@Sole, Hvala na komplimentu. :wink: Mada ja ne mislim da bih isplanirao bolje, čak i od ovih. Jer znam sebe, meni bolje i lakše ide analiza i pobljšanje nečeg postojećeg, nego smišljanje nečeg novog. A projektovanje mreže, pa trafo stanica, pa depoa, pa osoblja, pa nabavke... to su stvarno kompleksni poduhvati. Kao i upravljanje tarifama (i za prevoz a i za parkiranje). Kažem, zato retko i komentarišem to. No hvala na komplimentu.
Elem, dve su komponente u mojim stavovima koje predstavljaju najveću tačku zapinjanja u odnosu na aktuelnu diskusiju:
Prvo, najprostije i najkraće rečeno, razum i logika mi prosto ne dozvoljavaju da prihvatim da je ovo:
prirodnije, normalnije i racionalnije rešenje i okruženje za tramvaj nego ovo:
I tu onda nastaje tačka razmimoilaženja, jer ja godinama govorim da takva vozila treba da se šire upravo po Novom Beogradu i po tim bašticama, koje su za njih i ostavljene. I u po relativnoj blizini depoa, a ne po Rakovicama i Banjicama. I stoga smatram i kažem da na Novom Beogradu primat treba da imaju tramvaji. Te da je nepotrebno i rogobatno da se uz njih, i autobuse, guraju i trolejbusi ako nema preke potrebe. A sa aspekta famozne ekologije i nema razlike između njih.
Drugi problem i nešto što me neverovatno izluđuje i što ne mogu da shvatim, je kako forumski kolektiv, koji je pre par godina zagovarao tramvaj kao svetu kravu i kao rešenje za sve saobraćajne probleme i potrebe, sada to baca niz vodu samo zato što se pričalo o tome da u belom svetu postoje trolejbusi koji su 2 klase iznad BKMova po pitanju kvaliteta, performansi i autonomije. A to što oni nikad neće ugledati Beograd, to se ignoriše. Ja znam da dosta ljudi na ovom forumu, poput tinejdžera, bukvalno imaju faze koje im dođu i prođu. Ali brate, toliko skakutanje između stavova i preferenci, i to oko sistema i poduhvata koji koštaju desetine miliona evra i nekoliko godina rada... su stvarno previše.
I sad, kako sam 2017. slušao da treba svuda da se provuku šine i pantografi, tako sad slušam da treba svuda da se provuče žica i trola. Da čovek pita ljude šta je sa doslednošću i tehničkim argumentima, ako će tako na svakih 4-5 godina da se menjaju preference? Istina, na tebe se to ne odnosi jer ranije nisi bio promoter tramvaja. Ali vidim kod nekih drugih, kako su sa ideja da je tramvaj sve što treba Beogradu, naglo preskočili na ideju da su to trole i žice. Samo zato što su videli asortiman vozila i tehnologija u svetu. Pa dobro, sve je to lepo i da, sve to postoji. Ali jedno je kad postoji u Švajcarskoj a drugo je kad treba da postoji u Beogradu. Gde prozore drže selotejp, trolejbusi se zakucavaju na čistini i nose farove s Trabanta.
I da, to insistiranje na ekologiji... Okej kada se kaže ''trolejbus je mnogo tiši od autobusa''. U redu, slažem se. Ali kad čujem ono ''smanjiće zagađenje''...
@Ljudovi, vi koji stavljate ekologiju kao top prioritet i razlog za elektrifikaciju svega... da li vi stvarno mislite da u ovakvim situacijama, ovakvoj raspodeli putnika i ovakvoj raspodeli zagađenja u Beogradu, su zaista vaši najveći neprijatelji i problemi ova vozila uokvirena zelenom bojom?
I šta mislite, koliko ima tih zelenih a koliko ovih crvenih? Evo prebrojao sam vam putem
originalne (needitovane) slike. Na tom prizoru, autobusa na dizel je 3. Dakle 3 autobuska motora na dizel. A automobila je bar 200. 200 motora na dizel ili benzin. I opet ispadne da je autobus najveći kočničar Beograda...