Šta je novo?

Trolejbusi

Da ne bi pominjali vise lrt trtlt i ostalo lepo ga nazovimo sinski cirkus od sada nadalje :kk:
 
Sofisticirani tramvaj:D Jednako se vuce al ga nista ne moze omesti!:D

a TRT i te kako ima znacenje: trolley rapid transit (ako moze Bus Rappid Transit, moze i Trolleybus...) hahaha
 
medjutim":3szsuxn7 je napisao(la):
eh, pitanje je dal je jeftinija izgradnja mreže ili takvi trolejbusi..
To i jeste glavno pitanje, međutim, savremeni trolejbuski sistem se ne može zamisliti bez vozila sa autonomijom, dok sam mehanizam za podizanje trola i nije nešto specijalno komplikovan.
 
stoji, ali verujem da je razlika u ceni između autonomije od ispod kilometra i od autonomije od 5km ogromna..
 
Pa recimo BKM AKSM-420 (ovaj sa mog avatara) nije baš preterano skuplji od BKM AKSM-321 koga kupujemo, a ima autonomiju 4-5km
 
mastercat":s44mrnvk je napisao(la):
Ovo je fenomenalno za slaviju :kk: Otkaics pred slaviju,trole mogu vise da manevrisu u kruznom toku,manje ispadanja iz vodova,uklanja se nepotrebna mreza iznad slavije,a onda na prvoj sledecoj stanici se kace i nastavljaju normalno ...
Mislim da bi Slaviji pre trebala jedna Dobra saobracajna rekonstrukcija, ali to je vec druga tema...
 
Матеја Бељан":32r482wy je napisao(la):
Sofisticirani tramvaj:D Jednako se vuce al ga nista ne moze omesti!:D

a TRT i te kako ima znacenje: trolley rapid transit (ako moze Bus Rappid Transit, moze i Trolleybus...) hahaha
:laugh: :kk:
 
MRT bi onda bio maglev rapid transit, a njega bi nasledio super maglev rapid transit iliti SMRT...

2070.:
- kako ide prevoz, a?
- brate SMRT!

i naravno tada ce svi pricati o optimalnom TRT-MRT konceptu gradskog saobracaja...
 
Jasna je evolucija gradskog saobracaja kod nas
TRT-MRT-SMRT :kk:

Vozim se ovim starim ruskim trolama,jedva cekam da ih sklone,zanimljiv im je onaj ventilator koga imaju dva tri komada po troli,sto se non stop vrti,lici mi na neki radar :lol:
 
Pre par godina imao sam slucajan susret sa jednim, tipom koj imao radionicu u zgradi stare Gose na Maleskom brdu -
koliko sam uspeo da skapiram tip je upravo dovrsavao neki fenomenali bezbednosno-sigurnosni sistem za trolejbuske
elektro motore tj. mehanizam je omogucavao da motor vozila ne moze se nekotrolisano pomeriti kad se zaustavi a to je cest problem kod trola
koliko se secam njegov patent su otkupili Rusi i ....
Poenta napisanog nije bitan samo izgled trolejbusa nego i bezbednost pogotovo sto je Bgd brdovit i .... jako zahtevan u eksplataciji. :cool:
 
vucko":1iwv8rtx je napisao(la):
Jasna je evolucija gradskog saobracaja kod nas
TRT-MRT-SMRT :kk:
Ako bude SMRT biće superiška :vops:



Inače kad vidiš uživo bus, uopšte ti nije svejedno :laugh:
 
Siniša":1z0n892g je napisao(la):
mastercat":1z0n892g je napisao(la):
Ovo je fenomenalno za slaviju :kk: Otkaics pred slaviju,trole mogu vise da manevrisu u kruznom toku,manje ispadanja iz vodova,uklanja se nepotrebna mreza iznad slavije,a onda na prvoj sledecoj stanici se kace i nastavljaju normalno ...
Mislim da bi Slaviji pre trebala jedna Dobra saobracajna rekonstrukcija, ali to je vec druga tema...
Slaviji ne treba saobracajna rekonstrukcija, ona je dovojno dobra, vozaci su nasi nesposobni!
Ali bi ovo bilo pravo resenje za Slaviju, jer nju poprilicno usporava upravo stalno naizmenicno ukrstanje kontaktne mreze tramvaja i trola. Nisam merio, ali mislim de ji autonomija BKM 123 od 500 metara sasvim dovoljna da se skine kontaktna mreza sa Slavije.
 
