Šta je novo?

Trolejbusi

Sledeće nedelje bi trebao PDR Čingrijine da bude na javnom uvidu posle godinu i po dana. Plan je zanimljiv jer predviđena nova lokacija trolejbusko-autobuskog terminusa Zvezdara. Sačuvajmo Zelenu Zvezdaru se borio protiv pretvaranja zelenih površina u parkinge i u tome smo uspeli. Ostali deo komšija se borio i da se spreči produženje i proširenje Čingrijine ulice sa čime se ja ne slažem.

Svakako će biti usvojen plan tako da će Čingrijina imati 4 trake ali bez razdelog ostrva (uža za 3m od Dimitrija Tucovića), a ono što je važno u planu je predviđena nova lokacija terminusa Zvezdara na lokaciji gde su sada radničke barake Rad-a kod ulice Milana Rakića. Tu će biti prebačeni 28, 40 i 77 a možda i linije 55 i 309.

Jednog dana će spajanjem ulice od Milana Rakića to jest terminusa do Bulevara će moći da se napravi kružna trolejbuska linija koju je pominjao Dr Tica na našim sastancima u Gradu prošle godine.
 
Aко сам добро разумео, шире постојећи део Чингријине од садашње окретнице до Милана Ракића у зони Олимпа и ОШ Марија Бурсаћ? А окретницу планирају преко пута Чистоћиног погона Звездара, пре студентског дома Рифат Буџуревић? Тај део Звездаре, крај Прешевске, Чингријине и Кордунашка су ми најхаотичнији. Биће занимљиво како су смислили тај чвор уличица да распетљају.
 

Prilozi

  • okretnica.jpg
    okretnica.jpg
    502,8 KB · Pregleda: 2.209
Аха, Чингријина се уствари помера да прође поред дома Рифат. Одлично решење, неће пуно кућа морати да руше и жртвоваће погон чистоће и срушиће Радове бараке.
 
Da, tako je. Po meni je dobro na okretnica bude adekvatna i na ravnom jer ne znam strmiju okretnicu od Zvezdare zbog koje je između ostalog poginulo dvoje studenata pre 10 godina kada je Liaz sleteo sa okretnice. Inače po planovima iz 1980tih plan je bio da linija 28 ide od ove okretnice dalje niz Milana Rakića ka Mirijevu. Svakako nećemo gledati taj scenario, ali produženje 28 skoro do Cvetkove Pijace po meni je veoma korisno.
 
Продужење ка Цветку је одлична идеја. Штета једино за Милана Ракића што нема простора за ширења, мислим да је у неким моментиам веома оптерећена, већи део Миријева користи ту улицу.
 
Neće biti do Cvetka ali je ovako mala distanca, trenutno je okretnica trolejbusa u sred slepog creva a i broj putnika je manji jer su dobrim delom studenti, ovako približavanjem Cvetku je dobra alternativa Bulevaru a i rasteretiće 79.

Bio sam pre 10 godina na sednici kada je usvojen plan Milana Rakića, od okretnice do Mite Ružića će biti širena na 4 trake i to proširenjem ka Bulevaru dok je recimo oduvek plan bio da to bude sa severne strane ulice. Deo Milana Rakića od okretnice do kraja ulice ostaje u sadašnjoj regulaciji koja je patetična.
 
Mislim da za Milana Rakića više nema spasa, u delu ka Mite Ružića nema ni trotoar, a kamoli mesta za dodatne trake.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832512#p832512:31qbfdht je napisao(la):
vucko » 18 Mar 2021 15:06[/url]":31qbfdht]Sledeće nedelje bi trebao PDR Čingrijine da bude na javnom uvidu posle godinu i po dana. Plan je zanimljiv jer predviđena nova lokacija trolejbusko-autobuskog terminusa Zvezdara. Sačuvajmo Zelenu Zvezdaru se borio protiv pretvaranja zelenih površina u parkinge i u tome smo uspeli. Ostali deo komšija se borio i da se spreči produženje i proširenje Čingrijine ulice sa čime se ja ne slažem.

Svakako će biti usvojen plan tako da će Čingrijina imati 4 trake ali bez razdelog ostrva (uža za 3m od Dimitrija Tucovića), a ono što je važno u planu je predviđena nova lokacija terminusa Zvezdara na lokaciji gde su sada radničke barake Rad-a kod ulice Milana Rakića. Tu će biti prebačeni 28, 40 i 77 a možda i linije 55 i 309.

