Šta je novo?

Trolejbusi

Dobro to stoji. Jel imamo neki primer trolejbuskog sistema u svetu gde je u potpunosti implementiran?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863653#p863653:11yp6ocp je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 14:21[/url]":11yp6ocp]Znam da pričam već 50. put, i to uzalud jer niko ne zarezuje ni 5%, ali nastaviću ovo da govorim dok sam živ:

Trolejbuski podsistem se širi tamo gde teren ne pogoduje tramvajima i autobusima, a to je u ovom slučaju - desna obala Save sa svojim brdima i gudurama. Naravno, pre novih širenja, neophodan uslov je da ulice gde prolazi mreža budu profila 2+2. Uz poneke izuzetke gde ne može drugačije ali je izdrživo, poput Jaše Prodanovića ili Paunove.

Novi Beograd je za tramvaje.

Autobusi za sve ostalo što ova dva ne mogu da pokriju.

I to je cela nauka.
Da ponovim po 51. , jubilarni put, da mogu i tramvaji i trolejbusi da funkcionišu zajedno na NBG.
Drugo, da postavim sada jedno konkretno pitanje za sve. Vidim kojim gudurama se planira provlačenje tramvaja za Bežanijsku kosu, pa se pitam što je to OK rešenje, a nije OK da se tramvaj širi kroz Bahtjara Vagabzade, Borsku, Pilota Mihajla petrovića i sl.? Ovo pitam čisto sa tehničke strane.
 
Pa ja nemam nista protiv da se trolejbus siri po Miljakovcu. To se uklapa u moj prethodni post i stav o sirenju. Ja podrzavam da 47, 48, 50 budu trolejbuske linije. Samo da se prosiri onaj nesrecni 19-vekovni patrljak izmedju Trosarine i Jerkovica.

A sta je sporno u sirenju tramvaja ka Bezanijskoj kosi, osim sto bi da ga gurnu u 1+1 ulicu? Ali rekoh, ja verujem da ce se ta ulica siriti ili nekako menjati rezim u njoj. :?

A naravno da moze Novobeogradskim bulevarom da ide i trolejbus. Mogu i monorail i gondole. Ali je nekako logicno da po bulevarima sa bukvalno poljanama u centru, u delu grada gde je depo sa 80% tramvaja, idu - tramvaji. A da u delu grada gde sinama nije mesto, a gde pritom lezi depo s trolejbusima (novi ce lezati kod Medakovica) ide - trolejbus.
 
Ако могу аутобуси преко Саве и Дунава шта је проблем да иду и троле? Свакако главне правце дуж паралелних булевара треба да покрије трамвај, али неке линије би могле да буду тролејбуске, нпр. 67, 68, 71, 72 и 75.
 
Ali sta je to sto bi trolejbusi na tim - tim nabrojanim linijama - unapredili sto sad fali ili ne valja? :?

I zasto trolejbus na 72, lele pa gde ces trolejbus do aerodroma i jos kroz 1+1 Ledine? Odmah da kazem, ja jesam svojevremeno predlozio i tramvaj do aerodroma ali ne kroz postojece ulice nego da jednog dana, kada se dovuku sine na Bezanijski plato, da se jedan krak posle naatavi ka zapadu pored groblja i Kvantasa i da pici ka aerodromu. Znaci kad prodje Kvantas, bio bi ko satl, nema stajanja do terminala. A ne bih ga nikad provukao kroz Ledine, bar ne u ovakvom stanju tog naselja. I naravno to je bilo samo razmatranje, nisam se dalje bavio time.
 
Смањење загађења и буке у Бранковој улици. Плус је до Ледина узбрдица :D
 
Ali vise zagadjenja u Brankovoj prave automobili kojih je nenormalno mnogo, nego autobusi na 20ak linija. Naravno, prave ga i oni, ali 1 autobus prevozi 100 ili 160 ljudi. Dok se u automobilu u proseku vozi dvoje (ako i toliko).