Pa ne znam šta se žalite na ove ZiU-9 iz 2000. Uopšte nisu toliko loše. Evo danas se vozih sa 138, ako se malo preuredi može biti OK, deluje udobnije od BKM AKSM-20101



 
@stf

teorijski, da. U perspektivi, zašto ne.

u praksi, hoće li biti dovoljno novih trolejbusa u ovoj turi od 83 da pokriju sve linije i da ih ima u rezervi?
 
medjutim":3b483r53 je napisao(la):
@stf

teorijski, da. U perspektivi, zašto ne.

u praksi, hoće li biti dovoljno novih trolejbusa u ovoj turi od 83 da pokriju sve linije i da ih ima u rezervi?
Mislim da je 97 je svakodnevno na ulicama, od toga 24 zglobna (sada već bez Gref & Štiftova). Dakle, uzmimo da je 10 trolzi na ulicama + 10 zglobnih BKM (ako su svi na broju :lol: ) + tu su još 10 starih AKSM-321 tako da se pratkično bez ZiU-9 može :D

Inače, već dolaskom prvih seku se 21, 28, 72, 74, 75 i 108

Info:gspbeograd.iz.rs
 
amm8990":22130bkq je napisao(la):
Pa ne znam šta se žalite na ove ZiU-9 iz 2000. Uopšte nisu toliko loše. Evo danas se vozih sa 138, ako se malo preuredi može biti OK, deluje udobnije od BKM AKSM-20101

[url]http://img210.imageshack.us/img210/3528/slika925.th.jpg[/url]
[url]http://img265.imageshack.us/img265/1184/slika923.th.jpg[/url]
[url]http://img687.imageshack.us/img687/9840/slika922.th.jpg[/url]
Recimo moj problem oko ziu je sto nisu nispopodne,visoki stepenici kao u njima mi povredjuju kolena jer imam nekakvu deformaciju a ne mogu da ih operisem pa svak put kada ulazim u trolu me zabole kolena i tako bol potraje.Zvuci glupo ali zaista je tako,ne mogu uopste koristiti stepenice.
 
vucko":2qudzs8i je napisao(la):
Recimo moj problem oko ziu je sto nisu nispopodne,visoki stepenici kao u njima mi povredjuju kolena jer imam nekakvu deformaciju a ne mogu da ih operisem pa svak put kada ulazim u trolu me zabole kolena i tako bol potraje.Zvuci glupo ali zaista je tako,ne mogu uopste koristiti stepenice.
Ha! Imam isti problem - mislio sam da sam jedini!
 
Super, 5010 g. videću ih na liniju Batajnica -saobraćajna skola (okretnica 17)
 
Koliko vidim Belkommunmaš pravi zešći biznis po Evropi,a izgleda da je odnos cene i kvaliteta sve bitniji,niko više neće da preplaćuje robu smo zato što je iz nekad poznatijih zemalja za proizvodnju autobusa ili tramvaja ili vozova u međuvremenu su i drugi napredovali ,posebno što je sada moguće tehnologiju koja je nekad bilia rezervisana za zapad nabaviti bilo gde u svetu i praviti najsavremenija vozila,dobro došli u globalizaciju.. :kafa:
 
Šuška se da novi trolejbusi neće moći da voze Beogradom zbog neodgovarajuće mreže :laugh: Prema nezvaničnim informacijama 3 vozila bi trebala pristići ovog meseca na probu, pa ćemo videti može li, ili pak ne :lol:
 
Kako misliš zbog mreže? :/ pa kako su Beloruske trole vozile do sada po Beogradu? na baterije ;)
 
Te trole nisu iste, BKM 333.04 (zglobne) imaju jednosmerne elektromotore i tehniku kontrole akceleracije, IGBT i ostalo domaće firme "Informatika", čini mi se da i solo imaju isto domaću tehniku. Nove trole će imati Škodine naizmenične motore i tehniku kontrole! Usput imaju i rekuperativno kočenje, odnosno vraćaju struju u mrežu prilikom kočenja, što zahteva da mreža bude potpuno polarizovana, dakle, jedna žica na celoj deonici mora biti +, a druga -, što kod nas nije slučaj. U svakom slučaju, budemo videli :p
 
Čekaj, čekaj - to nema logike, ako su dosadašnji motori na trolama jednosmerni - to znači da je jedna žica +, a druga - (kao kod baterija). Ako je Škodin motor dvosmeran, to znači da njemu odgovara dvosmerna mreža. Ako struja treba da se vraća u sistem, koliko je meni poznato - to se lakše postiže sa jednosmernim motorima, pošto dvosmerni mora da pogodi frekvencu okretanja sa frekvencom mreže - a za to je potreban jedan duži period (u hidro i termo elektranama zna da bude nekoliko sati ili dana),
 
Vrh