Šta je novo?

Trolejbusi

Prelepa mašina koja još izgleda i kao iz nekog futurističkog filma. Tako nešto u Beogradu bi fenomenalno a pošto je na bazi Solarisa možda bi i održavanje moglo da se unificira sa autobusima. Jedina mana je što nema iza zadnjih vrata mesto da se ušuška koje obožavam.
 
Koliko para toliko muzike. Nama će i bkm sada biti nedostižan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833211#p833211:1t3aesox je napisao(la):
solecar » 20 Mar 2021 11:01 pm[/url]":1t3aesox]Nadam se da neće da čačkaju 28, 29 i 41. A ako baš hoće nešto da eksperimentišu, mogli bi 22 da produže preko Nemanjine, Kneza Miloša i Takovske.
Ovo za 22 ili 21 mi zvuči zanimljivo da ide preko nove mreže jer se i onako obe završavaju nelogično na Slaviji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833211#p833211:3sjypn74 je napisao(la):
solecar » Ned Mar 21, 2021 12:01 am[/url]":3sjypn74]Nadam se da neće da čačkaju 28, 29 i 41. A ako baš hoće nešto da eksperimentišu, mogli bi 22 da produže preko Nemanjine, Kneza Miloša i Takovske.
Bilo koja trolejbuska linija koja bude spuštena Takovskom imaće ozbiljne poremećaje u redu vožnje. Raskrsnica 29/Cvijićeva često ume da začepi i da se raspetljava po 10 minuta, semafor Takovska-Jaše Prodanovića u smeru ka 27. marta drži kao gladna godina, a ostatak Takovske i Kneza Miloša da ne pominjemo. Na stranu gotovo nepostojeća potreba za ovakvom vezom za putnike. Ovo je jedan izuzetno nezgodan krak mreže koji nikada neće moći smisleno da se uklopi u redovni saobraćaj, sem eventualno u pravcu Mirijeva i Karaburme.

S druge strane, šteta je što servisna mreža u Dobračinoj toliko decenija nije bila iskorišćena za redovan saobraćaj, jer je tuda odavno mogla neka 19, 21 ili 22 da se spusti, a da je stanari i ne osete (uz manju prepravku ulice). Dalje bi se to moglo razvući Dunavskom.

O poželjnosti ove Solaris Škode s prošle strane se baš ne bih složio, ali da se za sada zadržim na tome.
 
Onda ništa, pošto je nemoguće urediti i uskladiti semafore u Takovskoj i Cvijićevoj.
 
Mislim da oni već sada jesu usklađeni u skladu s principom manjeg zla, iako je nejasno zašto u večernjim satima bar ovaj u Takovskoj nema drugačiji režim. Na raskrsnici 29. i Cvijićeve nije problem semafor (tu je 29. svakako prioritetna ulica), već to što se masovno ulazi raskrsnicu iz koje se ne može izaći u predviđenom intervalu. Kao što znamo, taj problem se u Beogradu rešava tako što se crtaju crvene mreže i vozači privatnih automobila lepo zamole da eventualno (ako im nije preveliko smaranje) razmotre opciju da ne ulaze u raskrsnicu iz koje ne mogu da izađu, dok se pešacima postavljaju ograde, izmeštaju semafori/prelazi i pišu kazne.

Međutim, to sve ne menja činjenicu da je Takovska najproblematičniji deo trase 23 u smeru ka Sajmu i da se taj problem neće rešiti u dogledno vreme. Ja tu ne bih gurao još jednu liniju, ali dobro...

Skoro je bila pukla ona cev kod Beograđanke i sve je bilo preusmereno Nemanjinom, pa u Kneza Miloša. Imali smo nekoliko dana besplatan preview pakla koji će uslediti kada se taj pravac uspostavi kao dominantan i primi saobraćaj iz Kralja Milana.

Plus, ove linije sa kraćim perifernim kracima poput 21 i 22 imaju smisla jedino ako u većini poštuju red vožnje tj. ako se ljudima više isplati da ih čekaju, nego da idu peške do 20, 46, 55, 29. Imaju smisla i kao lokali 29, ali za to opet treba da imaju neki održiv red vožnje. Ako im se razbije redovnost, to onda ničemu ne služi.
 
Toliko imaju smisla 21 i 22 do Slavije, da je 29 prepuna. Drugo, slučaj sa puknutom cevi je pokazao koliki je urbicid pretvoriti Kralja Milana u pešačku zonu sa turističkom tramvajskom linijom 1. Dokle god je bez toga, barem što se mene tiče, mislim da bi mogla 22 da se produži Kneza Miloša i Takovskom. Naravno, slažem se i sa onim predlogom (idejom) za Dobračinu.
 
Ma ne, u principu se slažemo, a i od ranije znam da je tvoj stav o ovako razvučenoj mreži i onome što bi mogla doneti sličan. Trebalo bi da smo od nekih takvih ludorija bezbedni sve dok ne krene rekonstrukcija Vasine i Studentskog trga. Po svemu sudeći nema trolejbusa ni za ove skraćene 21 i 22, a produžetak bilo koje od njih ovom trasom bi iziskivao otprilike dupliranje broja vozila u odnosu na onaj koji radi u varijanti do Slavije. Isto tako i autobus mogu da uvedu istom trasom. Autobusa tom trasom danas nema zato što ne postoji nikakva potreba putnika da se tako kreću u centru grada.

Kada pomenuta rekonstrukcija počne, tu ćemo već imati ogroman problem. Pitanje budućnosti trolejbusa u centru Beograda bi moralo da se reši pre nego što ti radovi počnu, jer ako uđemo u njih naivno kao prošli put sa Trgom, završićemo sa potpuno nefunkcionalnom mrežom.
 