Za buku stoji, trolejbus jeste manje bucan.

Problem Brankove ce se resiti jednog dana kada se napravi tunel Ekof - Despota Stefana. Brankova tada vise nece biti opterecen tranzit ka Pancevcu, a mozda ce i neke linije biti skracene do podvoznjaka Pop Lukine i Usca. I onda ce em biti manje prometa kroz nju, em ce moci da se pretvori u 2+2 i prosire trotoari, te uvede drvored ili zardinjere, biciklisticka staza i vise prostora za pesake.

Mislim nije mi realno da se zbog jedne proklete (mislim uklete, nesrecne...) ulice koja je nehumana pa je nehumana, sada 5 linija pretvara u trolejbuske. Jer ona ce ostati nehumana sve i da se sve linije u njoj zamene trolejbusima. Jer je kanjon, jer je tesna (za sada) i jer je puna automobila koji zagadjuju skoro koliko i autobus a voze 50-80 puta manje ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863692#p863692:1xhfr006 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 17:40[/url]":1xhfr006]Pa ja nemam nista protiv da se trolejbus siri po Miljakovcu. To se uklapa u moj prethodni post i stav o sirenju. Ja podrzavam da 47, 48, 50 budu trolejbuske linije. Samo da se prosiri onaj nesrecni 19-vekovni patrljak izmedju Trosarine i Jerkovica.
Pogrešno protumačeno. Nisam ni rekao da nisi za širenje trolejbusa na tu stranu. Nego sam se osvrnuo na činjenicu da imamo bulevare koji mogu da podrže i tramvaje i trolejbuse, jer su tako projektovani.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863692#p863692:1xhfr006 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 17:40[/url]":1xhfr006]A sta je sporno u sirenju tramvaja ka Bezanijskoj kosi, osim sto bi da ga gurnu u 1+1 ulicu? Ali rekoh, ja verujem da ce se ta ulica siriti ili nekako menjati rezim u njoj. :?
Surčinska od kružnog toka do Nedeljka Gvozdenovića, pa sama nedeljka gvozdenovića u tom delu bliže Surčinskoj i nešto malo dalje, pa onda ona krivina oko SC "11. april" koja je više za trolejbuse nego za tramvaje... Ako je tehnički, što se tiče nagiba, izvodljivo da se tramvaj provuče Surčinskom, onda ni kroz neke delove na starom delu Beograda nije problem.
Drugo, kao i još neki, smatram da je bolje tramvaj da se provuče Grčkom i Surčinskom, jer tu je jednim delom već moguće to izvesti, dok drugim delom ne bi bio problem da se proširi i izgradi nedostajući deo Grčke, davno predviđen.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863692#p863692:1xhfr006 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 17:40[/url]":1xhfr006]A naravno da moze Novobeogradskim bulevarom da ide i trolejbus. Mogu i monorail i gondole. Ali je nekako logicno da po bulevarima sa bukvalno poljanama u centru, u delu grada gde je depo sa 80% tramvaja, idu - tramvaji. A da u delu grada gde sinama nije mesto, a gde pritom lezi depo s trolejbusima (novi ce lezati kod Medakovica) ide - trolejbus.
Sve navedeno može da se provuče i na starom Beogradu, ako tako gledamo. Poenta je, kao što rekoh na početku, u činjenici da na NBG imamo bulevare koji mogu da podrže i tramvaje i trolejbuse, jer su tako projektovani. S te strane, kao što sam i predložio, ne vidim problem za širenje i na ovu stranu, jer bi se i na NBG strani (iza Novog Bežanijskog groblja), gradio depo za trolejbuse.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863706#p863706:1xhfr006 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 19:06[/url]":1xhfr006]Ali sta je to sto bi trolejbusi na tim - tim nabrojanim linijama - unapredili sto sad fali ili ne valja? :?
Isto tako može da se postavi i pitanje šta bi to unapredili trolejbusi širenjem na starom delu Beograda, a što sada fali? Takođe, može i da se postavi pitanje šta bi to unapredio tramvaj širenjem na NBG kada je inferiorniji u odnosu na autobuse?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863708#p863708:1xhfr006 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 19:30[/url]":1xhfr006]Mislim nije mi realno da se zbog jedne proklete (mislim uklete, nesrecne...) ulice koja je nehumana pa je nehumana, sada 5 linija pretvara u trolejbuske. Jer ona ce ostati nehumana sve i da se sve linije u njoj zamene trolejbusima. Jer je kanjon, jer je tesna (za sada) i jer je puna automobila koji zagadjuju skoro koliko i autobus a voze 50-80 puta manje ljudi.
To sve stoji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863708#p863708:1xhfr006 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 19:30[/url]":1xhfr006]Problem Brankove ce se resiti jednog dana kada se napravi tunel Ekof - Despota Stefana. Brankova tada vise nece biti opterecen tranzit ka Pancevcu, a mozda ce i neke linije biti skracene do podvoznjaka Pop Lukine i Usca. I onda ce em biti manje prometa kroz nju, em ce moci da se pretvori u 2+2 i prosire trotoari, te uvede drvored ili zardinjere, biciklisticka staza i vise prostora za pesake.
Smanjiće se gužve što se tiče kola, ali će se povećati što se tiče autobusa, zato što će oni kojima je cilj Zeleni venac, pa dalje u velikom broju peške, da se guraju u preostale autobuse koji ih budu vozili do tamo. Ovo se odnosi na skraćenje linija do Ušća.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863703#p863703:1xhfr006 je napisao(la):
Дошљак » 11 Jul 2021 18:58[/url]":1xhfr006]Ако могу аутобуси преко Саве и Дунава шта је проблем да иду и троле? Свакако главне правце дуж паралелних булевара треба да покрије трамвај, али неке линије би могле да буду тролејбуске, нпр. 67, 68, 71, 72 и 75.
Problem je što se razilazimo u mišljenjima i samim tim viđenju rešavanja nekih stvari. Jedni bi da u potpunosti ukinu trolejbuse iz raznoraznih razloga, drugi bi da šire tramvaje na NBG, a trole u starom delu, treći bi elektrobuse umesto trolejbusa, četvrti i trolejbuse i tramvaje na NBG i Zemun, pa neki bi mamutske autobuske linije sa kraja na kraj graj grada, pa presedanje sa trolejbusa na tramvaj da bi se došlo do centra, pa zamena trolejbusa autobusima...
 
