Šta je novo?

Trolejbusi

Мајстори из вуче се куну у оног оронулог Фапа.
A zbog cega to? Znam da je taj FAP bio 6x6 tegljac aviona na aerodromu ali neverovatno mi je da on tako star i rudimentaran moze da bude bolji i drazi nego ovaj novi Iveco, koji je jos pravljen bas sa idejom da bude servisno vozilo za autobuse i trolejbuse.
 
Овде мора много да се пискара требује, да се читају каталози а тамо одеш код мајстор Драгана и он привари шта треба. Пошто нам је кадар старији, нико нема жељу да ишта мења тако није ни чудо што воле старо више него ново.
 
Da, bolje je staro nego novo auto:)

Te priče, ljudi, više niko ni ne sluša. Što se pričalo, pričalo se.
 
Pa ja lepo kazem da je GSP preduzece zaostalo i zaglavljeno u 1950im. Radije bi staro i strokavo nego novo i sredjeno.

Sve sto ne moze da se "odrzava" cekicem, srafcigerom i izolirkom, za njih je nepozeljno.
 
A zbog cega to? Znam da je taj FAP bio 6x6 tegljac aviona na aerodromu ali neverovatno mi je da on tako star i rudimentaran moze da bude bolji i drazi nego ovaj novi Iveco, koji je jos pravljen bas sa idejom da bude servisno vozilo za autobuse i trolejbuse.
Не војни 6х6 већ онај други са дизалицом позади наменски прављен за вучу аутобуса и тролејбуса. Сећам се кад је био онај удес зглобног БКМ у Цвијићевој, очекивао сам нови Ивеко да дође ал ми мајстор из сервисног комбија рече какав Ивеко, одмахну руком и рече стиже наша Фапчина. Уистину прљав и оронуо, очас је отеглио зглобну тролу. Истог Фапа имају Пургери у ЗЕТу и с њиме вуку трамваје, само што је у лепшем стању од нашег и плав.
 
Sva ova svedocenja i anegdote upotpunjuju sliku i odgovor zasto se Beogradjani vec decenijama voze u krsevima i frankenstajnima, nevezano za pare i ekonomiju.

Das GSPu BKM, oni ga pretvore u Zijacu.
Das im novi Iveco, oni nece da se odreknu starog propalog FAPa.
Das im Solarisa, oni zude za IK 160.
 
Обе мачке лове мишеве :D Мада мислим да чекају старосну границу за расход, ипак камиони не треба да буду припритети код набавки у ГСП.
 
Кад имају здрава предузећа јавног превоза и редовно обнављање возног парка.
 
Čemu ova pljuvacina kada ne znate pravi razlog?
Trolejbusi imaju na osovini priključak za upravljanje točkovima prilikom vuče tj trokraku rudu. Nema uopšte potrebe da vozač bude u trolejbusu, mada je to obavezno zbog bezbednosti (nekada davno se otkacila jedna u garaži) . U svakom slučaju vozač ne dira volan.
Iveco sa slike diže kompletnu prvu osovinu i koristi se uglavnom za vozila koja nemaju gore pomenuti sistem ili su udarena spreda. Takođe i na njega se može staviti trokraka ruda, ali to traje dodatno bar još pola sata pa se izbegava. Najčešće se koristi manji Iveko za te stvari
 
Bolje vidi post iznad pa ćeš saznati razlog zbog čega se izbegava 😃
 
Ti si objasnio razliku izmedju nacina rada FAPa i Iveca. Nisi dao drugo objasnjenje zasto GSP voli sve da radi kao da su 1950te. I zasto kritikovanje preduzeca kome nestaju citavi autobusi iz depoa i prepuno je skandala i afera, nazivas pljuvacinom, implicirajuci da je neosnovana.

P.S.
Koliko puta do sada sam video da isto pokvareno vozilo stoji satima na istom mestu cekajuci majstore. I ti majstori kukaju sto sa Ivecom imaju vise posla a ignorisu cinjenicu da vise vremena potrose dok se dogegaju do vozila. A i taj rezon, cuj mora da se dize, nije kao sa FAPom i rudom... E zaista, kao da majstori sami dizu celo vozilo i rade sav posao, a ne masina i hidraulika. Pa da toliko kukaju i izvoljevaju.

Nego to je taj mentalitet. Klaj - klaj. Kad stignem, stignem. Ako mi ne daju savrsene uslove, ima da radim jos sporije, jer mi se moze. J' se njima.
 
