Šta je novo?

Trolejbusi

Upravo sam video hydrogen buseve. Jel mogu oni da zamene trole nekad? Sto posto Beograd nece kupiti ali da kupe kako bi bilo?
 
 
Raskrsnica Kneza Miloša i Kralja Milana u nivou pri čemu su sva leva i desna skretanja zabranjena, uvek mi je bila paradoksalna u smislu da se tamo uvek čeka i kapacitet je nizak. Takođe, tu su uvek trolejbusi usporavali.

Kada sam razmatrao denivelaciju, uvek mi je u glavi bilo da tu imamo prilaz ka vladinim zgradama, kuda često idu delegacije sa rotirajućim svetlima i blokira se čitav grad. Takođe i nedostatak avarijskih pravaca ako se tako uradi.

Sa druge strane, ostavljanje samo 1+1 za kola nakon takve rekonstrukcije nikada nije bilo nelogično, zato što bi te 1+1 traka imali više kapaciteta na tom mestu nego sada 2+2 sa semaforima. A suštinski dobitak bi bio za efikasnije i prostorno štedljivije prevoze u zonama konflikta prostora: površinski javni prevoz, pešaci, biciklisti.

Deo Kneza Miloša od Kralja Milana do Krunske bi svakako postao pešačka ulica i javni prostor po toj ideji.

Suština do koje sam nakon dosta vremena razmišljanja došao je potreba postojanja skretanja između Mostara i južnog dela Kneza Miloša za sve osim privatnih automobila.
Dakle i za bicikl, i za javni prevoz, i za razne delegacije, i za hitne službe. Koliko života može da se spasi, ako hitna pomoć ima ovakve mogućnosti. Skretanje javnog prevoza na pravcu Mostar - Terazije bi bilo udvojeno sa pravcem pešaka i biciklista duž Kneza Miloša po levom trotoaru.

Prednosti:
1 - Sav javni prevoz dobija preko minut. Na pravcu Kralja Milana pogotovu javni prevoz tu uvek stoji. To znači uštede i vremena putnika, i broja potrebnih vozila, i vozača, i ušteda energije.
2 - Dobija se brza i kraća veza sa Savskog venca i Čukarice ka Trgu republike. Tako da sve što skreće kod Glavne pošte ili kroz Svetogorsku tuda, može sada na Kralja Milana. To je trolejbus 41, autobusi 37, 44, 58. Izgubili bi vezu sa Glavnom poštom, ali tamo imaju 23 i 40, ako nekome baš tu treba. Premda, ja sam tu za promenu da 37 i 58 odu na Zeleni Venac, a da ka Dunav Stanici preko Trga republike pustimo 56 Pančevački most - Terazije - Kneza Miloša - Sajam - Čukarička padina - Žarkovo - Petlovo brdo, koji bi se maksimalno BRT-izovao. Druga varijanta je prelazak tramvaja kod Mostara u Kneza Miloša, da tramvaj na ovaj način iz Kneza Miloša ode na Terazije, a da se ka periferiji širi ka Petlovom brdu.
3 - Veća bezbednost pešaka, i stvaranje prijatnijeg poslovnog ambijenta.
4 - Efikasniji biciklistički koridori.
5 - Identitetsko mesto javnog prevoza. Time se generiše povratni razvoj i ka perifernim zonama.
6 - Bolji uslovi u vozilima i veća trajnost istih računajući da će se sistem dovesti do nivoa veće upravljivosti i ravnomernije opterećenosti vozila.
7 - Za vreme manifestacija i demonstracija ostvaruju se uslovi da jedan pravac bude uvek prohodan.
8 - Efikasnije kretanje pod rotirajućim svetlima sa manje ometanja i ugrožavanja ostalog saobraćaja.

