Okretnica jeste problematična zbog nizbrdice i gužve, ali svakako nije ukleta. 21. vek je, ljudi!
Postoji jasna procedura kod zaustavljanja i parkiranja teškog vozila na nizbrdici: isključuje se pogon, povlači PARKIRNA kočnica i postavlja klinasti podmetač (klocna) pod točak.
Bojim se da je ovde debelo opet zatajio čovek: ili je tokom održavanja eliminisana opružna blokada pa trolejbus nije zablokirao kad je ostao bez vazduha (malo verovatno) ili je vozač ostavio na staničnoj kočnici (koristi zadnji kočioni krug radne kočnice) a isključio kompresor ili skinuo trole i kad je pao pritisak vazduha, krenula (mnogo verovatnije).
Postoji još jedna mogućnost - trolejbus je stajao uredno zakočen i u međuvremenu izgubio vazduh i zablokirao. Vozač ušao, otpustio ručnu, probao da krene, video da ne može i onda dok izjanđali kompresor nadruka, izašao /ustao. Kad je pritisak stigao na nekih 5-6 bar i pritisak sabio oprugu, trolejbus je, pošto je ručna otpuštena, otkočeno krenuo.
Još jedan mogući scenario: otpustio je ručnu ne bi li ga malo pomerio bez trola. Zablokirao je, pa je izašao da stavi trole. Kad je priključio na mrežu, proradio je kompresor, naduvao pritisak i otkočio je. On je spolja samo mogao da je vuče za rep.
Svako pucanje creva, gubitak vazduha izaziva blokadu. Čak i kvar potpedalnog ventila ne ostavlja vozilo bez kočnica - tu su zapravo dva ventila - jedan za jednu, drugi zs drugu osovinu. Ako izda jedan kočioni krug, ostaje drugi. Apsolutno je nemoguće da vozilo ostane bez kočnica odjednom! Može da bude loša kočiona sila, ali mora da ga sadrži za toliko.
Ovakve vesti jesu senzacionalističke, ali iza se krije najnesavršenija karika u lancu - čovek. Još ako je taj čovek zaposlen u GSP, sve postaje verovatnije.
Na okretnici trolejbusa na Zvezdari jedna trola se se zakucala u lokal, a da nema te kućice, survala bi se i zakucala pravo u stambenu zgradu.
www.blic.rs