Šta je novo?

Trolejbusi

Poslednja dva dana vidjam trolejbuse u Venizelosovoj. Da li je to neka proba za neku buduću liniju ili samo idu za garažu?
 
Pre će biti da idu za garažu, obzirom da sa trenutnim kapacitetima ni postojeće linije ne mogu da pokriju.
 
Poslednja dva dana vidjam trolejbuse u Venizelosovoj. Da li je to neka proba za neku buduću liniju ili samo idu za garažu?
Pretece me, ali evo malo ekskluzivno foto video :)
1666824000990.png
1666824055772.png
 
Ne znam da li je to za stalno ili privremeno posto sam video da se radi Dobracina od sina do pogona.
 
Da li su trolejbusi skuplji od autobusa?
 
@spatiotecte
Ta je generalno remontovana pre nekoliko godina, a sređivana je sa ciljem da se sačuva. Nije mnogo izlazila u saobraćaj.
Da li su trolejbusi skuplji od autobusa?
Da, uglavnom su trolejbusi osetno skuplji od autobusa istog proizvođača. Sa baterijama se ta razlika poprilično uvećava. Tipa solo Trolino bez baterija i nije tako dramatično skuplji od Urbina, al sa baterijama može stajati i preko 400000 evra, zglob i do 600000. Oni Ikarusi što voze Segedinom su koštali oko 800000, što je već i previše za trolejbus.
 
Zasto su toliko skupi?
Nije li elektricni motor jednostavniji od benzinskog?
 
Pa sam motor jeste jednostavan, mislim električni, al ne sastoji se trola samo od toga. Ima gomilu drugih delova, koji očigledno podižu cenu, plus prave se u daleko manjim serijama u odnosu na autobuse, što je još jedan faktor više cene. Pretpostavljam da pojede i više radnih sati.
 
Očito upravljačka elektronila diže cenu, a i bakar je osetno skuplji od odgovarajuće mase raznih vrsta čelika i liva.
Mnogo toga je zajedničko, ali upravljanje vučom na ekonomičan način i rekuperacija, koštaju.
Ne verujem da su problem male serije, ali trolejbus je svakako osetno sofisticiraniji od autobusa.
 
Серијска производња ту ипак игра најважнију улогу, и ту Руси и Белоруси остварују огромну разлику у цени. Белкомунмаш је од 1994. произвео и продао око 3300 тролејбуса.
 
Koliko kostaju ti jeftiniji ruski i beloruski trolejbusi?
 
Сарајево и Кишињев купили зглобни са аутономијом 5км за по 300,000 евра прошле године. Брест 312.000 долара соло са аутономијом 20 километара. Приближно дупло јефтиније.
 
Оно што сам још приметио везано за Сарајево:
1) Нема коментара типа зашто купујемо незападни крш, уместо западне. Јако су задвољни.
2) Имају много половних немачких, швајцарских и аустријских тролејбуса, са много зглобова и троосовинаца.

али нама та решења нису довољно фенси, и неуклапају се у нетехнички, неекономски западно идолопоклонички мајндсет мејнстрим.
 
Karlo, ne teraj stvari u ekstreme i apsurd. Ako misliš da su zapadnjački proizvodi precenjeni, slobodno pitaj putnike (možeš i nas ovde na forumu), i vozače i mehaničare šta misle o MAZ i LIAZ autobusima, a onda ih pitaj isto o Solarisima, MANovima i Mercedesima.


Kačio sam na istoj ovoj temi fotografije AKSM trolejbusa koji rđaju kao nenormalni oko blatobrana, a malo pre toga sam kačio fotografije starijih BKMova (uglavnom onih zglobnih) kojima zadnje strane izgledaju kao da ih neko ''odrao''.

Doduše ne sumnjam da će biti bolje u narednim godinama, sada kada su Rusija i Belorusija odlučili da dodatno srozaju kvalitete svojih proizvoda, do te mere da bi neko u 21. veku da oživljava Moskviča i da pravi automobile bez ABS, er begova i pojseva. A bilo je i par snimaka iz Rusije (posle sankcija) gde prikazuju lokalno proizvedene metalne zupčanike koji se krune na dodir ruke kao da su od šećera, a ne od čelika.

I da, Sarajevo je vazda bilo i ostalo beda, tako da naravno da će njima sve što se kotrlja biti dovoljno dobro.
 
