Šta je novo?

Trolejbusi

19, 21 i 22 Su suštinski neupotrebljivi patrljci od linija koji bi mogli i da se ukinu, pogotovo nemaju nikakvog smisla sada kada voze samo do Slavije. Ali 28-ca je od vitalnog značaja za zapadni deo Opštine Zvezdara, koja bez nje više ne bi imala nikakvu direktnu liniju do Trga Republike. Šta misliš, zašto se građanstvo toliko bunilo protiv njenog ukidanja, da je i gremlin Vesara na kraju morao da popusti i da je vrati? Njegovi smart planeri već godinama pokušavaju da od celog centra BG naprave zabranjeni grad u koji javni gradski prevoz ne može da uđe, samim tim ni mi obični smrtnici koji se njime vozimo.

Da sam ja gradonačelnik Beograda, po hitnom postupku bih nabavio 40 zglobnih trolejbusa Škoda Solaris 27Tr kakvi većinom voze u Sofiji, remontovao bih tih postojećih 15 starijih zglobova ako se uopšte mogu remontovati, i sa ostatkom voznog parka bih sproveo racionalizaciju; osakaćene i poluprazne linije 19, 21 i 22 se ukidaju, a 40, 41 i 29 se u potpunosti prebacuju na zglob. U Perspektivi bi bilo poželjno da se na linijama 15 i 16 ponovo uvede trolejbus( koji je njima već i vozio pedesetih i šezdesetih), a linija 48 bi mogla da se pretvori u trolejbusku, samo bi je pre toga trebalo preusmeriti da od Autokomande vozi duž partizanovog stadiona i Prokopa i onda kroz Kneza Miloša i Takovsku sve do Dunav Stanice i Pančevca, da bi se izbegla gungula sa tramvajima u Beogradskoj.
Ne mogu da ispravim, 6205B su visokopodne Trolze.

28 je stvarno problematična jer ne iziskuje zglob sa tolikim taktom pored 40 i 77, a posebno ukoliko je 40 zglob. I 28 i 41 se većim delom poklapaju sa dužom koridorskom 40 s tim da obe pokrivaju obližnji Trg republike zato što ne mogu da skrenu kod Londona da bi došle do Terazija, do kojih inače nema više od 600m od Pošte. Linija ne mora da se ukine, ali solo trola mora radi racionalizacije, ako uopšte želimo da sistem opstane. Poenta averzije prema 77 svodila se na to da je kao linija dijametralnog tipa podložna poremećajima, uz šta je dosta slabija od 28.

Kompromis postoji u vidu uvođenja 77L do Trga republike sa 4 zglobna autobusa na 10min, što bi prepolovilo takt 77 do Makedonske. Takva linija bila bi pouzdanija od 77 i kupila bi putnike u slučaju poremećaja. Isto kao 53 i 96. Na taj način Dimitrijala bi imala solo samo na 79.

A 41 je druga priča. On se poklapa s 40 još više, a moguće je presesti na 37 (zglobna trola) i 58. Ne bi mu bila ni potrebna mreža jer od Beograđanke do Gepratove preko Pančevca ima 8km. Sa punjačem na terminusu samo 4. U Požeškoj bi bio prekid, a mreža bi nastavljala uz Beogradskog Bataljona. Ta uzbrdica nije direktno pokrivena prevozom. 57 osim što kruži ide retko, a stanica metroa biće kod Rode tako da zglobna trola 37 može biti odličan fider. Sa zglobnom trolom i metroom 23 postaje suvišna a produžena 85 sa 23 vozila na 10 minuta može zameniti ne samo 52 već i 105 i 105L. Zapravo imala bi jedno vozilo manje nego sada ukupno na sve četiri linije.
 
2029.jpg
 
Naravno da ih treba vratiti do Studetskog trga, s tim što bi mogla jedna linija da ide onom pomoćnom trasom do depoa, pa Dobračinom do Studentskog trga. A da su totalno beskorisne, baš i nisu, jer dosta ljudi viđam na Slaviji da ih čekaju (silom prilika), pogotovu 19 i 21. Ono što mi je fascinantnije je što sve češće, pogotovu u vreme popodnevnog špica, viđam 29 da krati do Slavije, a ne sećam se da sam video neki zastoj. Još manje mi je logično da nikako u to vreme ne mogu da ispoštuju turažu, a još manje uveče (viđao i tada par puta).​
 
Није ми јасно зашто не укину станицу ка периферији у Краља Милана кад постоји враћена стара станица. Често се трчи ако нема 19 и 21 на 29 и обрнуто.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Koliko putnika dnevno koristi linije 19, 21 i 22 ?
Više nego što neki mogu i da pretpostave. U prethodnih dve godine baš često koristim Vračarske trolejbuse i imam uvid u situaciju. Takođe, u smeru ka Studentskom trgu, stanica na Slaviji, koju koriste 29, 31 i EKO 2, uvek je puna ljudi. A nemali broj puta sam prisustvovao situacijama gde bi došle dve solo trole ili autobus, istovremeno, na početnu 19, 21 i 22 i napunile bi se obe, i to sa dobranim brojem ljudi koji stoji u istim.​
 
Apsolutno da, nisam 19 jednom koristio, jer nema nikakvog smisla, bolje mi je do šumica da idem, pa na 29 koja ide češće i ide do Studentskog Trga. Kad bi je produžili nekako do Ustaničke i da ide Studentskog Trga, tad bi imala smisla
Dakle opet, nije rešenje ukinuti linije, nego ih napraviti "korisnijim". Ne znam iskreno kako ti je bolje da ideš do Šumica (pretpostavljam da presedaš na 308 ili tako nešto), da prelaziš semafore i da čekaš 29, koja je često puna, umesto direktno na Konjarniku da sačekaš 31, ili ako ga nema, 19. Znači nije uopšte smisleno ukidati linije, nego ih treba produžiti i napraviti trasu koja bi imala više logike. Trole su očigledno skraćene zbog nekih vlažnih snova Vesića, koji se već godinama ne spominju, pa tako i treba vratiti sve trole na svoje prethodne trase.
Nema ništa gore nego kada se uveče čeka 31 u centru grada, pa ga uopšte nema, ili dođe prepun, pa ti je jedina druga opcija 29, koja će isto tako biti puna, a 19 više nema. Sasvim dovoljan razlog da se 19 produži, a ne ukine.
 
