Šta je novo?

Trolejbusi

Elektrobus je tip vozila koje omogucuje najvece ugradjivanje.

Postoje najmanje tri glavne prednosti trolejbusa.
- Prvi je da su, nakon početnog kapitalnog ulaganja za postavljanje nadzemnih vodova, trolejbusi mnogo jeftiniji od akumulatorskih električnih (samo na osnovu toga što nemate bateriju za kupovinu ili održavanje).
- Drugi je što su vozila znatno lakša, što dovodi do manjeg habanja na površini puta.
- Treće je da koristi manje električne energije nego električni autobus na baterije. Ovo može izgledati pomalo kontraintuitivno, ali postoji gubitak energije i pri punjenju i pri pražnjenju baterije, tako da ne morate samo da obezbedite struju za upravljanje autobusom, već i struju koja se gubi tokom punjenja.

medjutim,najveca prednost eletrobuseva, gledano iz perspektive radikalskog olosa je bolje ugradjivanje kod elektrobusa.

Stanice za punjenje papreno kostaju. One zahtevaju takodje da se izgradi fundament na trotoaru, a takvi poslovi su specijalitet nekih firmi.
Zatim sam litijum, skupe baterije ciji se gkavni sastojak dobija tehnikom slicnom cuvenom frackingu (upumpavanje vode pod pritiskom u zmelju), sto ce nepovratno zatrovati podzemne vode u zap Srbiiji.

Sve u svemu, za radikale koji vrse genocid nad nama i vladaju, elektrobus ima mnogo prednosti.
Ali mozda vi ne verujete da se nad nama vrsi genocid?
 
Poslednja izmena:
Ti u svemu vidiš samo ugrađivanje. Kao da ne mogu da se ugrade i pri kupovini trolejbusa. Nesporno da trolejbus ima svojih prednosti, al realno gledano trole bez mogućnosti kretanja i van kontaktne mreže su mnogo ograničene, i ne mogu se raširiti tako jednostavno. Cene trolejbusa, pa i bez baterija nikako nisu male, a e-busevima pomalo i padaju cene usled sve masovnije proizvodnje. Trolejbusi sa baterijama su neretko i skuplji do elektro buseva. Da bi se recimo sutra pustite trole na 31 i 59, dajem samo primer, teško da to mogu biti one bez autonomnog kretanja od barem šest sedam kilometara. Mrežu nije zgodno razvlačiti svuda, a postoji veliki potencijal u širenju takvog podsistema. Generalno gledano, naš trolejbuski podsistem prilično je mali, a bar se on može jeftinije širiti u odnosu na tramvaj.
 
Ti u svemu vidiš samo ugrađivanje. Kao da ne mogu da se ugrade i pri kupovini trolejbusa. Nesporno da trolejbus ima svojih prednosti, al realno gledano trole bez mogućnosti kretanja i van kontaktne mreže su mnogo ograničene, i ne mogu se raširiti tako jednostavno. Cene trolejbusa, pa i bez baterija nikako nisu male, a e-busevima pomalo i padaju cene usled sve masovnije proizvodnje. Trolejbusi sa baterijama su neretko i skuplji do elektro buseva. Da bi se recimo sutra pustite trole na 31 i 59, dajem samo primer, teško da to mogu biti one bez autonomnog kretanja od barem šest sedam kilometara. Mrežu nije zgodno razvlačiti svuda, a postoji veliki potencijal u širenju takvog podsistema. Generalno gledano, naš trolejbuski podsistem prilično je mali, a bar se on može jeftinije širiti u odnosu na tramvaj.
Nisam rekao da je ugradnja jedini razlog zašto toliko forsiraju elektrošporete. Ali jeste jedan od glavnih razloga. O tome se pisalo više puta, kako su izabrali najnepovoljniju od svih ponuda i kako je sve išlo preko rođačko-partijske paravan firme osnovane u porodičnoj kući kod Prokopa.

Drugi glavni razlog zašto se, od svih mogućih ugradnji, odlučuju baš za onu sa Kenjazima, jeste to što i na državnom nivou, na nivou Vučića jelte, postoji ta neka urgencija i pritisak da se više sližemo sa Kenjazima. Pošto modernoj naprdnoj Srbiji nije bilo dovoljno da sedi na tri stolice (EU, SAD, Rusija) nego nam je trebala i četvrta. Tako da u svim tim dogovorima i raspodelama, neko negde je odlučio da će Kenjazima (pored Turaka) biti data prednost po pitanju javnog prevoza, da će to biti resori koji će se njima dati zauzvrat. Pogotovu nakon što su kupili propali Ikarbus, pa je, jelte, sada red da se njima da drže primat. Iako su im realno proizvodi nedostojni toga.

