbusi

IMG_2012.jpeg
 
Volim ja zglobove, ali ne treba preterivati s njima jer sam X puta video kako na očajnim BG ulicama (naravno, desna obala Save) i raskrsnicama zablokiraju saobraćaj kad stanu poprečno. Gde god bih mogao, pustio bih zglobove. Ali gde ne može, i gde mogu da prave probleme, išao bih na solo.

Ne treba ih trpati tamo gde ne mogu da prolaze normalno, al ako se sve planirano ostvari, sem Kosmaju, apsolutno ni jednom pogonu GSP-a ne treba niti jedno solo vozilo. Karaburmi ostaje bukvalno 32E koji komotno mogu da uzmu. Novi Beograd tek. Zemun ako se stvarno ukine, a pride im je solo trebao za pojedine linije poteza 700. Uzeto je 174 Higera, 70 BMC, plus M i LE serija. Ako se odloži suludi propis o starosnoj granici, stvarno u ovoj nabavci ne treba ni jedno solo vozilo za GSP. Linije se lako preraspodele, a za Kosmaj je dovoljno 200+ solaća, koliko ih trenutno imamo. Tipa od 2026/7 treba ponovo nabavljati i solo vozila.
 
Ma i tu granicu ukinuti. Vozilo neka radi dok postoje uslovi za to, pa imalo dve, 12 ili 22 godine. Uvek su besmislene te granice. Jedini kriterijum treba da bude tehnička ispravnost vozila. Ali pošto je moronima bitna statistika i lakše im je da ne održavaju ono što smo svi mi kupili, onda uvode ove maloumne propise.
Sad ne gotovo, proslo je i mislim da niko to neće ukidati, pa i nova gradska vlast jednog dana
 
Pa ako nastave da delaju po toj odluci, onda treba i solo, al ukupan broj od 300 vozila opet nije dovoljan onda. Od tih 300 pričalo se o 180 da bude zglob, a Solarisa je 200. Znači opet zglobni autobusi idu u minus, i gde će sa još 120 solo vozila. Nikako mi se ne sviđa kuda to ide, sve i da sad naruče 300 autobusa. Pogotovu ako sve bude BMC, plus Akia daleko bilo.
 
Ma sta vam je jel vi stvarno verujete da ce biti 300 vozila? Kakva laz. Vise od pola ce biti u garazama. I ovo sto sad imamo stoji u garazi barem petina (pricam za nova vozila). Za trole naravno nece biti ovako ali..
 
Najveća greška je rashod remontovanih Conectosa.... Bmc i Higer su dokaz da su nekvalitet, mislite da će trole biti kvalitetnijeg? Čisto sumnjam.

A nikada neće priznati grešku da su u*bali sa nabavkom.... Šta vredi 174 Higera, kada je 50 na popravci.... Nekima pitanje da li i ima spasa (#3524).
 
Mora se i ukinuti onaj pravilnik da vozila u saobraćaju ne smeju biti starija od X godina, odnosno da umesto toga na svakih 5 godina mora da se obnovi bar 50% voznog parka (odnosno onog broja vozila koji je zahtevan poslednjim ugovorom o dodeli linija) i da prosečna starost sme da bude između 5 i 10 godina. Isto tako se mora da se uvede standard za vozila (broj sedišta, broj stajaćih mesta, mesta za invalide i kolica za bebe, displeji za informisanje, itd itd), kako bi se izbegla šarenolika kupovina. I najvažnije, mada ne znam koliko bi ovo pravnog osnova imalo, ali privatnici, koji žele da nastupaju u gradu, moraju zajedno nastupiti pod jednim udruženjem, u koje onda mogu ulaziti i izlaziti pojedinačni prevoznici (koji naravno moraju ispunjavati zadate uslove od grada). Na taj način grad plaća sve jednom udruženju, a oni posle rade sa tim parama sve što treba.
Ovako nema smisla da svako kupuje šta želi od vozila.
Još kad bi se potrudili da veći udeo šinskog prevoza ne ostane na spisku predizbornih obećanja više bi i vozila ostalo duže u koliko-toliko prihvatljivom stanju uz oslobođen budžet namenjen neophodnoj infrastrukturi efikasnijih sistema.

