Šta je novo?

Trolejbusi

Gremlin bira trolejbuse.jpg
 
Poslednja izmena:
Gledao sam i bez Sofije (nisam računao jer sam mislio da imaju milimalnu bateriju) škoda je napravila oko 35 trola. Tu ulaze solo i zglobni solarisi za Plzenj, i SOR za nekoliko gradova u Češkoj.
Svakako, uslov i dalje postoji, tako da nema problema što se toga tiče i moguće je da je stvarno namešteno škodi. Sad da l bi to bile škoda-solaris ili škoda-ružni sor ne znam, oba se uklapaju u sve karakteristike.
 
Pa i Finci se voze kineskim elektrobusima pa im ništa previše ne fali. Mnogo zavisi od proizvođača, opreme vozila, itd
I naši solarisi deluju niskobudžetno u poređenju sa onim za zapadnoevropske zemlje. Ista priča i sa kinezima.
 
Ako bude između te dve Škode, naravno da će naša vlast uzeti onu goru opciju, tako da ne nadajte se Solarisu uopšte
 
Verujem da ima kineskih i po drugim delovima sveta. Ima svega i svačega. Mada me čudi malo da jedni Finci uzmu od njih. Em što imaju Evropu tu ispod, em što imaju i Rusiju i Belorusiju (ako su želeli da prođu jeftinije).

Lično gajim veliku rezervisanost prema kineskim vozilima. Prvo zato što imaju oni dugi niz afera i lažiranja nekih statistika i rezultata bezbednosnih testova. Drugo, što i dalje imaju previše ispada i slučajeva da se neko žali na njihova vozila. I treće, što ne volim te firme i fabrike o kojima ne znam dovoljno. Al ne u smislu ko mi kriv što se nisam informisao, nego u smislu da malo drugih korisnika ima iskustva s njima, imaju nikakav do očajan marketing, ne ističu se ni po čemu, i na sve to uvek imaju neka debilozna imena, dizajn i logoe iz kojih ne možeš ništa da zaključiš osim da su amaterski sklepani. Imaju neke sličnosti sa nekadašnjim Sovjetskim fabrikama i modelima koji su imali imena Zavod 45, Zavod 63 i modele PAZ-345, PAZ-789... I onda posle kad se otvori zemlja izađu s takvim proizvodima i prezentacijom u svet, pogotovu zapadni svet, i naravno niko živ ne želi ni da ih pogleda. E slično vidim i ovde kod Kineza. Prosto, nemaju taj istorijat i pedigre kao proizvođači iz drugih krajeva sveta. Bilo da pričamo o trolejbusima, autobusima, automobilima ili čemu god.

Smatram da se treba držati proverenog, odnosno onoga što je nekome bliže i poznatije. I naravno da se slažem sa Pantom da su Solarisi optimum nad optimumima za nas. Da je sreće i pameti, Solarisi bi bila kičma javnog prevoza u Beogradu. I za trolejbuski i za autobuski podsistem. Ne bi bili jedini, jer i ne treba tako da bude. Ali bi činili okosnicu i većinu.

Umesto toga, Beograd je postao poligon pa i deponija za sve ono što drugima ne može da se uvali pa se šalje vamo. Kažem, samo još neko smeće iz Indije nismo imali u opticaju i razmatranju.
 
Poslednja izmena:
Mada me čudi malo da jedni Finci uzmu od njih. Em što imaju Evropu tu ispod, em što imaju i Rusiju i Belorusiju (ako su želeli da prođu jeftinije).

Lično gajim veliku rezervisanost prema kineskim vozilima. Prvo zato što imaju oni dugi niz afera i lažiranja nekih statistika i rezultata bezbednosnih testova. Drugo, što i dalje imaju previše ispada i slučajeva da se neko žali na njihova vozila.
Mislim da u Finskoj kinezi dobijaju posao zato što nude stvarno najoptimalniju ponudu, u zemlji nemaju velike probleme s korupcijom…
Ja ih isto ne volim, vidi se iz priloženog kakvi su naši kineski autobusi. Samo što je, na primer između našeg higera i nekog finskog BYD i sl, razlika evidentna. Pritom je higer jedna od niskobudžetnijih kineskih varijanti.
7E5B1738-1ACC-447D-B660-128DD90D8272.jpeg
 
Да, најпознатија кинеска афера која је потресла свет и свима показала какви су Кинези преваранти била је "Дизел гејт"...


О не!
 
Oko Dieselgate-a se malo ko potresao, jer je bila javna tajna da se statistikom svasta moze namestiti i da se svi u zadnje vreme medjusobno zavaravamo nekim ekoloskim nacelima (od kojih su neka na mestu a neka puki fanatizam).

Laganje i namestanje rezultata bezbednosnih i kres-testova u Kini je pak druga prica. To direktno moze da ugrozi mnoge zivote. A i samoj Kini cini stetu, jer odrzava vec rasprostranjeno nepoverenje zapadnog sveta prema njoj.