A što se tiče samog prelaska na elektroautobuse, ja sam već ranije rekao da smatram da GSP, DJP i Grad do daljnjeg prosto nisu spremni za takvu tranziciju, i da priorirtet do kraja ove decenije treba da bude reforma i konsolidacija javnog prevoza na postojećim temeljima i sa postojećim tehnologijama koje su dostižne za GSP i Grad. A to su, između ostalog - trolejbusi. Te da do daljnjeg, umesto elektroautobusa, treba kupovati i širiti njihov podsistem. Jer je dugoročno opet jeftiniji i praktičniji za GSP nego nagli forsirani prelazak na elektroautobuse. Zato što je JGP osakaćen i obogaljen, a ovi slepci bi da ga izvlače iz kreveta da odmah trči maraton, da odmah naglo prelazi na nešto što jednostavno ume i ne može da održava. Dok alternativa i dalje ima iha-ha i rade odlično. I radiće po svetu još bar 20 godina (mislim na trolejbuse).

Ne postoji nikakav dugoročni plan, ne postoji nikakva sistematska briga i ne postoji nikakva stručnost u celoj priči. Postoje samo političarenja, populistička rešenja (u slučaju JGPa to je jurenje brojki i kvantiteta, da bi zvučalo pompeznije pred rajom) i šeme za ugradnju pri nabavkama i ugradnju pri raskantavanju postojećeg.
 
Ne postoji nikakav dugoročni plan, ne postoji nikakva sistematska briga i ne postoji nikakva stručnost u celoj priči. Postoje samo političarenja, populistička rešenja (u slučaju JGPa to je jurenje brojki i kvantiteta, da bi zvučalo pompeznije pred rajom) i šeme za ugradnju pri nabavkama i ugradnju pri raskantavanju postojećeg.
Bravo!
 
A pa znam, mislim da sam pisao o tome da se sada načvorio (odnosno proširio, inficirao, zarazio) i tamo.

Nekadašnji gospodin ''kunem se u trolejbuse''.
 
Nisam rekao da je ugradnja jedini razlog zašto toliko forsiraju elektrošporete. Ali jeste jedan od glavnih razloga. O tome se pisalo više puta, kako su izabrali najnepovoljniju od svih ponuda i kako je sve išlo preko rođačko-partijske paravan firme osnovane u porodičnoj kući kod Prokopa.

Drugi glavni razlog zašto se, od svih mogućih ugradnji, odlučuju baš za onu sa Kenjazima, jeste to što i na državnom nivou, na nivou Vučića jelte, postoji ta neka urgencija i pritisak da se više sližemo sa Kenjazima. Pošto modernoj naprdnoj Srbiji nije bilo dovoljno da sedi na tri stolice (EU, SAD, Rusija) nego nam je trebala i četvrta. Tako da u svim tim dogovorima i raspodelama, neko negde je odlučio da će Kenjazima (pored Turaka) biti data prednost po pitanju javnog prevoza, da će to biti resori koji će se njima dati zauzvrat. Pogotovu nakon što su kupili propali Ikarbus, pa je, jelte, sada red da se njima da drže primat. Iako su im realno proizvodi nedostojni toga.​
Mogli su i da se ugrade za trolejbuse, čak i kineske, ali eto više vole elektrobuse, iz samo njima znanog razloga. A izgleda, što je vrlo malo verovatno da je tačno, da više vole da se priča kako je Beograd postao jedan od onih gradova koji su prešli na elektrobuse a pritom satrli trolejbuski podsistem, a tramvajski približavaju trolejbuskom i na taj način smo, vrlo verovatno, prvi grad u svetu koji ima ovakvu statistiku, i verovatno smo u samom vrhu unazađavanja gradskog prevoza (uključujući i naplatu karata sa pratećim sistema). Zato, u to ime, "Živela Srbija i zlatno doba u kojem živimo".
A što se tiče samog prelaska na elektroautobuse, ja sam već ranije rekao da smatram da GSP, DJP i Grad do daljnjeg prosto nisu spremni za takvu tranziciju, i da priorirtet do kraja ove decenije treba da bude reforma i konsolidacija javnog prevoza na postojećim temeljima i sa postojećim tehnologijama koje su dostižne za GSP i Grad. A to su, između ostalog - trolejbusi. Te da do daljnjeg, umesto elektroautobusa, treba kupovati i širiti njihov podsistem. Jer je dugoročno opet jeftiniji i praktičniji za GSP nego nagli forsirani prelazak na elektroautobuse. Zato što je JGP osakaćen i obogaljen, a ovi slepci bi da ga izvlače iz kreveta da odmah trči maraton, da odmah naglo prelazi na nešto što jednostavno ume i ne može da održava. Dok alternativa i dalje ima iha-ha i rade odlično. I radiće po svetu još bar 20 godina (mislim na trolejbuse).

Ne postoji nikakav dugoročni plan, ne postoji nikakva sistematska briga i ne postoji nikakva stručnost u celoj priči. Postoje samo političarenja, populistička rešenja (u slučaju JGPa to je jurenje brojki i kvantiteta, da bi zvučalo pompeznije pred rajom) i šeme za ugradnju pri nabavkama i ugradnju pri raskantavanju postojećeg.​
Već rade na dugoročnom planu i reformi, koja se zove "Nova mreža linija v 2.0" i to baš na postojećim osnovama, tačnije postavljenim osnovama metro sistema.​
 
Upravo. Da je samo ugradnja, mogu to i sa trolama da rade, tim pre što su kupovane isključivo iz zemalja bivšeg SSSR-a zadnjih 40 godina (i tu je bilo i politike, a verovatno i ugradnje), a pošto to ne mogu više tako lako da ponove već izvesno vreme, plus i ranije nezadovoljstvo nabavkama BKM-a, imamo situaciju koju imamo. O tome pisah i pre. Ne može više jeftina nabavka trola, a trolejbuski podsistem je tretiran kao nešto što smo nasledili, pa ga moramo održavati na silu, i to nije od juče tako. No, @Bender Rodriguez stvarno nije ni rekao da je jedini razlog nabavke e-buseva ugradnja.

