Šta je novo?

Trolejbusi

Grad Vraca u Bugarskoj sa 50.000 ljudi i dalje koristi Zijače.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wI9lsCwp0pI[/youtube]
 
Шта више треба за 50 хиљада станивника..
 
Ако нису дозволили да одоздо струле скроз, свњ остало се лако крпи.
 
Ja bi voleo da vidim nešto ovako po Kragujevcu, šteta što tramvaje i trolejbuse imamo samo u Beogradu, a to najbolje i oslikava koliko nam je gradski prevoz nerazvijen.
 
Нажалост, комунистичке власти су укинуле постојеће трамваје у Суботици, Нишу и Новом Саду, а замало и тролејбус у Београду. Форсирали су се аутобуси у локалним аутотранспортним предузећима. И ја бих волео да имамо више градова са тролејбусима и трамвајима, чак и међуградске верзије истих. Нпр. трамвај треба вратити у Суботицу, Нови Сад и Ниш, и увести их још у Зрењанин, Панчево, Сомбор, Руму и Сремску Митровицу, као и у Јагодину, Ћуприју и Параћин као и између та три града која теже конгломерацији, а тролејбусе треба увести у Крагујевцу, Чачку, Крушевцу, Краљеву, Новом Пазару, Смедереву, Лсковцу, Ужицу, Врању, Ваљеву, Шапцу, Пожаревцу и Пироту.
Једном сам сањао да у Старој Пазови има једна трамвајска линија кроз главну улицу са Дивазима крем боје и допало ми се како изгледа :D
 
BEOGRAD
Direktno.rs11. 04. 2021.12:010
"Izmeštanje prevoza sa Studentskog i Trga republike koštaće milione"

Sa premeštanjem početnih stanica autobusa i trolejbusa sa Studentskog trga i Trga republike na Donji Dorćol, operativni troškovi za navedene autobuse i trolejbuse rastu za 2,5 milona evra godišnje. Ovom trošku treba dodati 5 do 10 miliona evra investiranja u širenje Francuske ulice, Ulice Žorža Klemansoa i Dunavske, za par žutih traka. Da bi se ovo rešenje sprovelo, bilo bi potrebno ukinuti nekoliko stotina parking mesta i drvored sa jedne strane, dok bi rešenje sa manjim investiranjem u ulice značilo da Francuska ulica postaje autobusko-trolejbuska bez širenja kolovoza, čime bi se još više opteretila Ulica despota Stefana i to na delu gde je najuža, a zagušenja bi se tada prenosila i na javni prevoz - navode iz Centra za lokalnu samourpavu (CLS).

Iz CLS-a podsećaju da aktuelna gradska vlast planira pretvaranje Vasine ulice u pešačku, ukidanje javnog prevoza na Studentskom trgu, kao i preusmeravanje svih autobuskih i trolejbuskih linija koje okreću na Studentskom trgu i Trgu republike na Dunavsku ulicu na Dorćolu, a kroz Francusku ulicu i Ulicu Žorža Klemansoa - navode iz Centra za lokalnu samoupravu.

- Planovi o uređenju Studentskog trga i Trga republike kao pešačkih su daleko stariji od trenutne gradske vlasti, ali niko navedene planove nije planirao pre završetka prve dve linije metroa. Saobraćajni trgovi u centru, uključujući i Zeleni venac, napravljeni su upravo zbog velikog obima kretanja usmerenog na strogi centar grada. Stoga je u svim metro planovima pre sadašnje gradske vlasti, ukrštanje prve dve metro linije predviđano u zoni Trg republike-Terazije, odnosno u zoni koju Beograd čini Beogradom, a ne u „Beogradu na vodi“ - kaže diplomirani saobraćajni inženjer Karlo Polak.

Stav stručnjaka iz Centra za lokalnu samoupravu je nedvosmislen - Studentski trg i Trg republike moraju ostati saobraćajni trgovi dok se svi glavni pravci koji im prilaze ne pokriju metro linijama. S obzirom na to da trolejbusi čine tek 40% javnog prevoza ka navedenim trgovima, potrebno je širiti trolejbusku mrežu kroz Ulicu despota Stefana, napraviti dodatni trolejbuski depo i nabaviti nove zglobne trolejbuse.