Mislim svaka zemlja ima neke svoje brljotine, ako krenemo putem " a sta cemo sa _________ te i te zemlje..." ne bismo nikad stali. Ali ono sto razlikuje normalnije zemlje od bolesnijih je stepen i rasprostranjenost takvih pojava. A Kina je vazda bila i ostala prepuna kontroverzi. I skarta.

Naravno, ima i tamo par krstenih kompanija, da nema, ne bi jedni Finci uzeli njihova vozila. Ali u principu... ako imas Evropu, kolevku mehanizacije, na pljuvometar, umesto da izmisljas toplu vodu i kad god porucujes delove, cekas da stignu brodom za mesec dana... uzmes brate Evropsko i ne brines se posle. Kakac Higer, kakav Cherry (setite se tih krseva sto Komunalcima nisu potrajali ni 5 godina), kakav Yutong, Zhong Tong... Vozio sam se Yutongom u Rusiji, pravi krs plastikanerski. Unutra zaudara na isparenja plastike (verovatno kancerogena). Uzmes lepo Solaris, Skodu, MAN, CAF... i bog da te vidi.

Da je pameti i srece, Gremlin i ostatak ekipe koja se ovih dana puva "najvecim budzetom u istoriji univerzuma" bi uzela poveci kontigent i trolejbusa i autobusa iz EU i njih ucinila okosnicom voznog parka. I bili bismo mirni narednih bar 15 godina. A sa Higerima vec znamo kako nam je.

Nego to je ta ovdasnja zavisnost od kockanja u vidu sedenja na cetiri stolice (do skora tri, sada cetiri - EU, SAD, RF, PRC a mozda uskoro i NeoOsmanlije) i saranja sa voznim parkovima. Zato nasi vatrogasci na primer imaju vise sarenila u svojim garazama nego Zenevski sajam automobila. A ni GSP nije daleko. Tako je to kad si deponija sveta i/ili kad se ne kupuje razumom i funkcionalnoscu nego politikom i korupcijom.
 
Poslednja izmena:
Kad god sedim na zadnjim sedistima u BKMu osecam ispod poda kako se drmusa vesanje i imam osecaj da ce svakog momenta ovaj poklopac da se ispali i odvali me u glavu.
IMG_20220220_230225.jpg
 
Mislim da u Finskoj kinezi dobijaju posao zato što nude stvarno najoptimalniju ponudu, u zemlji nemaju velike probleme s korupcijom…
Ja ih isto ne volim, vidi se iz priloženog kakvi su naši kineski autobusi. Samo što je, na primer između našeg higera i nekog finskog BYD i sl, razlika evidentna. Pritom je higer jedna od niskobudžetnijih kineskih varijanti.Pogledajte prilog 128019
I Danci su kupili 55 Yutonga.
 
Poslednja izmena:
Danas sam video trolu sa oznakom 41L i natpisom da saobraća do stare okretnice. Zbog čega je ta linija ponovo skraćena?
 
@Užice

Ti kao da živiš u Užicu, a ne u Beogradu. ;)

Skraćenje trola do Banjice i Crvenog krsta je uobičajeno kada je potrepno uklapanje u red vožnje. Ovo je u poslednje vreme izraženije, zato što se češće ili u roku od 5 minuta prođe nekoliko trola, pa ih nema duže vreme, ili se desi da bude kolona od 3 - 4 trole, pa onda nema duže vreme. A sve je to posledica "stručnog kadra" koji je "po preporuci" zapošljen, pa onda kao jedino rešenje vide da neku od trola u koloni krate.
 
@Užice

Ti kao da živiš u Užicu, a ne u Beogradu. ;)

Skraćenje trola do Banjice i Crvenog krsta je uobičajeno kada je potrepno uklapanje u red vožnje. Ovo je u poslednje vreme izraženije, zato što se češće ili u roku od 5 minuta prođe nekoliko trola, pa ih nema duže vreme, ili se desi da bude kolona od 3 - 4 trole, pa onda nema duže vreme. A sve je to posledica "stručnog kadra" koji je "po preporuci" zapošljen, pa onda kao jedino rešenje vide da neku od trola u koloni krate.
I šta ako je nekom putniku iz centra odredište Banjica 2 ili Pet Solitera? Može onda da šipči pešice 2 kilometra od stare okretnice do tamo. Tačno je da se službeni red vožnje GSP uglavnom ne poštuje, ali rešenje za to sigurno nije ovo sakaćenje linija.

Inače, otkud uopšte stara trolejbuska okretnica u Crnotravskoj ? Znam da su linije 40 i 41 do Banjice 2 uvedene sredinom osamdesetih, ali da li je i pre toga trola saobraćala ovom skraćenom trasom?
 
I da ne postoji od ranije, trebalo bi je napraviti i kamo sreće da ih na toj trasi ima još: kod bolnice, kod 25.maja /Prokopa...
Šta bi ti radio kad šoale polasatnog zastoja odjednom dođe konvoj trolejbusa. Puatio bih da tako nastave? Uskoro će se javiti rupa sa suprotnog terminusa. Ako sve oataviš da čekaju vreme aledećeg pilaaka, em sibzakrčio okretnicu, em za to vreme opet nemaš saobraćaj. Zato se krate pojedini: da što pre, makar na delu trase uspostave interval. A tog putnika iz poslednjeg vozila u konvoju mi nije žao. Neka sačeka sleseći koji će ga odvesti do kraja.
 
