Šta je novo?

Trolejbusi

Stari 321 ima 160 kW, dok se 333 ne proizvodi više. Novi 321 ima 150 kW, a novi 333 180 kW. Onaj model koji je prodat Sarajevu takođe ima 150 kW za solo i 180 kW za zglob. Za zglob je traženo minimum 220 kW.
Dakle BKM ne ispunjava uslove u pogledu visine za modele 321 i 333, kao i uslov minimalne snage zglobnog trolejbusa za sve modele u ponudi. Takođe, kod solo verzije modela kakva je prodata Sarajevu, nije moguće ugraditi 3 vrata, svaka minimalne širine 2.1m.
 
Ja to ne gledam tako. Ja čak mislim da će ovo sada biti period kada će se zapad pojačano utrkivati da pojača prisustvo na svim onim tržištima koje su do sada držali Rusi ili istok. Što podrazumeva i tržišta trolejbusa i autobusa.

Ne znam, možda i grešim. Ali polazim od toga da ni zapadu nije svejedno šta se zbiva, i sad kad su izgubili tržište u nekim sferama (IT, prodaja, mehanika, automobili, itd...), gledaće da nađu druge odnosno pojačaju postojeća tržišta i postojeće mušterije.
Ситуација је много гора него што већина мисли, и назире се економска депресија, која би најјаче погодила ЕЕА и ЕАС. Преко Русије иду два пута свиле, којима прети затварање, а ауто индустрија потпуно зависи од електро компоненти из Кине. Фирми у којој радим са великим кашњењем смо добили шлепер, а након почетка рата и санкција, питање је како ћемо добити још два наручена. Из Русије иде највећи део гаса, као и не мало нафте. Осим тога, синтетички каучук из Русије је на цени код западних проивођача гума. Русија и Белорусија су два од четири глобалних снабдевача калијумом за вештачка ђубрива.

Какве ово везе има са тролејбусима? Производњом тролејбуса се пре свега бави аутоиндустрија, која већ сада касни и не може да покрије већ постојеће наруджбине.
 
Zna li neko, zasto su ukinuli trolu 21 a umesto nje uveli autobusku liniju 21A ? Meni je prvo na pameti jer nemaju dovoljno trola za sve linije.
 
To što si rekao, smo minimum 100 puta rekli i konstatovali šta je između ostalog doprinelo i lošem stanju, pored neodržavanja, a šta je akcijom vraćanja trolejbuske linije 28 sprečeno.
 
Stari 321 ima 160 kW, dok se 333 ne proizvodi više. Novi 321 ima 150 kW, a novi 333 180 kW. Onaj model koji je prodat Sarajevu takođe ima 150 kW za solo i 180 kW za zglob. Za zglob je traženo minimum 220 kW.
Dakle BKM ne ispunjava uslove u pogledu visine za modele 321 i 333, kao i uslov minimalne snage zglobnog trolejbusa za sve modele u ponudi.
Ovo nije tačno. Naši BKM 321 imaju Škodin motor ML 3550 K4 u verziji od 185kw(175kw). Isti motor imaju i Solaris/Škoda trolejbusi uključujući zglobove, naravno u različitim verzijama.
U trenutku kada su došli bili su brži od 90% automobila na ulicama, a posle par meseci su im elektronski limitirali snagu.
 
Teško da će biti Temsa. Temsa im je iz programa E'CITY, što znači da je električni autobus, bez obzira na način na koji dopunjava bateriju. Ako bude Škoda, dobijamo nešto iz programa T'CITY, odnosno ono što sam napisao gore ili Solaris ili eventualno Sor
T'CITY će upravo biti oznaka za trolejbuse na Temsa šasiji. Lansiran je zajedno kada i E'CITY.
Česi su ušli u vlasništvo Temse pa će ih maksimalno gurati u sve buduće modele. Ostrova je prvi kupac Škoda T'CITY iliti Škoda 36 tr
 
Jedini model koji u oznaci ima T'CITY je upravo Temsa, koje uopšte i nema na sajtu. Toliko o tome
Острава ће бити први град у Чешкој у који ће саобраћати наши нови Шкода Т'ЦИТИ тролејбуси. Овај нови тип модела разликује се од наших претходних углавном по каросерији коју ће производити наша сестринска компанија. Биће то комбинација сарадње две компаније из ППФ групе, где ће свака компанија унети оно најбоље у нови производ“, каже Тања Алтман, виши потпредседник за решења за аутобуску мобилност у Шкода Транспортатион Гроуп.
 
