Šta je novo?

Trolejbusi

Ne bi bilo puno posla, samo na pola svih autobuskih linija... ?


Ljudi, ''čujete'' li vi sebe kada predlažete takve fantazije? Pride, šta vam je prva asocijacija kada pomislite na GSP? Ili na beogradski saobraćaj?
 
И онако ускоро следи расход преостали Икарбуса 103/201, Мерцедеса и МАНова. Нешто ће морати да их замени.
 
Pa jedno je menjati stari autobus novim, a sasvim je druga stvar menjati stare autobuse novim trolejbusima i potpuno novom mrežom, depoom, osobljem, vozačima, opremom...
 
јесте, али ако је на дуже стазе исплативије, а јесте, та опција се треба размотрити
 
Da li je isplatljivije, ne bih nikad rekao ovako napamet nego bih morao da uzmem udzbenike sa faksa i ponovim XY lekcija. I onda jos da sakupim XY podataka o stanju u Beogradu, GSPu i Gradskoj upravi. I tek onda da donesem sud.

To je jedan od razloga sto se ja ovde retko bavim prekrajanjem linija. Jer za razliku od vecine, shvatam koji je to posao i poduhvat, i da ga zato nikad ne rade pojedinci nego citavi timovi.


Takodje se postavlja pitanje koje svi ignorisu - u deceniji kada elektroautobusi postaju sve napredniji a trolejbuski sistemi se ukdaju, koliko je pametno podredjivati POLA celog GSPa trolehbusima. Sad, da, ja jesam okacio ranije mapu koja prikazuje sirenje mreze po desnoj obali Save i Zemunu. Ali to je samo ilustracija sta smatram prikladnim za svaki deo grada, i to za ovu deceniju. A vec za 9 godina sve to moze drasticno da se promeni.

A ono sto se nikad ne menja i uvek ostaje aktuelno, korisno i prakticno su autobusi. Koliko god ih razni eko fanatici, Maskovi, i ostali elektro-zaludjenici mrzeli i satanizovali.
 
Bender, ovih prethodnih nekoliko starana, zvuče tako da šta god da se napiše, ti nađeš razlog zašto ne može. Bio to širok bulevar sa po tri trake u svakom smeru i sa razdelnim ostrvom projektovanim za tramvaje, bilo da je ulica gde jedva i minibus prolazi. Tu zvučiš kao Zuma u temi o koroni gde otprilike ne može ništa osim karantna na dve nedelje po jubilatni N – ti put i ono tvoje čuveno njemu „A šta ako proradi vulkan u Jeloustonu?“.

Gde god da se desi zastoj zbog trolejbusa ili tramvaja, manje ili više će se desiti začepljenje bilo gde drugde, zbog toga. Da li to znači da treba da ukidamo trolejbuse i tramvaje?

Ne, ne mislim da može i da treba trolejbus svuda da se provlači kuda se provlače minibusevi, ali mislim da ako budemo kupili te trole sa autonomijom, da u vanrednim okolnostima mogu da idu i nekim putevima kojima inače ne bi bilo OK za redovan, svakodnevni saobraćaj.

Što se tiče samih Jajinaca, to sam se nadovezao na tvoj post, jer si ih ti spominjao, ali je post više bio uopštenog tipa, jer sam gledajući mapu uvideo koliko je toi blizu, a koliko zanemareno (generalno).

Došljak, ne bi trebalo sve linije koje kače isključivo prvu zonu da budu trolejbusi. Što se tiče linija koje saobraćaju van prve zone, tu se slažem. Generalno, postoje kandidati za trolejbuske linije i elektrobuseve, ali ne treba sada ni sa time preterivati, već smisleno to odraditi. Tu se ne slažem sa Benderom da ne mogu trolejbusi i tramvaji na NBG, nego samo tramvaji. Čak i kada (ako se to desi) kupimo nove trolejbuse sa autonomijom, nećemo imati prepreku za njihovo saobraćanje uporedo sa tramvajima na istoj deonici. Što se odnosi i na deonicu Slavija – Kralja Milana – Terazije i onu zanimaciju gradskih čelnika sa skrećenjem trolejbusa i presedanjem na tramvaj 1 na Slaviji da se dođe do centra.