Na telefonu sam sad, pa odgovaram kasnijen na ostalo, samo... Kakav sad trolejbuski depo na NBG?
 
Pričam o mom predlogu koji sam dao. Pogledaj prethodnu stranu. Tamo sam dao predloge za širenje trolejbusa i tramvaja i izgradnju novih depoa (NBG i Vidikovac). Zeleno trolejbusi, tamnocrveno tramvaji.
 
miki_ns":2javeadi je napisao(la):
Sistem rekuperacije energije je mnogo više od sposobnosti da samo vozilo vraća struju u mrežu. Zahteva da cela mreža podržava preuzimanje te energije i njenu distribuciju i van trenutne sekcije u kojoj se takvo vozilo nalazi i privremeno skladištenje (baterije ili kondenzatorski sistemi u ispravljačkim stanicama), ili po potrebi vraćanje trenutnog viška u distributivnu mrežu (ovo nije realno - moguće bi bilo jedino na kraju smena kada se svi vraćaju iz brdskih delova ka spremištima). Jer prosto da bi regenerativno kočenje radilo - struja mora proticati kroz motor (generator u ovom režimu) kako bi se stvorio elektrodinamički otpor obrtanju rotora - a ako nema potrošača (nema vozila u istoj sekciji mreže koju bi tu struju “povuklo”) - onda struja ne protiče, nema suprotstavljanja rotaciji, nema kočenja i jedino što bi se desilo jeste pojava prenapona. Na kraju se u tim slučajevima ipak struja spali na otpornicima. Dakle nije implementirano.