Pa da, novi škoda T'CITY na temzinoj karoseriji. Čitao sam i ja ovaj članak. Ali, pogledaj, na sajtu kod svakog modela (uključujući i 26Tr i 27Tr) piše da je to škoda T'CITY.
Naziv za sve trolejbuse je to, za tramvaje je ''ForCity'' ili ''Elektra''...
1646511714081.png
 
Ovo nije tačno. Naši BKM 321 imaju Škodin motor ML 3550 K4 u verziji od 185kw(175kw). Isti motor imaju i Solaris/Škoda trolejbusi uključujući zglobove, naravno u različitim verzijama.
U trenutku kada su došli bili su brži od 90% automobila na ulicama, a posle par meseci su im elektronski limitirali snagu.
Ja ne pričam o modelu koji je kod nas došao pre 12 godina, već o modelu koji BKM nudi sada. Sada BKM nudi 2 modela 321. Pod "stari" mislim na model koji je baziran na 321 koji vozi nas, ali je kroz godine doživeo evoluciju. Evo njegove specifikacije.
Screenshot-20220305-214831-Chrome.jpg

I specifikacije ostalih modela:
Screenshot-20220305-214849-Chrome.jpg

Screenshot-20220305-214912-Chrome.jpg

Screenshot-20220305-214931-Chrome.jpg

Screenshot-20220305-214948-Chrome.jpg

T'CITY će upravo biti oznaka za trolejbuse na Temsa šasiji. Lansiran je zajedno kada i E'CITY.
Česi su ušli u vlasništvo Temse pa će ih maksimalno gurati u sve buduće modele. Ostrova je prvi kupac Škoda T'CITY iliti Škoda 36 tr
To je ok. Samo da ne bude problem sa visinom, obzirom da im je kod E'CITY visina 2.55m, dok GSP na tenderu traži ispod 2.5m.
 
Trolejbusi se prave po porudžbini i od grada do grada se svi po nečemu razlikuju. Sve zavisi od želja kupca, npr BKM 433 za Sarajevo ima motor od 210kw.

@filipcukovic T'CITY je nova oznaka, i nije je bilo na prethodnim modelima koji su imali samo tr.
 
Aj da je bar ultramoderno, nego je dizajnerski (neuspeli) spoj starog i modernog.

Nisu mi jasni neki ljudi, prvenstveno dizajneri, koji imaju potrebu da menjaju kockasti izgled modernim autobusima, ili recimo da im skrivaju tockove. Ne vidim zasto menjati nesto ako nema potrebe i ako u sadasnjoj formi savrseno ispunjava funkciju. Meni je to kao kad bi dizajner hteo da napravi krevet sa dusekom pod uglom jer eto kao... glupo mu je sto ljudi vec hiljadama godina spavaju na horizontalnim povrsinama pa aj kao malo da menjamo. Ovo se pogotovu odnosi na one sto bi da "skrivaju tockove" vozilima. Cuj, smeta mu tocak. A tocak medju nama vec 6.000 godina... :LOL:
 
Poslednja izmena:
Барем су, ако ништа друго, лепши од БМЦа.
 
Ono što je meni fascinantno i neshvatljivo je taj novokomponovani trend da trolejbususi liče na tramvaje, a tramvaji na trolejbuse. Naravo, tu postoje i izuzetci, ali su u manjini.
 
