Šta je novo?

Trolejbusi

Jel ovde problem boja ili nesto drugo? Pitam jer nisam razumeo @Bender Rodriguez šta je konkretan problem kod tog vozila što je radjen u GSP - u? Uzgred ni ovi drugi se nisu proslavili sa količinom remontovanih.

Nije samo boja, nego i kvalitet radova. Nema se sa čim, nema prave komore itd. Kvalitet samog farbanja često osrednji. Ovi su ih remontovali u malom broju, mislim na Kordun metale, al bar je izašao, spolja gledano, onako kako treba sa izgleda nešto što je prošlo generalni remont karoserije. GSP teško da ima kapacitete da recimo odradi front vozila tako, da pod jedno vetrobransko staklo stavi i displej, i da isto zalepi, a ne ugura u gumene ramove kao pre. Na onom gore fale lajsne, oko točkova go lim, sama boja mi deluje kao valjkom da je rađen, neke čudne sive lajsne ispod prozora. Nije da neko neće da radi, nego radi se sa onim što se ima i sa čim se može u odnosu na uslove. Urade ga oni što tiče korozije, konstrukcije itd., al to vozilo jednostavno izgleda kao malo bolje okrpljeno i to je to. Razne neperfekcije prilikom radova brzo se pokažu, u vidu tragova curenja rđe oko varova, mehurića na farbi itd. Opet, za pravi remont trebaju uslovi, kvalitetni delovi sa isto tako kvalitetnom bojom, plus nabavka svih tih detalja spolja, kojih najčešće nema, što se vidi i po onom gore matorom BKM-u. Sve to kad se poskida spolja, verovatno je toliko oštećeno i propalo da nije vredno vraćanja.
 
Jel ovde problem boja ili nesto drugo? Pitam jer nisam razumeo @Bender Rodriguez šta je konkretan problem kod tog vozila što je radjen u GSP - u? Uzgred ni ovi drugi se nisu proslavili sa količinom remontovanih.
Moje pisanje je bilo odgovor na citiranje bajatih vesti (ili njihovo ponovno generisanje) kao neki pokušaj da se idiotizam prošlog gradonačelnika svali na sadašnjeg. Ne zato što volim ovog sadašnjeg, već zato što ne mogu očima da vidim prošlog, za koga smatram da treba da odgovara za sve svinjarije koje je uzrokovao. I zato što se citirani tekst odnosi na neke odluke donete za vreme njegove vladavine (Gremlina iz šahta), a sada se citiraju iz ko zna kog razloga. To je kao kada bi neko 2026. iznova pisao ILI citirao tekst iz 2022. na temu ''trebalo je 2022. da kupimo MAZove umesto BMCa''. Ono, niti je neki argument, niti je relevantno ovde i sada. A ako i jeste, onda se napiše novi, sveži osvrta na tu temu, ili se bar priloži izvor koji se citira.

A da se Kordun Metali nisu proslavili sa remontom BKMova to isto stoji. Ali nisu vala ni ovi u GSPu. Smejala se šerpa loncu što je garav. I to sa 4 godine zakašnjenja.

Ne podnosim ljude i frakcije koje o nekom problemu progovore i postupe na pravi način, ali u pogrešno vreme. Pa tako imamo u Srbiji masu somova koji su pričali o pljačkama Dinkića i Đelića tek pošto su ovi uveliko bili u tropskim krajevima i krckali pokradene pare. O Đilasovim svinjarijama se piše tek nekoliko godina posle njegove smene. O Krmetu sa Ibarske magistrale se govori tek pošto je dalo ostavku na mesto direktora EPSa. O Gremlinu iz šahta i njegovim muljažama neki pričaju tek onda kada je već predao skiptar Šapiću. Podržavam ja kritiku i pozivanje na odgovornost svega i svakoga, samo daj da se to nekada odradi u dogledno vreme. Inače je posto jadno i providno.