Možda su dosta bolji od ovih što kotrljaju kod nas, al vođen dosadašnjim iskustvima sa BKM trolejbusima u Beogradu, zaista ne bih voleo više ni točak da im vidim ovde, pa sve da su i duplo jeftiniji od Solarisa, na primer. Ne mora HESS sad. Ne treba ni preterivati, al imaju Česi i SOR i IVECO trolejbuse sa škodinom elektrikom. Sumnjam da su drastično skuplje. Baterije bi i BKM trolama znatno podigle cenu. Na stranu što nisam ljubitelj takvog dizajna. To su već lični afiniteti. I veruj mi Karlo, BKM se jednostavno nije pokazao dovoljno dobrim. Previše brzo dolaze u fazu raspada, a prevashodno zbog katastrofalno loših karoserija. Vešanje im je takvo, da su podnošljivi za voziti se u njima sa po aerodromskim pistama. I Sarajevo nije videlo nove trole sa zapada, pa da mogu da komentarišu. Kad dođu do njih, verovatno uveliko prebace 15 godina, i opet su funkcionalna vozila.
 
Možda su dosta bolji od ovih što kotrljaju kod nas, al vođen dosadašnjim iskustvima sa BKM trolejbusima u Beogradu, zaista ne bih voleo više ni točak da im vidim ovde, pa sve da su i duplo jeftiniji od Solarisa, na primer. Ne mora HESS sad. Ne treba ni preterivati, al imaju Česi i SOR i IVECO trolejbuse sa škodinom elektrikom. Sumnjam da su drastično skuplje. Baterije bi i BKM trolama znatno podigle cenu. Na stranu što nisam ljubitelj takvog dizajna. To su već lični afiniteti. I veruj mi Karlo, BKM se jednostavno nije pokazao dovoljno dobrim. Previše brzo dolaze u fazu raspada, a prevashodno zbog katastrofalno loših karoserija. Vešanje im je takvo, da su podnošljivi za voziti se u njima sa po aerodromskim pistama. I Sarajevo nije videlo nove trole sa zapada, pa da mogu da komentarišu. Kad dođu do njih, verovatno uveliko prebace 15 godina, i opet su funkcionalna vozila.
Slažem se. Česi/Čehoslovaci su, po mom mišljenju i zapažanju, u mnogim sferama industrije imali proizvode koji bi kombinovali najbolje od obe strane, i zapada i i istoka. Kvalitet i izdržljivost skoro pa kao na zapadu, a opet pristupačno i bez previše fenseraja koji bi dizao cene, po ugledu na istok. ČKD, SOR, Karosa, Škoda auta, Škoda trolejbusi i tramvaji, CZ naoružanje, Tatra... sve su to marke koje se ne ističu po izgledu i sofisticiranosti koliko i zapadnoevropske, ali ko god ih je koristio, uverio se u njihov kvalitet i izdržljivost, a opet pristupačnost i lakoću održavanja (u odnosu na neke druge). Generalno mi je utisak da su Česi uvek težili balansu između zapadnoevropske i istočnoevropske priče, zato što su i sami mešavina ta dva uticaja. Dok su bili Istočni blok, nisu dozvolili da im se industrija i proizvodi srozaju na puki kvantitet bez ikakvog kvaliteta. Isto tako, kada su postali deo zapada, nisu dozvolili da ih ponesu preterivanja u fenserajima i sofisticiranosti za nešto što treba da bude radno oruđe. Uzeli su najbolje od oba sveta i mentaliteta i našli zlatni presek između ta dva. I lično mislim da je i jugoslovenska industrija mogla da postane to što su oni, samo da se na vreme modernizovala i da se nisu desili ratovi i krize.
 
Stare su @Express skoro 20 godina, i realno živi su leš. Trule na prvom mestu, i nema tu održavanja, koje bez generalnog remonta može da uradi ne znam šta.
 
@Bender Rodriguez
Da Česi zaista imaju zapaženo mesto u evropskoj automobilskoj industriji (tu podrazumevam vozila svih mogućih tipova). Lepo si se setio i Tatre. SOR dizajnom možda jeste ružnjikav, al neverovatno koliko je kod njega pogođena suština, a u smislu jednostavnosti, povoznosti i pouzdanosti. Dosta toga prave sami, mislim na Češku kao državu, pa su im proizvodi i jako konkurentni cenom. Zglobni SOR nije ne ergonomski loš za naše uslove.
 
Vrh