Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.382
- Pohvaljen
- 48.252
Dobro to stoji. Jel imamo neki primer trolejbuskog sistema u svetu gde je u potpunosti implementiran?
Da ponovim po 51. , jubilarni put, da mogu i tramvaji i trolejbusi da funkcionišu zajedno na NBG.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863653#p863653:11yp6ocp je napisao(la):Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 14:21[/url]":11yp6ocp]Znam da pričam već 50. put, i to uzalud jer niko ne zarezuje ni 5%, ali nastaviću ovo da govorim dok sam živ:
Trolejbuski podsistem se širi tamo gde teren ne pogoduje tramvajima i autobusima, a to je u ovom slučaju - desna obala Save sa svojim brdima i gudurama. Naravno, pre novih širenja, neophodan uslov je da ulice gde prolazi mreža budu profila 2+2. Uz poneke izuzetke gde ne može drugačije ali je izdrživo, poput Jaše Prodanovića ili Paunove.
Novi Beograd je za tramvaje.
Autobusi za sve ostalo što ova dva ne mogu da pokriju.
I to je cela nauka.
Pogrešno protumačeno. Nisam ni rekao da nisi za širenje trolejbusa na tu stranu. Nego sam se osvrnuo na činjenicu da imamo bulevare koji mogu da podrže i tramvaje i trolejbuse, jer su tako projektovani.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863692#p863692:1xhfr006 je napisao(la):Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 17:40[/url]":1xhfr006]Pa ja nemam nista protiv da se trolejbus siri po Miljakovcu. To se uklapa u moj prethodni post i stav o sirenju. Ja podrzavam da 47, 48, 50 budu trolejbuske linije. Samo da se prosiri onaj nesrecni 19-vekovni patrljak izmedju Trosarine i Jerkovica.
Surčinska od kružnog toka do Nedeljka Gvozdenovića, pa sama nedeljka gvozdenovića u tom delu bliže Surčinskoj i nešto malo dalje, pa onda ona krivina oko SC "11. april" koja je više za trolejbuse nego za tramvaje... Ako je tehnički, što se tiče nagiba, izvodljivo da se tramvaj provuče Surčinskom, onda ni kroz neke delove na starom delu Beograda nije problem.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863692#p863692:1xhfr006 je napisao(la):Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 17:40[/url]":1xhfr006]A sta je sporno u sirenju tramvaja ka Bezanijskoj kosi, osim sto bi da ga gurnu u 1+1 ulicu? Ali rekoh, ja verujem da ce se ta ulica siriti ili nekako menjati rezim u njoj. :?
Sve navedeno može da se provuče i na starom Beogradu, ako tako gledamo. Poenta je, kao što rekoh na početku, u činjenici da na NBG imamo bulevare koji mogu da podrže i tramvaje i trolejbuse, jer su tako projektovani. S te strane, kao što sam i predložio, ne vidim problem za širenje i na ovu stranu, jer bi se i na NBG strani (iza Novog Bežanijskog groblja), gradio depo za trolejbuse.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863692#p863692:1xhfr006 je napisao(la):Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 17:40[/url]":1xhfr006]A naravno da moze Novobeogradskim bulevarom da ide i trolejbus. Mogu i monorail i gondole. Ali je nekako logicno da po bulevarima sa bukvalno poljanama u centru, u delu grada gde je depo sa 80% tramvaja, idu - tramvaji. A da u delu grada gde sinama nije mesto, a gde pritom lezi depo s trolejbusima (novi ce lezati kod Medakovica) ide - trolejbus.
Isto tako može da se postavi i pitanje šta bi to unapredili trolejbusi širenjem na starom delu Beograda, a što sada fali? Takođe, može i da se postavi pitanje šta bi to unapredio tramvaj širenjem na NBG kada je inferiorniji u odnosu na autobuse?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863706#p863706:1xhfr006 je napisao(la):Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 19:06[/url]":1xhfr006]Ali sta je to sto bi trolejbusi na tim - tim nabrojanim linijama - unapredili sto sad fali ili ne valja? :?
To sve stoji.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863708#p863708:1xhfr006 je napisao(la):Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 19:30[/url]":1xhfr006]Mislim nije mi realno da se zbog jedne proklete (mislim uklete, nesrecne...) ulice koja je nehumana pa je nehumana, sada 5 linija pretvara u trolejbuske. Jer ona ce ostati nehumana sve i da se sve linije u njoj zamene trolejbusima. Jer je kanjon, jer je tesna (za sada) i jer je puna automobila koji zagadjuju skoro koliko i autobus a voze 50-80 puta manje ljudi.