Ovo se ne odnosi na celu naciju naravno, već na one koji su ćutali dok su se neke svinjarije radile, a sete se da pričaju o tome tek par godina kasnije, iz sigurnosti vremenske distance i novih okolnosti u kojima se neće zameriti nikome bitnom. Ili kada tog nekog već uveliko boli uvo, kao što Gremlina sada boli uvo da se uopšte i osvrće na pisanija iz 2018. i na činjenice kojih je svesno svako ko iole prati prevoz. A ostali nikada neće ni saznati jer ne obilaze forume niti Facebook stranice sindikata GSP. Znači potpuno bespredmetno, kuka se o nečemu što je već svršen čin a akteri odavno van igre.
sama boja mi deluje kao valjkom da je rađen
E to, lepo objašnjeno, baš sam ga gledao par puta i vidim da sa farbom nešto nije u redu ali nisam umeo da sročim to zapažanje.
 
Poslednja izmena:
Nije samo boja, nego i kvalitet radova. Nema se sa čim, nema prave komore itd. Kvalitet samog farbanja često osrednji. Ovi su ih remontovali u malom broju, mislim na Kordun metale, al bar je izašao, spolja gledano, onako kako treba sa izgleda nešto što je prošlo generalni remont karoserije. GSP teško da ima kapacitete da recimo odradi front vozila tako, da pod jedno vetrobransko staklo stavi i displej, i da isto zalepi, a ne ugura u gumene ramove kao pre. Na onom gore fale lajsne, oko točkova go lim, sama boja mi deluje kao valjkom da je rađen, neke čudne sive lajsne ispod prozora. Nije da neko neće da radi, nego radi se sa onim što se ima i sa čim se može u odnosu na uslove. Urade ga oni što tiče korozije, konstrukcije itd., al to vozilo jednostavno izgleda kao malo bolje okrpljeno i to je to. Razne neperfekcije prilikom radova brzo se pokažu, u vidu tragova curenja rđe oko varova, mehurića na farbi itd. Opet, za pravi remont trebaju uslovi, kvalitetni delovi sa isto tako kvalitetnom bojom, plus nabavka svih tih detalja spolja, kojih najčešće nema, što se vidi i po onom gore matorom BKM-u. Sve to kad se poskida spolja, verovatno je toliko oštećeno i propalo da nije vredno vraćanja.
ja ne znam ni za jedan bus koji se iz centralnog remonta vratio s lajsnama i zastitom oko tockova. to me je bas nerviralo, jer te stvari nisu samo ukras i imaju svoju svrhu u zastiti limarije, a ne kostaju milijarde. desavalo se poslednjih godina da im ode prav autobus, a da ga vrate nakrivog, to mi je bas misterija kako su uspevali. umeli su nekad da skarabudze krov, pa da prokisnjava cim se vrati. medjutim sto se tice ovih osnovnih stvari to je bilo sasvim ok, umeli su tamo remontovani busevi da sastave jos po 10 god rada ponekad, zavisi kako im se zalome drugi faktori. takodje, oni su pozadi uvek ostavljali prostor za kompletne i lepo raporedjene svetlosne grupe, a onda su pogonima majstori prepravljali u one kreacije koje smo vidjali na ulicama. to je sad sve ionako stvar proslosti. dole se busevi ne rade vec dugo i svi remonti idu spoljnim firmama, jer... znamo zasto.
inace gsp mozda nije imao velike kapacitete i to jeste islo jako sporo, ali ocigledno nemaju ni ove burazerske firme. cak i one nekada renomirane pitanje je ko je sada preuzeo. tih 5 trola su kordun metali radili nesto tipa godinu dana. ok dinamika slanja je vrv dogovorena unapred i gsp s hronicnim manjkom kola ne moze sebi da dozvoli da posalje vise od jednog ili dva vozila u zimskom redu voznje, ali sve i da je slao jedan po jedan to je nedopustivo dugo. remont 14 japanaca je isto trajao dugo. evo ovih 20 mecki rade vec vise od dve godine i jos nije gotovo. to je bre smejurija. poredjenja radi ikarbus je ranije za leto umeo da remontuje 10 zglobova paralelno s aktivnom proizvodnjom, i to dobro da ih remontuje.
ne znam ni kako je neko mislio da ce remontovanje 5 trola takvim ritmom imati neki efekat u sistemu od 80ak komada iste starosti.
 
