Šta je novo?

Trolejbusi

Pitanje novinara: Šta je sa tramvajima i trolejbusima, kada možemo da očekujemo kupovinu novih

Odgovor: Ne znam, ne možemo sve odjednom. Hoćemo da uzmemo 300 autobusa mi kao GSP, ali hoćemo i da privatne prevoznike uslovimo da i oni kupe nove autobuse. Tramvaje takođe hoćemo da kupujemo, ali ovakvo stanje je problem jer imamo Privremeni organ. Nemamo Gradsko veće koje to može kvalitetno da odradi i mnoge stvari nemamo. Tako da ne znam koliko će još da traje ovo stanje, ali Beograd je objektivno u ovakvom stanju od septembra. Mi smo prvobitno hteli 50 novih tramvaja, ali videćemo da li ćemo možda i više nabaviti uz garancije Vlade Srbije. Mi imamo sredstva odakle ćemo da isplaćujemo, kreditno smo dobri. Jeste nam ideja da to za nekoliko godina obnovimo. Što se tiče trolejbusa, oni su dvostruko skuplji nego autobusi, ali je pre nekoliko godina ta cela mreža rekonstruisana, čini mi se 10 miliona evra je dato. Stvarno je greota da je ne iskoristimo, ali mene nešto boli srce za nešto što… ali platićemo, šta da radimo.
 
Душица малена, боли га срце да узме 300 турских канти уместо 100 трола.
Da uzme Otokar ili mozda Guleryuz pa i ajde (meni se cine kvalitetnijim od ostalih turskih buseva). Nadam se da necemo dobiti neke kineske trole jer imam osecaj da ce to biti.
 
Cobra radi samo solo vozila. Ne znam koliko su nam solaći i potrebni naredne tri četiri godine. Bukvalno ne bi pogrešili samo zglobna vozila sad da uzmu, pa da ih bude i 300. Ako se već planira da GSP uzme pojedine gradske linije mesto poteza 100, 300, 400 i 700. Za trojelbuse se zna. Ne mora Hess, al Poljaci i Česi su tu sa raznim svojim varijantama, pa makar to bio i SOR ili IVECO sa Škodom kao osnovom.
 
A to očekujemo svi, al nadamo se i nekoj promeni. Neka uzmu i iz Turske, al barem neka to bude Otokar ili Isuzu. Zanima me samo ko od domaćih moćnika stoji iza uvoza ovolikih BMC autobusa. Ista faca gura i njihove kamione na naše tržište.
 
Џабе прича о Соровима,Шкодама и Соларисима кад знамо да више то није интерест власти. Не могу да муљају паре са квалитетним фирмама. Ја не знам које турске и кинеске троле уопште постоје. Можда буду поново руске, ко зна…
 
Problem je što trenutna vlast ne postoji, tj. nije legitimna na oba nivoa.
Žure da završe priču o mreži linija kako bi u slučaju gubitka grada, smanjili štetu i imali monopol, kojim bi posle lako ucenjivali novu vlast, koja će se naći u čudu pred rupama svih vrsta: od ulica do blagajne.
Kako drugače objasniti odlučivanje o tako važnom pitanju telefonskom sednicom, dan dva pred konstitutivnu (koja se neće dogoditi).
Ove stvari, svi veliki tenderi i odluke sa dalekosežnim posledicama, moraju sačekati legitimnu vlast, koja god bila, ma kad se uspostavila.
 
Juce sam se vozio 29kom u troli gb 2011. Uopste ne lupa,ne zveketa, ima grejanje, nista ne visi od delova. Ova trola je jedan od primera pravih troli. Sve trole kao sto je ova treba da ostanu (plus remontovane). Ostale u kantu.
 
A to očekujemo svi, al nadamo se i nekoj promeni. Neka uzmu i iz Turske, al barem neka to bude Otokar ili Isuzu. Zanima me samo ko od domaćih moćnika stoji iza uvoza ovolikih BMC autobusa. Ista faca gura i njihove kamione na naše tržište.
Od rusa ne možemo da uvezemo ni šraf ni pivo, a kamoli trolejbus. Navodno se pregovara sa kinezima da se od nekog nepoznatog proizvođača eventualno kupe trolejbusi neke od narednih godina.
 
Nešto mi baš i neće nedostajati to što od Rusa ne možemo da uvezemo trole. Ako se baš desi da dođu iz Kine, verovatno da ni to neće biti dobro. No, bili su izbori, i prilika da se ovi definitivno skinu je verovatno propuštena. Na stranu politika, al samo uporedite i ovu prvu seriju električnih Higera sa BKM trolama. Evidentno je šta se bolje drži. Realno je da su BKM trole i starije i više vožene, al Higer još uvek ne ostavlja utisak da će se koroserijski raspasti za par godina. Hoću reći da šta god da uvezu iz Kine, teško da može biti lošije od trolejbusa koje smo do sad imali. Na kraju krajeva, ta ista Kina sad svim i svačim snabdeva i Rusiju.
 
Hoću reći da šta god da uvezu iz Kine, teško da može biti lošije od trolejbusa koje smo do sad imali.
Nikad ne reci nikad. :D
Na kraju krajeva, ta ista Kina sad svim i svačim snabdeva i Rusiju.
Zato što kakvi god da su, opet su bolji od većine onoga što Rusi imaju da ponude na polju putničkog prevoza. Pogotovu u zadnjih 10ak godina.

Ali to ne znači da su Kinezi zapravo dobri.

Da ima mozga i poštenja, kupili bi se Solaris, Škode ili neki slični trolejbusi. Sramotno je kakve krševe i belosvetske viškove mi ovde kupujemo.

P.S.
Treba kupovati i solo i zglobna vozila. Ne samo jedno ili drugo. Ipak trolejbusi voze po desnoj obali Save, koja je urbanistički i dalje na nivou 19. veka a svakog dana je sve punija automobilima. Na primer čisto sumnjam da zglob može da skreće i okreće u današnjim Gospodara Vučića, Kruševačkoj, Učiteljskoj... Moraju da postoje i solo vozila.
 
Pričao sam za buseve @Bender Rodriguez, ne za trole🙂 Trolejbusi trebaju i solo svakako. Autobusi bukvalno samo zglob sad. Solo tek kroz par godina. Većina linija gde rade solaći, komotno može i treba zglob. A i kod trolejbusa primat treba da ima zglob i za 29 i za 41 i za 40. 28 isto može jednim delom. Samo to govori da za trenutnu mrežu solo ne treba da bude bukvalno ni trećina.
 
Volim ja zglobove, ali ne treba preterivati s njima jer sam X puta video kako na očajnim BG ulicama (naravno, desna obala Save) i raskrsnicama zablokiraju saobraćaj kad stanu poprečno. Gde god bih mogao, pustio bih zglobove. Ali gde ne može, i gde mogu da prave probleme, išao bih na solo.
 
Solo bi trebala zbog starosnih granica, ali s obzirom na to da prigradske linije idu privatnicima, ne trebaju im solo vozila
 
Ma i tu granicu ukinuti. Vozilo neka radi dok postoje uslovi za to, pa imalo dve, 12 ili 22 godine. Uvek su besmislene te granice. Jedini kriterijum treba da bude tehnička ispravnost vozila. Ali pošto je moronima bitna statistika i lakše im je da ne održavaju ono što smo svi mi kupili, onda uvode ove maloumne propise.
 
Vrh