Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.328
- Pohvaljen
- 2.958
Pre neki dan mi pobegao 2167 na 29 kod Beograđanke. Posle ga 3190 "presreo" kod Šumica iako mi je naišao bogami par minuta kasnije i to iza namerno propuštene krcate solo klepetuše. Vračarski pravac je toliko postao problematičan da je autobus i pored toga što je za 31 baš gnjavio nekako uspeo da stigne 2 minuta pre trole, dovoljno da i pored predugog semafora uspem da presednem na isto vozilo koje mi je otišlo ispred nosa.
U odnosu i na remontovane "Đilasovke" zglob je sasvom pristojan, posebno s novim sedištima. Na Plavom Mostu pre raskrsnice s Mokroluškom manje lupa od Akie sa 50.
Istina da su dugo ležale, ali solo crvene su se raskantale bukvalno posle par godina, što nije bio slučaj s starijom narandžastom serijom solo i zglobnih.
Mislim da bi mogli da uzmu zglobove makar za 29 i 40 (kružna) ili 28, 29 i 41, a preostale solo linije pretvore u solo hibride ili elektrobuse. Eventualno da samo 26 bude solo, ali sa istim modelom u solo varijanti.
Ako postojeće 29 i 40 zahtevaju 44 vozila, onda bi sa kružnom 40 bez promene takta linija trebalo obezbediti 50-ak zglobnih plus rezerva, dakle oko 60 puna kapa za uglavjivanje u Kosmaj 2 među elektrobuse. Nešto više bi trebalo obezbefiti bez kružne i za oko 30 više sa solo 26. Recimo sada je potrebno 85 ili inventar cca 100 što znači da bi isti kapacitet bio skoncentrisan samo na rentabilnijim linijama. Previše čekali, ostavili status quo linija koje sad krpe jednako ruiniranim solo autobusima. Kuvanje žabe je bila receptura za gašenje trolejbuskog podsistema.
Pomenuta rudimentarna ali ključna mreža predstavljala bi dobru osnovu za moguću konverziju 31, 37 i 50 u zglobnu trolu.
Dovoljno je pogledati mrežu linija i vozni park Milana i Bolonje i sve je jasno. Njihovi su sistemi znatno efikasniji od našeg. U slučaju da zglobna 28 pojede 21, a 31 19, onda bi ako 22 ostane solo, 30 se priključi mreži zbog 26 i 31 a 40 sačuva broj trola prešao 120 što je misim u postojećoj situaciji kratkoročno neizvodljivo.
A što se vozila tiče mislim da bi se trebalo držati proverenog Solarisa/Škode-Solarisa kao pijan plota. Da ne ispadne kao s autobusima da izigravamo pametnjakoviće kojim se ceo komšiluk podsmehuje.
Milanska serija nudi 33 sedišta za sedenje ali sa istim brojem sedišta između drugih vrata i zgloba (kao BMC) u kombinaciji sa dva motora prekoputa drugih i trećih vrata pravi ozbiljan problem sa cirkulacijom. To bi bilo moguće korigovati skidanjem sedišta do prolaza sa desne strane (-7), odnosno dodavanjem po jednog na motorima i dva do prolaza na prednjem levom točku (+4) što bi rezultiralo konfiguraciji sa 30 sedišta i 70 stajanja. Alternativno moguće je izbaciti zadnji motor i između zgoba i levog pogonskog točka montirati 3x1 sedišta duž prozora (29 skupa) ili 1x2 ili 1x1 odmah iza zgloba sa prostorom za stajanje naspram trećih vrata (28, odnosno 27 sedišta).
Ovako izgleda enterijer u Milanu, da lakše vizuelizujete:
Potpuno je isto i u La Speciji, samo su sedišta Ruspa Citypro:
Za 26 bi bilo moguće uzeti model poput ovog u Parmi, samo sa 4 sedišta manje tj. 17 umesto 21 (desno sve single kao u zglobnoj verziji):
^^^Nema četvrta vrata ali zato ima raspolaže prilagođen enterijer sa kliznim vratima. Više nego odgovarajuće za liniju poput 26 koja je idealna za kapacitetan solo trolejbus budući da ne omogućava korišćenje zglobnih vozila, pri čemu je istovremeno po konfiguraciji terena, opterećenju i čestom zaustavljanju nepovoljna kako za neefikasan dizel autobus tako i za pretežak elektrobus ograničene nosivosti i autonomije (ako izuzmemo za gradove sa trolejbusima besmislen koncept kapabusa kao "polutrolejbusa").