@Bender Rodriguez
U većini se slažem sa tobom. Znam vrlo dobro šta se krije iza nabavke Higera, al kao što napisah i gore, problematika trolejbuskog podsistema je mnogo šira kod nas. Da imamo gomilu tantusa, apsolutno. Da u svemu tome ulogu igra i spoljna politika, da bez sumnje. Ja sam samo odgovorio na MC-ov post, jer samo prosta ugradnja lokalnih političara nije jedini razlog za višegodišnje zanemarivanje trolejbuskog podsistema.
 
@Bender Rodriguez
U većini se slažem sa tobom. Znam vrlo dobro šta se krije iza nabavke Higera, al kao što napisah i gore, problematika trolejbuskog podsistema je mnogo šira kod nas. Da imamo gomilu tantusa, apsolutno. Da u svemu tome ulogu igra i spoljna politika, da bez sumnje. Ja sam samo odgovorio na MC-ov post, jer samo prosta ugradnja lokalnih političara nije jedini razlog za višegodišnje zanemarivanje trolejbuskog podsistema.
Izvini, moja greška, uopšte nisam video MC-ev post iznad tog tvog. Mislio sam da si pisao meni. Tek sam sada video taj post na koji si replicirao.
 
Upravo. Da je samo ugradnja, mogu to i sa trolama da rade, tim pre što su kupovane isključivo iz zemalja bivšeg SSSR-a zadnjih 40 godina (i tu je bilo i politike, a verovatno i ugradnje), a pošto to ne mogu više tako lako da ponove već izvesno vreme, plus i ranije nezadovoljstvo nabavkama BKM-a, imamo situaciju koju imamo. O tome pisah i pre. Ne može više jeftina nabavka trola, a trolejbuski podsistem je tretiran kao nešto što smo nasledili, pa ga moramo održavati na silu, i to nije od juče tako. No, @Bender Rodriguez stvarno nije ni rekao da je jedini razlog nabavke e-buseva ugradnja.
Osim elektrobusa, sve ostalo je nasleđeni sistem. Tako da se može reći da na silu održavamo gradski prevoz.
 
Vec je objasnjeno. Ugradnja je bolja i isplativija za radikale na elektrobusovima.
Trolejbusi sem toga imaju poseban depo, a radikali hoce da grade na tom prostoru.

Na zalost, svega nekoliko ucesnika ovog foruma shvata kako funkcionise radikalska vlast.
 
@solecar
Pa nažalost tako se postavljaju oni koji ga uređuju, i kao unapređuju u pokušaju. Tako što kažeš i izgleda da se sve održava na silu, mislim otaljava se. Od širenja isplativijih i funkcionalnijih sistema do nabavke sredstava.
 
Crklo
20230425_193817.jpg
 
Trolejbusi beogradske uzbrdice savladavaju bez po muke dok se autobusi muce i muce putnike.
Zato volim trolejbuse.

Trolejbus jes bolji za brdo. Znaju to i golubovi i vrapci. Al ti opet po svom. Preteruješ pa to ti je. Gde se to moderni autobusi muče po brdima. Pa nisu ovo 80-te godine, pa da ih pogone atmosferski motori sa 190 i 200ks, a snagu prenosi trostepeni VOITH. Sad što se kod nas kotrlja sve i svašta, al u tu grupu spadaju i ovi naši leševi od trolejbusa. Svaki moderan ispravan bus, savladava brdo kao od šale, bio on zglob ili solo. Sa Solarisima su pogrešili. To pisah i pre. Ok PR serija od 9.2L, al za Beograd je morala biti verzija sa 360ks. Znači, kad se adekvatno opreme, idu svi kao blesavi. Primer su ti čak i zgobni BMC u Lasti sa vrlo potentim Cummins ISL-om, pa i Otokar sa MX11. "Samo" 370ks. Sitnica. Mercedes čak i Conecto isporučuje po želji kupca sa OM471 motorom od celih 394 konja. Sve sami kilavci možeš misliti. Ma bre kad se ovaj naš BKM zalaufa, ima da ih preskoči sve. Nema veze što treba poterati neki kamion iza njih da skupljaju delove usput.
 
Meni se cini da trolejbus radi na brdu bolje nego ovi noviji autobusi GSP-a. (Npr uz Kosutnjak)
 
Danas dve zglobne trole, jedna za drugom, obe radile na liniji 40.
 
Koliko tačno trenutno ima zglobnih trola u redovnom saobraćaju, ako na pojedinim linijama mogu voziti "čak" po 2 zgloba?
 
Vrh