Takav sistem nema niti jedan trolejbuski sistem u svetu. To se zapravo rešava vozilima sa baterijama tj njihovim punjem.
Inače kočenje motorom radi u svakom slučaju, samo je pitanje da li će ta energija biti iskorišćena...
 
Bio sam na debatama gde je ukazano da su autobusi na struju budućnost, pogotovu na ravničarskim deonicama. Prosto je to što predlažete besmisleno jer NBG ima široke savršeno projektovane bulevare gde i autobusi a kamoli elektrobusevi postižu izuzetne rezultate, a dobiće i metro dok za to vreme u starom delu Beograda je situacija na puno mesta katastrofalna zbog uskih ulica, a pogotovu na lokacijama gde te ulice ne mogu ni da se prošire.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863710#p863710:2qmse3ya je napisao(la):
solecar » Ned Jul 11, 2021 7:40 pm[/url]":2qmse3ya]Surčinska od kružnog toka do Nedeljka Gvozdenovića, pa sama nedeljka gvozdenovića u tom delu bliže Surčinskoj i nešto malo dalje, pa onda ona krivina oko SC "11. april" koja je više za trolejbuse nego za tramvaje... Ako je tehnički, što se tiče nagiba, izvodljivo da se tramvaj provuče Surčinskom, onda ni kroz neke delove na starom delu Beograda nije problem.
Drugo, kao i još neki, smatram da je bolje tramvaj da se provuče Grčkom i Surčinskom, jer tu je jednim delom već moguće to izvesti, dok drugim delom ne bi bio problem da se proširi i izgradi nedostajući deo Grčke, davno predviđen.
Nema potrebe za uspinjanjem tramvaja u Surčinskoj niti oko ''11. aprila''. Ja bih ga popeo na Bežaniju preko Nikole Dobrovića. Kao što je, čini mi se, i planirano od nedavno. A naravno da bih kao i ostatak foruma, voleo da NA samoj Bežaniji ide kroz Grčku i Norvešku umesto kroz Nedeljka Gvozdenovića.
Smanjiće se gužve što se tiče kola, ali će se povećati što se tiče autobusa, zato što će oni kojima je cilj Zeleni venac, pa dalje u velikom broju peške, da se guraju u preostale autobuse koji ih budu vozili do tamo. Ovo se odnosi na skraćenje linija do Ušća.
Ne mora da znači. Ja nisam od onih što žele da se sve linije izšutiraju sa Zelenog venca i generalno iz centra jer mi peče oči kad vidim autobus na ulici. Pisao sam na temi o Zelenom vencu da bih skratio dve linije do podvožnjaka ispod Pop Lukine, a dve produžio do Trga republike. Skraćenje do Ušća bih dozvolio samo za možda dve linije, i to bih dobro proračunao za koje. Verovatno neku od trocifrenih. Neću ovako napamet,rekao sam ranije na ovom podforumu da se retko bavim krojenjem (tj. prekrajanjem postojećih) linija jer znam koliko to podataka i analiza iziskuje.

Sve u svemu, što se Brankove tiče, nju spasenje čeka kada se završi tunel do Despota Stefana, i onda će biti uslova da se malo oplemeni. Ali ni tada neće nestati njen najveći ''neprijatelj'' - gomile i gomile automobila. E sad, da BKM manje urla kad se penje uz nagib od mosta do Beobanke nego Solaris (a tek Ikarbus), to ne može da se ospori. Ali i dalje smatram da nije opravdano da se sad 5 linija menja trolejbusima samo zbog te deonice. Pogotovu što Brankova zaista nije mesto u gradu gde nam trebaju zastoji trolejbusa.

