Šta je novo?

Trolejbusi

Србија није најбогатија земља на свету да се потреса због неоригиналних лајсни на тролејбусу.
Да је фирма обезбедила радницима адекватну опрему, увелико би се на Дорћолу радили и сервиси и ремонти.
 
Poslednja izmena:
Србија није најбогатија земља на свету да се потреса због неоригиналних лајсни на тролејбусу.
Да је фирма обезбедила радницима адекватну опрему, увелико би се на Дорћолу радили и сервиси и ремонти.
Da je Srbija drukčija zemlja, već bi smo imali remontovane sve trole koje ima smisla sređivati, kao i obnovljen tender za nabavku novih trolejbusa, koji bi bio vezan za fiksnu cenu, a ne za broj trolejbusa. I danas ne bi smo ni razglabali na temu zašto remont rade jedni a ne drugi i zašto se vozimo autobusima na trolejbuskim linijama, nego bi smo pričali o potencijalnim produženjima pojedinih linija i / ili uvođenju novih linija i konvertovanju autobuskih u trolejbuske.​
 
Poslednja izmena:
Возило нису само под и седишта, возило је комплексна машина. И ремонт једне такве машине тражи новац, људе и одговарајућу опрему, а свега је овога тренутно ГСП добрим делом лишен.
 
Zna li iko zašto su žice za trolejbus još odavno postavljene u Nemanjinoj i donjem delu Cvijićeve kad ništa ne vozi tuda?
 
Nemamo pojma zašto se uopšte postavljaju žice po gradu. :D
Ti si izgleda propustio čitavu jednu neuspelu reorganizaciju trolejbuskog podsistema, koja je uključivala transformaciju Vračarskih trola u elektrobuske i ukidanje linije 28.

A kad smo već kod mreže u Nemanjinoj, nakon postavljanja iste, nekoliko puta je Kralja Milana bila zatvarana na deu od Kneza Miloša do Slavije, na po nekoliko dana, što zbog zamene puknutih cevi, što zbog manifestacija, i u svakom od tih slučajeva je 29 bio skraćivan do Slavije, a 22A preusmeravan Makedonskom, Svetogorskom, Takovskom, Kneza Miloša i Nemanjinom do Slavije, baš kao i 31.​
 
U Nemanjinoj su postavljene da bi trolejbusi imali alternativnu rutu kada je Kralja Milana zatvorena, jer Kneza Miloša se jelte retko zatvara, svakako ređe nego Kralja Milana. Mreža u Cvijićevoj je postavljena da bi imali alternativni prilaz depou mimo centra grada. S tim što je tu bilo još nekih nedovršenih zamisli i eksperimenata, to je bilo u trenutku kada su Grad i DJP pokvareno ukinuli liniju 28 i imali neko veliko pretumbavanje trolejbuskog sistema, da ne kažem kasapljenje. Pa su se posle stanari oko Čingrijine žalili i bunili (što podržavam) pa je 28 vraćena i onda se valjda odustalo od tih nekih eksperimentalnih papazjnija do daljnjeg. Ako se dobro sećam, imali su plan da 28 sprovedu duž Cvijićeve, pa u Poenkareovu pa Venizelosovu i onda kao do nove okretnice u Dunavskoj. Ali kažem, odustalo se od toga nakon izvojevane pobede da se vrati 28 i posle sa dolaskom Korone i svih krizetina i zamrzavanja koje je donela i nikad ih nije odnela.
 
Da, da, sećam se toga svega, ali sam mislio da planiraju neko proširenje linija pošto u životu nisam video trolejbus ni u Nemanjinoj ni u donjem delu Cvijićeve.
 
Mreža se ne koristi aktivno ali u slučaju problema ili radova u centru trolejbusi će moći da dođu do Slavije drugim putem.

Takođe, ukoliko se dogodi planirana nabavka trolejbusa linije koje idu do centra bi mogle da funkcionišu sa trolejbusima sa baterijama i bez mreže, dok bi na 19, 21, 22 i 40 mogli da rade i stariji trolejbusi.
 
