Šta je novo?

Trolejbusi

Daleko od toga da je stanje u GSP dobro. U Dorćolu nikad nije bilo i mnogo toga se budži, samo da bi vozila išla, sve što smeta se eliminiše, ali tehnički ovo može da se desi samo ovako kako sam napisao.
Pre 2 dana pisao sam o kočionom sistemu trolejbusa koji identičan svakom autobusu ili kamionu.
Dešava se da vozači ne primete (ili taktiziraju kad će da se isključe pa se zaigraju) gubitak vazduha, da voze sa točkovima koji su počeli da blokiraju i da izazovu veliki kvar kočnica ili čak požar - jesenjašnji požar na Brankovom mostu ili neadekvatno šlepanje u Zemunu pre par godina su primeri toga.
Ali da načisto ostane bez kočnica, apsolutno NE! Ako sam dobro shvatio vest, vozilo je bilo bez vozača, što potvrđuje moju teoriju.
Na uviđaju, prvo što bi trebalo proveriti je položaj ručice ručne i on će sve objasniti, osim ako vozač u međuvremenu nije shvatio i povukao je.
Loše stanje pneumatskih instalacija sa puno curenja u GSP se gotovo ne smatra kvarom. Potrebno je dugo vreme da vozilo kod prvog paljenja ustane (naduva jastuke) i otkoči se. To troši gorivo, haba motore i kompresore, ali koga briga. Isto tako, dosta je produvalih kompresora koji moraju da rade bez prekida da obezbede i radne potrebe za vazduhom i anuliraju curenja.
Kod trolejbusa kompresor pokreće poseban elektromotor i koji radi dok ne postigne zadati pritisak, kada se gasi. Kada padne ispod podešene donje granice, uključuje se (kao i svaki električni kompresor, poput onih na benz. pumpama).
Na autobusu, kompresor je mehanički spojen sa motorom i okreće se stalno dok motor radi, ali ne pumpa uvek - kad postigne podešeni pritisak, regulator ga isključi iz sistema i on nastavlja da radi, ali na prazno, tj. duva napolje. Taj trenutak se čuje kada vozilo, kako vozači kažu, kine. Ako je sistem loš i negde curi, kompresor će duvati stalno i raditi pod opterećenjem, što skraćuje radni vek kompresora.
 
IMG_2978.jpeg
IMG_2979.jpeg
IMG_2981.jpeg



 
Trenutne trole stvarno treba da idu u istoriju, barem na linijama 29,40,41 (najteretnijim da kazem). Nek na njima idu lepo nove trole sa autonomijom. Sigurno moze nesto. Imam ja jos da dodam ali necu sad paragraf da pisem jer je vec pricano o ovoj temi.
 
Bas to, svima se smučilo više, putnicima, a i vozačima automobila jer redovno trole naprave kolaps u saobraćaju
 
Debilna okretnica u debilno saobraćajno rešenom delu grada, sa debilnim objektima posejanim okolo, sa debilno vođenim prevozničkim preduzećem u kome odlučuju ljudi koji nemaju dodira sa realnošću i gradom.

Tu ulicu je još pre 40 godina trebalo proširiti i "probiti" dalje, ka Milana Rakića ili čak i dalje ka Kragujevačkoj pa možda čak i Mirijevu. I do onde proterati trolejbuse, na neku plansku okretnicu. Da i taj nesrećni deo grada "iza" Zvezdarskog brda dobije još neku vezu sa gradom osim zakržljalih ulica iz 19. veka (Mite Ružića) i seoskih puteva (Dragoslava Srejovića).


Beograd je najveća favela i cigamala Balkana, slepački građena i razvijana preko 100 godina, sa svakim sledećim debilom na vlasti još gorim nego onaj prethodni. I biće sve gore i gore, a havarije i pogibije svih vrsta (prevoz, požari, splavovi, klizišta, fasade...) će biti sve češće i sve gore. I to je to.

Jedina prilika kada će Beograd moći da se otrese nekih problema i debilizama jeste kada populacija krene da mu opada. Ali pitanje je da li će se to uopšte i desiti.

Sve u svemu, grad u kome od vajkada upravljaju i odlučuju slepci (čast retkim izuzecima), i grad kome više nema spasa.
 
Poslednja izmena:
Trenutne trole stvarno treba da idu u istoriju, barem na linijama 29,40,41 (najteretnijim da kazem). Nek na njima idu lepo nove trole sa autonomijom. Sigurno moze nesto. Imam ja jos da dodam ali necu sad paragraf da pisem jer je vec pricano o ovoj temi.
Možeš imati kakav hoćeš vozni park, ako vozač napravi ovakvu grešku, opet će se desiti. Nema ovo veze ni sa modelom ni njegovom starošću.
Okretnica u Čingrijinoj je takva da ne prašta greške - strma, uska, prometna...
Mogao bih sad za mnogo toga da opletem po GSP što se ispravnosti tiče, ali pisao sam i o tome: vozači u Dorćolu često su baš u Dorćolu zbog negativne selekcije. Velika je fluktuacija vozača, prebacuju ih iz drugih pogona, ne zadržavaju se dugo. Malo, vrlo malo je tu ozbiljnih vozača koji znaju da stvarno voze i koji razumeju šta voze.
Trebalo bi da je obrnuto - baš zbog kompleksnosti vožnje trolejbusa i dodatne dimenzije vožnje u vidu mreže, specifičnosti samog vozila, odabir vozača bi morao da bude drugačiji. Za nešto veće pare, za pogodnosti rasnog vremena i drugih uslova, trebalo bi da privlači bolje vozače. Tako bi bilo manje problema na mreži, vozila bi se lakše i spretnije snalazila u saobraćaju u gužvi, manje bi bilo otkaza vozila na liniji... Rečju, dobio bi se bolji trolejbuski saobraćaj. Oduvek je trolejbuski saobraćaj bio pastorče gradskog prevoza. Najmanje mu je trebalo, pa mu je najmanje davano, a vremenom ni ono najnužnije.
I sad je tu gde jeste - na raskrsnici ukidanja ili ogromnog ulaganja da se nastavi.
 