Liniju 72 svakako nikad ne bih pretvorio u trolejbusku. 72 treba da ostane autobus, a da se paralelno s time gleda i radi na tome da se JOŠ nešto dovede do aerodroma. Bio to metro, BG voz, tramvaj ili trolejbus. Ali 72 ne bih dirao nego bih joj obezbedio pojačanje. Kad smo kod toga, strašno je da depo nekadašnjeg Beo i sadašnjeg BG voza stoji na svega 4 km od aerodroma, a do istog vodi samo jedna autobuska linija i divlji taksisti. To je jedno od onih nekih slepila koje zameram SFRJ urbanistima i vladama. Uložiš toliko u Sučin (ne mislim samo na pare) i onda ga ostaviš na autobusima i taksijima. Mozga bez.
 
Пењање трамваја на Бежанију кроз Николе Добровића само компликује кретање трамваја, тј. добија се исти ефекат слретања са главне трасе какав имамо на делу Јурија Гагарина-Милентија Поповића. Сурчинска и Студентска треба да се прошире и да добију нормалне раскрснице, а природни су продужеци траса дуж булевара Зорана Ђинђића и улице Др Ивана Рибара. Плус се онда заокружује цела Бежанијска коса од аутопута до ледина. Са трамвајима је битно имати колико је могуће мање скретања са главног правца, што се видело на примеру булевара.
У Николе Добровића би добро дошао тролејбус 65 :)

Што се тиче Зелењака, ни ја нисам за исељеље окретнице и линија, зато сам за зролејбуске линије кроз Бранкову (као и Гаврила Принципа/Краљице Марије такође). Тролејбус би у неку меру психолошки еманциповао и припитомио цео тај крај и смањио буку.
Доћи ће тунел, и растеретиће мост, али не и аутобуске линије.
Зашто би био проблем да 72 буде тролејбус? Мада бих ја ту одрадио рокаду траса 71 и 72, тако да уствари 71 од Ледина продужи до аеродрома, а 72 (тролејбус) да се скрати до Ледина (или новог терминуса који се планира негде код гробља). Тако би и аеродром добио линију која је бржа и растерећена путника са Бежаније, а Бежанија би добила линију растерећену путника са аеродрома.
 
Моја траса трамваја за Б. Косу је Булевар ЗЂ (оно поред студењака није Студентска улица, већ тај булевар) - узбрдо па право поред КБЦ Б. Коса, до садашње окретнице 77, ту испод аутопута постојећим пропустом и право на Норвешку/Грчку. Да, тако се маши добар део насеља, али се добија екстремно брз трамвај, до којег би се исплатило и пешачити. Боље него гурање с аутомобилима по уским улицама. Трамвај добијају КБЦ и гробље, губе га Емецета и Оков, нажалост и 1. месна заједница. Не може све, јбг.

Дугорочно решење за Бранкову: кола у тунел, тролејбус, бицикли и пешаци на површину.
 
Joш бољи предлог. Само би морали да се среде онај царински плац са заплењеним возилима и они магацини Србијагаса који су тачно на траси продужетка Норвешке до аутопута и КБЦ Бежанијска коса. С тим што бих ја трамвај спровео и на другу страну КБЦ, до железничке станице Земун.
 
Дабоме, и даље све до Цара Душана. Само за то треба да се руши по Мунзеу.

А 75 стварно може да буде одлична соло трола.
 
Čitajuci postove ovde, bukvalno ispada da možemo da počnemo da rasprodajemo sve autobuse i minibuse i da svuda samo kačimo mrežu i sve menjamo trolejbusima. I da ga teramo kroz svaku ulicu grada, od onih veličine Jurija Gagarina do sokaka poput Mišarske ili Kosančićevog venca.

Ali bukvalno tako ispada.

Do skora je forumska religija bila tramvaj i kako ga trpati što vise po brdima i sokacima desne obale Save. Tramvaj je bio sveta krava foruma i rešenje za sve (osim, ironično, za Novi Beograd). Pošto to nije bilo dovoljno naopako, sada se prešlo na želju da se trolejbus širi po ravnicama i unapred postavljenim tramvajskim bašticama. I naravno, svuda po ostatku grada gde tramvaj ne može.


