Šta je novo?

Trolejbusi

Kakvim mehanizom se sprecava da trole skliznu sa zice.
Kazu d au Bleorosiji trole jure na otvorenim putevima preko 80 na sat.
Posto je to stari sistem, pretpostavljam da je cista mehanika (opruge)?
Zavisi i od mreze. Obrati paznju kako je obesena mreza ka Banjici npr,na Konjarniku,takva mreza omogucuje vece brzine.

Sa'ce cika @branik da nam kaze koliko moze da razvije :)
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Zavisi i od mreze. Obrati paznju kako je obesena mreza ka Banjici npr,na Konjarniku,takva mreza omogucuje vece brzine.

Sa'ce cika @branik da nam kaze koliko moze da razvije :)

Vrlo zanimljivo/ Moracu da obratim paznju.

NAsao sam na internetu da je u uobicajena max brzina trolejbusa 80 km/h a tramvaja do 100 km./h, mada tramvaji obicno ne idu tom brzinom u gradu.
Najbrzi tramvaj ima negde u Torontu (120 km/h).

AKSM-420 Vitovt in Minsk
1024px-AKCM-420_in_Minsk_-_04.jpg


New Flyer XT60 in Seattle.
614px-King_County_Metro_XT60_trolleybus_4507_on_Broadway_%282016%29.jpg
 
Poslednja izmena:
To kad su stigle bile su trke sa trolama jos tokom probnih vožnji i tada su ostavljali sve na crti zbog startnosti
 
Za bkm i blokadu ne znam, a noviji ZIU mogli su koliko hoćeš, nismo postigli max, ali je to bilo uveliko preko 100. (Mene je kod VMA zaustavljaoradar na 10 i posle rekonstrukcije Kneza Điloša kod bivšeg RSUP na malo ispod 100.
Treba ti prava deonica sa ravnim asfaltom, bez nabora i poprečnih kanala. Brzo će dosegnuti večiku brzinu. Kod novijih serija ZIU motor nije imao max broj obrtaja, a dovoljno snage da vuče, pa nije mnogo pravio razliku da li je izbrdo ili nizbrdo.
Motku opruga vuče uvis i njena sila se španuje. Na kontaktni vod naleže klizač od mesinga i on se dnevno menja, a obuhvataju ga trolne stranice tako da sa novim klizačima ne izlaze iznad voda. Kad se klizač potroši, preti opasnost da stranica zakači držač mreže
 
Na svoje ogromno iznenađenje, danas sam na Terazijama video jedan narandžasti zglob, i to sa oznakom 29. Valjda je to taj BKM. Nažalost, bio je očigledno van službe, vozač je izašao napolje i nešto ručno nameštao pantograf.
 
Znaci klizac se menja svaki dan? Da li je to skupo?
Da li postoje trole koje imaju motor koji automatski prati mrezu?

250px-Reading_Trolleybus_at_Three_Tuns.jpg
 
Na svoje ogromno iznenađenje, danas sam na Terazijama video jedan narandžasti zglob, i to sa oznakom 29. Valjda je to taj BKM. Nažalost, bio je očigledno van službe, vozač je izašao napolje i nešto ručno nameštao pantograf.
Да, 2166, јутрос је био на 29.
 
Znaci klizac se menja svaki dan? Da li je to skupo?
Da li postoje trole koje imaju motor koji automatski prati mrezu?

250px-Reading_Trolleybus_at_Three_Tuns.jpg
Zavisi koliko trolejbus radi, kako je namazana mreža, kakvi su vremenski uslovi (ako ledi, troše se više zbog varničenja), od načina vožnje, stanja skretnica, ukrsnica, ulivnica...
Kontrolišu se na noćnom pregledu i pp se menjaju.
Voleo sam predveče da ih prekontrolišem, da ne bi bilo problema kasnije noću..
Mislim da su eksperimentisali sa grafitnim umesto mesinganih, vrv zbog trajnosti i cene, prepostavljam
 
Ne treba nikakav pogon da bi pratile mrržu.
One su na okretnom postolju, opruga ih pritiska, a bolji trolejbusi imaju pneumatsko podizanje kako bi se same prikačile, što je bitno kod smenjivanja deonica autonomne vožnje i pod mrežom, ili zbog spuštanja iz istih razloga
 
Žao mi je, možda ću zvučati arogantno ali samo kažem šta mislim. Ne mogu da zamislim trolejbus koji se kreće prikačen na mrežu brzinom ni oko 80 na sat ni ''malo ispod 100 km na sat''. Pogotovu ne Zijaču i to u 80im i 90im kada se mreža stalno kidala, motke stalno upetljavale, a na glavama trola koristio mesing (a ne grafit kao danas).

Lično se sećam prizora negde iz 95' kad se neka Zijača jače zaletela na Terazijama tipa 40-50 na sat pa joj motke otišle u bestraga, zapetljale se u mrežu i isčupala je jednu ili dve bandere iz ležišta. Ja sam sa mojima naišao na prizor kada su već bili obustavili saobraćaj i dolazile prve terenske ekipe. Ako su se takve stvari dešavale čak i pri brzinama od 40-50, nema šanse da je išta dostizalo 100 na sat. A i ne znam koji bolesnik bi vozio takvo vozilo 100 na sat, sve i kad bi mogao.

