Lepo bi legla neka linija sa BanjicePre će biti da idu za garažu, obzirom da sa trenutnim kapacitetima ni postojeće linije ne mogu da pokriju.
Pretece me, ali evo malo ekskluzivno foto videoPoslednja dva dana vidjam trolejbuse u Venizelosovoj. Da li je to neka proba za neku buduću liniju ili samo idu za garažu?
Da, uglavnom su trolejbusi osetno skuplji od autobusa istog proizvođača. Sa baterijama se ta razlika poprilično uvećava. Tipa solo Trolino bez baterija i nije tako dramatično skuplji od Urbina, al sa baterijama može stajati i preko 400000 evra, zglob i do 600000. Oni Ikarusi što voze Segedinom su koštali oko 800000, što je već i previše za trolejbus.Da li su trolejbusi skuplji od autobusa?
Ovi zglobni BKM im istruliše u garaži kolko ih sporadično puštaju u saobraćaj bez ozbiljnijeg tretmana održavanja. Prođe tako poneki u mesec dana dok nam linije pucaju po šavovima.Pogledajte prilog 148331Pogledajte prilog 148332Pogledajte prilog 148333
Stara Trolza harmonika u praistoriskoj kolor šemi u depou Dorćol.
Slažem se. Česi/Čehoslovaci su, po mom mišljenju i zapažanju, u mnogim sferama industrije imali proizvode koji bi kombinovali najbolje od obe strane, i zapada i i istoka. Kvalitet i izdržljivost skoro pa kao na zapadu, a opet pristupačno i bez previše fenseraja koji bi dizao cene, po ugledu na istok. ČKD, SOR, Karosa, Škoda auta, Škoda trolejbusi i tramvaji, CZ naoružanje, Tatra... sve su to marke koje se ne ističu po izgledu i sofisticiranosti koliko i zapadnoevropske, ali ko god ih je koristio, uverio se u njihov kvalitet i izdržljivost, a opet pristupačnost i lakoću održavanja (u odnosu na neke druge). Generalno mi je utisak da su Česi uvek težili balansu između zapadnoevropske i istočnoevropske priče, zato što su i sami mešavina ta dva uticaja. Dok su bili Istočni blok, nisu dozvolili da im se industrija i proizvodi srozaju na puki kvantitet bez ikakvog kvaliteta. Isto tako, kada su postali deo zapada, nisu dozvolili da ih ponesu preterivanja u fenserajima i sofisticiranosti za nešto što treba da bude radno oruđe. Uzeli su najbolje od oba sveta i mentaliteta i našli zlatni presek između ta dva. I lično mislim da je i jugoslovenska industrija mogla da postane to što su oni, samo da se na vreme modernizovala i da se nisu desili ratovi i krize.Možda su dosta bolji od ovih što kotrljaju kod nas, al vođen dosadašnjim iskustvima sa BKM trolejbusima u Beogradu, zaista ne bih voleo više ni točak da im vidim ovde, pa sve da su i duplo jeftiniji od Solarisa, na primer. Ne mora HESS sad. Ne treba ni preterivati, al imaju Česi i SOR i IVECO trolejbuse sa škodinom elektrikom. Sumnjam da su drastično skuplje. Baterije bi i BKM trolama znatno podigle cenu. Na stranu što nisam ljubitelj takvog dizajna. To su već lični afiniteti. I veruj mi Karlo, BKM se jednostavno nije pokazao dovoljno dobrim. Previše brzo dolaze u fazu raspada, a prevashodno zbog katastrofalno loših karoserija. Vešanje im je takvo, da su podnošljivi za voziti se u njima sa po aerodromskim pistama. I Sarajevo nije videlo nove trole sa zapada, pa da mogu da komentarišu. Kad dođu do njih, verovatno uveliko prebace 15 godina, i opet su funkcionalna vozila.