Sve naopako. Ja neću da budem deo te diskusije i te škole misli. Rekao sam šta imam na tu temu i šta mislim da treba da bude prioritet.
 
ја сматрам да апсолутно свака постојећа аутобуска линија може и треба да се замени тролом, троле су дупло јефтиније од електробуса, и не зависе од литијума због ког је илон маск направио војни пуч у боливији, и кобалта ког копају деца у африци као робље, а и троле не морају да се пуне, поставиш мрежу свуда по граду и пичи

о предностима електромотора у односу на СУС да не говорим, у сваком смислу је бољи

слажем се да треба да се фура трамвај на нбг али то не забрањује постојање трола
 
Sve autobuske linije se zamene trolejbuskim i onda se dobiju ovakve situacije u Despota Stefana, Maksima Gorkog, Kumodraškoj, Ljutice Bogdana, Mitropolita Petra, Drajzerovoj, Vodovodskoj, Ugrinovačkoj, Dragoslava Srejovića, Kneza Višeslava...

trolejbus.jpeg
 
Имамо такве ситуације и са аутобусима. Биће нови тролејбуси са већом аутономијом кретања ван мреже. Али свакако би ваљало да се поради на подстаницама, и за тролејбусе и за трамваје. За сада су урађене само две нове.
 
Imamo takve situacije sa autobusima kada se desi sudar ili nešto slično ispred kad se zablokira cela ulica, sa sve automobilima.

Nemamo takve situacije sa autobusima kada jedan crkne pa da zablokira sve ostale iza sebe.


A što se tiče GSPa i novih tehnologija, rekao sam već i dokazao kako se oni snalaze sa novim tehnologijama. BKMovi koji se zablokiraju u mestu nasred Vasine, farovi sa Trabanta (znam da su sa Zijača, ali izgledaju kao Trabanti), selotejp da drži prozor, utičnice na spoljašnjost karoserije...


Kad mi se ona kršina potpuno zablokirala nasred Vasine, tad mi je postalo jasno šta nas čeka sa svakim novim tehnološkim inovacijama u jednom preduzeću kao što su GSP (i Grad Beograd).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863818#p863818:2z4xy2in je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Jul 2021 11:43[/url]":2z4xy2in]Čitajuci postove ovde, bukvalno ispada da možemo da počnemo da rasprodajemo sve autobuse i minibuse i da svuda samo kačimo mrežu i sve menjamo trolejbusima. I da ga teramo kroz svaku ulicu grada, od onih veličine Jurija Gagarina do sokaka poput Mišarske ili Kosančićevog venca.

Ali bukvalno tako ispada.

Do skora je forumska religija bila tramvaj i kako ga trpati što vise po brdima i sokacima desne obale Save. Tramvaj je bio sveta krava foruma i rešenje za sve (osim, ironično, za Novi Beograd). Pošto to nije bilo dovoljno naopako, sada se prešlo na želju da se trolejbus širi po ravnicama i unapred postavljenim tramvajskim bašticama. I naravno, svuda po ostatku grada gde tramvaj ne može.


Sve naopako. Ja neću da budem deo te diskusije i te škole misli. Rekao sam šta imam na tu temu i šta mislim da treba da bude prioritet.
Čitajući pojedine tvoje postove i postove još nekih forumaša, bukvalno ispada da trolejbusi nisu pogodni ni za jedan deo grada. Kolone vozila u starom Beogradu, inferiornost u odnosu na autobuse na NBG i Zemunu. Nisi decidirano tako napisao, ali se tako da zaključiti na osnovu pisanja. Ali nisi tu kriv za to, nego kombinacija terena na kome leži Beograd i novi urbanizam koji je počeo posle II svetskog rata.
Ako su nam potrebne široke ulice da bi uvodili trolejbuse, 2+2 minimum, a izuzmemo NBG i Zemun, ispade da jedino možemo da imamo liniju 28 i trolejbus koji bi išao od okretnica 29 i 26, pa do Žičke ulice.

