Šta je novo?

Trolejbusi

Karte se trenutno mešaju, videćemo da li ćemo u sledećoj ruci dobiti koji štih. Nakon ovoga svega, ništa neće biti kao pre, kako god da ae završi, ako se ikada i završi. Sad bi najpametnije bilo na neodređeno vreme odložiti tender
 
Bojim se samo u ovim okolnostima ko sme da se obaveže da prihvati narudžbinu ili da se obaveže rokom plaćanja. Velika neizvesnost je pred Evropom, a o nama da ne govorimo
Dugi su rokovi.
 
Ja to ne gledam tako. Ja čak mislim da će ovo sada biti period kada će se zapad pojačano utrkivati da pojača prisustvo na svim onim tržištima koje su do sada držali Rusi ili istok. Što podrazumeva i tržišta trolejbusa i autobusa.

Ne znam, možda i grešim. Ali polazim od toga da ni zapadu nije svejedno šta se zbiva, i sad kad su izgubili tržište u nekim sferama (IT, prodaja, mehanika, automobili, itd...), gledaće da nađu druge odnosno pojačaju postojeća tržišta i postojeće mušterije.
 
Ima istine u tome što pričaš, ali svakako bi bila prava katastrofa da se tender ne ostvari. Pa najmlađe trole imaju 11-12 godina koliko znam i one su ozbiljno razdrndane. Ako se sada ne uzmu trole, pola linija će biti kao 21A vrlo uskoro na kojima će raditi krševi koji ostanu u Kosmaju.
 
Trole se drže ali u našim uslovima eksploatacije neće još dugo. Kad se zatrese BKM ja pomislim da će da ostane bez točkova...
Generalno dobro vozilo ali vreme je za nešto novo...
 
Nema od odlaganja tendera ništa. Vidim da ima dosta upita oko tendera, a i GSP je ažuran po pitanju odgovaranja na pitanja i pojašnjenja.

1.png
2.png


Još ako uzmemo u obzir uslove, može se zaključiti da postoji realna mogućnost da je ovo dogovoreno sa nekim i pre raspisivanja tendera. Prvobitni rok od 20 dana za dostavljanje ponuda je presmešan. Sad je produžen nedelju dana, predpostavljam kako sebe ne bi doveli u situaciju da se neko žali na kratak rok, što bi dovelo do toga da se prolongira potpisivanje ugovora.
U principu, kako sada stvari stoje, dobijamo trolejbuse od proizvođača koji je u poslednje 3 godine isporučio minimum 20 trolejbusa sa autonomijom od minimum 10 km u zemlje EU i EEA (ovaj uslov je diskutabilan jer su ga navodno uklonili, da bi nakon nedelju dana ipak rekli da ostaju pri tom uslovu). Takođe, trolejbusi moraju biti niži od 2.5 m uključujući elektro opremu.
Jasno je da sa ovakvim uslovima ostaje vrlo mala konkurncija (Škoda ili Solaris), no videćemo šta će se sve izdešavati do 11.03.
 
Poslednja izmena:
Trole se drže ali u našim uslovima eksploatacije neće još dugo. Kad se zatrese BKM ja pomislim da će da ostane bez točkova...
Generalno dobro vozilo ali vreme je za nešto novo...
Trole se po meni jedva drže, zglobovi su na izdisaju, isečen ih je dobar deo. Havarisano je toliko solo BKM-ova da linija 21 nema trole na svojoj liniji. Za liniju 19 su prebačene trole sa 29 zato što nema ispravnih trola. Ceo trolejbuski podsistem je na izdisaju i ako se sada ne nabave trole biće doveden u pitanje. Svakako je potrebno posle ove nabavke napraviti još jednu nabavku kako bi se proširile trolejbuske linije.
 
BKM je bio tipičan primer onoga ''kolko para, tolko muzike''. Nisu krševi, al nisu ni neki kvalitet. Not great, not terrible. :D
No u svakom slučaju sad jesu na izmaku snaga, to se vidi iz meseca u mesec.