Kako znamo da ne postoji potreba za takvim povezivanjem, ako to nikada nismo ni probali? A primera radi, imali smo vezu Miljakovac - Sava centar - blok 45 i građani su bili veoma zadovoljni, a onda je to ukinuto, jer je odlučeno da je potrebna promocija Mosta na Adi postojećim linijama. Ovakvih primera ima još puno, tako da baš i nisam nešto ubeđen u sve te priče koje nam se serviraju.
 
Bilo bi jako zgodna linija do Slavije i Vracara, bar iz mog ugla. Do slavije idu 10 koji ide retko i 33 i 48 koji prave polukrug i napune se vec do Pionira. Sad je nemoguce doci do dela Vracara kuda trole idu bez presedanja kod Londona (malo manje zlo nego na Slaviji) gde ze izgubi dosta vremena a produzena 22 bi resila oba problema jednom linijom :).

Takovska jeste veliki problem i cesto sam isao pesaka do skupstine zbog guzve(i usput preteknem 6-7 autobusa i trola kad je guzva). Ovo moze da se resi pametnijim semaforima, SMT (most na adi huji), i metroom (planiran a ne ovaj partijski). Dosta bi pomogla zuta traka (bar u spicu kao u 29 novembra) da autobusi ne gube po pola sata na 2 stanice.
 
Mislim da bi imalo smisla napraviti nekakav lokal Takovska - Kneza Miloša i tako rasteretiti autobuse, ali bi se onda morala praviti okrernica na Prokopu
 
Ne mora nikakva okretnica da se pravi na Prokopu, jer ona već postoji na kraju Dragana Mancea. Sve što je potrebno je da se razvuče kontaktna mreža od skretanja u Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, trasom linija 34 i 36 do Dragana Mancea, te kroz celog Dragana Mancea i da se napravi levo i desno skretanje iz Dragana Mancea u Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, mada može i samo veza Dragana Mancea ka Banjici.
 
На то сам и мислио. Свакако, станарима зграда је свеједно са које ће стране имати превоз, а побољшала би се веза те импровизације од ж. станица која прети да постане трајно стање (сад треба скоро 10' пешачења од воза до тролејбуса). Са тих неколико стотина метара жице, добило би се поприлично, а и тролејбуску систем постао би флексибилнији и отпорнији на поремећаје. И кад би се томе додао који км аутономног кретања возила могло би се радити скоро без застоја.
 
zglobni 2173 večeras vozi sa pokvarenim vratima na 40. Otvorena mu druga vrata kada su ostala zatvorena, takođe pri otvaranju vrata desno krilo ostaje polu otvoreno. Baš su u tužnom stanju zglobovi :/
 
Nije to valjda najupečatljivija slika njihovog stanja? Meni je strašnija ona njihova olupanost i pojedenost rđom okolo, zvukovi koje ispuštaju, rastrešenost upravljačkih osovina pa ih vozači love po putu...
Vrata se bar lako srede. A putnicima su ta vrata velika atrakcija, pa umesto da neko ustane i povuče ih da se zatvore/otvore, ili obavesti vozača, mnogi će se mrznuti, ali uzeti da snimaju i kače kojekuda. Kao da je vozač srećan zbog tih vrata. A najlakše mu je da na prvoj sledećoj stanici kaže da je vozilo neispravno ( što uostalom i jeste), izbaci putnike i ode za garažu, ne rizikujući da mu neko nastrada.
 
Svakodnevno se vozim pa ni ne primećujem više to što navodiš a tužna je realnost. Ova vrata sam morao da udarim pri izlasku jer su bila polu-otvorena. Vozačima kapa dole. Mada moram priznati da je ovaj bio malo agresivniji u vožnji te je otvarao vrata dok je vozilo u pokretu što me podseća na Šumahere kada voze poslednje polaske bilo to trolejbus ili autobus.
 
Ziu-9 se solidariše sa brodom u Sueckom kanalu. :D
 

Prilozi

  • FB_IMG_16168734623178185.jpg
    FB_IMG_16168734623178185.jpg
    166,7 KB · Pregleda: 1.540
Свака сличност са подвожњаком у Димитрија Туцовића је случајна :D
 
Zbog eksplozivnog i stepenastog razvoja i vučne i kočione snage, lako im se ovo dešavalo. Imao sam čast da mi se slično desi jedne snežne zime na uzbrdičici kod prve stanice na Banjici. Posle se ispostavilo da su vučne bile slikovi.
 
Trolejbus u Knezu, valjda 1950te. Nisam znao da su trole išle i Knezom, verovatno je okretnica bila Rajićeva?
 

Prilozi

  • KNEZ, TROLA, AK FB.jpg
    KNEZ, TROLA, AK FB.jpg
    240,4 KB · Pregleda: 988
Da, Rajićeva je bila okretnica od 1947. pa sve do 2004. Ali ne znam kada tačno je pomerena mreža da ide Vasinom umesto kroz KM. Mislim možda 60ih. Pošto su tada otprilike i počele da se stvaraju one velike gužve i parkinzi duž tadašnjeg kolovoza Knez Mihailove.
 
Мислим да је окретница прво била Париска, тако пише у монографији 60 година ГСП.
 
Mislim isto da je bila pariska, pa potom rajićeva. Ko će nekim narednim generacijama dočarati da je na mestu tog tržnog centra bila velika okretnica...
 
Nama u Vratimo trolu 28 je planu da skupimo na našem sajtu fotke i 28 i drugih trolejbusa a razmišljamo i da napravimo šeme trasa trola hronološki. Šteta da ne postoje takve informacije sistematizovane na jednom mestu.
 
Vrh