Jednog dana će spajanjem ulice od Milana Rakića to jest terminusa do Bulevara će moći da se napravi kružna trolejbuska linija koju je pominjao Dr Tica na našim sastancima u Gradu prošle godine.
1. Znači okretnica će biti na prostoru između Belopalanačke i Rifata Burdževića umesto na prostoru Teniskih terena, kako je prvobitni plan predviđao?
2. Kako će biti rešeno pitanje parkinga za vozila u Čingrijinoj? Trenutno rešenje je iznuđeno i ljudi se parkiraju popreko, tako što delom zauzmu kolovoz, a delom trotoar.
3. Da li ovaj plan za izgradnju nove saobraćajnice znači da ostaju kuće uz Preševsku i iza njih se gradi nova saobraćajnica do okretnice?
4. Ako bi se tu prebacivale 55 i 309, da li to značilo rušenje kuća u Aradskoj, zbog proširenja kolovoza?
5. Da li je planom predviđeno spajanje Belopalanačke i dela Preševske, koje iziskuje rušenje par objekata?
 
Svidja mi se plan, cesto hvatam trolu u takovskoj do okretnice pa pesacim do Cvetka na tramvaj do Ustanicke jer je cesto brze nego da samo cekam 5icu. Mislim da bi bila velika steta da se u Cingrijinoj i Milana Rakica poseku stabla zbog prosirenja koje mozda i nije toliko potrebno (u Cingrijinoj). Sto se tice Milana Rakica, zanima me da li postoji dovoljna sirina da se mimoidju 2 trole, a da se ne siri ulca? Osim produzetka 28 do Mirijeva, da li bi imalo smisla da se 40 produzi do Krusevacke/Medakovica/Konjarnika? To bi zahtevalo samo 700m nove mreze a mislim da bi dosta poboljsalo povezanost tog dela Zvezdare i Palilule.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832598#p832598:v572hyoz je napisao(la):
solecar » Čet Mar 18, 2021 7:04 pm[/url]":v572hyoz]

5. Da li je planom predviđeno spajanje Belopalanačke i dela Preševske, koje iziskuje rušenje par objekata?

Kada se probije nova ulica, realno nece biti potrebe da se rusi ta kuca. (Stvarno me zanima kako je zavrsila na sred ulice :) )
 
Све се то врти као идеје још од краја осамдесетих, али никад није дошло на ред. Од тридесет протеклих година ми смо изгубили бар 40, јер смо с вратили уназад, у крај седамдесетих када се изнова одлучивало о судбини тролејбуса у Бгд.
А дефинитивно нема бржег, јефтинијег, чистијег превоза. А некоме, забога, мрежа квари поглед.
Тролејбус за дан потроши тек који kw/h више него дизел аутобус литара горива. Уз сва улагања у мрежну инфраструктуру, нешто скупља возила, брзо се он одужи јефтинијом експлоатацијом, нултом емисијом гасова у центру града, каснијим јефтинијим одржавањем...
А да би све радило како треба, морало би се пажљивије трасирати свако следеће проширење мреже (избегавати ћошкарења са честим оштрим скретањима, бирати возила не по цени или тренутном политичком пријатељству, домаћински се односити према возилима (решити паркирање и излажење сваког возила како би се поделила задужења), бирати возаче према склоности и способности и за то их боље наградити.
Убеђен сам да би уз ово и уз возила са нешто аутономног хода, препородио и тролејбуски и уопште превоз у Бгд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832649#p832649:366q3db1 je napisao(la):
lukander01 » 18 Mar 2021 21:54[/url]":366q3db1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832598#p832598:366q3db1 je napisao(la):
solecar » Čet Mar 18, 2021 7:04 pm[/url]":366q3db1]

