Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.361
- Pohvaljen
- 48.147
Dokle god se GSP i Grad ne uteraju u 21. vek, svaka ideja o ukidanju ovoga i menjanju ovim je u najmanju ruku bezobzirno prema ljudima koji zavise od arterija kojima bi ta vozila prolazila i koje ih vode do centra i drugih delova grada.
Veća širenja trolejbuskih mreža u Beogradu treba da se razmatraju samo tamo 1) gde su ulice minimum 1+2 ili 2) gde je konfiguracija saobraćajnica takva da u slučaju zastoja duž pravca kretanja JGPa, neće celo naselje ostati paralisano i odsečeno od previše pristupa spoljnom svetu.
U skladu sa time, Novi Beograd spada u kategoriju 1). A Zemun bi možda, ali kažem možda jer ga ne poznajem baš dobro i nisam ga obišao celog, mogao da bude kategorija 2). Samo što je po meni Novi Beograd za tramvaje. Ali ako neko želi da tera trolejbuse kroz one baštice i ostva - hej, bi maj gest što bi rekli. XD Ideju o širenju trolejbusa na levoj obali Save podržavam, i što se tiče NBG i što se tiče Zemuna. Ne znam gde sam ja to napisao da ''ne može trolejbus na Novi Beograd ili Zemun''. Ali pod uslovom da se onda i na toj strani grada napravi depo pa da svaki depo opslužuje linije koje će počinjati i završavati se na istoj strani reke. Protiv sam ideje da se razvlače trolejbuske linije preko mostova. Mreža može, za potrebe razmeštanja vozila. Ali linije ne. Jer poslednje što nam treba je da i na Brankovom mestu imamo ovakve situacije.
Žao mi je ako nekome zvučim zadrto i tvrdoglavo u svom stavu da trolejbusi - u sadašnjem obliku - ne treba da se guraju nigde dalje gde svojim zastojem mogu da parališu ceo deo grada. Ali to se tako radi, svidelo se to nama ili ne. I to je jedan od stavova koje mislim da nikad neću promeniti, jer se kosi sa logikom i razumom. Kao što se kuća ne gradi od krova pa do temelja, tako isto i za širenje mreža trolejbusa i tramvaja prvo treba da se ispune neki kriterijumi glede saobraćajnica, pa se tek onda razmatra provlačenje mreže i šina tu.
Ako se to ne radi valjano (i planiranje mreže ali i širenje i izgradnja novih ulica), onda ćemo da se udavimo u situacijama (da ne kažem g**nima) kao što su: istočni deo grada presečen autoputem a ostavljen da ga prelazi na svega 3-4 mesta; Kruševačka i Dušanovačka petlja koji su redovno začepljeni sve od početka Jerkovića do Kalenića; Jajinci koji kad god se desi neki udes na glavnom putu, moraju da čekaju bar sat vremena pre nego što dobiju pristup ostatku grada ili da idu okolo, južnim putem; Mirijevo do kog vodi 1+1 saobraćajnica koja nije čak ni ulica nego nešto nalik seoskom putu; zatim razni debilizmi i uska grla poput onih u 14. decembra i Žičkoj, koja 50 faking godina čekaju proširenje. I tako dalje i tako dalje. Epa, ja nikada neću podržavati prakse koje vode takvim situacijama, već ću naprotiv i dalje da urgiram da se takve gluposti reše i eliminišu, i da se u budućnosti više ne ponavljaju.
Naravno, sve ovo što govorim za trolejbuse, govorim za situaciju sada i u narednih 5 godina, sa ovim sadašnjim BKMovima. Ako/kad GSP i Grad jednog dana najave da će nabavljati nove trolejbuse sa velikim autonomijama, tada ću izneti svoj komentar u skladu sa novonastalim okolnostima i mogućnostima. Ali do tada, menjanje pouzdanog i proverenog podsistema drugim, bez ikakve preke potrebe i razloga, je u najmanju ruku suludo. Da napomenem da afinitet i/ili nostalgija prema trolejbusima ili tramvajima nije validan razlog. Jer i ja sam prvih 14 godina života proveo prekoputa najvećeg zbornog mesta trolejbusa, i to Zijača, i gotivio sam i njih i to mesto. Pa ipak, odavno ne osećam potrebu da ih vraćam gde im mesto nije. Ni Zijače kao atrakcije, ni trolejbuse generalno govoreći. Bitna mi je funkcionalnost. Pogotovu ovih zadnjih godina opšteg propadanja i preopterećenja Beograda, pogotovu glede javnog prevoza.