Kada se to stavi u kontekst tramvaja za čije se širenje zalažeš na NBG, logično je da se postavi pitanje i toga,tačnije svrsishodnosti, kada ljudi umesto tramvaja daleko više koriste autobusku liniju 95.
Takođe, ideja za Nikole Dobrovića nije najbolja za tramvaj. Tamo je opet mnogo bolje rešenje trolejbus.

To što neki govore kako su elektrobusi budućnost (ne mislim na forumaše), vidim kao čistu propagandu, jer eto neki misle da je to nešto najbolje na svetu i da zato to treba da svi koriste, a da autobusi, trolejbusi i dobrim delom tramvaji treba da odu nađubrište istorije. Da je sve tako sjajno i bajno sa tim elektrobusima, ne bi se sada Rusi hvatali za glavu zbog zamene trolejbusa istim. Toi ne znači da sam protiv istih, nego da sam za da se i oni koriste, ali razumno, a ne da se preteruje.

P.S.
Znam da ne misliš tako kako sam opisao za trolejbuse, ali pisanje u poslednje vreme zvuči baš kako sam opisao.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863872#p863872:2z4xy2in je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Jul 2021 14:12[/url]":2z4xy2in]Imamo takve situacije sa autobusima kada se desi sudar ili nešto slično ispred kad se zablokira cela ulica, sa sve automobilima.

Nemamo takve situacije sa autobusima kada jedan crkne pa da zablokira sve ostale iza sebe.


A što se tiče GSPa i novih tehnologija, rekao sam već i dokazao kako se oni snalaze sa novim tehnologijama. BKMovi koji se zablokiraju u mestu nasred Vasine, farovi sa Trabanta (znam da su sa Zijača, ali izgledaju kao Trabanti), selotejp da drži prozor, utičnice na spoljašnjost karoserije...


Kad mi se ona kršina potpuno zablokirala nasred Vasine, tad mi je postalo jasno šta nas čeka sa svakim novim tehnološkim inovacijama u jednom preduzeću kao što su GSP (i Grad Beograd).
Što opet zvuči kao da je konjska zaprega jedino što mogu da poprave bez problema i da ništa kompleksnije od toga ne sme i ne treba da se kupuje. Tehnologija napreduje, i kako god okreneš , ne možeš to da izbegneš, zato što ne može 200 godina da traje trola, tramvaj ili autobus. Jednostavno, neke prevaziđene stvari ne možeš više da nađeš na tržištu.

Пантограф":2z4xy2in je napisao(la):
Моја траса трамваја за Б. Косу је Булевар ЗЂ (оно поред студењака није Студентска улица, већ тај булевар) - узбрдо па право поред КБЦ Б. Коса, до садашње окретнице 77, ту испод аутопута постојећим пропустом и право на Норвешку/Грчку. Да, тако се маши добар део насеља, али се добија екстремно брз трамвај, до којег би се исплатило и пешачити. Боље него гурање с аутомобилима по уским улицама. Трамвај добијају КБЦ и гробље, губе га Емецета и Оков, нажалост и 1. месна заједница. Не може све, јбг.

Дугорочно решење за Бранкову: кола у тунел, тролејбус, бицикли и пешаци на површину.
Može objašnjenje / pojašnjenje trase tramvaja?
 
Zapravo, Zemun mislim da nigde nisam pominjao. Zato što je to deo grada koji slabo znam (a nešto i nemam želju da ga upoznam ahaha :mrgreen: , al dobro to je druga tema) i zato ga do sada nisam razmatrao.