- Novi trolejbusi moraju imati baterije za kretanje bez mreže 5 kilometara, a takva vozila su dva puta jeftinija od elektrobusa. Na širem području grada potrebno je razvijati mrežu žutih traka, kako bi se povećala brzina i pouzdanost trolejbusa koji voze ka centru. I na kraju, dok na određenom pravcu kretanja nema izgrađene metro linije, ne ukidati i ne redukovati javni prevoz, posebno ne trolejbuse i tramvaje - zaključuje Polak.

N1
Danas
Direktno
 
Odustalo se od varijante Francuska još negde sredinom 2019. godine.
 
Аутономија тролејбуса и од само неколико стотина метара до 1 км учинила би чудо. Већ од 5 км да не причамо. Ни један застој због проблема на мрежи, струје, радова, манифестација не би стварао редове тролејбуса и паралисао цео град.
Првобитна идеја била је да се са Сорћола у центар пењу уз Т. Кошћушка, а да Француском буде урађена мрежа као алтернатива. Могло се мало играти и Добрачином, уз обезбеђивање левок скретања ка Тргу, мада би то запетљало мрежу на раскрсници у Васиној.
Одавно пишем да су нама електробуси скупа играчка, а да је будућност превоза (бар код нас још двадесетак година) тролејбус са аутономијом.
По унутрашњости, такође. Велико поочетно улагање брзо би било враћено кроз ниже трошкове и екологију. Али, по унутрашњости (са изузетком неколико највећих градова) не купују се ни нови аутобуси, а камоли шта скупље. Врхунски домет је половни конекто или ситаро, вредан тек који евро изнад 10к. Ужицем већ 6 година крстаре Бечејпревозови конекти 2003-2006.године и 2 кобре, екс Бгд. Изван Бг, Ни, НС и евентуално Су, огромно је сиромаштво, не заборавите.
 
Не бих се много чудио зиу у Враци у Бугарској.
Имају инфраструктуру из доба комунизма, што је и највредније (мрежу и подстанице). Зиу је врло захвалан за одржавање, делова има на претек, широм целог екс Источног блока и само ако нису превише запуштени током експлоатације, могу дуго да се крпе. Аутобуска основа је рабина, а електро део може и да се комбинује и мења по потреби. Не бих рекао да су у мањим местима велике гужве и да су та возила сломљена претоварима. Сад практично имају готово бесплатан превоз - све се одавно вишеструку отплатило, а били би луди када би све бацили. Некад ће црв доћи и неки новији тролејбус који ће одлично служити сврси.
Колико видех доминирају им возила са краја осамдесетих и из деведесетих. Јесте време за нешто ново или новије, али не заборавите да је и Бугарска централизована као и ми - живота и пара има у и око Софије и у уском појасу уз Црно море. Остало - већи јад и беда него код нас.
 
Pričali smo i ranije o ovome - koliko je meni poznato (ako grešim, slobodno me ispravite) novi BKMovi, iliti AKSM-2001, su 2010. svi stigli sa baterijama autonomije do 500 metara.

Pa ipak, za ovih 11 godina njihovog službovanja u GSPu, ja sam te baterije odnosno autonomiju na delu video samo 3 puta. I sva 3 puta su bili u sklopu okretnice. Za ponovno okretanje oko ostrva, za pomeranje duž stajanke i slično. Sve u krugu od par metara. Nikad za zaobilaženje kvarova ili izbegavanje zastoja.

Zaključak?

GSP još uvek nije spreman za tehnologije i vozila koja podrazumevaju baterije. I samim tim sva oslanjanja i projekcije linija koje podrazumevaju određene trase bez naponske mreže - vode u katastrofe. Mislim ljudi bre, pričamo o preduzeću u kojem prozore vozila drži selotejp, maske se ukucavaju ekserima a na zadnjim stranama se kače svetla i migavci sa buvljaka ili otpada, jer standardizacija, uputstvo, delovi... fak det, to je za šonje.

Kako onda iko može da očekuje od takvog preduzeća neke pompezne projekte i finte sa vozilima i linijama...
 
Ја живим у Бресту у Белорусији. Град са тролејбусима величине Новог Сада. За укупно 4 месеца искуства живота у Бресту, ни једном ми се није десило да се поквари мој аутобус или тролејбус, а возила у квару сам видео чини ми се два пута. За све линије на сваком стајалишту постоји ред вожње, и одступања су углавном до пар минута. Трулеж на возилима се може видети само зими, када се не исплати крпити док не прође последњи озбиљнији снег, односно сезона песка и соли. Аутобуси Мазови са изузетком пар Лиаза, а троле МАЗ и БКМ. Око 90% возила је прешло животни век 12 година, али све је у реду и поретку.

