Šta je novo?

Trolejbusi

Levom su možda pri obilaženju spale trole, ili je bio preblizu desnom dok su išli odozdo jedan iza drugog kad je njegova motka zapela pa je otišao levo da je izbegne jer je ostala da visi, pa zbog jako zaljuljane mreže spale i njegove. A vrlo je moguće da je sajlica koja drži trolnu glavu od iščupane motke, smakla i motke ovog iza koji je otišao levo
Ne boj se, niko nije toliko lud da u vožnji trolejbusom pretiče trolejbus! Dešava se dok stoje jedan pored drugog da onaj iza zaboravi i krene preko motki, posebno gde su paralelne mreže kao na St. trgu, ali baš da se u vožnji pretiču, teško.
I te kako ovo ima veze sa održavanjem. Motka se iščupala a da nije pokidala šprajc o koji je zapela. Jednostavno, nije bila dovoljno pritegnuta. Drugi problem je nedržanje odstojanja. Ne znam da li su rešili problem podstanice koja napaja taj deo, ranije je bilo poprilično problema zbog padanja napona u sekciji koja počinje ispred stanice kod 25.maja i završava se gore na brdu kod semafora, kada su trolejbusi preblizu, ili ih se nagomila nekoliko.
 
Evo počeli su i poslednju Trolzu 2156 da kupusaju. 😡 Tek krenuli. Ne mogu da izdrže da ih više gledaju. I ona je bila sređena i remontovana.
 
I neke "Bonite" su bili odvezli iz pogona, izgleda da čiste dvorište bez nekog preteranog razuma i plana.
 
Da li postoje trolejbusi kod kojih kompjuter moze automatski da spusti trole i posle ih automatski podigne i pogodi kontakte, ako je trolejbus ispod vodova?
 
Svaki trolejbus ima lovce motki. Za to ne treba kompjuter, već čista mehanika u onim šerpama pozadi koje namotavaju kanap. Čim se naglo otpusti ili naglo zategne kanap, blokiraju i zatežu. Slično kao pojas u kolima. Našima se to odmah isključi, čim dođu nove, zbog neravnih ulica.
Za automatsko podizanje potrebno je posebno mesto na mreži sa kosim poklopcem koji će naterati trolnu glavu da legne na kontaktni vod, a sam sistem podizanja, obično je pneumatski ili hidraulučni amortizer koji usporava oprugu kojoj je zadatak da vuče motku u erekciju.
 
Svaki trolejbus ima lovce motki. Za to ne treba kompjuter, već čista mehanika u onim šerpama pozadi koje namotavaju kanap. Čim se naglo otpusti ili naglo zategne kanap, blokiraju i zatežu. Slično kao pojas u kolima. Našima se to odmah isključi, čim dođu nove, zbog neravnih ulica.
Za automatsko podizanje potrebno je posebno mesto na mreži sa kosim poklopcem koji će naterati trolnu glavu da legne na kontaktni vod, a sam sistem podizanja, obično je pneumatski ili hidraulučni amortizer koji usporava oprugu kojoj je zadatak da vuče motku u erekciju.
mislio sam bas na mogocnost da se trole na biloo kom mestu podignu na pritisak dugmeta i pogode vodove.
 
I, šta reče čovek?
Jedino pokušavam da shvatim da za ovih dvadesetak dana koliko je u Dorćolu, vozi autobus nekog drugog ogona na na dorćolskim linijama. Čemu onda obuka za trolu, ako mu je ostalo još dvadesetak dana? Pa sama obuka traje desetak.
 
Znači, ovo je moguće i ovo se desilo.

Foto: JŽ363 (Željeznice.net)
1.jpg.e900ef4f21136d5ea4fa3bdaa0128e3a.jpg

3.jpg.a2725be1aae84601559c3864855c9982.jpg
 
Na ova 4 sedista bi RayanAir nalog na tviteru pozavideo.
 
Juče je riknuo 2011...
Bio je neki čudan zvuk i jedva se skotrljao do Admirala GeParda gde je završio vožnju...
 
Diferencijal ume da pravi razne zvuke, od zvuka aviona do mlina za kamenje.
Inače, diferencijali su, kod nas bar, slaba tačka trolejbusa zbog naglog starta i ubrzanja, a onda i istog takvog kočenja. Kad kardan dobije luft, ako to ne urade brzo, uskoro će i diferencijal stradati. Da bi se šlepao pokvaren diferencijal, moraju se na terenu izvući poluosovine kako se "srce" ne bi okretalo.
Kod gradskih autobusa, tskođe je veliko opterećenje, ali zbog hidro menjača, ipak ga dobija mekše, bez udara.
Primetićete na međugradskim i turističkim autobusima (pričam za manuelni 6 menjač) da odgovoran vozač prvom samo jedva pomeri vozilo sa minimalnim gasom i već prebacuje u drugu, pa doda opet malo gasa za treću. I onda tek, kad se točkovi zakotrljaju, opali po gasu. Tako čuva ceo kinematski lanac. U gradu nema vremena za takvo maženje pa je smrt diferencijala neminovna posle nekog vremena.
 
Vrh