Poslednja izmena:
Moje pisanje je bilo odgovor na citiranje bajatih vesti (ili njihovo ponovno generisanje) kao neki pokušaj da se idiotizam prošlog gradonačelnika svali na sadašnjeg.
Немој да шириш сплетке. Савез Озбиљних Синдикалаца није званични ГСП синдикат већ иницијатива незадовољних радника. Они су се годинама замерали Весари, између осталог и објавом коју сам пренео горе. Бајата или не, слика са коментаром изнад говори више од милион речи.
 
Super hiper sonično nedostižno tehnološko čudo kanal za održavanje zglobnih autobusa. Bez šale i sarkazma, uopšte se ne ulaže u depoe od 1980-tih. Logično bi bilo da u skladu sa transportnim tokovima tu bude depo i za autobus 31, na primer. Treba nam i borčanski depo, i čukaričko-rakovički depo, kako bi imali minimalnu nultu kilometražu.
Лепа је то замисао, али одакле ћеш узети новац и упослити раднике? На теми о тролејбусима су управо испљувани људи који су за мале паре средили возило боље него неки приватници. Ко ће то пристати да гради нове погоне? Осим наравно оних који рачунају на сигурну провизију.
 
Može da govori i milijardu reči, to i dalje ne menja činjenicu da je vest "bajata", i šta god ko mislio o sindeikatima unutar GSP - a, pa bio to "Sindikat zadovoljnih radnika GSP" ili "Sindikat nezadovoljnih radnika GSP".
 
Јесте да нисам очекивао да ће једна слика и коментар изнад бити овако добронамерно протумачени.

Басиста слажем се око овога за Јапанце и О345. Не само да је ремонт трајао ненормално дуго, него су их још вратили малтене само префарбане и са замењеном подном облогом. А оно главно, костур и механику, то нису ни погледали. Баш их брига, они ће уштедети, ионако то нису њихова возила. Дорћол је у односу на ове увек био педантнији и вреднији радник.
 
Ускоро се враћају зглобне троле на 40. Захваљујем се на цензури.
 
На теми о тролејбусима су управо испљувани људи који су за мале паре средили возило боље него неки приватници.
Šta ja kao korisnik imam konkretno od toga što su radnici GSP - a bolje odradili remont od firme sa strane? EKO 2 umesto trolejbusa na potezu Studentski trg - Slavija, solo trole na liniji 29, 22 skraćenu do Slavije, a na 21 i 40 solo autobuse. Meni kao korisniku je potrebno brzo i kvalitetno rešenje remontovanja troli, onih koje još uvek mogu da se osposobe, sa akcentom na "brzo i kvalitetno", a što ne nudi ni jedna strana. O potrebi nabavke novih trolejbusa da i ne govorim. A sve ovo neće rešiti postavljanje "bajate" (uslovno govoreći) fotografije remontovane trole od strane GSP - a.​

P.S.
@Igor može poslednjih par postova da se prebaci u temu o trolejbusima.
 
Никога нисам оптужио да промовише неког из власти, нити да смислено поставља нешто на форум ради ширења пропаганде, нити сам било какву сличну гадост изрекао. Просто ми је то мрско и сматрам да таква лукавства снижавају квалитет расправе. Овде се јасно види ко је скренуо са теме, изврнуо најнормалнију поруку из контекста и почео да износи неистине да се благо изразим. Срећом нису сви насели на вештачки осмишљену клевету направљену да би неко на себе привукао пажњу, највероватније због нелечених комплекса.
 
Ako nisi mislio mene, onda je trebalo da napišeš kome se obraćaš. A to se radi tako što ukicaš "@Korisničko ime" i automaski će biti obaveštena osoba kojoj je namenjeno. Ovako se izbegavaju bilo kakva nepotrebna prepucavanja ili objašnjavanja nečega što je u startu jasno.
 
