Šta je novo?

Trolejbusi

Uf Branik, tu se ne bih nikada složio. Bilo da je vozilo u kvaru, da se čeka vreme - trotoar NIJE mesto za parkiranje. Roditelj sa kolicima onda mora na ulicu, osobe sa invaliditetom ne mogu proći nikako. Kvar ili čekanje, to kratko traje i nema razloga da se parkira na trotoar.
 
Razumem problem stajanja na trotoaru. Ipak, nije ulica, busevi su tu spori i pažljivi.Ali kako druga vozila da prođu od parkiranih?
Pogledaj konfiguraciju mreže. Kada se zđe u okretnicu, postoji skretnica- desno 41, pravo 40 (bar je tako bilo). Između nema mesta da stane vozilo koje čeka. Može tek levo od 40, ali tu su autobusi. Na izlasku ne može da stoji ni jedan, jer smeta trolejbusima da uhvate krivinu mreže nakon ulivnice. Nikome nije palo na pamet da proširuje okretnicu dok se broj linija povećavao.
Hajde, gde bi spalovao trolejbus dok stoji. Autobus bi se nekako dao udenuti.
Trebalo je da vidiš okretnicu prvog meseca nakon požara u garaži, kada su skoro sva vozila sa 41 parkirana tu (40 su bili busevi). Da smo mogli, pakovali bismo ih i na sprat
 
Ovo je Bamiron, za trolejbuse razumem zašto moraju da budu na trotoaru, ali ovaj privatnik je imao mesta na kraju okretnice, odnosno kod raskrsnice Radomira Markovića tu postoji proširenje.
 
Jedino tamo na izlazu može da stane jedan autobus, ali sa prethodne slike ne znamo da li to mesto, ili evv.mesta, popunjeno.
 

Prilozi

  • 20231116_184349.jpg
    20231116_184349.jpg
    170,6 KB · Pregleda: 142
Jedino tamo na izlazu može da stane jedan autobus, ali sa prethodne slike ne znamo da li to mesto, ili evv.mesta, popunjeno.

Upravo sam na to mesto mislio.
Bio sam nekoliko puta, trole nikada nisu tu bile parkirane (logično), a obično ni 78 osim u nekim vanrednim okolnostima.
Možemo samo nagađati, ali sa fotografije se može videti još jedna 78 tako da pretpostavljam da je mesto slobodno.
Ono klasična Srpska priča, video je 3 trolejbusa ispred, ko će da se provlači između i samo ga spakovao tu na trotoaru, mada retko kada sam viđao pešake tu bez namere da opravdam postupak.
 
Возило које чека време, ако има резервно, возило у квару...на Бањици једноставно нема где да стоји. Док су били само тролејбуси, могло је лево од леве мреже, али сада су ту аутобуси.
Није ни страшно што је на тротоару, јер ту нема другог саобраћаја и није велики број путника.
Кад смислите бољу окретницу, удрите по возачима. За много тога јесу, али за ово нису криви.
Nemam ništa protiv vozača, samo mi nije jasno kako se nije otkačio sa mreže dok se parkirao na stazu?
 
Славија је лоше решена. Требало је направити кружни ток само за аутомобиле, а за тролејбусе и трамваје издвојене саобраћајне површине, за тролејбус право Краља Милана-Макензијева (као кад су били радови), а за трамвај директно скретање у булевар ослобођења из Немањине, и за Београдску одмах лево из Немањине пре кружног тока где су направили плато, да буде само један пар скретница уместо данашњих 3.
 
Bilo mi je potrebno malo vremena da ukapiram da je ovo danas ponovo pukla mreža na istom mestu kao pre neki dan, te da nisu stare fotografije u pitanju.​
 
Ukrštaj sa tramvajskom. Pisao sam pre neki dan posle prošlog kidanja da je problem kod ovih nestabilnih vremenskih uslova zbog zstezanja i otpuštanja mreže na različitim temperaturama. Sezonski se doteže i popušta, a onda kod naglih promena nastaju problemi.
Možda im se provlači i neki trolejbus sa problemom na trolnoj glavi pa pravi oštećenja. Ne mora uopšte da znači da je to taj koji je pokidao. Ima malo i do načina vožnje, kolovoza, putanje koju vozač izabere, pritiska motki...
Dešava se. U Beogradu do duše, dosta češće nego u drugim gradovima, ali navikli smo.
Uvek razmišljam o momcima koji sad idu na kulu, dok pada kiša, duva vetar i brzo to saniraju.
Proletos videh u Segedinu njihovu kulu.
20230430_145646.jpg
 
Имајмо на уму и то да су мајстори за контактну мрежу сада на Новом Београду и да им треба времена док стигну на Славију.
Нешто сад размишљам, када би смо имали тролејбусе и трамваје са аутонимијом, могли би да имамо спорна укрштања мрежа и без мреже, пре свега Славију, али што да не и раскрснице Кнеза Милоша и Краља Милана, Ресавске у Краља Милана, Таковске и 27. марта.
 
To i jeste prednost autonomne vožnje, kao i da bi mogli da nastave da rade čak i kod ovakvih kidanja.
Odavno tvrdim da i nekakva minimalna autonomija do 1km rešava mnogo problema i diže kvalitet trolejbuskog prevoza na mnogo viši nivo, a ne poskuplje drastično nova vozila.
 
Имајмо на уму и то да су мајстори за контактну мрежу сада на Новом Београду и да им треба времена док стигну на Славију.
Нешто сад размишљам, када би смо имали тролејбусе и трамваје са аутонимијом, могли би да имамо спорна укрштања мрежа и без мреже, пре свега Славију, али што да не и раскрснице Кнеза Милоша и Краља Милана, Ресавске у Краља Милана, Таковске и 27. марта.
Tražili su u tenderu za trole da imaju autonomiju, to je Solaris ponudio, ali zbog cene nisu uzeti
 
Није исто. Није се Соларис директно јавио, него Шкода која ради тролејбусе на туђим шасијама/каросеријама.
 
Trebalo je da se nabave nove trole iz Češke (Škoda), i sve je bilo dogovoreno, ali je onda izbio rat u Ukrajini i cena istih je skočila. Naši, naravno, umesto da za iste pare koje su predvideli za trolejbuse, uzmu manji kontigent istih (jer koliko god da ih se dobije, bolje je nego ne uzeti nijedan, imajući u vidu da nam je trolejbuski sistem na rezervama), oni su rekli da pošto ne mogu da dobiju 100kom, da neće da uzmu nijedan.​
 
Vrh