Šta je novo?

Trolejbusi

A gde su kao dostizane te brzine od 100 na sat, na kojim deonicama?

I ne bi otpala sa zice? I ne bi zakacila nijedan od poprecnih nosaca?
Spadne sa voda, ode iznad, sredinom udari u šprajc sajlu (poprečni nosač kako ga zoveš), odbije se, pa opet. Tada su obično strada neka od poprečnih veza između vodova, ako ode između.
I tada je bitno da vozač ne počne panično da koči, kako ne bi inercijom pojačao pritisak i snagu motki.
Banjicom pored VMA, od stare okretnice do D.Mišovića, nizbrdo prema Partizanovom stadionu, na početku Kneza Miloša, Dimitrija Tucovića...bila su mesta gde se trolejbus mogao navuči do maximuma. Nije mu trebalo mnogo, ako u deonicu već uđeš sa bar 60.
Moglo je i od Ruda pored 25.maja jer je tu bila plivajuća mreža pa je tolerisala talasast kolovoz. Naravno, sve ovo važi za kasno uveče, praznične dane kad nema mnogo saobraćaja i isoravan trolejbus.
Poslednja serija iz 1991. (tzv. papučari) nisu bili toliko brzi na max brzini, koliko su dobro podnosili brdo i puni kretali i ubrzavali kao da je ravno. Oni i prethodna garnitura iz 1989. su namenski kupljeni za Banjicu i tamo i raspoređivani. Oni prvi su imali mnogo problema i česte požare kod polazaka na usponu, poput Londona ili kod PA u Bulevaru mira, ili kako se sada zove. Njihova max nije bila preko 60.
 
Sta je plivajuca mreza?

Da li postoji neki novi sistem gde trole automatski prate mrezu i gde se vozac upozorava ako postoji opasnost da trole spadnu.
 
Plivajuća mreža nije nategnuta. Nju, preko konzolnih nosača nose uzduzni zatezači, sajle paralelne kontaktnom vodu, koji je elastično okačen o njih.
Ne znam kako bi f-nisao aistem koji bi upozoravao na moguće padanje trola kad do njega dolazi iznenada. Može samo kod velikog udaljenja od mreže, preko graničnog ugla.
 
Sta je plivajuca mreza?

Da li postoji neki novi sistem gde trole automatski prate mrezu i gde se vozac upozorava ako postoji opasnost da trole spadnu.
S transfoto je slika
IMG_5585.jpeg
 
Da je planiranja, pre svega bi smo imali dovoljan broj vozača i normalno plaćenih, jer to je osnov svega. Sve ostalo je presipanje iz šupljeg u prazno, jer su nas doveli u situaciju da su potrošene pare na autobuska vozila kojih imamo i previše (umesto na ono što nam je zaista potrebno), a dobar deo njih nije adekvatnog kapaciteta, pa nam leže u garažama i propadaju, a uz to je i dobar deo njih upitnog kvaliteta.​
 
Aman ljudi, sve je to trivijalno i nebitno jer:
ММФ избацио своја предвиђања за наредних 5 година, по њима Србија ће имати неочекивано добре резултате и престићи Хрватску

Искрено био сам изненађен, по овоме би имали бржи раст у односу на све земље из "Европе у развоју"


 
Nije šija nego vrat nije metro vec metro stanica
Eko koja i kuda i kako
 
Velika je razlika između metroa i metro stanice, u ovom konkretnom slučaju. Ovde se poziva na privremeno zatvaranje Kralja Milana u jednom trenutku u budućnosti, jer će se graditi metro stanica, kao razlog nemogućnosti produženja trolejbuskih linija 19 i 22, kao i (trenutno) autobuske linije 21. A nigde objašnjenje kako je to trolejbuska linija 29 postala elektrobuska linija, pošto u drugom delu kaže da umesto trolejbusa saobraćaju elektrobusi, a svi znamo da linija 29 ne okreće na Slaviji, već produžava ulicom Kralja Milana do okretnice na Studentskom trgu. O tome da linije mogu da se preusmere Nemanjinom, Kneza Miloša, Takovskom i Svetogorskom do okretnice na Studentskom trgu, niko ni reč da kaže, kao da uopte ne postoji nedavno izgrađena trolejbuska mreža kroz Nemanjinu.