Овде у Белорусији жене масовно возе тролејбусе. Чини ми се чак више од пола возачица тролејбуса. На аутобусима их је мало. Још неколико занимљивости:
1) Возила су у поседу бригаде обично од два возача. Кабине су украшене и уређене као мали стан, а у тим условима, возачи воде рачуна да чувају возила.
2) Последично, возила стара 20 година су у солидном стању.
3) Линије су организоване тако да макар један крај линије буде неки већи терминал, где радници имају просторије за одмор. План рада је такав да возачи имају паузу пола сата на половини смене.
4) Железничка станица је у центру града, има по два станично-саобраћајна трга са терминалима јавног превоза, са обе стране станице.
5) У брдовитим градовима, Гродно, Магиљов, Минск, станица није у клисури, и не само то, налазе се тамо где је историјски воз први пут дошао у те градове. Велики Минск има неколико станица, али са градњом више станица, главна станица је остала на истом месту.
6) Тролејбуска мрежа је са два реда проводника, као на железници, што омогућава боље затезање и веће брзине. Горњи лучни висећи вод, на који је окачен прави контактни вод, са везицама које су више ближе конзоли за вешање, а ниже на средни међу конзолама. Контактна мрежа се 80% веша на конзоле, а не на каблове преко целе улице. Тако је много лепше, а то у Београду има тек делимично у Димитрија Туцовића и Војислава Илића.
7) За разлику од демократске Холандије, где никакву повластицу на превоз не добијаш ако не искористиш слободу давања приватних информација, у диктатури се диктира да имаш само неперсонализоване месечне карте, које без икаквог персоналног документа можеш купити на киоску. Чак, можеш купити на месец дана, и немаш ту слободу да се повластица узме искључиво са холандском адресом, и искључиво са избором пакета попуста са обавезном претплатом на тај пакет минимум годину дана.
 
To sa ženama za volanom je ex SSSR tradicija iz 2.sv.rata kad su muškarci bili na frontu.
Zašto žene više vode trolejbuse nego autobuse, takođe je tradicija: do široke uoptrebe automatskih menjača, mnogo je lakše bilo voziti trolejbus - nije bilo tvrdih pedala kvačila i teških ručica menjača, bolje su grejali... Danas je dosta toga izjednačeno, gde čak ni trole nisu problem, ali ostalo je tako.
Plivajuća mreža postoji i od Rudog ka Banjici. Idealna je gde je kolovoz talasast i neravan jer sprečava harmonizaciju oscilovanja vozila i mreže zbog čega bi padale trole. Istina, rređe padaju, ređa su kidanja, ali kada se dogode, veća je šteta - zbog većih brzina ume da se otkači po nekoliko polja, da popucaju šprajcevi koji drže konzole, a nije retkost ni da motka odleti uvis i udari u konzolu gde se ili slomi, iskrivi ili išlupa, ili zbog labavog kontaktnog dela motka lako zakači nešto, pa povuče veliku dužinu dole. Svaki tip mreže ima i svoje mane i prednosti. Plivajuću nije moguće svuda postaviti jer zahteva ravvnomeran raspon između stubova, što u starom delu grada nije moguće. Moguće je u novim i rekonstruisanim ulicama namenski građenim za trolejbuse gde se planiraju stubna mesta.
Čeato se i kombinuju različiti modeli, ili se tamo gde ne može da se postavi stub sa konzolom, razapinju šprajcevi
 
Podržavam koncept i praksu gde se svakom vozaču stalno dodeljuje isto vozilo, te ohrabruje da brine o njemu pa čak i da udesi kabinu po svojoj meri. Samo dok ne ide do one mere da se kače miljei, tepisi i gobleni na šoferke i volane. :ROFLMAO: A ima toga po ZNDu i dalje. Pogotovu u onim nesrećnim maršutkama (i privatnim i javnim). :rolleyes:

ryazan-russia-september-28-2021-260nw-2102324497.jpg

Istini za volju, ovo jeste staro vozilo (nije novi BKM ili Admiral jelte...) ALI slika jeste novija, od prošle godine. I u pitanju je Rjazan. link
 
Poslednja izmena:
Vrh