Za kraj, ako se nešto hoće, uvek će se naći razlog zašto može, a ako se nešto neće, uvek će se naći razlog zašto ne može. Ovo se odnosi na generalno širenje trolejbusa i tramvaja, ne i na pojedinačne slučajeve, koji su priča za sebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864160#p864160:2an5t56g je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Jul 2021 14:40[/url]":2an5t56g]Da li je isplatljivije, ne bih nikad rekao ovako napamet nego bih morao da uzmem udzbenike sa faksa i ponovim XY lekcija. I onda jos da sakupim XY podataka o stanju u Beogradu, GSPu i Gradskoj upravi. I tek onda da donesem sud.

To je jedan od razloga sto se ja ovde retko bavim prekrajanjem linija. Jer za razliku od vecine, shvatam koji je to posao i poduhvat, i da ga zato nikad ne rade pojedinci nego citavi timovi.
I na kraju dobijemo Novu mrežu linija. :wink:
A evo sad nam spremaju Novu mrežu linija v 2.0 prilagođenu prilagođenom metrou.

Zato, da su nam živi i zdravi ti timovi još godina sto, i nek je Novih mreža linija.

P.S.
Ubeđen sam da bi ti mogao bez problema mogao da smisliš bolju mrežu linija nego li čitav tim stručnjaka. A i lično mislim da su se na forumu pojavljivale ideje koje su daleko bolje od onoga što smišljaju timovi stručnjaka.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864160#p864160:2an5t56g je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Jul 2021 14:40[/url]":2an5t56g]Takodje se postavlja pitanje koje svi ignorisu - u deceniji kada elektroautobusi postaju sve napredniji a trolejbuski sistemi se ukdaju, koliko je pametno podredjivati POLA celog GSPa trolejbusima. Sad, da, ja jesam okacio ranije mapu koja prikazuje sirenje mreze po desnoj obali Save i Zemunu. Ali to je samo ilustracija sta smatram prikladnim za svaki deo grada, i to za ovu deceniju. A vec za 9 godina sve to moze drasticno da se promeni.
Pogledaj samo koliko je potrebno trolejbusa a koliko elektrobusa, da se jedna autobuska linija zameni pomenutim. To ne znači da mislim da treba da se pola linija pretvori u trolejbuske.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864160#p864160:2an5t56g je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Jul 2021 14:40[/url]":2an5t56g]A ono sto se nikad ne menja i uvek ostaje aktuelno, korisno i prakticno su autobusi. Koliko god ih razni eko fanatici, Maskovi, i ostali elektro-zaludjenici mrzeli i satanizovali.
Zašto se onda uopšte cimamo oko širenja trolejbusa i tramvaja, kada je sasvim dovoljno da ih sve lepo zamenimo autobusima i nema da nas boli glava.
 
Ljudi, grad je odustao od spuštanja 40 i ili 41 na Prokop koje iziskuje nekoliko stotina metara mreže i 50tak bandera a vi ovde fantazirate o pretvaranju NBG-a u trolejbuski hub. Sletite nazad na zemlju jer ste puno odleteli u nebesa.
 
@Sole, Hvala na komplimentu. :wink: Mada ja ne mislim da bih isplanirao bolje, čak i od ovih. Jer znam sebe, meni bolje i lakše ide analiza i pobljšanje nečeg postojećeg, nego smišljanje nečeg novog. A projektovanje mreže, pa trafo stanica, pa depoa, pa osoblja, pa nabavke... to su stvarno kompleksni poduhvati. Kao i upravljanje tarifama (i za prevoz a i za parkiranje). Kažem, zato retko i komentarišem to. No hvala na komplimentu.

Elem, dve su komponente u mojim stavovima koje predstavljaju najveću tačku zapinjanja u odnosu na aktuelnu diskusiju:

Prvo, najprostije i najkraće rečeno, razum i logika mi prosto ne dozvoljavaju da prihvatim da je ovo:
tramvaj1.jpg

prirodnije, normalnije i racionalnije rešenje i okruženje za tramvaj nego ovo:
tramvaj2.jpg


I tu onda nastaje tačka razmimoilaženja, jer ja godinama govorim da takva vozila treba da se šire upravo po Novom Beogradu i po tim bašticama, koje su za njih i ostavljene. I u po relativnoj blizini depoa, a ne po Rakovicama i Banjicama. I stoga smatram i kažem da na Novom Beogradu primat treba da imaju tramvaji. Te da je nepotrebno i rogobatno da se uz njih, i autobuse, guraju i trolejbusi ako nema preke potrebe. A sa aspekta famozne ekologije i nema razlike između njih.