Poslednja izmena:
Mislim sve ovo ne znaci da ne stojim vise pri onome sto sam pisao ranije na susednoj temi, da GSP zaista treba da poveca plate i poboljsa uslove svojim zaposlenima. Svakako da treba i stojim pri tome. Svako ko tamo radi svoj posao korektno, treba da dobije i korektan tretman i platu.

Samo me nerviraju ti SFRJ kadrovi i mentalitet 1950ih po kojima je uvek sve novo odvratno (cak i kad su tehnologije i principi isti, samo drukcije realizovani, ali isti, dakle nema nikakve sci fi tehnologije, samo drukcija ruda i hidraulika) a sve staro i prostacki im je vrh vrhova. Cuj, smeta mu sto s Ivecom mora da dize vozilo... E muka, zaista.

Jer kao sto rekoh, taj mentalitet onda prelivaju i u (ne)odrzavanje voznog parka. Nece novo i upeglano, hoce sve matoro i nostalgicno. I sto moze da se beskrajno cuka cekicem i srafi i nista preko toga. Da se oni pitaju, mi bismo se jos vozili u Ikarusima. Sa posterima Lepe Brene iz 80ih u svakoj kabini.
 
Poslednja izmena:
Da li je moguce provuci trolejbusku liniju kroz Donavsku do hale pionir, pa gore sve do Karaburme?
Da li to ima smisla?
 
У Дунавској већ постоји мрежа једним делом до гараже и постоји теоретска могућност да се продужи до базена. Са друге стране питање је сврхе линије Дунавска-Карабурма. Свакако би ваљало да се провуче тролејбуска мрежа и трасом аутобуса на Карабурми, као и до Миријева булеваром и до Лешћа трасом 35.
 
Dunavska - Karaburma bi bila kraca nego sadasnje linije (hipotenuza)
 
To стоји, али која је сврха спајања Дунавске и Карабурме? Боље да видимо како могу 16 и 23 да се претворе у тролејбуске линије.
 
Neka fala, ne trebaju nam trolejbuske 16 i 23. Ali ova MC-eva ideja nije losa, bar ovako isprva gledano.

@MC_ Nije ti los predlog, samo deder ucrtaj na mapi, makar nesto sklepano, samo da se dobije slika na sta mislis. Posto izmedju Dunavske i Pionira ima svasta nesto, a izmedju Dunavske i Karaburme ima citav divlji zapad i status kvo sa planiranim megalomanskim linijskim parkom. Tako da ne samo sto treba isparcelisati sve istocno od Pancevca nego ostaje ta dilema sta i kako sa linijskim parkom, na sta ce to da lici i kuda da prolazi.
Sve u svemu, gib mapa plox. :D
 
Usput, ne treba zaboraviti da vec od pocetka Micka Krstica pa sve do okretnice Karaburma, vode sve 1+1 ulice, a u gusto naseljenom kraju kome su ta i Ulica Marijane Gregoran glavne arterije. Nedopustivo je da se tuda sada teraju trolejbusi. Mora da bude bar 2+1 pa onda mozda i moze nesto da se uradi. Ioanko su te ulice, nevezano za pricu o trolejbusima, trebale da budu sirene jos odavno.
 
Тролејбуси су погодни за узбрдице какве имамо на Карабурми и ка Миријеву и Лешћу. Ако до Карабурме прођу зглобни аутобуси, могу и тролејбуси. Наравно мислим на нове зглобне са великом аутономијом, а не на старе соло БКМ,
 
Da li može trolejbus na Karaburmu? Ne može, tamo vode ulice 1+1.
Da li može trolejbus na NBG? Ne može, tamo vode ulice 3+3, sa sve širokim razdelnim ostrvima.
Da li može trolejbus u Zemun? Ne može, i tamo vode ulice 1+1?
Da li može trolejbus na Bežanijsku kosu? Ne može, i tamo vode ulice 1+1.
Da li može...? Ne može!

Da li može tramvaj na Bežanijsku kosu? Može, i preko Surčinske i pored "11. aprila". Samo je potrebno prilagoditi ulice.
Da li može tramvaj za Zemun? Može, samo ga treba ukopati.
Da li može tramvaj za Mirijevo? Može, samo je potrebno videti kako da se reši trasa po dolasku u Vitezova Karađorđeve zvezde.
Da li može tramvaj preko Omladinskih brigada i kružnog toka kod Opštine? Može, samo treba rešiti problem poprečnih ulica u Omladinskih brigada i ukopati tramvaj preko kružnog toka.
Da li može tramvaj kroz Bulevar Mihajla Pupina? Može, samo je potrebno da se izgradi tunel ispod Terazijskog grebena, pravo na Bulevar despota Stefana, da bi trasa bila smislena.
Da li može...? Može!
 
Vrh