Smanjiće se gužve što se tiče kola, ali će se povećati što se tiče autobusa, zato što će oni kojima je cilj Zeleni venac, pa dalje u velikom broju peške, da se guraju u preostale autobuse koji ih budu vozili do tamo. Ovo se odnosi na skraćenje linija do Ušća.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863708#p863708:1xhfr006 je napisao(la):Bender Rodriguez » 11 Jul 2021 19:30[/url]":1xhfr006]Problem Brankove ce se resiti jednog dana kada se napravi tunel Ekof - Despota Stefana. Brankova tada vise nece biti opterecen tranzit ka Pancevcu, a mozda ce i neke linije biti skracene do podvoznjaka Pop Lukine i Usca. I onda ce em biti manje prometa kroz nju, em ce moci da se pretvori u 2+2 i prosire trotoari, te uvede drvored ili zardinjere, biciklisticka staza i vise prostora za pesake.
Problem je što se razilazimo u mišljenjima i samim tim viđenju rešavanja nekih stvari. Jedni bi da u potpunosti ukinu trolejbuse iz raznoraznih razloga, drugi bi da šire tramvaje na NBG, a trole u starom delu, treći bi elektrobuse umesto trolejbusa, četvrti i trolejbuse i tramvaje na NBG i Zemun, pa neki bi mamutske autobuske linije sa kraja na kraj graj grada, pa presedanje sa trolejbusa na tramvaj da bi se došlo do centra, pa zamena trolejbusa autobusima...[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863703#p863703:1xhfr006 je napisao(la):Дошљак » 11 Jul 2021 18:58[/url]":1xhfr006]Ако могу аутобуси преко Саве и Дунава шта је проблем да иду и троле? Свакако главне правце дуж паралелних булевара треба да покрије трамвај, али неке линије би могле да буду тролејбуске, нпр. 67, 68, 71, 72 и 75.
miki_ns":2javeadi je napisao(la):Sistem rekuperacije energije je mnogo više od sposobnosti da samo vozilo vraća struju u mrežu. Zahteva da cela mreža podržava preuzimanje te energije i njenu distribuciju i van trenutne sekcije u kojoj se takvo vozilo nalazi i privremeno skladištenje (baterije ili kondenzatorski sistemi u ispravljačkim stanicama), ili po potrebi vraćanje trenutnog viška u distributivnu mrežu (ovo nije realno - moguće bi bilo jedino na kraju smena kada se svi vraćaju iz brdskih delova ka spremištima). Jer prosto da bi regenerativno kočenje radilo - struja mora proticati kroz motor (generator u ovom režimu) kako bi se stvorio elektrodinamički otpor obrtanju rotora - a ako nema potrošača (nema vozila u istoj sekciji mreže koju bi tu struju “povuklo”) - onda struja ne protiče, nema suprotstavljanja rotaciji, nema kočenja i jedino što bi se desilo jeste pojava prenapona. Na kraju se u tim slučajevima ipak struja spali na otpornicima. Dakle nije implementirano.
Nema potrebe za uspinjanjem tramvaja u Surčinskoj niti oko ''11. aprila''. Ja bih ga popeo na Bežaniju preko Nikole Dobrovića. Kao što je, čini mi se, i planirano od nedavno. A naravno da bih kao i ostatak foruma, voleo da NA samoj Bežaniji ide kroz Grčku i Norvešku umesto kroz Nedeljka Gvozdenovića.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863710#p863710:2qmse3ya je napisao(la):solecar » Ned Jul 11, 2021 7:40 pm[/url]":2qmse3ya]Surčinska od kružnog toka do Nedeljka Gvozdenovića, pa sama nedeljka gvozdenovića u tom delu bliže Surčinskoj i nešto malo dalje, pa onda ona krivina oko SC "11. april" koja je više za trolejbuse nego za tramvaje... Ako je tehnički, što se tiče nagiba, izvodljivo da se tramvaj provuče Surčinskom, onda ni kroz neke delove na starom delu Beograda nije problem.
Drugo, kao i još neki, smatram da je bolje tramvaj da se provuče Grčkom i Surčinskom, jer tu je jednim delom već moguće to izvesti, dok drugim delom ne bi bio problem da se proširi i izgradi nedostajući deo Grčke, davno predviđen.
Ne mora da znači. Ja nisam od onih što žele da se sve linije izšutiraju sa Zelenog venca i generalno iz centra jer mi peče oči kad vidim autobus na ulici. Pisao sam na temi o Zelenom vencu da bih skratio dve linije do podvožnjaka ispod Pop Lukine, a dve produžio do Trga republike. Skraćenje do Ušća bih dozvolio samo za možda dve linije, i to bih dobro proračunao za koje. Verovatno neku od trocifrenih. Neću ovako napamet,rekao sam ranije na ovom podforumu da se retko bavim krojenjem (tj. prekrajanjem postojećih) linija jer znam koliko to podataka i analiza iziskuje.Smanjiće se gužve što se tiče kola, ali će se povećati što se tiče autobusa, zato što će oni kojima je cilj Zeleni venac, pa dalje u velikom broju peške, da se guraju u preostale autobuse koji ih budu vozili do tamo. Ovo se odnosi na skraćenje linija do Ušća.