Drugi problem i nešto što me neverovatno izluđuje i što ne mogu da shvatim, je kako forumski kolektiv, koji je pre par godina zagovarao tramvaj kao svetu kravu i kao rešenje za sve saobraćajne probleme i potrebe, sada to baca niz vodu samo zato što se pričalo o tome da u belom svetu postoje trolejbusi koji su 2 klase iznad BKMova po pitanju kvaliteta, performansi i autonomije. A to što oni nikad neće ugledati Beograd, to se ignoriše. Ja znam da dosta ljudi na ovom forumu, poput tinejdžera, bukvalno imaju faze koje im dođu i prođu. Ali brate, toliko skakutanje između stavova i preferenci, i to oko sistema i poduhvata koji koštaju desetine miliona evra i nekoliko godina rada... su stvarno previše.

I sad, kako sam 2017. slušao da treba svuda da se provuku šine i pantografi, tako sad slušam da treba svuda da se provuče žica i trola. Da čovek pita ljude šta je sa doslednošću i tehničkim argumentima, ako će tako na svakih 4-5 godina da se menjaju preference? Istina, na tebe se to ne odnosi jer ranije nisi bio promoter tramvaja. Ali vidim kod nekih drugih, kako su sa ideja da je tramvaj sve što treba Beogradu, naglo preskočili na ideju da su to trole i žice. Samo zato što su videli asortiman vozila i tehnologija u svetu. Pa dobro, sve je to lepo i da, sve to postoji. Ali jedno je kad postoji u Švajcarskoj a drugo je kad treba da postoji u Beogradu. Gde prozore drže selotejp, trolejbusi se zakucavaju na čistini i nose farove s Trabanta.

I da, to insistiranje na ekologiji... Okej kada se kaže ''trolejbus je mnogo tiši od autobusa''. U redu, slažem se. Ali kad čujem ono ''smanjiće zagađenje''...

@Ljudovi, vi koji stavljate ekologiju kao top prioritet i razlog za elektrifikaciju svega... da li vi stvarno mislite da u ovakvim situacijama, ovakvoj raspodeli putnika i ovakvoj raspodeli zagađenja u Beogradu, su zaista vaši najveći neprijatelji i problemi ova vozila uokvirena zelenom bojom?
Autobusi i auto.jpg

I šta mislite, koliko ima tih zelenih a koliko ovih crvenih? Evo prebrojao sam vam putem originalne (needitovane) slike. Na tom prizoru, autobusa na dizel je 3. Dakle 3 autobuska motora na dizel. A automobila je bar 200. 200 motora na dizel ili benzin. I opet ispadne da je autobus najveći kočničar Beograda...
 
P.S.
Nagradna pitanja, koja se ne tiču samo ove komparacije autobusa i trolejbusa nego generalno te nove opčinjenosti strujom:
1) Odakle dolazi struja za trolejbuse? Pogotovu u zemljama poput Srbije?
2) I šta biva sa njihovim baterijama, pogotovu ovih novih inostranih, sa kapacitetima po 10km, kada se jednog dana rashoduju?

Mašinsko ulje i dizel iz SUS motora zagađuju zemljište. Ali koliko ljudi je, usled pritisaka eko fanatika i karijerista, upoznato sa time koliko hemija iz baterija - koja se pritom ne može reciklirati - tek zagađuje? A bogami, koliko zagađenja se stvori i dok se te baterije prave...


To ne pitam samo u kontekstu ove teme, nego generalno. Sve koji se prže na te pričice o ekologiji ali na pogrešan način. Kao, zameniš SUS motor Teslom i odjednom brineš o planeti. Zameniš dizel autobus trolejbusom na baterije i odjednom nema zagađenja. Ne. Ima ga i dalje. Samo je drukčije raspoređeno i prekriveno. Ali su mediji i naftaši 21. veka - elektro lobi, plasirali priču da zato što baterija/rotor i stator ne ostavljaju dim za sobom, da automatski ne zagađuju.
 