Protiv sam ovakvih urbanih legendi jer se prave dezinformacije i šumovi u istini i objektivnosti. Ako nije dokumentovano, ili bar potkrepljeno od više izvora sa podudarajućim pričama, onda prosto treba reći da se nije desilo i to je to. Inače će se ispredati sve i svašta, sa svakom sledećom iteracijom priča će rasti, sve dok se ne dođe do onih stadijuma ''VMA može cela da se spusti pod zemlju hidraulikom'' ili ''na Gazelu mogu da sleću avioni, i to su radili 99te''. Jer svako doda ponešto radi senzacije, sve dok ne ode toliko daleko da prevazilazi granice fizike i realnosti. Ali ovde je takvo podneblje da to ljudima ne predstavlja problem da poveruju u sve to, jer fak fiziks, Mića iz kafane zna bolje nego svi šta se desilo.
 
Trebalo je slepci da ga ofarbaju u crvenu boju kao i ostatak voznog parka. 20 faking godina GSP i DJP ne mogu da zavedu uniformnost i jednoobraznost među svoja vozila. O vozačima, i standardizaciji voznog parka u pogledu modela vozila, da i ne govorim.

P.S.
Farbe imaju, jer da nemaju, ne bi farbali iste takve solo u crveno posle njihovog, GSP remonta.
FsehB11aUAILZ-H

Nego neko tamo negde duboko u dubinama firme i mračnih hodnika, nije dobio dopis i saznanje da kao što može da se stavi crvena farba na solo primerak, može i na zglobni. Pa je uzeo obrazac i formular iz doba 2007. sačuvan na kompu sa Windows 98 opeativnim sistemom, uradio copy paste i poslao nadležnoj službi jednu te istu stvar, da ga prefarbaju u istu boju kao što je i bio, pre 16 godina. Jer bože moj, u doc. fajlu treba promeniti ''narandžasta'' u ''crvena'' i poslati adekvatnoj službi da to usvoji i prosledi dalje...


20 faking godina Krstić i sin i pokretni buvljaci na točkovima na ulicama Beograda... I to ne računajući 90te, da im izađem u susret.
 
@Bender Rodriguez
Bio sam u Zijači na 41 kad je otresao neki IK ko dete slinu bas na tom potezu, a to za brzinske rekorde mi je potvrdjeno u pogonu.
Zaboravih da napomenem kad sam odgovarao @MC__, švajcarski proizvodjač opreme za kontaktnu mrežu Kummler & Matter garantuje prolazak kroz ukrštaje brzinom do 60 km/h. Tako da....ako nesto kod nas nije kako treba to zna znači da je i drugde tako.
 
Od kad je startnost isto sto i maksimalna brzina?

I koji brzinski rekord je potvrdjen?
 
Poslednja izmena:
Ja sam co pricu o deonici izmedju MInska i njihovg aerodroma, koja je skroz prava i van grada i da trolejbus tu juri min 80 na sat.
 
Do Minskog aerodroma cak i ne vozi trolejbus. Bar ne sad, a verujem da nije ni pre jer ne mislim da bi Belorusi ukidali trolejbusku liniju.

Ne veruj svemu sto cujes, ljudi vole da baronisu, pogotovu ovde na Balkanu (da ne pricam napamet za druge zemlje). A ima i onih koji ne rade to namerno ali vole da prica bude sto bombasticnija, ili slepo prenose nesto sto im je drugi izbaronisao.

P.S.
Pritom ovo se ne odnosi ni na koga sa foruma, jer ni ne mislim da iko ovde izmislja, ljudi samo prenose sta su culi od drugih. Ali ti drugi baronisu.
 
Poslednja izmena:
Ko je pominjao startnost? Bilo je kasno uvece, ludaci su se doslovno trkali, nije bilo ni malo prijatno. Rek'o ako mu spadne motka počupaće mrežu jedno dva kilometra.
Sto se Vmax tiče, izmereno je oko 100 km/h.
 
Ko je pominjao startnost?
Pa reko si "ostavio IK u prasini". Tj. "otreso ga ko slinu". To se obicno odnosi na trke startovanja, drag trke, kako ko zove to.

U to verujem, jer su elektromotori startniji nego SUS. Ali u 100 km/h ne verujem. Nema sanse. Pogotovu ne sa mesinganim glavama i sa mrezom kakva je bila 90ih. I to za ZIU 9.
 
Ja sam co pricu o deonici izmedju MInska i njihovg aerodroma, koja je skroz prava i van grada i da trolejbus tu juri min 80 na sat.
@Karlo del Ponte živi tamo, pa on može da ti odgovori na pitanje, jer je najupućeniji.
Trolejbuska mreža Minska tek vrlo malo izlazi iz kružnog puta. Trolejbus se delimično kreće po gradskim brzim putevima, tako da nije nemoguće da razvija 80km/h negde. Ja sam za to nemam dokaz. Inače, u Belorusiji opšte ograničenje brzine u gradovima je 60km/h, a trolejbus stvarno i svakodnevno na nekim mestima postiže tu brzinu.
 
