Zavisi šta je podrazumevao taj remont. Ako je rađena samo oplata i unutrašnjost, nije im mnogo prpdužen vek. Ali, ako je bilo strukturnih radova na rešetki, nosećim delovima, osovinama, elektroopremi, onda još 8-10 godina.
Problem je što sad nemamo firmu koja i stručnošću i kapacitetom može da iznese taj posao. I taj posao objektivno bi trebalo da košta tridesetak k €, kod ovih naših lopina ispeće se i na osamdesetak, možda i više, a onda bi se moglo postaviti pitanje isplativosti posla.
U vreme kad su kupljeni, istočni autobus poput liaza ili maza, koštao je oko 100k. Ne verujum ni da su bkm koštali drugačije.
Dok se nešto ne reši u održavanju, nabavla skupljem, ali i tehnološki sofisticiranijeg vozila sa mnogo većom cenom, ne bi dugoročno rešila probleme prevoza. Naprotiv, samo bi ih povećala jer u GSP ne postoji ni svest, a ni kadrovi za održavanje.
Dorćolu bi trebao generalni remont pre svega odnosa prema vozilima, i održavanja i rasporeda i vozača, pa remont prostora i onda tek obezbeđivanje stručnog kadra.
U kontekstu preseljenja pogona, mislim da je sve to u ovom času nemoguća misija.
To je sada ogolilo probleme velikih pojedinačnih nabavki, gde nije usledila parcijalna obnova 13 godina. Dobro je što su odjednom kupljena 83 vozila, ali do sada je trebalo da je kupljeno bar 50 da amortizuju naglo starenje i propadanje osnove voznog parka, da stvore prostor da se 10-20 u svakom trenutku može da povuče na remont, da im se više pažnje posveti u tekućem održavanju. Ovako, sve vreme se rashodiju starija, zatečena vozila i onda smo već par godina u situaciji da nema dovoljno vozila za sve linije, uz skraćivanje do Slavije, ukidanja pojedinih linija i proređivanje polazaka, umesto da je paralelno rađeno na mreži i pripremano proširenje.
Ono što je uloženo na besmisleno proširenje na Dorćolu i u Nemanjinoj, zmalo je moglo da poveže Banjicu i Medak ili Vojislava Ilića i Gradsku bolnicu. Ali, koga briga. Jedinu brigu o trolejbusima pokazali smo nekad mi ovde za svojim tastaturama i
@vucko sa njegovim Zvezdarcima konkretnim akcijama.