струја може да се генерише еколошки, боље имати потрошаче који примају струју какву год, па генерацију пребацити на еколошкији метод, него да имаш потрошаче нафте, па колко год да производиш еколошки струју они те трују, чак и да остане овако на угаљ, то бар испуштају далеко од градова из високиг димњака, а не као ауспух, теби у фацу у центру града

батерије се за сад не рециклирају, искрено не разумем зашто, врло су просте што се тиче материјала, литијум, кобалт, и још неки метали типа манган ил тако нешто, у батеријама је много литијума, значи лако се и исплативо екстрахује, кобалта нема много али је екстремно скуп, па је екстракција исплатива, за остале метале не знам, али вероватно би могли релативно јефтино да се извуку


није ствар само у екологији, ја лобирам за електрични погон зато што је далеко једноставнији, практично нема сервисирања, а и јачи је од сус мотора, без икаквих проблема извлачи и најјаче узбрдице, јер је пик обртног момента код електромотора управо кад је заустављен, нема спаљивања квачила да би био у зони где је јак, као код СУС

а спомињао сам и раније независност, радије бих имао електрични ауто који у некој селендри могу да пуним на соларне панеле, него да моје уставно право на слободу кретања, у двадесетовековној верзији, зависи од нафтних компанија
 
Ma nema ekološke struje. Svaki vid dobijanja energije ima svoje cene po ekologiju. Što veća proizvodnja, to više cena. Mala vetrenjača u Severnom moru ne traži mnogo materijala i energije za postavljanje i održavanje, ali ni ne pravi mnogo struje. Osrednja solarna farma daje više energije, ali zato traži i više resursa, a kada se ti solarni paneli odbacuju, ne recikliraju se nego se odlažu i nastavljaju da zagađuju tlo. Nuklearna elektrana daje najviše energije ali zato pravi i najtoksičniji otpad.

Nema, ne postoji čista struja.

Električni pogon jeste jednostavniji u svojoj suštini. Ali ako porediš elektromotor iz Zijače sa SUS motorom Mečke (autobusa) iz 1970ih. A ako pogledaš kompleksnost modernih električnih vozila, vidiš koliko tu ima dodatnih sitema bez kojih se taj rotor unutra neće okretati.
а спомињао сам и раније независност, радије бих имао електрични ауто који у некој селендри могу да пуним на соларне панеле, него да моје уставно право на слободу кретања, у двадесетовековној верзији, зависи од нафтних компанија
Niti tebi naftaši ograničavaju slobodu kretanja, niti će solarni panel da ti da autonomiju koju želiš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864174#p864174:2j4g0whb je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Jul 2021 15:21[/url]":2j4g0whb]@Sole, Hvala na komplimentu. :wink: Mada ja ne mislim da bih isplanirao bolje, čak i od ovih. Jer znam sebe, meni bolje i lakše ide analiza i pobljšanje nečeg postojećeg, nego smišljanje nečeg novog. A projektovanje mreže, pa trafo stanica, pa depoa, pa osoblja, pa nabavke... to su stvarno kompleksni poduhvati. Kao i upravljanje tarifama (i za prevoz a i za parkiranje). Kažem, zato retko i komentarišem to. No hvala na komplimentu.
Pa ni ovi ne izmišljaju rupu na saksiji i otkrivaju toplu vodu, nego menjaju po potrebi rupu na saksiji i toplu vodu, koju je neko nakon I svetskog rata izmislio. Tako da bi ti u suštini i radio ono što ti najbolje ide.

P.S.
Slatko me nasmeja sa ovim projektovanjem osoblja...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864166#p864166:2fzk80nc je napisao(la):
vucko » Уто Јул 13, 2021 1:52 pm[/url]":2fzk80nc]Ljudi, grad je odustao od spuštanja 40 i ili 41 na Prokop koje iziskuje nekoliko stotina metara mreže i 50tak bandera a vi ovde fantazirate o pretvaranju NBG-a u trolejbuski hub. Sletite nazad na zemlju jer ste puno odleteli u nebesa.
Где је ту запело? Прво се причало да скретање из Драгана Манцеа није могуће и да мора прво да се прошири та улица и преуреди раскрсница.
 
Па какве везе има она са тролом до Прокопа?
 
Ima utoliko što se traži da se metro provuče preko Prokopa i KCS, plus da se trole spuste do južnog ulaza (trenutno glavnog i jedinog), da se neka autobuska linija sa krštenim taktom preusmeri tuda... I to sve traže obični građani.