Додао сам име. Не секирај се. Много сте осетљиви бре на сваку ситницу, до те мере да расправа постаје нездрава. И не читате поруке лепо, него наврат нанос пишете коментаре и гушите форум. Ево ја предлажем модератору да обрише ону моју поруку јер је очигледно изазвала нервно растројство, а није ми то био циљ. Да сам знао да ће оваква хистерија настати због једне фотографије и малог пасуса, не бих постављао уопште.
 
Poslednja izmena:
Лепа је то замисао, али одакле ћеш узети новац и упослити раднике? На теми о тролејбусима су управо испљувани људи који су за мале паре средили возило боље него неки приватници. Ко ће то пристати да гради нове погоне? Осим наравно оних који рачунају на сигурну провизију.
Ako imaš dobar gradsko-institucijalni menadžment, ovo je lako rešiv tehnički problem. Obećaš besplatnu obuku+stipendiju i dobru platu, uz obavezu da određeni broj godina radiš za određenu firmu. Ako ne odradiš toliko godina, obavezan si da platiš toliko i toliko za obuku i stipendiju. Kada zbog nepostojećeg potrebnog pogona za 100 autobusa imaš po 10+10 kilometara nultu kilometražu dnevno više, to je 3000 evra dnevno, 1.000.000 evra godišnje. Projekat bi otplatio sebe za nekoliko godina.
 
Додао сам име. Не секирај се. Много сте осетљиви бре на сваку ситницу, до те мере да расправа постаје нездрава. И не читате поруке лепо, него наврат нанос пишете коментаре и гушите форум. Ево ја предлажем модератору да обрише ону моју поруку јер је очигледно изазвала нервно растројство, а није ми то био циљ. Да сам знао да ће оваква хистерија настати због једне фотографије и малог пасуса, не бих постављао уопште.
Počni ti da označavaš kome se obraćaš, pa neće biti nepotrebnih rasprava. Drugo, nevezano za to ko piše, ako će da se ljuti zbog svake sitnice, onda je promašio mesto na kome piše. Ovo pisano u temi o trolejbusima, nije ništa drugo nego do najobičnija rasprava, koju čak ne smatram ni žustrijom, jer bilo je ranije situacija gde smo se mi drugi članovi dobrano isprozivali, pa nastavili da normalno komuniciramo. Nije ovo neka društvena mreža gde možeš da, čim ti se ne svidi neki komentar, da ga obrišeš ili da zaključavaš komentarisanje, već forum, gde su stvari nešto drukčije. Uz to, za razliku od nekih drugih foruma, beobuild je daleko tolerantniji po pitanju komentarisanja.

Shodno napisanom, ne vidim ništa loše, a još manje uvredljivo, u iznošenju zapažanja kakva je trenutna situacija sa trolejbusima.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ozu
Ускоро се враћају зглобне троле на 40.
Koje zglobne trole ? Trenutno ih ceo GSP ima samo 3 komada, i sve su iz sedamdesetih godina. A nemam informacije da je od trolejbusa nabavljeno išta novo već više od desetak godina, tada su zadnji put kupljeni samo solaći.

Ako su ta 3 prastara zgloba trenutno jedina na raspolaganju, onda bi bilo bolje da dva komada stave na liniju 41, a jedan na 29. Obe linije imaju više putnika od 40-ce.
 
Poslednja izmena:
Počni ti da označavaš kome se obraćaš, pa neće biti nepotrebnih rasprava. Drugo, nevezano za to ko piše, ako će da se ljuti zbog svake sitnice, onda je promašio mesto na kome piše. Ovo pisano u temi o trolejbusima, nije ništa drugo nego do najobičnija rasprava, koju čak ne smatram ni žustrijom, jer bilo je ranije situacija gde smo se mi drugi članovi dobrano isprozivali, pa nastavili da normalno komuniciramo. Nije ovo neka društvena mreža gde možeš da, čim ti se ne svidi neki komentar, da ga obrišeš ili da zaključavaš komentarisanje, već forum, gde su stvari nešto drukčije. Uz to, za razliku od nekih drugih foruma, beobuild je daleko tolerantniji po pitanju komentarisanja.