P. S.
Dakle, kako to privremeno zatvaranje ulice Kralja Milana u budućnosti utiče na trenutnu (ne)mogućnost produženja trolejbuskih linija do tog famoznog trenutka početka radova na metro stanici?​
 
Jos samo da nam Mikica objasni kakve veze ima EKO linija sa stanovnicima Vracara tj. sa ukidanjem direktne veze sa Studentskim trgom.
Врачарци и остали источно да преседају на Славији, као да су из неке приградске општине.
 
Ovde se poziva na privremeno zatvaranje Kralja Milana u jednom trenutku u budućnosti, jer će se graditi metro stanica, kao razlog nemogućnosti produženja trolejbuskih linija 19 i 22, kao i (trenutno) autobuske linije 21.
Neka im neko javi da se metro stanica gradi godinama, a ne "privremeno", kao i da se gradnja metroa nikada ne obavlja tako sa nekih unutrašnjih stanica, nego sa krajeva gde ulazi krtica (ili više krtica).
 
Њихов план је да крену све станице да копају у исто време и да чекају да кртица дође до сваке.
 
Па Вождовац и даље има трамвај 10 до центра како-тако, Врачар и насеља ослоњена на њега ће бити на нивоу Белог потока који има аутобус до Славије.
 
Izgleda da na linijama 28, 29, 40 i 41 trenutno saobraća po jedna zglobna mašina - ukupno 4 komada, toliko ih je preostalo u voznom stanju :violina:
 
Ту је и 29ка

IMG_20230421_065046.jpg


Едит: стаде 2181 није издржала ни до плавог моста, видећемо да ли ће ова зглобна са слике која је узела путнике имати више среће
 
Poslednja izmena:
U toj seriji zglobnih narandzastih trolejbusa je bilo 15 koliko se ja secam. Da li ce ih jos vracati u saobracaj?
 
Ma gde, pa to je matoro, razdrndano i istrulilo. Sada imaju 16 godina, pravo je čudo da su u GSPu i ovoliko potrajali. A i ne samo zbog GSPa nego i zbog svog izvornog (ne)kvaliteta.

Evo kako su do skora izgledali:
ac3f2c6d-5c01-4e21-93c7-6c7559853c5c-jpeg.133145

Ova slika je od Zvezdarca77 od prošle godine, a ima i jedna sa Studentskog trga sa drugim primerkom u istom ovakvom stanju.
''Novi'' AKSM-2001 iz 2010. nemaju ovakve simptome, ali isto imaju problem sa limarijom koja im rđa do te mere da su čitavi metri karoserije ''zinuli''. Pokušaću da nađem i tu fotografiju gde se vidi, mada svako ko ih pogleda sada na ulici može da vidi isto.

Ovo što su remontovali starije BKMove je samo privremena flaster-mera da posluže do (najavljenog) uvođenja elektroautobusa iz sada kineske fabrike Ikarbus, i ukidanja trolejbusa koje će 99% uslediti nakon toga. Nove nabavke se ne pominju, svi tenderi su otkazani, a za to vreme se na nivou grada klepeće po javnosti o elektroautobusima na nivou grada, a na nivou republike o bratimljenju sa nacijom koja je svetu poklonila Kovid pandemiju a Srbiji najveće zagađivače u regionu i siledžije koji zastrašuju novinare i građane koji se usuđuju da pitaju ko je odobrio miniranje iznad naselja bez dozvola i bez upozorenja lokalaca.

Istovremeno, vadi se iz mrtvih par starih BKMova iz 2007. , deo ''novih'' AKSM-2001 (iz 2010.) se remontuje u Kordun metalima (njih 10ak-15ak), ali samo vizuelno (koliko je meni poznato), a ostali deo AKSM-2001 koji su u ''prihvatljivom - samo nek se kotrlja'' stanju se održavaju koliko mora. Nabavki nema. Temeljnih remonta (koji bi uključivali i mehaniku) nema. Čak ni priče o nekim novim nabavkama - nema.

Sve to upućuje da se ide ka menjanju trolejbuskog podsistema elektroautobusima, a sve ovo su samo privremena rešenja da se premosti vreme do toga.
 
Poslednja izmena:
Vrh