Inače, nisam ni ja za odlaganje tendera. Za sada.
 
Postojeća vozila su 11 godina u upotrebi, a nisu, kao ni ona pre njih, uredno i kvalitetno održavana.
Posle tolike svakodnevne upotrebe neophodan im je temeljan remont, ne samo oplate i kostura, već i ostalih sistema, posebno podvozja - osovina i vešanja.
Po iskustvu sa ziu, znam da su puštali da se svi balansi prakrično raspadnu, da osovine počnu da šetaju, ukošavaju se i lupaju, naravno, pre nego što bi nešto ozbiljnije preduzeli i to tek pri drugom servisu.
A sve je tako jer trolejbus kod nas nema tretman vozila koje ravnopravno učeatvuje u saobraćaju. Da dva puta godišnje imaju ozbiljan tehnički eksterni pregled na kakav odlaze naša privatna vozila, bilo bi mnogo drugačije. Ovako, sa idi mi dođi mi održavanjem, sa vozačima koji voze svakakve, ne može da bude drugačije.
Bojim se da će se posle desetak godina reći da ni solarisove trole ne valjaju jer se raspadaju.
 
U principu, kako sada stvari stoje, dobijamo trolejbuse od proizvođača koji je u poslednje 3 godine isporučio minimum 20 trolejbusa sa autonomijom od minimum 10 km u zemlje EU i EEA (ovaj uslov je diskutabilan jer su ga navodno uklonili, da bi nakon nedelju dana ipak rekli da ostaju pri tom uslovu).
Nije nikada sklanjano pa vraćano ovo. Samo je sklonjeno iz tehničkih karakteristika trolejbusa (tj podataka o predmetu javne nabavke), ali sve vreme piše u opisu kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta. Znači to je to
Jasno je da sa ovakvim uslovima ostaje vrlo mala konkurncija (Škoda ili Solaris), no videćemo šta će se sve izdešavati do 11.03.
I sora i škoda u karoseriji sora
 
Ovako izgleda jedan ZF zadnji most. Tu se nalazi gomila gumica, elestičnih oslonaca... Pucanje vremenom i njihova konsekutivna zamena je deo održavanja. Neblagovremena zamena lančano ubrzava i propadanje ostalih.
Da li se to uresno radi u Dorćolu. A samo nekoliko tih gumica sprečilo bi onoliko lupanje. Isto je sa poklopcima, kutijama. Treba samo postaviti i zategnuti sve šafove
IMG_20220304_163116.jpg
 
Ово је добро да си објавио, да се види колику улогу игра (не)одржавање.

Прво технички преглед, па тек онда расход ако треба.
 
Nije nikada sklanjano pa vraćano ovo. Samo je sklonjeno iz tehničkih karakteristika trolejbusa (tj podataka o predmetu javne nabavke), ali sve vreme piše u opisu kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta. Znači to je to
Gledaj stvarno. Nisam previše pažnje obraćao na taj deo.
I sora i škoda u karoseriji sora
Sor računam u Škodu.😅 Ako bude Škoda ili 26 Tr i 27 Tr (u tom slučaju ne verujem da će se Solaris samostalno javiti) ili 32 Tr i 33 Tr (Sor).
 
Teško da će biti Temsa. Temsa im je iz programa E'CITY, što znači da je električni autobus, bez obzira na način na koji dopunjava bateriju. Ako bude Škoda, dobijamo nešto iz programa T'CITY, odnosno ono što sam napisao gore ili Solaris ili eventualno Sor, obzirom da je on pretežno okrenut ka domaćim kupcima.
Bilo je pitanja oko referenci za električne autobuse i da su to prilično slična vozila kao trolejbusi, ali je GSP odgovorio da striktno traži reference o trolejbusima i da predmet javne nabavke nisu električni autobusi, već trolejbusi.
 
Solo tr26 ima 160kw.
Nekad je to bilo granično za Banjicu. Sad sa novim sistemima vuče, ne znam kako izgleda.
 
Poslednja izmena:
Vrh