Poslednja izmena:
СНС власт намерно саботира тролејбуски систем да би грађани олако прихватили укидање.
СНС власт намерно саботира градски превоз да би грађани олако прихватили укидање. ;)
 
Ma ja kazem jer
Možeš imati kakav hoćeš vozni park, ako vozač napravi ovakvu grešku, opet će se desiti. Nema ovo veze ni sa modelom ni njegovom starošću.
Okretnica u Čingrijinoj je takva da ne prašta greške - strma, uska, prometna...
Mogao bih sad za mnogo toga da opletem po GSP što se ispravnosti tiče, ali pisao sam i o tome: vozači u Dorćolu često su baš u Dorćolu zbog negativne selekcije. Velika je fluktuacija vozača, prebacuju ih iz drugih pogona, ne zadržavaju se dugo. Malo, vrlo malo je tu ozbiljnih vozača koji znaju da stvarno voze i koji razumeju šta voze.
Trebalo bi da je obrnuto - baš zbog kompleksnosti vožnje trolejbusa i dodatne dimenzije vožnje u vidu mreže, specifičnosti samog vozila, odabir vozača bi morao da bude drugačiji. Za nešto veće pare, za pogodnosti rasnog vremena i drugih uslova, trebalo bi da privlači bolje vozače. Tako bi bilo manje problema na mreži, vozila bi se lakše i spretnije snalazila u saobraćaju u gužvi, manje bi bilo otkaza vozila na liniji... Rečju, dobio bi se bolji trolejbuski saobraćaj. Oduvek je trolejbuski saobraćaj bio pastorče gradskog prevoza. Najmanje mu je trebalo, pa mu je najmanje davano, a vremenom ni ono najnužnije.
I sad je tu gde jeste - na raskrsnici ukidanja ili ogromnog ulaganja da se nastavi.
su ovoj otkazale kocnice, lose odrzavanje, a i ovako inace stvarno trebaju nove trole uzasno odrzavanje I STALNO KVAROVI
 
Sto ne stave privremeno neke buseve dugacke na nekim trolejbuskim linijama, a do tad kupuju nove el buseve (jer im je to cilj) ili kojim cudom neke turske trole i SREDE ULICI JER TROLA OTPADNE U RUPI. 29 se gulio po podu kod Sk Vojislav Ilic i lupao da ti se prevrnu bubrezi, ustvari bukv svugde i lupa ne samo tu.
 
Ama, ljudi, ovde je otkazao vozač, nikako kočnice!
Vozila jesu u lošem stanju, ali ne može tako da otkaže. Vozilo nije bilo adekvatno obezbeđeno od samopokretanja. Ono što prolazi na Banjici i Studentskom trgu, ne može i u Čingrijinoj. Dovoljno je bilo da je namotao točak na ivičnjak.
ZIU je imao isto vazdušne kočnice, ali mehaničku ručnu i nije imao tristop cilindre. Njima se moglo desiti da vozač ne primeti gubitak vazduha i da ostane bez kočnica.
BKM imaju drugčiji sistem i ne mogu da ostanu načisto bez kočnica, zahvaljujući tristop cilindrima, čak i da je sila kočenja toliko slaba, sadržala bi ga u okretnici. Mogu samo da budu NEZAKOČENE!
 
Takve stvari se rešavaju čekrkom - veća sila, a nežnije, preciznije, preglednije i nada sve, bezbednije.
 
Imaš li sliku tog iveka?
Imali su problem jer je iza prednjeg desnog bio naseo na obalu. Pretpostavljam da su vukli kamionom, koji se proklizavajući, zanosio ka ivičnjaku i onda vukao pod nepovoljnim uglom zbog nasedanja.
Ne znam da li kod nas uopšte ima specijalizovana firma opremljena za ozbiljna izvlačenja i šlepanja oštećenih.
Viđeo sam ih, ali uvek sa stranim tablicama.
 
Ево са сајта увозника, Пачфингер доо.
1704296672088.png

1704296712063.png

Пар пута сам га видео у вожњи, али не и у вучи. Набавио је иначе ГСП неколико нових камиона. Имају и један јачи за аутошколу.

Морам се исправити, овог новог Ивека сам видео у вучи тзв. малог метроа, запаљеног Ик-218 на Бранковом мосту.
 
Hvala.
Za šlepanja na kraćim rastojanjima. Lak je za ozbiljna izvlačenja, ali taman za ovo na Zvezdari.
 
Vrh