Šta je novo?

Trolejbusi

Svaki drugi troley je ovakav, neki immaju pukotine celom dužinom karoserije, od osovine do osovine.
 
Rad bez garaže u tako dugom vremenu, uz svakodnevnu izmenu po nekoliko vozača, učinili su svoje. Ostalo je uradila loša antikorozivna zaštita i uopšte nedomaćinski odnos prema vozilima.
Udružile su se dve negativne pojave, a obe nasleđene iz vremena prethodne generacije vozila: održavanje je samo otaljavalo popravke, osposobljavajući vozila tek toliko da mogu da idu, i vozači koji su prihvatali da voze takva vozila sa očiglednim neispravnostima. Sitni problemi brzo bi progradirali u veće i naravno skuplje. A od trolejbusa se očekivalo da su magarad koja, kad već idu bez dizela, mogu da idu i bez delova. Za to ne treba očigledniji primer od one nesrećne ugradnje farova. Nabavljanje delova im nikad nije bio kontinuirani proces, što je posebno problem kad se odjednom nabavi veliki deo voznog parka, pa odjednom stigne veliki broj istih delova za zamenu.
I još kad su to vozila nevisokog osnovnog kvaliteta, rezultat vidimo.
Ne bi problem njihove starosti i stanja sad bio toliko izražen da je u međuvremenu nabavljen još koji.
Ziu jesu generalno bili matori, ali mnogi od njih sastavili su 20 godina rada. Nabavljani su između 1980. i 1992. u 4-5 navrata, i onda početkom ovog veka potpomognuti atinskom donacijom. Tako šareni, mogli su da održavaju svoje linije: neki sposobni da rade u više smena, neki samo šihte, a svakako bilo je i neraspoređenih koji su bivali rezerve. Tada je raspoređivanje bilo zakomplikovano izdvajanjem mlađih (jačih) vozila za 40/41.
Sada, brojno stanje je takvo da ne dozvoljava luksuz isključivanja određenog broja vozila na duže vreme zbog remonta. U nekoj gruboj računici, 10 novih bi omogućilo da celokupna poslednja tura za godinu dana bude remontovana. Ali ...
 
Vuhuuu idemo dan 2
IMG_1915.png
 
Ako dobro vidim, izvukao se kontaktni vod iz sekcionera. Retko se dešavaju kidanja samog kontaktnog voda. Ovo mi je zanimljivo, nisam do sad video. Verovatno je trolejbus pre njega napravio problem, a on samo naleteo.
Stao je odmah, do sekcionera, što znači da je išao poprilično sporo i nije mogao napraviti veliku štetu.
 
Ovo malo glupo zvuci i mozda izgleda da se slazem sa ovim iz komentara, ali mozda je na primer sabotaza i namerno mucenje naroda sa trolama? Kako bas 3 dana trole na istom mestu stoje. I sigurno moze nekako da se pomeri i prodje sa trolom. Jel su uopste vozaci zvali pauka ili nekoga? I vozac trole je mogao u rikverc malo da barem ovaj jadni EKO2 moze da prodje kao i ostali saobracaj.
 
Ne bih rekao da je sabotaža, to se dešavalo par puta i prethodnih godina. Prosto, grad kipi od automobila više nego ikad, a to mesto ispred hotela (koji ja sa razlogom zovem "Bordel nine" ) je već godinama pravi mali raj za divlja parkiranja, kao i za pojedine posetioce hotela i radnike. Tako da kad na ostrvce-plato prečnika 10 metara se načička 20 automobila, pre ili kasnije se pojavi još jedan magarac koji misli da će uspeti i on da stane, sve dok ne dođe dotle da trolejbus više ne može da skrene od njega.

Inače Belemudi znaju za to mesto ali nisam nešto video da reaguju, a jesam video da i sami parkiraju na tom platou. A Saobraćajni bumbari su često "tako blizu a tako daleko" i oni se posade tamo ispred Rektorata (posred okretnice 31) pa love sve koji prolaze Vasinom, a prave se da ne vide ove ispred hotela. A nekada ih stvarno i ne vide, jer Bumbari dolaze uvek iz pravca Slavije i uvek se vraćaju ka njoj. A i njih zanima kažnjavanje prolazaka Vasinom, zato ih šalju tamo, ne da love loše parkiranje.
 
Ne bih rekao da je sabotaža, to se dešavalo par puta i prethodnih godina. Prosto, grad kipi od automobila više nego ikad, a to mesto ispred hotela (koji ja sa razlogom zovem "Bordel nine" ) je već godinama pravi mali raj za divlja parkiranja, kao i za pojedine posetioce hotela i radnike. Tako da kad na ostrvce-plato prečnika 10 metara se načička 20 automobila, pre ili kasnije se pojavi još jedan magarac koji misli da će uspeti i on da stane, sve dok ne dođe dotle da trolejbus više ne može da skrene od njega.