Galerija i ovako kuburi sa popunjenošću poslovnog prostora i sa posetiocima, pa moraju nekako da se privuku ljudi, a ako bi Prokop imao sve pomenuto, tek onda ne bi bilo potrebe da ljudi svraćaju do Galerije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864264#p864264:3pxqe968 je napisao(la):
Дошљак » 13 Jul 2021 09:20 pm[/url]":3pxqe968]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864166#p864166:3pxqe968 je napisao(la):
vucko » Уто Јул 13, 2021 1:52 pm[/url]":3pxqe968]Ljudi, grad je odustao od spuštanja 40 i ili 41 na Prokop koje iziskuje nekoliko stotina metara mreže i 50tak bandera a vi ovde fantazirate o pretvaranju NBG-a u trolejbuski hub. Sletite nazad na zemlju jer ste puno odleteli u nebesa.
Где је ту запело? Прво се причало да скретање из Драгана Манцеа није могуће и да мора прво да се прошири та улица и преуреди раскрсница.
Od tada nema informacija. Ono što je važno je da u strategiji razvoja JGP-a do 2033 se više ne pominje spuštanje trola na Prokop, dakle nije predviđeno. Sada se treba boriti da se to spuštanje vrati u planove.
 
Radna verzija mreže širenja trolejbusa vezano za plan širenja trolejbusa u svrhu prilagođavanja metro linijama koje je Grad Beograd predložio

Dati predloge šta raditi na delu od TC Vidikovac do Banovog brda, kao i komentare, ideje i predloge na deo mreže koji je odrađen. naravno, slobodno postavljajte i pitanja. Depoi bi se gradili kod Kosmaja (predlog grada) i Vidikovac (moj predlog). Trasa označena braon bojom je ono što grad planira u budućnosti da izgradi. Po njenoj izgradnji bi tuda prolazile linije koje su naznačene. Do izgradnje te trase, linije bi saobraćale trasom preko Batutove (tamno plava boja), izuzev linije 22, kojoj bi to bila stalna trasa. Neki od predloga su i pojedinih članova sa foruma, a i onoga što je Grad spominjao.
Za plan u punoj veličini, kliknuti na sam plan. Odmah da napomenem da neću biti pri kompjuteru narednih dana, tako da ne očekujete brzi odgovor.

mapa u PDF formatu: https://mega.nz/file/dUhRHAaB#QnmEWXPMR ... o1THkwOPuQ

______ - postojeća mreža
---------- - mreža koja treba da se izgradi
______ - trenutno tehnička mreža
---------- - trasa koju bi trolejbusi delili sa tramvajima a bez kontaktne mreže (koristi se autonomija trolejbusa)
---------- - trasa bez kontaktne mreže (koristi se autonomija trolejbusa)

PT - pomoćni terminus

 
Eeee ovo vec potpuno podrzavam :kk:
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=sBLj_jzDdbA[/youtube]

Drago mi je da si uvideo pun potencijal sirenja trolejbusa po desnoj obali Save. Sad sam na telefonu ali kad dodjem kuci pogledacu detaljno i ostaviti komentar. :) Ali u svakom slucaju svaka cast za trud a i pedantnost bogami.
 
одлично, само се надам да се планира што пре са почетком радова, јер је постављање каблова, у односу на реконструкцију и прављење улица, практично бесплатно

трола је супер што може и кроз уске брдовите улице, па осим каблова и понеког трафоа нема никаквих нових улагања у инфраструктуру, за разлику од трамваја за који поред шина јако често мора да се мења геометрија улица
 
Sole, izuzetna mapa. Moram da iskritikujem predlog kod mene na okretnici Zvezdara. Javni prevoz nema šta da traži u Batutovoj ulici koja ima samo jednu traku po smeru i nikada nije ni planirana da ima više, jedini razlog zašto tuda ide 79 jer Čingrijina nije produžena i proširena od Gradske Bolnice do Cvetka to jest Gospodara Vučića sa sve 4 trake kako je planirano zadnjih 40 godina.

Desno skretanje i uspon uz Batutovu su užasni i na ta dva semafora prvi sa Milana Rakića a drugi sa Bulevarom se samo zaglavi 79. Stanica kod Batutove je veoma slaba i znatno više bi se dobilo preusmeravanjem na Cvetko preko Čingrijine kao i presedanje na drugu liniju metroa.

Takođe, potrebno je ukinuti okretnicu Zvezdara koja je neuslovna i nebezbedna. Svaki put se setim nesreće prolazeći pored spomenika kada je pre 10 godina dvoje studenata poginulo kada je Liaz imao autoturažu.
 
Одличан предлог Соле, само ми није најјасније за 21, 22 и 28 у Батутовој и делу БКА, да ли је то технички правац или ?
 
Vrh