U odnosu i na remontovane "Đilasovke" zglob je sasvom pristojan, posebno s novim sedištima. Na Plavom Mostu pre raskrsnice s Mokroluškom manje lupa od Akie sa 50.
Istina da su dugo ležale, ali solo crvene su se raskantale bukvalno posle par godina, što nije bio slučaj s starijom narandžastom serijom solo i zglobnih.
Mislim da bi mogli da uzmu zglobove makar za 29 i 40 (kružna) ili 28, 29 i 41, a preostale solo linije pretvore u solo hibride ili elektrobuse. Eventualno da samo 26 bude solo, ali sa istim modelom u solo varijanti.
Ako postojeće 29 i 40 zahtevaju 44 vozila, onda bi sa kružnom 40 bez promene takta linija trebalo obezbediti 50-ak zglobnih plus rezerva, dakle oko 60 puna kapa za uglavjivanje u Kosmaj 2 među elektrobuse. Nešto više bi trebalo obezbefiti bez kružne i za oko 30 više sa solo 26. Recimo sada je potrebno 85 ili inventar cca 100 što znači da bi isti kapacitet bio skoncentrisan samo na rentabilnijim linijama. Previše čekali, ostavili status quo linija koje sad krpe jednako ruiniranim solo autobusima. Kuvanje žabe je bila receptura za gašenje trolejbuskog podsistema.
Pomenuta rudimentarna ali ključna mreža predstavljala bi dobru osnovu za moguću konverziju 31, 37 i 50 u zglobnu trolu.
Dovoljno je pogledati mrežu linija i vozni park Milana i Bolonje i sve je jasno. Njihovi su sistemi znatno efikasniji od našeg. U slučaju da zglobna 28 pojede 21, a 31 19, onda bi ako 22 ostane solo, 30 se priključi mreži zbog 26 i 31 a 40 sačuva broj trola prešao 120 što je misim u postojećoj situaciji kratkoročno neizvodljivo.
A što se vozila tiče mislim da bi se trebalo držati proverenog Solarisa/Škode-Solarisa kao pijan plota. Da ne ispadne kao s autobusima da izigravamo pametnjakoviće kojim se ceo komšiluk podsmehuje.
Milanska serija nudi 33 sedišta za sedenje ali sa istim brojem sedišta između drugih vrata i zgloba (kao BMC) u kombinaciji sa dva motora prekoputa drugih i trećih vrata pravi ozbiljan problem sa cirkulacijom. To bi bilo moguće korigovati skidanjem sedišta do prolaza sa desne strane (-7), odnosno dodavanjem po jednog na motorima i dva do prolaza na prednjem levom točku (+4) što bi rezultiralo konfiguraciji sa 30 sedišta i 70 stajanja. Alternativno moguće je izbaciti zadnji motor i između zgoba i levog pogonskog točka montirati 3x1 sedišta duž prozora (29 skupa) ili 1x2 ili 1x1 odmah iza zgloba sa prostorom za stajanje naspram trećih vrata (28, odnosno 27 sedišta).
Ovako izgleda enterijer u Milanu, da lakše vizuelizujete:
Potpuno je isto i u La Speciji, samo su sedišta Ruspa Citypro:
Za 26 bi bilo moguće uzeti model poput ovog u Parmi, samo sa 4 sedišta manje tj. 17 umesto 21 (desno sve single kao u zglobnoj verziji):
^^^Nema četvrta vrata ali zato ima raspolaže prilagođen enterijer sa kliznim vratima. Više nego odgovarajuće za liniju poput 26 koja je idealna za kapacitetan solo trolejbus budući da ne omogućava korišćenje zglobnih vozila, pri čemu je istovremeno po konfiguraciji terena, opterećenju i čestom zaustavljanju nepovoljna kako za neefikasan dizel autobus tako i za pretežak elektrobus ograničene nosivosti i autonomije (ako izuzmemo za gradove sa trolejbusima besmislen koncept kapabusa kao "polutrolejbusa").