Mreža se ne koristi aktivno ali u slučaju problema ili radova u centru trolejbusi će moći da dođu do Slavije drugim putem.
Super je što mogu, samo još da to doživimo da to vidimo i na terenu. Mislim, da ne bude ono kada naši unuci budu imali svoje unuke, da se vidi po prvi put upotreba te alternativne trase.
 
Jesu li to krenuli da rade autobusi i na 28? Nisam video lično, ali mi je na aplikaciji za prevoz prikazalo 2 busa na 28.
 
Pod hitno moraju da se nabave nove trole, inače će se trolejbuski podsistem potpuno ugasiti usled nedostatka ispravnih vozila. Autobusi su u Beogradu potrebni da drže nekoliko stotina svojih aktivnih linija, ako svaki dan budu menjali trole na 40, 41 i 28, postaće još neredovniji nego što su sada.

Dokle će GSP samo presipati iz šupljeg u prazno kada je u pitanju tramvajski i trolejbuski vozni park?
 
To je sve posledica ove vlasti na čelu grada, a to se znalo da će da se desi još i kad su uzjahali. Sada ćemo da gledamo posledice zanemarivanja grada. Od 2000. se radilo na povećanju i obnovi parka, poslednje što je bilo su kupljeni tramvaji. Prevoz je radio negde i do 1. Bio je redovan, nije bilo gužvi i možda i najsjajniji period BG gspa. I sad smo došli do toga da trole više ne idu u centar, tramvaji se raspadaju , a autobusi se čekaju u proseku 5 min više.U 6-7 popodne po 30-40 ljudi čeka na prevoz na nekim stanicama, a uveče se prave gužve. O BG vozu ne treba ni govoriti.
 
Ja nešto nisam osetio to zlatno doba koje opisuješ. Jedine svetle tačke su nabavka CAFova i Solarisa. Što se gužva tiče, sećam se da oko 2009. kad sam išao u srednju, redovno nisam mogao da uđem u nekoliko raspalih duplih 59ki koliko su bile pune, tako da ne, ne bih rekao da je GSP ikad imao neki sjajan period.
 
Koje zglobne trole ? Trenutno ih ceo GSP ima samo 3 komada, i sve su iz sedamdesetih godina. A nemam informacije da je od trolejbusa nabavljeno išta novo već više od desetak godina, tada su zadnji put kupljeni samo solaći.

Ako su ta 3 prastara zgloba trenutno jedina na raspolaganju, onda bi bilo bolje da dva komada stave na liniju 41, a jedan na 29. Obe linije imaju više putnika od 40-ce.
Da nisi malo preterao sa starošću tih vozila?
Ni nekadašnja ZIU postava nije imala vozila iz tog perioda, osim možda 1. Ostali su bili nabavljeni u nekoliko tura između 1980. i 1991/1992.
I svi su bili solo. Poslednji su povučeni iz saobraćaja nešto posle dolaska poslednje ture BKM i posle nešto stajanja, izrezani pre desetak godina.
Zglobni su nabavljani svi u ovom veku, bez obzira na proizvođača.
 
Повучене Тролзе беше 2001.-2003. а БКМ 333 ваљда пре 2010. када су набављани цевени БКМ 321.
 
Trolze su tako sam početak 2000-tih. Malo posle njih prvi BKM-ovi u Beogradu visokog poda, a prvi niskopodni 2004/5 godine. Skoro smo pisali baš.
 
Da nisi malo preterao sa starošću tih vozila?
Možda sam preterao sa njihovom starošću, ali sa brojnim stanjem nisam. U Beogradu je danas lakše pronaći detelinu sa 4 lista nego zglobni trolejbus, toliko su retki. Ovo je jedini zglobni model koji trenutno koristi GSP, i ima ih samo 3 komada. Od ukupno 77 trolejbusa u milionskom gradu, pišljivih 5% voznog parka čine zglobovi:
Belkommunmash_33304_Belgrade.jpg
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ozu
^^^Pobrkao si niskopodne Trolze 6205B sa niskopodnim Belkommunmašima AKSM333. Trolza ima 3 komada a BKM 12. Samo je 2153 (originalno 153) restauriran u originalnu kolor šemu poput ovog 161. Tih 15 trola retko izlaze u saobraćaj tako da to nije baš aktivan vozni park u sklopu inventara. Samo su nužno zlo na stanju za održavanje.