Dodatne napomene:
1 - Rizik od kadrovsko-tehničke degradacije pod Napredacima, zbog čega postoji ogroman rizik dugog zatvaranja tog pravca.
2 - Raskrsnica se nalazi u zoni razumnih među metro planovima. Na tom mestu bi trebala biti metro stanica na liniji Pančevački most - Trg republike - Slavija - Prokop - Sajam - Banovo brdo - Petlovo brdo. Sa te strane bilo bi potrebno izvršiti pripremne radove makar tako da se pravac Kneza Miloša ne zatvara u toku gradnje podzemne stanice "Beograđanka".
3 - Minimalni uslovljen projekat je rekonstrukcija Kneza Miloša od Mostara do Kralja Milana za 2+2 za kola i 1+1 za javni prevoz. Na samoj Mostarskoj petlji bi u tom slučaju trebali radovi na proširenju nekih rampi za dodatnu (žutu) traku. Druga varijanta je tramvajska veza kod Mostara sa Kneza Miloša, koja bi u smeru Sajam - Terazije bila denivelisana.
4 - Kralja Milana sam ovde namerno stavio javni prevoz u sredinu. Razmišljajući o rešenju kako da se pravilno uredi prostor za taj ključni biciklistički pravac, varijantu sa sužavanjem trotoara pešacima, sa biciklistima u žutoj traci, sa ukidanjem privatnih automobila u jednom smeru, na kraju je najbolje rešenje postalo automobilsko-biciklistička traka sa ograničenjem 30km/h, i javni prevoz u sredini sa ograničenjem 50km/h sa strogom kontrolom kola.
TROLEJBUS.jpg
 
Закон, зар није уредба на нивоу града? У Новом Саду нпр. и даље возе нека возила из 90их.
 
Da to je uredba da nivou grada i odnosi ne samo za autobuse.
Mada se ne bih brinuo ni za autobuse, jer su već postojala slična ograničenja za privatnike koja su retko ispostovana...
 
Da to je uredba da nivou grada i odnosi ne samo za autobuse.
Mada se ne bih brinuo ni za autobuse, jer su već postojala slična ograničenja za privatnike koja su retko ispostovana...
Kakvi ***** upravljaju našim gradom! Sve će uraditi samo da ne održavaju! Već sada imamo nikada skuplji prevoz u smislu stvarnih troškova, a stara vozila ćemo očajno da održavamo i bacimo? Sa tim velikim troškom, imamo niske plate službe održavanja, sa kojom će majstor radije da ode u neki privatni kamionski servis nego da radi u GSP, ako nema neku drugu pogodnost u GSP.

Moj predlog je da se napravi par novih depoa, ali da u okviru istih postoji nešto što u Srbiji nazivaju "samački hotel", da privuku i obuče ljude iz unutrašnjosti, daju mogućnost četvorodnevne radne nedelje. Tada ti ljudi iz unutrašnjosti umesto da motaju kablove imaju pristojniju platu bez plaćanja skupog stana u Beogradu, ostane im vremena za seoske poslove, vraćaju se porodici u porodičnu kuću i ne iseljavaju iz iste. Do posla vozača ili tehničara ne putuju, imaju bar dva topla obroka dnevno, besplatan smeštaj, i jednu povratnu kartu za rodno selo nedeljno. Godišnji odmor mogu da koriste u sezoni berbe malina ili višanja. Ali bojim se da će me za tako nešto mnogi optužiti zato što je to diktatura, ropstvo, kriminal, siromaštvo, opasnost dostojna sankcija EU/SAD, po podacima Freedom Rigts Watch.
 
Наравно, камо среће да су нека стара а квалитетна возила остала и у Бг. Та уредба о старости је глупост, боље да је уредба о квалитету возила.
 
U Lozani sam viđao neke trole, pomislio bih da su iz 60ih....
 
Уредба о старости возила јавног превоза нам је сад испала веома погубна. Боље би било да и дан данас возе Јапанци који су исправни. Па и Ик-201 би боље дошли на многим линијама где данас возе соло БМЦ и Хигери. А ускоро Солариси постају прошлост. Ево нпр. они Солариси приватни зглобни што труну у Земуну на њиви, бољи су од свих Ик-218 и Ик-112 који возе у ГСП, и значили би на многим линијама, али их је старост отерала буквално у расход.
 
Nisam stigao da slikam ali video sam ik 112n u pogon Kosmaju a na njemu pise 40-Zvezdara. Da li je moguce da i nedeljom pustaju autobuse?
 
Vrh