Односно, релативно економско сиромаштво и старост возила нису проблем, докле год постоји иоле културе, поштења и разума.
 
^^^U zemlji naprdizbezumljenih karikatura mora da se gradi mreža koja može biti oborena iz više razloga, a čije je održavanje viđeno kao muka Tantalova. U normalnom društvu gde logika vlada nabaviće se novi vozni park sa odgovarajućom autonomijom, svakako prilikom planskog zanavljanja.

Najavljuju obnovu voznog parka uz postavljanje nekoliko kilometara nove mreže (iako i postojeću toliko dobro održavaju da im padaju nosači) usput ignorišući činjenicu brata Bruta da savremene tehnologije omogućavaju ukidanje mreže iz Kralja Milana bez prekida trolejbuskog saobraćaja, čije bi linije čak štaviše mogle biti i produžene. Ona pi**arija s 29 i 31 nije normalna. To bi u Cirihu bile trole, ako ne obe dvozglob onda makar 31 (29 zglob). Na nekim mestima bi 31 mogla biti i tramvaj ili translohr.

Ajde naprednjaci pis! Nemoj da olajavate sirotog Vučića koji gradi kule i gradove, tog koji zajedno s onim Malim dokazuje penzosima kako nam nikad posle Titovog odapnuća bog da mu dušu prosti (ustvari dabogda crko 100x da se 100x digo) nije bolje živelo a više gradilo. Ima i drugih primera, nije samo taj bogati Cirih.

Al dobro, dok se Cirišani budu i dalje vozikali tom dvozglobnom 31-icom Beograđani će uskoro početi da lete dronovima pravo u ma**rinu jer Metro, jelte, voziće do Makiša. Dobro možda će se narod voziti i solo klepetušama do GTŠ radi presedanja na drugu liniju metroa, kad i ako bude izgrađena.

:violina:
 
Kasnije ove godine je planirano raspisivanje tendera za studiju o razvoju trolejbuske mreže. Bilo bi izuzetno ukoliko bi linija 31 bila pretvorena u trolejbusku. Inače, bio sam juče na okretnici Konjarnik i mreža od pokojne linije 19 je i dalje tamo sa sve duplim kontaktnim mrežama za prestrojavanje na okretnici. Samo zamišljam kako bi trola zbog elektro motora projurila ka formula 1 na usponu od hotela Srbija do raskrsnice Ustaničke sa Vojislava Ilića.
 
За 31 би ваљало набавити 15 зглобних аутономних тролејбуса.
 
Džaba ja pišem ovde...

Dok pojedinci sami ne iskuse GSP (ne)održavanje na svojoj koži, kada BKM pri brzini od 30 km/h, na ravnom, duž pravca, ničim izazvan ukoči u mestu, zablokira se poputno i ne ''zarobi'' putnike u svom salonu a saobraćaj duž obe trake preko kojih se preprečio... ti pojedinci neće shvatiti da GSP, a ni Grad Beograd, nisu spremni za autonomne trolejbuse, niti veliki broj električnih autobusa.
 
Kupuješ ono sa čime umeš da rukuješ. Čak i ako to nije dovoljno dobro, jer ako GSP sa jednom tehnologijom rukuje sa 50% efikasnosti, jasno je da bi sa drugom, novijom i komplikovanijom, rukovao sa 20% efikasnosti.


Ja vam uporno pričam i objašnjavam da GSP i Grad nisu spremni ni sposobni za skupocene igračke, a vi uporno fantazirate baš o njima.

A zarad čega sve to? Zarad smanjenja zagađenja? Pa jel ste svesni vi da mnogo mnogo više zagađuju furune, Smederevci, industrija i divlja naselja... nego auspusi dizel autobusa? Nego je to sad nova moda. Kao što je u svetu automobilizma postalo ''in'' voziti Teslu, tako sad u svetu javnog prevoza svi odjednom postaju supergreen. Iako to zapravo ništa ne menja na bolje, a samo donosi dodatne probleme i troškove.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lFeLDc2CzOs[/youtube]
 
Oк, шта да радимо са метроом онда? :D Нису аутономни тролејбуси никаква мудрост за наш ГСП. Ево кинези ок одрађују посао на ЕКО1, можда пар пута улети неки МАЗ или ИК 103. Шта би могло тачно да буде компликовано за одржавање са нпр. аутономним Тролином?
 