Pod hitno moraju da se nabave nove trole, inače će se trolejbuski podsistem potpuno ugasiti usled nedostatka ispravnih vozila. Autobusi su u Beogradu potrebni da drže nekoliko stotina svojih aktivnih linija, ako svaki dan budu menjali trole na 40, 41 i 28, postaće još neredovniji nego što su sada.

Dokle će GSP samo presipati iz šupljeg u prazno kada je u pitanju tramvajski i trolejbuski vozni park?
Pa tako će da bude do daljnjeg jer ne znaju šta će s tim sistemom. Posle će da ga ukinu. prodaju zemljište na Dorćolu i ćao. Sreća u nesreći bi bio Kosmaj 2 isključivo za zglobne autobuse.

Đilas je stvorio plodno tlo za ukidanje trola. Nije trebalo da kupuje masovno one kanturine pre Solarisa, jer bi mogao nabaviti Solarise pre autobusa za Dorćol, poput ovog jeftinijeg sa Ganz-Škoda vučom u Rigi.

Trole, i to isključivo zglobne imaju budućnost u ovom gradu uzevši u obzir eksploatacione i kapitalne troškove po vozilo-kilometru solo varijanti, veliku patronažu i teške uslove eksploatacije u brdovitim delovima grada koji ne idu u prilog autobusima. Za pokrivanje 29, 37, 40, 48 i 50 potrebno je oko 120 vozila sa nešto većom 20% rezervom (radi izbegavanja malih nepovopljnih nabavki u slučaju havarije, odnosno radi sprečavanja fragmentacije voznog parka/narušavanja unifikacije i skoka eksploatacionih troškova). Ukinuo bi patrljke ka Banjici 2 i Čingrijinoj, a 41 je uveo kao kratki obrt kružne 40, odnosno zamenu za postojeći 40. 28 je suvišna, a 29 bi imala dovoljan kapacitet za pokrivanje vračarskog pravca bez 19, 21 i 22. 21 i 22 bi spojio sa 30, a zglobni 31 bi nakon unapređenja putne mreže preusmerio na Mokrolušku. 17 bi pojačao.

Na taj način bi racionalizovao mrežu i priveo (zglobni) trolejbus nameni. Da se razumemo, taj ko kaže da je prevaziđen i neisplativ jednostavno laže. Gomila solo trola na relativno kratkim linijicama je rak rana koja već celu deceniju dovodi u pitanje opstanak trolejbuskog sistema.
 
19, 21 i 22 Su suštinski neupotrebljivi patrljci od linija koji bi mogli i da se ukinu, pogotovo nemaju nikakvog smisla sada kada voze samo do Slavije. Ali 28-ca je od vitalnog značaja za zapadni deo Opštine Zvezdara, koja bez nje više ne bi imala nikakvu direktnu liniju do Trga Republike. Šta misliš, zašto se građanstvo toliko bunilo protiv njenog ukidanja, da je i gremlin Vesara na kraju morao da popusti i da je vrati? Njegovi smart planeri već godinama pokušavaju da od celog centra BG naprave zabranjeni grad u koji javni gradski prevoz ne može da uđe, samim tim ni mi obični smrtnici koji se njime vozimo.

Da sam ja gradonačelnik Beograda, po hitnom postupku bih nabavio 40 zglobnih trolejbusa Škoda Solaris 27Tr kakvi većinom voze u Sofiji, remontovao bih tih postojećih 15 starijih zglobova ako se uopšte mogu remontovati, i sa ostatkom voznog parka bih sproveo racionalizaciju; osakaćene i poluprazne linije 19, 21 i 22 se ukidaju, a 40, 41 i 29 se u potpunosti prebacuju na zglob. U Perspektivi bi bilo poželjno da se na linijama 15 i 16 ponovo uvede trolejbus( koji je njima već i vozio pedesetih i šezdesetih), a linija 48 bi mogla da se pretvori u trolejbusku, samo bi je pre toga trebalo preusmeriti da od Autokomande vozi duž partizanovog stadiona i Prokopa i onda kroz Kneza Miloša i Takovsku sve do Dunav Stanice i Pančevca, da bi se izbegla gungula sa tramvajima u Beogradskoj.
 
Poslednja izmena:
Vrh