Više ne bi bilo dileme o tome čime zameniti dotrajale trole, koliko tramvaja nabaviti, kako vezati Prokop sa gradom. Ne bi bilo sage o Pančevu u Sibiru niti razaranja BG voza neusvojenim pravilima o uslovima za vršenje rekonstrukcija na teritoriji grada, potrebnim infrastrukturnim i inventarskim kapacitetima, minimalnom kvalitetu usluge.
 
Ceo "projekat" javnog prevoza u Beogradu se bazira na tome da se nešto uradi jednom u 10 godina i onda ništa, dok ne nastane haos kao što je sada. Vlast očigledno ne kapira da javni prevoz mora konstantno da se obnavlja i unapređuje, a ne onda kada im se ćefne.
 
Problem nije u tome što ga unaprede kad im se ćefne, nego način na koji ga unapređuju, koji je po pravilu na našu śtetu, i koji podrazumeva zamenu zglobnih autobusa, trolejbusa i tramvaja solo vozilima.
Kada je u Kosmaju i generalno u svim pogonima gorelo za solo vozilima, pokupili su Bmc krseve sa fabričkom greškom sa lagera i uzeli sklepane Higere za 6 meseci, to nas je izaslo oko 50 miliona evra i nanelo je veliku štetu gsp-u, jer su ta vozila stalno u kvaru i bacio se ogroman novac na održavanje vozila. Sada će tako uzeti sklepane zglobne Bmc, kao i neke sklepane kineske trole za par meseci.
 
Problem je što se sve radi na brzinu, a posebno sad dok je vakuum u gradskoj vlasti.
Važna su im vozila na broj, a nikako njihova funkcionalnost i trajnost, kao i budući troškovi u eksploataciji.
Higeri su se dovoljno pokazali, a o čitavom spektru turskih proizvođača da i ne govorimo. Savremeni trolejbus je vrlo sofisticiran, praktično dvosistemsko vozilo i prelazak našeg održavanja na novi tip
Trolejbusi su neophodni i ako već treba da budu neki jeftini, bolje bi bilo da se opet radi sa BKM, ali to izgleda, politički nije moguće.
Politika nas trenutno ograničava i zatvara i otvara samo uska vrata ka istoku. A otud znamo šta može da dođe, od uslova kreditiranja i kupovine, do kvaliteta.
 
Meksiko Siti.je kupio Yutong trolejbuse, kineske dakle, nisam iskopao podatke o tome kako su pokazali, naizgled deluje bolje od Higera.
 
3122 и 3410 раде 41,а на 40 видим 2051.Мада има аутобуса и на 40 сигурно.
 
Moguće da se spremaju za ukidanje trola, pa testiraju buseve. Šta briga putnike da li je trola ili bus, da parafraziram jednog genija.
I sta cemo onda sa svim onim silnim zicama (tj. celom trolejbuskom mrezom) ako genijalci stvarno ukinu trolejbuse ? Da necemo mozda da potapamo kupus sa njima ? Mada mozda i ja tu gresim jer je nas prevoz toliko "napredan" da nas zovu iz raznih evropskih gradova da znaju kako nam je prevoz tako dobar tako da nam i ne trebaju trole.
 
41 kompletno autobusi, 40 nisam video ali na aplikaciji piše da ima trola. 28 radi normalno. Tako da nisu radovi u pitanju, iako jesam video raskopano skretanje iz Kosovske
 
Poslednja izmena:
Sad sam upravo video sve autobuse na 41 kod banjicke pijace, a 40 nisam video nijedan kao da nikada nije ni uvedena linija. Na netu nista ne pise oko nekih radova na ulicama ili cak na trolejbuskoj mrezi. Jel neko zna da li barem 29 normalno ide ?
 
Vrh