Šta je novo?

Trolejbusi

Masa otkazanih polazaka danas na 29.
A na Slaviji haos, stižu dve dupke pune 19 & 22 i sav taj narod prelazi na stajalište dalje, a tu nas je već bilo 20tak.

I naravno, posle nekoliko minuta stiže 31 i kreće "klanje", utom unutra neki prosjak moli za lekove pa traži da se provlači kroz autobus samo ne znam kako je to zamislio, al ajde.
Od kada su secnuli trole do Slavije, potez u Kralja Milana se nije oporavio do dana današnjeg, samo je još gore.
 
Masa otkazanih polazaka danas na 29.
A na Slaviji haos, stižu dve dupke pune 19 & 22 i sav taj narod prelazi na stajalište dalje, a tu nas je već bilo 20tak.

I naravno, posle nekoliko minuta stiže 31 i kreće "klanje", utom unutra neki prosjak moli za lekove pa traži da se provlači kroz autobus samo ne znam kako je to zamislio, al ajde.
Od kada su secnuli trole do Slavije, potez u Kralja Milana se nije oporavio do dana današnjeg, samo je još gore.
Kako otkazanih polazaka? I danas neki i dalje ne rade ne razumem.
 
Pa nisu mogli da ispoštuju red vožnje, nemaju vozila, igrom slučaja posedeo sam 30 minuta na Terazijama, za tih 30 minuta jedna 29tka je prošla sa Slavije ka Trgu.
Kosmaj sada daje solo autobuse na zglobne linije, posekli su Conecte iz 2003 tako da više nemaju vozila da prave mahinacije poput "autobuske 40".
Došo đavo po svoje sa sumanitim rashodom vozila, a da pritom nema nikakve zamene, o trolama bolje da čutimo.
Ako se ovako nastavi moraće ne da ukinu trolejbuse, nego i sve te linije, jer solo autobusa biti neće kao zamene.

Dno dna kuda ide ovaj grad, a jezivo je ds će tako biti još minimalno 4 godine.
 
Bio je danas zastoj na Terazijama zbog kidanja. Da nisi upao u tu rupu posle zastoja. Nema sad onih otpravnika koji bi to ispeglali brzo i očuvali kakav takav interval.
Prvog kog ima krativdo Slavije, sledećeg do Krsta, pa tek sledećeg do kraja. Neki od onih koji su stajali u zastoju ode prazan i vrati se sa Slavije, neki se vrate sa CK i za manje 40' sve je proradilo i trolejbusi se vrte u intervalu. Onda samo ostaje u sledećem krugu da ih složi po redu. Ali, kako sam shvatio, time se više niko ne bavi.
 
Kratko receno (po milioniti put) TREBAJU NAM NOVE TROLE. Iskreno autobusi na gas takodje nisu toliko losa ideja po meni (ne zagadjuju i ovi bmc-ovi sada mene nijednom nisu izneverili i svidjaju mi se). Takodje ove sve trole su u sertifikaciji ali to ce se desiti za 100 godina jer su matore i odrzavanje 0. Otpasce im zvucnici i gps lokatori kolike su same trole raspad… (casnim izuzecima)
 
Evo jedna anketa za elektrobuseve:
Otokar E Kent C ili Sor NS 12 electric ?
 
To je ono što pišem o vozačima, ali i nedostatku uloge otpravnika.
Neujednačeni su vozači po sposobnostima i jedan zakasni jer se nedovoljno snalazi u vožnji - saobraćaj, vozilo, putnici, mreža... Tako produži interval od prethodnog i stalno vuče gužvu i povećava kašnjenje. Drugi ide u svom vremenu i lako mu skida interval i stiže ga posle nekoliko stanica. Da postoje otpravnici ili da je vozačima data sloboda da se organjzuju, taj prvi bi bio ubrzan tih nekoliko stanica i inteval bi bio očuvan.
Moguće je i da ta neka 28 nije 28, već 40 na uključenju ili isključenju.
Nekad se vodilo računa o brzini pojedinih vozača, pa su oni koji su imali teškoća u postizanju vremena, radili preko Slavije, pošto se tamo mnogo sporije vozilo i uglavnom u koloni pa nisu pravili problem. Kako ih sad raspoređuju, ne znam.
 
aha, logičan odgovor. Samo što svaki vozač na 28 vozi trolu koja je brža od formule 1
 
Jedan vozac na 29ci vozio remontovanu trolu 1000000 na sat trenje uzasno sve se trese. Mislim ne raspada se trola ali se trese. Remontovane i nisu toliko lose.
 
Koliko dugo mogu još da voze kompletno remontovani trolejbusi? Ako može deset godina onda neka ih sve modernizuju.
 
Zavisi šta je podrazumevao taj remont. Ako je rađena samo oplata i unutrašnjost, nije im mnogo prpdužen vek. Ali, ako je bilo strukturnih radova na rešetki, nosećim delovima, osovinama, elektroopremi, onda još 8-10 godina.
Problem je što sad nemamo firmu koja i stručnošću i kapacitetom može da iznese taj posao. I taj posao objektivno bi trebalo da košta tridesetak k €, kod ovih naših lopina ispeće se i na osamdesetak, možda i više, a onda bi se moglo postaviti pitanje isplativosti posla.
U vreme kad su kupljeni, istočni autobus poput liaza ili maza, koštao je oko 100k. Ne verujum ni da su bkm koštali drugačije.
Dok se nešto ne reši u održavanju, nabavla skupljem, ali i tehnološki sofisticiranijeg vozila sa mnogo većom cenom, ne bi dugoročno rešila probleme prevoza. Naprotiv, samo bi ih povećala jer u GSP ne postoji ni svest, a ni kadrovi za održavanje.
Dorćolu bi trebao generalni remont pre svega odnosa prema vozilima, i održavanja i rasporeda i vozača, pa remont prostora i onda tek obezbeđivanje stručnog kadra.
U kontekstu preseljenja pogona, mislim da je sve to u ovom času nemoguća misija.
To je sada ogolilo probleme velikih pojedinačnih nabavki, gde nije usledila parcijalna obnova 13 godina. Dobro je što su odjednom kupljena 83 vozila, ali do sada je trebalo da je kupljeno bar 50 da amortizuju naglo starenje i propadanje osnove voznog parka, da stvore prostor da se 10-20 u svakom trenutku može da povuče na remont, da im se više pažnje posveti u tekućem održavanju. Ovako, sve vreme se rashodiju starija, zatečena vozila i onda smo već par godina u situaciji da nema dovoljno vozila za sve linije, uz skraćivanje do Slavije, ukidanja pojedinih linija i proređivanje polazaka, umesto da je paralelno rađeno na mreži i pripremano proširenje.
Ono što je uloženo na besmisleno proširenje na Dorćolu i u Nemanjinoj, zmalo je moglo da poveže Banjicu i Medak ili Vojislava Ilića i Gradsku bolnicu. Ali, koga briga. Jedinu brigu o trolejbusima pokazali smo nekad mi ovde za svojim tastaturama i @vucko sa njegovim Zvezdarcima konkretnim akcijama.
 
Screenshot (2315).png
 
Vrh