Šta je novo?

Trolejbusi

Jedna po jedna trola otpada, a nigde nije ugovorena kupovina nijednog novog. Da li mislite da je možda trenutna uprava grada ponovo razmišljala o ukidanju trolejbusa u našem gradu? Odneli su sve  Trolze i neki od Bonitosa i baš je čudno tako naglo čišćenje Dorćola. Takođe, ne znam da li se samo meni čini da su najnovije trole tako odjedanput i naglo propale za poslednje kratko vreme. Kao da se manje gleda održavanje nego ranije.
 
Jedna po jedna trola otpada, a nigde nije ugovorena kupovina nijednog novog. Da li mislite da je možda trenutna uprava grada ponovo razmišljala o ukidanju trolejbusa u našem gradu? Odneli su sve  Trolze i neki od Bonitosa i baš je čudno tako naglo čišćenje Dorćola. Takođe, ne znam da li se samo meni čini da su najnovije trole tako odjedanput i naglo propale za poslednje kratko vreme. Kao da se manje gleda održavanje nego ranije.
Sve posekoše, neke su bile u jako loše stanju.

A potencijajna nabavka... ne vidim kada bismo mogli da dobijemo nove, ako nisu odustali skroz, što bi bila šteta.

Teše sami sebe što su kupili mnogo nekvalitetnih solo Kineza & Turaka, pa ako daju još neki potez privatniku, mogu njih na linije koje su nekad bile/jesu.

Tužno 😢
 
Nisam želela da unosim politiku u ovu diskusiju i na ovaj forum, ali u jednoj takvoj emisiji je (ako sam išta dobro razumela, svakako se ograđujem) rečeno da je ugovorena nabavka 300 novih autobusa i 50 novih tramvaja. A za trolejbuse je rečeno da su oni sada na redu, ali, citiram, rečeno je da su skupi i da gledaju da li da uzmu 1 trolejbus ili 3 autobusa umesto njega.

Ako sam pogrešno razumela celu izjavu i ako sam išta pogrešno citirala, molim vas me ispravite. Želela sam samo objektivno da prenesem informaciju. I nije mi namera da napadnem bilo koga. Ako sam pogrešila, najiskrenije se izvinjavam na grešci.
 
Плац се чисти за станоградњу. Шапић ће исфорсирати укидање трола, евентуалмо можда остану на релацији Звездара-Бањица-Дорћол.
 
IMG-57f08e3bdd0d61211d5a836d2b2182bc-V.jpg
 
Pa da i mogu ti reći da me je spasio BMC danas da ne idem peške s posla.
Terazije umesto Svetogorska pa posle kroz Savsku...
 
Pisao sam više puta: to su oznake vozačima da se tu nalazi sekcioner - prekidač. Na tom mestu je granica sekcija napajanja i na jednom vodu videćete deo od jedno pola metra od nekakvog izolatora na kome nema struje. Vozači su u obavezi da taj deo prođu bez pogona, pod zaletom.
Upravo o stajanjima na tim mestima pisao sam kao anegdotama.
Kada dođe do problema na mreži, u odgovarajućij podstanici, na zahtev kule koja interveniše, isključuje se samo deo na kome je problem. To je negde tek nekoliko stotina metra, negde i do kilometar- dva.
Češći su tamo gde je veća frekvencija vozila, usponi, ukrštanja i raskrsnice sa drugom trolejbuskom ili tramvajskom mrežom.
Stari ZIU su u slučaju da vozač pređe pod vučom izszivali veliku varnicu koja se uveče videla kao blic, a ako je bila mala brzina, pri polasku, putnici bi osetili ogromno cimanje i bljesak (tada bi struja bila i preko 300A). Sadašnji, ne varniče toliko, ali se unutra može osetiti trzaj, i može doći do iskakanja pretvarača napona.
 
I staje sa radom kompresor, ako se ne varam. Baš je bilo karakteristično u zijačama, kompresor razvaljuje i odjednom tišina :)
 
Kompresor se svakako isključuje kada postigne zadati pritisak. U vožnji, neće se u radu kompresora ni osetiti prelazak preko sekcionera.
 
Za sve isto kao i na bilo kom drugom sus velikom vozilu: obezbeđuje vazduh visokog pritiska (8-10bar) za komandovanje
frikcionim kočenjem (sve tri kočnice), ogibljenje preko vazdušnih jastuka, otvaranje i zatvaranje vrata... Nekada je pokretao i brisače.
Kompresor sabija vazdduh u nekoliko rezervoara koji se nalaze na raznim mestima u vozilu i ima tri nezavisna sistema instalacija - za svaku namenu po jedan. Ostajanje bez vazduha onemogućiće ili otežati rukovanje vratima, počeće da gubi visinu na jednoj strani ili obostrano, ali nikako neće ostati bez kočnica - čim pritisak padne ispod kritične granice za funkcionalnost, aktiviraće se opružna blokada i vozilo će zablokirati točkove, kao da je povučena ručna. Ručna upravo tako i radi - povlačenjem ručice (ventila) ispušta se vazduh iz sistema, i oslobađa opruga koju je dotle vazduh držao sabijenu, pa preko cilindara na točkovima, koči. Tada se čuje karakterističan zvuk vazduha.
 
Zdravooo ja sam nov ovde, obozavam trolejbuse pa evo me. Citao sam bukvalno sve o cemu ste pricali u zadnjih koliko vec 4 godina. Evo par slika trola koje sam uhvatio, imam i snimke, razorazni su datumi.
 
Okretnica jeste problematična zbog nizbrdice i gužve, ali svakako nije ukleta. 21. vek je, ljudi!
Postoji jasna procedura kod zaustavljanja i parkiranja teškog vozila na nizbrdici: isključuje se pogon, povlači PARKIRNA kočnica i postavlja klinasti podmetač (klocna) pod točak.
Bojim se da je ovde debelo opet zatajio čovek: ili je tokom održavanja eliminisana opružna blokada pa trolejbus nije zablokirao kad je ostao bez vazduha (malo verovatno) ili je vozač ostavio na staničnoj kočnici (koristi zadnji kočioni krug radne kočnice) a isključio kompresor ili skinuo trole i kad je pao pritisak vazduha, krenula (mnogo verovatnije).
Postoji još jedna mogućnost - trolejbus je stajao uredno zakočen i u međuvremenu izgubio vazduh i zablokirao. Vozač ušao, otpustio ručnu, probao da krene, video da ne može i onda dok izjanđali kompresor nadruka, izašao /ustao. Kad je pritisak stigao na nekih 5-6 bar i pritisak sabio oprugu, trolejbus je, pošto je ručna otpuštena, otkočeno krenuo.
Još jedan mogući scenario: otpustio je ručnu ne bi li ga malo pomerio bez trola. Zablokirao je, pa je izašao da stavi trole. Kad je priključio na mrežu, proradio je kompresor, naduvao pritisak i otkočio je. On je spolja samo mogao da je vuče za rep.
Svako pucanje creva, gubitak vazduha izaziva blokadu. Čak i kvar potpedalnog ventila ne ostavlja vozilo bez kočnica - tu su zapravo dva ventila - jedan za jednu, drugi zs drugu osovinu. Ako izda jedan kočioni krug, ostaje drugi. Apsolutno je nemoguće da vozilo ostane bez kočnica odjednom! Može da bude loša kočiona sila, ali mora da ga sadrži za toliko.
Ovakve vesti jesu senzacionalističke, ali iza se krije najnesavršenija karika u lancu - čovek. Još ako je taj čovek zaposlen u GSP, sve postaje verovatnije.
 
Vrh