Žao mi je, možda ću zvučati arogantno ali samo kažem šta mislim. Ne mogu da zamislim trolejbus koji se kreće prikačen na mrežu brzinom ni oko 80 na sat ni ''malo ispod 100 km na sat''. Pogotovu ne Zijaču i to u 80im i 90im kada se mreža stalno kidala, motke stalno upetljavale, a na glavama trola koristio mesing (a ne grafit kao danas).

Lično se sećam prizora negde iz 95' kad se neka Zijača jače zaletela na Terazijama tipa 40-50 na sat pa joj motke otišle u bestraga, zapetljale se u mrežu i isčupala je jednu ili dve bandere iz ležišta. Ja sam sa mojima naišao na prizor kada su već bili obustavili saobraćaj i dolazile prve terenske ekipe. Ako su se takve stvari dešavale čak i pri brzinama od 40-50, nema šanse da je išta dostizalo 100 na sat. A i ne znam koji bolesnik bi vozio takvo vozilo 100 na sat, sve i kad bi mogao.

Protiv sam ovakvih urbanih legendi jer se prave dezinformacije i šumovi u istini i objektivnosti. Ako nije dokumentovano, ili bar potkrepljeno od više izvora sa podudarajućim pričama, onda prosto treba reći da se nije desilo i to je to. Inače će se ispredati sve i svašta, sa svakom sledećom iteracijom priča će rasti, sve dok se ne dođe do onih stadijuma ''VMA može cela da se spusti pod zemlju hidraulikom'' ili ''na Gazelu mogu da sleću avioni, i to su radili 99te''. Jer svako doda ponešto radi senzacije, sve dok ne ode toliko daleko da prevazilazi granice fizike i realnosti. Ali ovde je takvo podneblje da to ljudima ne predstavlja problem da poveruju u sve to, jer fak fiziks, Mića iz kafane zna bolje nego svi šta se desilo.
I meni je žao što ću te razočarati. Prvo, kako reče, taj bolesnik koji bi ziu vozio oko 100 sam, uz još niz momaka koji su radili sa mnom, sam ja. Možeš da mi veruješ ili ne. Snimaka nemam da to dokumentujem, ali reći ću da su te brzine postizane noću kada nema saobraćaja i drugih trolejbusa da ljuljaju mrežu.
Havarije mrrže i to one večike događale su se i pri veoma malim brzinama. Retke su bile havarije mrrže bi ekstremnim brzinama jer bi tada motka koja he otišla gore, udarala o šprajc, odbijala se, udarala o krov... Krivila bi se, lomila ili pak, čupala cela. Mreža bi se tada mnogo zaljulala, ali je uglavnom ostajala čitava, ili bi eventualno stradao neki šprajc ili raspon.
Kod malih brzina, trolna glava /stranica zakači negde, povuče, nategne mrežu polako, pa ako ne spadne trolna glava, počinje da kida jedan po jedan. Niko ne bi ušao iz Takovske u Svetogorsku brzo, ali se više puta desilo da padne pola raskrsnice, baš zbog toga.
Dalje, jako je važno da trolejbus ima ispravne ventile i jastuke i dobro naštelovan pritisak trola, a da vozač zna šta i kako radi, čak i kad brzo vozi.
O ziu možemo svakako prilati, ali da su bili spori, nikako, posebno nakon 1989, mada je već i druga nabavka iz 1985. imala dosta moćniji pogon od onih sa početka, 1980-1982.
I pre nego što sam počeo i sam da ih vozim, sećam se dok su novi bili i oni i mreža i ulica D.Tucovića da se i uzbrdo uveliko vozilo preko 80.
Neću nikog ubeđivati. Ko hoće neka veruje, neka čita, šta god, ko neće, ima izbor.
 
A gde su kao dostizane te brzine od 100 na sat, na kojim deonicama?
Retke su bile havarije mrrže bi ekstremnim brzinama jer bi tada motka koja he otišla gore, udarala o šprajc, odbijala se, udarala o krov... Krivila bi se, lomila ili pak, čupala cela
I ne bi otpala sa zice? I ne bi zakacila nijedan od poprecnih nosaca?
 
Do pre 2 godine sam često išao kod prijatelja na Banjicu, i uglavnom se ka gradu vraćao trolama koje polaze oko 23h.. od Paunove do K. Miloša sam stizao za nestvarnih 4_5 minuta!
Ljudi LETE na tim poslednjim polascima, i po Banjici i Dedinju voze debelo preko 60 km/h!
 
Danas oko podneva je i jedan zglobni BKM protutnjio pored Hajd Parka, izdaleka nisam razaznao da li je u pitanju 40 ili 41.

Tu šačicu zglobova što ih imamo, valja rasporediti ravnomerno između 40, 41 i 29. Bez obzira na sve, poražavajuće je koliki je brojčani odnos zglobnih i solo trola u jednoj metropoli od 1,8 miliona stanovnika.
 
Vrh