Higeri na EKO1 toliko dobro odrađuju posao da ih svako malo odmenjuju MAZovi odnosno BIKovi...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840922#p840922:1vsg7l53 je napisao(la):
Дошљак » Pon Apr 12, 2021 2:28 pm[/url]":1vsg7l53]Oк, шта да радимо са метроом онда? :D
Ono što sam rekao i ranije na odgovarajućoj temi pa postao omražen preko noći - da se gradi i radi ono što može, i što je u dometu naših mogućnosti. Pa čak i ako nije savršena trasa, savršena garnitura i savršeni odabir pločica u WCu na stanici u Mirijevu.


Treba kupovati i graditi ono što u datom momentu okolnosti omogućavaju. Svako pucanje na uber mega giga savršenstva vodi samo u ćorsokak.

8 decenija nikome ovde nisu smetale žice naponske mreže. Sad odjednom u roku od svega par meseci svi pođoše u krstaški rat protiv nje.
 
Како то да смо дорасли изазову метроа (који треба да иде испод Саве и Топчидерке и кроз насуте мочваре НБГ и да се пење по брдовитом центру) а нисмо дорасли тролејбусу са батеријом?
 
Tako što na ovom prvom radimo već 70 godina. I tako što iza prvog stoji kapital i nečiji debeli interesi (nisam rekao da su ispravni nego da su debeli), dok iza ovog drugog stoje fantazije i razmaženost jednog broja ljudi, i GSP Beograd koji nije u stanju prozor da fiksira, a kamoli da upravlja vozilima sa dugim deonicama bez izvora pogona.
 
To што је рађено 70 година је све бачено у воду, а овај нови план је овако накарадан баш да би пројекат пропао. А туђи интереси ће бити нечији пуни џепови, а грађани ће бити на губитку. Не видим зашто су возила која се већ возе масовно по Европи фантазија, а посебно зашто су размаженост? ГСП је у могућности када хоће, не видим шта је тролејбус са батеријом компликованији за одржавање од тролејбуса и аутобуса са батеријама какве имамо?
Моја идеја зашто аутономни тролејбуси на 31 јесте зато што ту на већем делу трасе већ постоји контактна мрежа, поготову на окретницама. Када би смо хтели 31 са тролејбусима какве имамо, онда би имали проблеме мањка зглобних возила и још већи проблем изградње контактне мреже од Славије до Војислава Илића. Брже је и лакше купити 15-20 нових возила него изградити недостајући мрежу, што се може видети из више примера у нашој земљи.
 
To što je rađeno 70 godina je bačeno u vodu zbog imbecilnog Prokopa i ove izabrane varijante čuvenog Železničkog čvoooouura.

Čisto da se razumemo.


A što se trolejbusa tiče, pošto vidim da džabe pišem, i da raspoloženje i uverenja ovom forumu lelujaju na mesečnoj bazi, nek se kupuje šta ko hoće. Samo da se posle ne isčuđavaju ljudi kada vide zastoj i Kineski zid vozila poređanih duž Bulevara Oslobođenja, ili Slavije, ili Trga Republike...
 
Повезивање западног дела БГ (Баново брдо, Жарково, Јулино брдо, Видиковац и остала брда) са центром града метроом је најрационалније кроз брда Београда (сва побројана до Топчидерске долине, мост преко ње па опет кроз брда испод Дедиња и Сењака па опет мост преко долине Мокролушког потока, и опет у брдо које се простире од Мостара до Аутокоманде, и даље ка центру све под земљом), и то невезано за Прокоп. Узми мапу и погледај, видећеш да је тако. Метро који ћемо добити је метро који заобилази најбитније садржаје у граду, а покрива друмске коридоре који постоје због силе прилике-географије.

Која је будућност тролејбуса у БГ ако не тролејбуси са аутономијом? Нагледао сам се ја разних зидова аутобуса дуж Булевара Ослобођења од Славије до Аутокоманде из разних разлога. Не би то било ништа ново за Београд.
 
Vrh