Dakle opet, nije rešenje ukinuti linije, nego ih napraviti "korisnijim". Ne znam iskreno kako ti je bolje da ideš do Šumica (pretpostavljam da presedaš na 308 ili tako nešto), da prelaziš semafore i da čekaš 29, koja je često puna, umesto direktno na Konjarniku da sačekaš 31, ili ako ga nema, 19. Znači nije uopšte smisleno ukidati linije, nego ih treba produžiti i napraviti trasu koja bi imala više logike. Trole su očigledno skraćene zbog nekih vlažnih snova Vesića, koji se već godinama ne spominju, pa tako i treba vratiti sve trole na svoje prethodne trase.
Nema ništa gore nego kada se uveče čeka 31 u centru grada, pa ga uopšte nema, ili dođe prepun, pa ti je jedina druga opcija 29, koja će isto tako biti puna, a 19 više nema. Sasvim dovoljan razlog da se 19 produži, a ne ukine.
Pričam da je isplatljivije ići na 29, nego na 19, ja do sada nikad nisam seo u 19 od kad se vratila, jednostavno te trole nema nikad, toliko je red vožnje redak da uvek naiđe prvo 31 koja je uvek puna. Za mene je 19, ovakva kakva jeste, potpuno beskorisna linija, a koliko vidim i drugima je, jer tu trolu gotovo da niko i ne čeka
 
I šta je po tebi rešenje? Ukidanje linija koje su retke i koje se zbog toga slabo koriste?
 
19, 21 I 22 treba ili ukinuti, ili ih produžiti da ponovo idu starom trasom do Studentskog Trga. U obliku u kojem postoje danas, te linije su besmisleno trošenje struje koju uvozimo.
 
Na 21 ide bus već duže vreme i nju sam koristio više nego 19, kad nešto hoću iz grada da svratim do bea, ona ide direktno tu
 
Gde ide sad 29, vidim sa putnicima je skrenuo iz Maskima gorkog i južni bulevar i nastavio trasom 46 i 55 ka Cvetku, zglobni japanac je išao
 
Zbog radova na redovnom održavanju kolovoza u Mileševskoj ulici, na delu od raskrsnice sa ulicom Branka Krsmanovića do sredine izlaza iz okretnice „Crveni krst“, koje će izvoditi JKP “Beograd put”, u periodu od srede 19.10.2022. do 28.10.2022. menja se režim rada linija JGP-a, na sledeći način:

  • Trolejbuske linije: 19, 22, 29 neće saobraćati
  • Uspostavlja se lokalna trolejbuska linija 22L (Studentski trg – Trg Slavija)
  • Uspostavlja se lokalna autobuska linija 29A (Trg Slavija – Medaković 3)
  • Vozila sa linija: 21A (21), 29A, E1 saobraćaju: u smeru ka periferiji: Trg Slavija – Makenzijeva – Cara Nikolaja II – Maksima Gorkog – Južni bulevar – Gospodara Vučića – Vojislava Ilića i dalje redovnim trasama; u smeru ka Trgu Slavija: Vojislava Ilića – Žička – Vojvode Šupljikca – kroz okretnicu „Crveni krst“ – Mileševska i dalje redovnim trasama
  • Autobusi sa linije 83 će saobraćati: redovnom trasom do u ulice Cara Nikolaja II, zatim Maksima Gorkog – Kalenićeva – Mileševska – Radivoja Koraća – Cara Nikolaja II i dalje redovnom trasom ka Zemunu
  • https://www.busevi.com/izmene-na-li...ova-u-milesevskoj-ulici-faza-1-od-19-10-2022/
 
Takve stvari se izvode leti za vreme raspusta i odmora, ne u oktobru kada je Beograd prepun i prezauzet.
 
Kao što rekoh ranije, ono što je daleko od očiju, kao da se nije ni desilo.
 
Video sam nekoliko Higera na 29A I japanca #873.
Deluje gužvovito.
 
Pojačanje može da bude rešenje uz produženje, 38L je dobila putnike tako što je pojačana i produžena je trasa
Da te ispravim. 38L nije pojačavana. Na njoj rade dva autobusa kao što su radili i pre produženja do Prokopa. Zbog reda vožnje koji je utanačen da bude celodnevno na 30 minuta, čini se da je linija pojačana.
 
Pa nije dalje redovnim trasama ako završava na Slaviji, za dalje mora da se pešači do stajališta gde staje 31. Inače pohvalno da sada kad su izmene na stajališta stavljaju ona plastificitrana obaveštenja sa mapom izmenjenih trasa, to sam juče video u Vojislava Ilića u smeru ka Medaku. Iako isto nisu radili tokom radova u Despota Stefana pa ljudi nisu imali pojma da obilazi, takođe na stajalištu kod Doma omladine su stavili stvarno očajno napisano obaveštenje gde je izmešteno stajalište (mapa tu ne bi škodila jer ne zna svako gde je stajalište 24, 44)

u smeru ka Trgu Slavija: Vojislava Ilića – Žička – Vojvode Šupljikca – kroz okretnicu „Crveni krst“ – Mileševska i dalje redovnim trasama
 
Vrh