Shodno napisanom, ne vidim ništa loše, a još manje uvredljivo, u iznošenju zapažanja kakva je trenutna situacija sa trolejbusima.
А ти се не прави паметан и прочитај тему како треба, јер ниси прочитао. Теби је драже да гомилаш број порука и то са испадима у рангу писанија овог човека горе, који би, какве су му ствари пале на памет када је угледао слику тролејбуса, морао да се јави психијатру:
Moje pisanje je bilo odgovor na citiranje bajatih vesti (ili njihovo ponovno generisanje) kao neki pokušaj da se idiotizam prošlog gradonačelnika svali na sadašnjeg. Ne zato što volim ovog sadašnjeg, već zato što ne mogu očima da vidim prošlog, za koga smatram da treba da odgovara za sve svinjarije koje je uzrokovao. I zato što se citirani tekst odnosi na neke odluke donete za vreme njegove vladavine (Gremlina iz šahta), a sada se citiraju iz ko zna kog razloga. To je kao kada bi neko 2026. iznova pisao ILI citirao tekst iz 2022. na temu ''trebalo je 2022. da kupimo MAZove umesto BMCa''. Ono, niti je neki argument, niti je relevantno ovde i sada. A ako i jeste, onda se napiše novi, sveži osvrta na tu temu, ili se bar priloži izvor koji se citira.

A da se Kordun Metali nisu proslavili sa remontom BKMova to isto stoji. Ali nisu vala ni ovi u GSPu. Smejala se šerpa loncu što je garav. I to sa 4 godine zakašnjenja.

Ne podnosim ljude i frakcije koje o nekom problemu progovore i postupe na pravi način, ali u pogrešno vreme. Pa tako imamo u Srbiji masu somova koji su pričali o pljačkama Dinkića i Đelića tek pošto su ovi uveliko bili u tropskim krajevima i krckali pokradene pare. O Đilasovim svinjarijama se piše tek nekoliko godina posle njegove smene. O Krmetu sa Ibarske magistrale se govori tek pošto je dalo ostavku na mesto direktora EPSa. O Gremlinu iz šahta i njegovim muljažama neki pričaju tek onda kada je već predao skiptar Šapiću. Podržavam ja kritiku i pozivanje na odgovornost svega i svakoga, samo daj da se to nekada odradi u dogledno vreme. Inače je posto jadno i providno.

Ovo se ne odnosi na celu naciju naravno, već na one koji su ćutali dok su se neke svinjarije radile, a sete se da pričaju o tome tek par godina kasnije, iz sigurnosti vremenske distance i novih okolnosti u kojima se neće zameriti nikome bitnom. Ili kada tog nekog već uveliko boli uvo, kao što Gremlina sada boli uvo da se uopšte i osvrće na pisanija iz 2018. i na činjenice kojih je svesno svako ko iole prati prevoz. A ostali nikada neće ni saznati jer ne obilaze forume niti Facebook stranice sindikata GSP. Znači potpuno bespredmetno, kuka se o nečemu što je već svršen čin a akteri odavno van igre.

E to, lepo objašnjeno, baš sam ga gledao par puta i vidim da sa farbom nešto nije u redu ali nisam umeo da sročim to zapažanje.
 
Много сте осетљиви бре на сваку ситницу, до те мере да расправа постаје нездрава.
Ironija se nastavlja.

Ja odavno presao preko ovoga, u smislu ok, ne slazemo se, pocackali smo se, idemo sad svi dalje... ali neki ne mogu da se puste toga pa to ti je.

Steta sto ta neka satro pozitivna energija i entuzijazam u GSPu ne ide dalje od nekolicine ljudi i dalje od pisanja ljutitih tekstova na Facebook stranicama i njihovih ponavljanjapar godina kasnije. Gde bi nam samo kraj bio i na sta bi nam prevoz licio da su tako kriticni i rigidni i po pitanju ODRZAVANJA tih trolejbusa o kojima stalno drobe i dice se kao da su rekonstruisali Koloseum. A ne uradili osrednji vizeuelni remont jednog vozila tokom nekoliko meseci, koje ce lose odrzavanje i eksploatisanje verovatno ponovo dobrano nagristi i srozati...
 
Poslednja izmena:
Vrh