A na mapskoj ilustraciji koju ću uskoro da okačim, da bih jednom za svagda otklonio sve nedoumice i pogrešna tumačenja mojih pisanja, uključiću i Zemun. I taj deo moje ilustracije će biti otvoren za sve kritike i predloge, jer kao što rekoh, znam ga u jako maloj meri.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863888#p863888:1xzi1a16 je napisao(la):
solecar » Pon Jul 12, 2021 3:01 pm[/url]":1xzi1a16]
Ako su nam potrebne široke ulice da bi uvodili trolejbuse, 2+2 minimum, a izuzmemo NBG i Zemun, ispade da jedino možemo da imamo liniju 28 i trolejbus koji bi išao od okretnica 29 i 26, pa do Žičke ulice.
Ne, u postu iznad sam bio izričito jasan po pitanju toga.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863653#p863653:1xzi1a16 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Jul 11, 2021 2:21 pm[/url]":1xzi1a16]Naravno, pre novih širenja, neophodan uslov je da ulice gde prolazi mreža budu profila 2+2. Uz poneke izuzetke gde ne može drugačije ali je izdrživo, poput Jaše Prodanovića ili Paunove.

Dakle, izuzeci poput Paunove, Jaše Prodanovića, Makedonske/Svetogorske, pa čak i Bulevara Aleksadra Karađorđevića su dopustivi. Zato što su ili na periferiji (Paunova), ili su 1+2 (Makedonska) ili su, poput BAK načelno 1+1 ali mogu da funkcionišu i kao 1+2 i vrlo su protočni.

Ali pretvarati liniju 50 u trolejbusku dok na najgorem delu svoje trase vozi kroz 1+1 sokake, to je nedopustivo. Isto važi i za pretvaranje 48 u trolejbusku u trenutku dok su Mitropolita Petra i Zdravka Čelara 1+1.

U skladu sa time, višedecenijsku odiseju proširenje Makenzijeve, Cara Nikolaja i nesrećne bangave Žičke smatram najvećim prioritetom i urgentnošću.

Dakle još jedanput: Može trolejbus i u ulicu koja nije 2+2 pod uslovom da: 1) nije u centru, ili 2) može da funkcioniše i kao 1+2. Ali trolejbus u ulicu gde kad stanu oba vozila u suprotnim pravcima jedno pored drugog, nastaje potpuna blokada ulice i kraja oko nje, to ne sme da se dopusti.
Kada se to stavi u kontekst tramvaja za čije se širenje zalažeš na NBG, logično je da se postavi pitanje i toga,tačnije svrsishodnosti, kada ljudi umesto tramvaja daleko više koriste autobusku liniju 95.
Ljudi koriste 95 radije nego tramvaj iz razloga:
1) što su šine u raspadu
2) što su Katice u raspadu (prosečna Katica unutra deluje oklocanije nego prosečan Solaris ili MAN, a o smradu da ne govorim...)
3) što tramvajski koridori nemaju dovoljnu prednost na Novom Beogradu
4) što ne vode direktno u centar (zbivanja), do Zelenog venca
5) što je 95 jedina direktna veza od Blokova i Belvila do dela grada pre Pančevca, oko Pančevca i naselja prekoputa Dunava

Kada bi se sredila infrastuktura, sredila vozila (CAFovi nisu problem, ali Katice jesu) i tramvajima dala prednost, tramvaji na NBG više ne bi bili volovske zaprege za babe s pijace i beskućnike nego brz i efikasan način transporta. Pogotovu kada bi se njihova mreža širila po Novom Beogradu. Koji je, opet govorim, pravljen za njih.

Što se tiče elektroautobusa, ni ja ne žurim za njima. I nisam za ukidanje trolejbusa kao Moskva. Ali nisam ni za usiljeno širenje gde im nije mesto. A ima mesta za njih po Beogradu, kao i za tramvaje. Za trolejbuse ima mesta širom desne obale Save i Zemuna, a za tramvaje po Novom Beogradu i još nekim pravcima na desnoj obali Save.
 
Vrh