Veća širenja trolejbuskih mreža u Beogradu treba da se razmatraju samo tamo 1) gde su ulice minimum 1+2 ili 2) gde je konfiguracija saobraćajnica takva da u slučaju zastoja duž pravca kretanja JGPa, neće celo naselje ostati paralisano i odsečeno od previše pristupa spoljnom svetu.
U skladu sa time, Novi Beograd spada u kategoriju 1). A Zemun bi možda, ali kažem možda jer ga ne poznajem baš dobro i nisam ga obišao celog, mogao da bude kategorija 2). Samo što je po meni Novi Beograd za tramvaje. Ali ako neko želi da tera trolejbuse kroz one baštice i ostva - hej, bi maj gest što bi rekli. XD Ideju o širenju trolejbusa na levoj obali Save podržavam, i što se tiče NBG i što se tiče Zemuna. Ne znam gde sam ja to napisao da ''ne može trolejbus na Novi Beograd ili Zemun''. Ali pod uslovom da se onda i na toj strani grada napravi depo pa da svaki depo opslužuje linije koje će počinjati i završavati se na istoj strani reke. Protiv sam ideje da se razvlače trolejbuske linije preko mostova. Mreža može, za potrebe razmeštanja vozila. Ali linije ne. Jer poslednje što nam treba je da i na Brankovom mestu imamo ovakve situacije.
Žao mi je ako nekome zvučim zadrto i tvrdoglavo u svom stavu da trolejbusi - u sadašnjem obliku - ne treba da se guraju nigde dalje gde svojim zastojem mogu da parališu ceo deo grada. Ali to se tako radi, svidelo se to nama ili ne. I to je jedan od stavova koje mislim da nikad neću promeniti, jer se kosi sa logikom i razumom. Kao što se kuća ne gradi od krova pa do temelja, tako isto i za širenje mreža trolejbusa i tramvaja prvo treba da se ispune neki kriterijumi glede saobraćajnica, pa se tek onda razmatra provlačenje mreže i šina tu.
Ako se to ne radi valjano (i planiranje mreže ali i širenje i izgradnja novih ulica), onda ćemo da se udavimo u situacijama (da ne kažem g**nima) kao što su: istočni deo grada presečen autoputem a ostavljen da ga prelazi na svega 3-4 mesta; Kruševačka i Dušanovačka petlja koji su redovno začepljeni sve od početka Jerkovića do Kalenića; Jajinci koji kad god se desi neki udes na glavnom putu, moraju da čekaju bar sat vremena pre nego što dobiju pristup ostatku grada ili da idu okolo, južnim putem; Mirijevo do kog vodi 1+1 saobraćajnica koja nije čak ni ulica nego nešto nalik seoskom putu; zatim razni debilizmi i uska grla poput onih u 14. decembra i Žičkoj, koja 50 faking godina čekaju proširenje. I tako dalje i tako dalje. Epa, ja nikada neću podržavati prakse koje vode takvim situacijama, već ću naprotiv i dalje da urgiram da se takve gluposti reše i eliminišu, i da se u budućnosti više ne ponavljaju.
Naravno, sve ovo što govorim za trolejbuse, govorim za situaciju sada i u narednih 5 godina, sa ovim sadašnjim BKMovima. Ako/kad GSP i Grad jednog dana najave da će nabavljati nove trolejbuse sa velikim autonomijama, tada ću izneti svoj komentar u skladu sa novonastalim okolnostima i mogućnostima. Ali do tada, menjanje pouzdanog i proverenog podsistema drugim, bez ikakve preke potrebe i razloga, je u najmanju ruku suludo. Da napomenem da afinitet i/ili nostalgija prema trolejbusima ili tramvajima nije validan razlog. Jer i ja sam prvih 14 godina života proveo prekoputa najvećeg zbornog mesta trolejbusa, i to Zijača, i gotivio sam i njih i to mesto. Pa ipak, odavno ne osećam potrebu da ih vraćam gde im mesto nije. Ni Zijače kao atrakcije, ni trolejbuse generalno govoreći. Bitna mi je funkcionalnost. Pogotovu ovih zadnjih godina opšteg propadanja i preopterećenja Beograda, pogotovu glede javnog prevoza.
Poslednja izmena: