Šta je novo?

Trolejbusi

Ja nisam nikad rekao tačno radno mesto na kome sam. Samo da je odgovorno, i da je pozicija takva da sam u kontaktu sa raznim strukturama. Nekad baratam i brojnim stanjem vozila, al mi ti podaci nisu uvek dostupni, jer fah moje službe jesu kadrovi. Nikome u firmi nije dostupno baš sve na klik, sem top menadžmentu, koji dobija podatke od nadležnih službi. To što je trenutno operativno u pogonu Dorćol, piše u prostim knjigama evidencije stanja i kvarova u održavanju. Logika kazuje ko te knjige vodi. Nema potrebe da budu dostupne svima u firmi, jer nisu svima ni potrebne za rad. Naravno, čovek se uvek može raspitati. Nisu nikakva posebna tajna. Mnogo toga saznam i u prostom razgovoru sa kolegama, kao u slučaju zglobnog električnog Higera. Interesuje me mnogo toga vezano za vozila, al jednostavno sam često svojim poslom prebukiran, i ne mogu ići po kancelarijama, pogonima i garažama, i raspitivati se o svemu i svačemu. Nemam ni vremena ni mogućnosti za to. GSP je po svim merilima dosta velika, kompleksna i raštrkana firma. Ne može se biti upućen u sve, al kad se prođe više službi u firmi, lakše se bude u toku sa nekim stvarima, plus se bolje i razume funkcionisanje jedne takve firme kao celine.
 
Šasije su remontovane ali agregat to jest elektromotor je isti i ima puno problema kao recimo cena ovih radova. Pisaće uskoro mediji o tome.
Elektromotori nisu problem, oni ili rade ili ne. Tehnički mogu trajati 50 godina bez da izgube na performansama. Ostatak elektrike vremenom moze praviti probleme, mada je najveći problem rastešenost samih vozila.
BKM nije imao nikada sjajno vešanje u kombinaciji sa losim ulicama i ocajnim održavanjem dobijemo sadasnje stanje.
Mislim da kolovoz u Beogradu nikad nije bio ovakvo lose održavan, bar ja ne pamtim ovolike rupe i kolotrage, a to se sve odrazava na vozila.
 
Upravo sam to hteo da napišem za motor. Mogu vremenom da stradaju ležajevi i konektori. Na ziu su trajali koliko i vozila.
Ostale komponente su podložne remontu i nisu problem. Eventualno je možda potrebno promeniti nešto viskonaponske instalacije, spojeve i neke elektronsku komponentu.
Šasije treba utegnuti, upristojiti karoserije, kočioni i pneumatski sistem.
Kompresor se takođe remontuje, instalacija kočnica, vrata, jastuka... Instalacija se produva, pročisti, pronađu spojevi na kojima curi. Sve to je isto kao na svakom autobusu.
Zaboravih, najskuplji je diferencijal koji je na trolejbusu potrošna roba zbog naglih i oštrih startova
 
1677430046977.png

1677430073397.png

#2179
 
Pa sudeći po rasulu u Dorćolu ne bi me čudilo da im odseku i motke da ne bi vraćali elektroniku jer eto imaju kamione da ih vuku. Taman da povećaju zagađenje duž trolejbuskih trasa, kao da postojeći dizel krševi ne zagađuju dovoljno. Zlo.

Evo sad mi u Kneza Miloša došlo da plačem. Ka gradu Higer na 40, ka Banjici 1 prefarban matori solo BKM na 40L. Ne znam kakva je situacija na vračarskom pravcu (pretpostavljam katastrofalna) ali da nisu toliko solo autobusa nabavili sad bi imali čime da rasterete 29 i 41.
 
Kad su je ukinuli?
Nije radila od novembra 2019. do jula 2020. A pre toga još od rekonstrukcije Trga od aprila 2019, radila je samo par dana kao autobuska linija 28A u septembru 2019. Sećam se da su to leto stavili i solo BMC-ove na 77, ali su srećom vratili sve Solarise. To je bio period najgoreg prevoza na Zvezdari...
 
Nije radila od novembra 2019. do jula 2020. A pre toga još od rekonstrukcije Trga od aprila 2019, radila je samo par dana kao autobuska linija 28A u septembru 2019. Sećam se da su to leto stavili i solo BMC-ove na 77, ali su srećom vratili sve Solarise. To je bio period najgoreg prevoza na Zvezdari...
Za to znam nego sam pomislio da su je sad opet ukinuli.
 
Stara dorćolska boljka. Nakon popravke, nešta pričvršćeno, do kraja pritegnuto, ako imaju 4 zavrtnja, dovoljna su im max 2. Zato sve lupa, zato se sklopovi koji nisu od značaja za kretanje, zanemaruju... I zato vozila posle nekoliko godina dolaze u stanje raspada, a sad su posle 12, došli u stanje iz kog ih je nemoguće vratiti u pristojno u funkciju.
 

Ne davimo Beograd: Pokrenuta peticija za produžetak trolejbuskih linija 19, 21 i 22


Pokret Ne davimo Beograd / Zeleno- levi front je pokrenuo peticiju za produžetak trolejbuskih linija 19, 21 i 22 do Studentskog trga.

Peticiju građani mogu potpisati u subotu 4.3. na štandovima:

Slavija 11-13h

Studentski trg 11-13h

Ugao Vojislava Ilića i Ustaničke 10-12h

Kako navode, povod za pokretanje peticije je činjenica da je ogroman broj građana prinuđen da od 2019. godine (kada je vlast skratila ove trolejbuske linije) preseda na Slaviji, kako bi stigli do centra grada.

Oni pozivaju sve građane da podrže zahtev Sekretarijatu za javni prevoz da se trolejbuske linije produže do Studentskog trga kako bi građani sa Konjarnika, Učiteljskog naselja, Kruševačke, Čubure i Crvenog krsta, direktim linijama stigli do centra grada.


„Činjenica da ni jedan novi trolejbus nije kupljen već 10 godina, potvrđuje da ova vlast teži gašenju trolejbuskog sistema u korist elektičnih autobusa. Trolejbusi predstavljaju ekološki vid prevoza, koji je za brdovite gradove poput Beograda mnogo efikasniji i pouzdaniji od električnih autobusa“, navode iz ovog pokreta.

Takođe, pokret Ne davimo Beograd predlaže kupovinu novih trolejbusa sa autonomijom vožnje do 10 km (bez kontaktne mreže).

„Sa ovakvim trolejbusima bi se linije produžile do okretnice SRC ,,Milan Gale Muškatirović”, čime bi se građani duž trase linije spojili sa našim obalama.“

 

Петиција за продужетак тролејбуских линија​

Трасе 21 и 22 трајно су неочекивано скраћене после преслагања коцака на Тргу републике, а линије 19 и 28 чак су биле и трајно укинуте
677z381_TROLEJBUSI.jpg

(Фото: Д. Алексић)
Петиција за продужетак тролејбуских линија 19, 21 и 22 до Студентског трга потписивана је данас од 11 до 13 часова на Славији и Студентском тргу и од 10 до 12 сати на углу Војислава Илића и Устаничке. Повод за петицију, коју је покренуо покрет „Не давимо Београд – Зелено-леви фронт”, јесте то што је, како је наведeно, огроман број грађана принуђен да од 2019. године (када су изненада после реконструкције Трга републике трајно скраћене тролејбуске линије) преседа на Славији, како би стигли до центра града.

Ceo članak Politika. Politika, na moje iznenađenje, ipak drži neki nivo u rubrikama "Beograd" i "Svet", kakvog nema u većini drigih medija.
 
Politika, na moje iznenađenje, ipak drži neki nivo u rubrikama "Beograd" i "Svet", kakvog nema u većini drigih medija.
To je samo zahvaljujuci novinaru Dejanu Aleksicu, koji je uz mozda jos jednu novinarku tamo, jedini ostao normalan i dostojanstven. Pa s vremena na vreme napise poneki kriticki tekst u moru drugih (tudjih) hvalospeva i pamfleta.

Pominjemo ga ovdd povremeno, i ljudi ga gotive i cene zbog toga sto radi. Ne znam kako opstaje u takvom brlogu partokratije ali svaka mu cast i hvala.
 
Vrh