5. Da li je planom predviđeno spajanje Belopalanačke i dela Preševske, koje iziskuje rušenje par objekata?

Kada se probije nova ulica, realno nece biti potrebe da se rusi ta kuca. (Stvarno me zanima kako je zavrsila na sred ulice :) )
To ne znači da se apriori neće raditi. Ako si primetio na poslednjem predstavljenom planu, planu koji je okačio Vučko, i ta veza je odrađena, pored toga što je ucrtana potpuno nova ulica, te sam shodno tome i pitao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832705#p832705:2ew6hp79 je napisao(la):
solecar » Pet Mar 19, 2021 1:38 am[/url]":2ew6hp79]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832649#p832649:2ew6hp79 je napisao(la):
lukander01 » 18 Mar 2021 21:54[/url]":2ew6hp79]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832598#p832598:2ew6hp79 je napisao(la):
solecar » Čet Mar 18, 2021 7:04 pm[/url]":2ew6hp79]

5. Da li je planom predviđeno spajanje Belopalanačke i dela Preševske, koje iziskuje rušenje par objekata?

Kada se probije nova ulica, realno nece biti potrebe da se rusi ta kuca. (Stvarno me zanima kako je zavrsila na sred ulice :) )
To ne znači da se apriori neće raditi. Ako si primetio na poslednjem predstavljenom planu, planu koji je okačio Vučko, i ta veza je odrađena, pored toga što je ucrtana potpuno nova ulica, te sam shodno tome i pitao.
Da, da u pravu si, nisam primetio :)

Voleo bih da vidim i biciklisticke trake/staze kad vec prave novu ulicu, a mogli bi da ih naprave skroz do kraja Cvijiceve. Ima mesta, a mislim da bi dota ljudi koristilo jer od centra do bolnice i nije neki preteran uspon.
 
Димитрија Туцовића је нажалост поприлично тесног и хаотичног тротоара, тако да ту неког простора за стазу и нема, ја бих радије размислио о стази дуж Светог Николе и даље трасом 65 до шуме, и да се кроз шуму споје нова стаза у Чингријиној.
 
Моћи ће у Димитрија Туцовића кад се све то буде изградило и почистило (пошто је грађевинска линија ка Лиону баш увучена)

Проблем представља онај подвожњак - јако глупо уско грло, то треба проширити некако
 
Ne, neće i to ti kažem kao neko ko živi na 100m od Dimitrijale. Elem, zanima šta će biti sada kada završe mrežu za neki dan na Dorćolu. Šta mislite da li će pustiti neku liniju dole?
 
Nadam se da neće da čačkaju 28, 29 i 41. A ako baš hoće nešto da eksperimentišu, mogli bi 22 da produže preko Nemanjine, Kneza Miloša i Takovske.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833198#p833198:1jzlzkpx je napisao(la):
vucko » Sub Mar 20, 2021 10:13 pm[/url]":1jzlzkpx]Ne, neće i to ti kažem kao neko ko živi na 100m od Dimitrijale. Elem, zanima šta će biti sada kada završe mrežu za neki dan na Dorćolu. Šta mislite da li će pustiti neku liniju dole?

Istina da je tesno, mada bi mozda moglo da se nadje mesta sa obe strane gde se sad parkiraju kako stignu.
 
Mesta neće biti jer nigde nema javnog parkinga niti garaže u Dimitrija Tucovića, inače parkiranje nije ni predviđeno a Dimitrija Tucovića je zonirana ali bez ijednog parking mesta. BIciklom mi je prijatnije da idem niz Bulevar nego Dimitrija Tucovića jer me ne pretiču kamioni, trolejbusi i autobusi.
 
Боље видети бициклистичку стазу у Светог Николе дуж гробља пошто ту нема стамбених објеката, само да се паркирање забрани. Таман се надовеже на стазу у Рузвелтовој.
 
Pa napravi se garaza :D . Npr garaze da se naprave tako da se skloni sav parking sa ulice u krugu od 500-600m. Na bulevaru ima mesta izmedju drvoreda i kolovoza sa svake strane oko metar gde bi mogle staze da budu. Svidja mi se predlog za Svetog Nikole, tako bi dosta sporednih ulica moglo da dobije bici staze a zahteva prakticno nikakvu investiciju.
 
Reality check:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zcvKlNREFns[/youtube]
Komšiluk se opet ponovio zglobovima. Nabavljeni su kao zamena za preostale Ikaruse 280T (33 od 151). Inače, za razliku od naših nesrećnih Trolzi najnoviji Ikarusi su im iz 1989. Plan je da aktivni vozni park broji 110 Škoda-Solaris vozila i to 80 zglobnih (27Tr) i 30 solo (26Tr) uz udeo zglobnih od bezmalo 73%.
 
Vrh