I šta ako je nekom putniku iz centra odredište Banjica 2 ili Pet Solitera? Može onda da šipči pešice 2 kilometra od stare okretnice do tamo. Tačno je da se službeni red vožnje GSP uglavnom ne poštuje, ali rešenje za to sigurno nije ovo sakaćenje linija.
Autobusi se u tim slučajevima šalju da bez putnika pređu određeni deo trase. Trole ne mogu da se prestižu međusobno i zbog toga idu skraćeno da bi se uklopile u red vožnje.

I ne treba niko da ide peške. Verovatno će prvi sledeći 41 svakako ići redovnom trasom. A postoje i 40 i autobusi konkretno na tom mestu.
 
@Užice
Nekada davno su trole išle od Slavije, Bulevarom Oslobođenja, da bi se kod Autokomande 13 odvajao za Ustaničku i okretao negde u zoni današnjeg autoservisa, otprilike negde u blizini Grčića Milenka, dok je linija 12 preko Ljutice Bogdana i Neznanog junaka do Stare okretnice na Banjici. Tada je postojala linija 32 koja je išla od Trga republike današnjom trasom linije 41 sve do Dragiša Mišović, odakle je skretala ka Belom dvoru i okretala malo posle raskrsnice sa Pivljanina Baje, gde i dan danas stoji mini okretnica. Kada su uvođene nove trolejbuske linije 80 - tih, 32 i 12 su zamenili trase, i dobili brojeve 41 i 42. Linija 42 je produžena do VMA, a 41 na Banjicu II, dok je uvedena i linija 40, nakon što je iz samodprinosa izgrađena kontaktna mreža duž Dimitrija Tucovića i Cvijićeve, a 28 konvertovana u trolejbusku liniju. Osim nje, samo je još današnja linija 21, tada 20A, doživela konverziju. Tada su linije sa Trga prebačene na okretnicu u Rajićevoj.

Što reče @branik , bilo bi dobro da postoji mreža i kroz Dragana Mancea, i to sa skretnicama ka oba pravca, i ka Banjici, i ka centru. Tada ne bi smo imali suludu situaciju tipa da trole iz pravca Banjice stoje nanizane kod Nemanjine, jer nema skretnica za Nemanjinu, već samo ka centru. U konkretnom slučaju, ne mali broj puta se dešavalo da trole stohe nanizane od Dragana Mancea do Rudog, zato što je neko zatvaranje Kneza Miloša. Takođe bi i krak do Topčiderske zvezde, sa sve skretnicama ka Bulevaru kneza Aleksandra i ka Kneza Miloša bio pun pogodak. U tom slučaju bi trole neometano radile i u vanrednim okolnostima, a građani bi imali kakvu takvu alternativu, bilo da idu dalje peške, bilo da negde presedaju na neku drugu liniju.​
 
Očigledno da su ostali pri zahtevu o 20 proizvedenih trolejbusa u zemljama EU i EEA. Više proizvođača je postavilo pitanje upravo o tome.
 

Prilozi

  • Screenshot_20220225-145851_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-145851_Gmail.jpg
    166,1 KB · Pregleda: 118
  • Screenshot_20220225-145900_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-145900_Gmail.jpg
    162,4 KB · Pregleda: 117
  • Screenshot_20220225-145908_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-145908_Gmail.jpg
    139 KB · Pregleda: 91
  • Screenshot_20220225-145919_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-145919_Gmail.jpg
    105 KB · Pregleda: 91
  • Screenshot_20220225-145932_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-145932_Gmail.jpg
    90,6 KB · Pregleda: 91
  • Screenshot_20220225-145942_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-145942_Gmail.jpg
    103,3 KB · Pregleda: 80
  • Screenshot_20220225-150002_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-150002_Gmail.jpg
    140,1 KB · Pregleda: 92
  • Screenshot_20220225-150013_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-150013_Gmail.jpg
    155,5 KB · Pregleda: 89
  • Screenshot_20220225-150020_Gmail.jpg
    Screenshot_20220225-150020_Gmail.jpg
    113,3 KB · Pregleda: 96
Да ли је могуће скренути у Немањину из правца Таковске? Ако већ постоје услови(електрификацију и сл.), не видим проблем да 40 и 41 крате трасу на Славији. Чак може и 29 да иде исто кроз Кнеза Милоша и Немањином у случају да не може да иде Краља Милана.

Што се тиче резервних окретница дуж трасе 40 и 41, поред Славије, сасвим довољна је и код Прокопа, а све окретнице да имају скретнице у оба правца. Можда би било добро да се прошири мрежа до Миљаковца 1 или Кнежевца(окретница 37).
 
Rok za podnošenje ponuda za kupovinu novih trolejbusa pomeren je sa 04.03. na 11.03.
 
Vrh