Inače Belemudi znaju za to mesto ali nisam nešto video da reaguju, a jesam video da i sami parkiraju na tom platou. A Saobraćajni bumbari su često "tako blizu a tako daleko" i oni se posade tamo ispred Rektorata (posred okretnice 31) pa love sve koji prolaze Vasinom, a prave se da ne vide ove ispred hotela. A nekada ih stvarno i ne vide, jer Bumbari dolaze uvek iz pravca Slavije i uvek se vraćaju ka njoj. A i njih zanima kažnjavanje prolazaka Vasinom, zato ih šalju tamo, ne da love loše parkiranje.
Okej, malo mi je bilo cudno sto je treci dan a ponovo stoje trole na istom mestu. Secam se vise puta kad su se tako parkirali, jedan je cak odmah ispred troli, ne kod hotela nego kod bas okretnice posle spajalice od zica.
 
Poslednja izmena:
Kada bi se neko parkirao na izlasku iz okretnice, ranije je pauk dolazio u roku od odmah i nije se stvarao takav zastoj.
A za učestala kidanja na istom mestu, obično je krivac udruženi splet neke krive motke ili trolne glave na nekom trolejbusu i neko specifično mesto na mreži koje dugo ne mogu da otkriju.
 
Izgleda da ne idu 41 i 40 zbog pocasti. Nisam siguran.
Pogledajte prilog 190272
Nisam razumeo o čemu se ovde radi.


I sigurno moze nekako da se pomeri i prodje sa trolom. Jel su uopste vozaci zvali pauka ili nekoga? I vozac trole je mogao u rikverc malo da barem ovaj jadni EKO2 moze da prodje kao i ostali saobracaj.​
Da može, uradio bi. Lično sam prošlo leto prisustvovao blokiranju okretnice na Keju oslobođenja od strane bahatog vozača koji je stao na krivini gde autobus skreće. Autobus se zaglavio između automobila i kontejnera sa druge strane. Bilo je nešto malo pre 23h, tako da sam krenuo peške ka Aleksandra Dubčeka da uhvatim prevoz za povratak kući, jer nisam imao vremena da čekam da dođe pauk i ukloni sporno vozilo. Tačnije, da bi prišao spornom vozilu, morao je pre toga nekoliko kola da pomeri. Na samoj okretnici je bilo desetak autobusa blokirano.​
 
Ovo malo glupo zvuci i mozda izgleda da se slazem sa ovim iz komentara, ali mozda je na primer sabotaza i namerno mucenje naroda sa trolama? Kako bas 3 dana trole na istom mestu stoje. I sigurno moze nekako da se pomeri i prodje sa trolom. Jel su uopste vozaci zvali pauka ili nekoga? I vozac trole je mogao u rikverc malo da barem ovaj jadni EKO2 moze da prodje kao i ostali saobracaj.
Vidiš, na jednoj strani se čudiš zašto trolejbusi stoje, a onda tražiš upravo to što može da izazove katastrofalan problem: da trolejbus u krivini okretnice, poprilično oštroj, vozi u rikverc. Vožnja trolejbusa u rikverc je opasna po mrežu jer je podiže - motke ne klize, već se zarivaju u nju. U krivini i na nekim delovima mreže može i pri malim pokretima da dođe do kidamja ili krivljenja. Nekad se praktikuje da neko vuče konopce naniže, da smanji pritisak tokom vožnje unazad.
Ali, zašto bi ijedno vozilo GSP moralo da manevriše, provlači se, zato što je neko bahat pa mu se može svukuda da parkira, a neko opet, ne radi svoj posao, pa onaj prvi može kako hoće?
A da zakači to ili neko drugo vozilo dok bi se provlačio, kriv je i biće kažnjen. Odgovor sudije će biti: što si se provlačio, ako si video da je tesno?
Znači, sedi i čekaj plave ili bele.
 
@dulpro29 @solecar Sinoc su Grobari odali poštu preminulom navijacu Zoranu Vujovicu koji je u svojoj dvadesetoj godini pronadjen mrtav u ambasadi USA 21.2.2008. Mada koliko znam setali su malo i tokom odavanja pocasti saobracaj nije trebalo da trpi sem ako nisu saobracajci osetili potrebu da zaustave saobracaj.
 
Koliko ima remontovanih trola? Ja samo vidjam 2032, 2019. Mozda jos 2 ali nisam siguran.
 
Imunitet, e sada mislim da je dozvoljeno da pauk samo pomeri kola koji metar.
Kaznu svakako ne plaća.
 
Vrh