Čitajući pojedine tvoje postove i postove još nekih forumaša, bukvalno ispada da trolejbusi nisu pogodni ni za jedan deo grada. Kolone vozila u starom Beogradu, inferiornost u odnosu na autobuse na NBG i Zemunu. Nisi decidirano tako napisao, ali se tako da zaključiti na osnovu pisanja. Ali nisi tu kriv za to, nego kombinacija terena na kome leži Beograd i novi urbanizam koji je počeo posle II svetskog rata.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863818#p863818:2z4xy2in je napisao(la):Bender Rodriguez » 12 Jul 2021 11:43[/url]":2z4xy2in]Čitajuci postove ovde, bukvalno ispada da možemo da počnemo da rasprodajemo sve autobuse i minibuse i da svuda samo kačimo mrežu i sve menjamo trolejbusima. I da ga teramo kroz svaku ulicu grada, od onih veličine Jurija Gagarina do sokaka poput Mišarske ili Kosančićevog venca.
Ali bukvalno tako ispada.
Do skora je forumska religija bila tramvaj i kako ga trpati što vise po brdima i sokacima desne obale Save. Tramvaj je bio sveta krava foruma i rešenje za sve (osim, ironično, za Novi Beograd). Pošto to nije bilo dovoljno naopako, sada se prešlo na želju da se trolejbus širi po ravnicama i unapred postavljenim tramvajskim bašticama. I naravno, svuda po ostatku grada gde tramvaj ne može.
Sve naopako. Ja neću da budem deo te diskusije i te škole misli. Rekao sam šta imam na tu temu i šta mislim da treba da bude prioritet.
Što opet zvuči kao da je konjska zaprega jedino što mogu da poprave bez problema i da ništa kompleksnije od toga ne sme i ne treba da se kupuje. Tehnologija napreduje, i kako god okreneš , ne možeš to da izbegneš, zato što ne može 200 godina da traje trola, tramvaj ili autobus. Jednostavno, neke prevaziđene stvari ne možeš više da nađeš na tržištu.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863872#p863872:2z4xy2in je napisao(la):Bender Rodriguez » 12 Jul 2021 14:12[/url]":2z4xy2in]Imamo takve situacije sa autobusima kada se desi sudar ili nešto slično ispred kad se zablokira cela ulica, sa sve automobilima.
Nemamo takve situacije sa autobusima kada jedan crkne pa da zablokira sve ostale iza sebe.
A što se tiče GSPa i novih tehnologija, rekao sam već i dokazao kako se oni snalaze sa novim tehnologijama. BKMovi koji se zablokiraju u mestu nasred Vasine, farovi sa Trabanta (znam da su sa Zijača, ali izgledaju kao Trabanti), selotejp da drži prozor, utičnice na spoljašnjost karoserije...
Kad mi se ona kršina potpuno zablokirala nasred Vasine, tad mi je postalo jasno šta nas čeka sa svakim novim tehnološkim inovacijama u jednom preduzeću kao što su GSP (i Grad Beograd).
Može objašnjenje / pojašnjenje trase tramvaja?Пантограф":2z4xy2in je napisao(la):Моја траса трамваја за Б. Косу је Булевар ЗЂ (оно поред студењака није Студентска улица, већ тај булевар) - узбрдо па право поред КБЦ Б. Коса, до садашње окретнице 77, ту испод аутопута постојећим пропустом и право на Норвешку/Грчку. Да, тако се маши добар део насеља, али се добија екстремно брз трамвај, до којег би се исплатило и пешачити. Боље него гурање с аутомобилима по уским улицама. Трамвај добијају КБЦ и гробље, губе га Емецета и Оков, нажалост и 1. месна заједница. Не може све, јбг.
Дугорочно решење за Бранкову: кола у тунел, тролејбус, бицикли и пешаци на површину.
Ne, u postu iznad sam bio izričito jasan po pitanju toga.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863888#p863888:1xzi1a16 je napisao(la):solecar » Pon Jul 12, 2021 3:01 pm[/url]":1xzi1a16]
Ako su nam potrebne široke ulice da bi uvodili trolejbuse, 2+2 minimum, a izuzmemo NBG i Zemun, ispade da jedino možemo da imamo liniju 28 i trolejbus koji bi išao od okretnica 29 i 26, pa do Žičke ulice.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863653#p863653:1xzi1a16 je napisao(la):Bender Rodriguez » Ned Jul 11, 2021 2:21 pm[/url]":1xzi1a16]Naravno, pre novih širenja, neophodan uslov je da ulice gde prolazi mreža budu profila 2+2. Uz poneke izuzetke gde ne može drugačije ali je izdrživo, poput Jaše Prodanovića ili Paunove.
Ljudi koriste 95 radije nego tramvaj iz razloga:Kada se to stavi u kontekst tramvaja za čije se širenje zalažeš na NBG, logično je da se postavi pitanje i toga,tačnije svrsishodnosti, kada ljudi umesto tramvaja daleko više koriste autobusku liniju 95.