Šta je novo?

Trolejbusi

Dobro vece svima. :wink:

Ja sam stanar Vracara u Makenzijevoj ulici. Imam specifican problem pa bih vas zamolio ukoliko neko zna odgovor na neko od pitanja da pomogne.

Problem koji nasa zgrada ima (stara zgrada iz 1939. godine) je sto su na zgradu sa ulicme strane prikacena 2 ankera na koje su pricvrscene po dve sajle koje zatezu mrezu za napajanje trola. Nista ne bi bilo strasno, tako je decenijama, ali se u poslednje vreme oseceju vibracije u zgradi kada prodje trola i zatrese te sajle koje su povezane na zgradu. Zgrada ima 4 sprata, narocito se oseti na visim spratovima (zidovi su blago ispucali od vibracija, cak i case zazvone u kuhinji). Sajle su uredno vezivane za bandere i lampione, duz cele Makenzijeve ulice, i od svih zgrada samo su za nasu pricvrscene i prave ocigledan problem.

Obratili smo se opstini koja kaze da nije nadlezna, obratili smo se i gradskoj gradjevinskoj inspekciji koja nam je dostvila potvrdu da ne postoji dozvola za takvu instalaciju na zgradi. Poslali smo pismo GSP-u i niko nije odgovorio.

Da li neko zna ko je odgovoran za instalaciju mreze za trole po gradu i kome se obratiti za uklanjanje ankera sa zgrade?

Pozdrav svim Beogradjanima i hvala unapred. :pob:
 
Ја бих ипак инсистирао да ГСП одговори, они су корисници и најбоље знају коме су дали да је поставља на том делу (ако је то уопште битно). Зграда је ваше власништво и без ваше дозволе ти анкери немају тамо шта да траже. Мало бих био песнички слободан у вези пукотина и припретио тужбом да ћете тражити накнаду свих могућих штета, ако се баш праве блесави.
 
Možda i da se piše medijima, najpre Studio B petkom, jutarnji program, kada gostuje Goran Vesić, pa ga direktno pitati. Druga opcija je Beogradsaka hronika na RTS.
 
Zgrada kao pravno lice se obrati gsp posalje se pismo ali tako da oni moraju potpisati da su primili
Sačekate 15 dana ako ne odgovore pošalje adv kanc opomenu pred tužbu za namjeru štetu...
Priložiti papir da nemaju dozvolu ni saglasnost ...
Te vibracije se dešavaju jer su sprajcevi koji nose mrežu propustili i vrlo lako može doći do izvaljivanja istih iz zida
Tražite da iste premjeste na bandere
 
Ne verujem da šprajc mreže izaziva tolike vibracije pri normalnom prolasku trolejbusa da se čaše tresu u kući. Pritisak trola na mrežu nije veliki.
Pre će biti da se zgrada trese od vibracija koja zgrada prima preko tla.
Na krivini kod Pejtona, kolegi spadnu trole i dobro nategne mrežu u jednom momentu. Izađe da namesti, nema trolne grave (često se dešavalo da spadne ili se iskrivi, ali tankom sajlom je vezana za kraj trole). Tražio je okolo, ali nema. Dolazi sevis da stavi drugu, a utom i čovek koji je donosi i kaže da mu je probila bure sa kupusom na terasi. Nekad bi se šprajc nategao kao tetiva i onda trolnu glavu lansirao poput projektila.
Jednom je jedna razbila šoferku na kolima kod Pančevačkog mosta. Otkud tamo? U Kneza Miloša kod Nemanjine spadne trolna glava od nategnutog šprajca. Nema je nigde. U krkljancu na raskrsnici bio je i neki pančevački/vršački/zrenjaninski međugradski autobus. Pala mu je krov. Kad je skretao levo na most (ko se seća starog uključenja) sklizala je i pala na auto koji je lekao na stopu.
Sećam se i obešene bube na Slaviji, kad je onim svojim krivom branikom zakačila šprajc koji je otkinut, visio do zemlje.
Mreža jeste zategnuta i čvrsta da bi izdržala takve situacije, ali u nornalnim okolnostima, nema tolikih sila da trese celu zgradu.
 
Branik,

Hvala ti na detaljima. Ovo i jesta zgrada kod Pejtona. Ranije je bila rupa na samoj krivini, odnosno ulegao saht i to je treslo zgradu poprilicno kada majstor nategne trolejbus da sto brze udje u krivinu (to mi ponekada nije jasno zasto uglavnom dodaju ubrzanje u samoj toj krivini a najcesce im onda bas tu spadnu one antene sa napona).

Kako god, taj saht je grad zamenio, izlio novi i to je sada sanirano i ravno. Nema ulegnuca na putu, ne postoji drugi osnov za vibracije sem tih ankera. U suprotnom bi i ljudi na samom trotoaru osecali vibracije ili komsije u zgradi pored koje nemaju ankere na svojoj zgradi, ali na kraju samo nasa zgrada ima problem.

Ankeri su svakako postavljeni bez dozvole, kako stanara tako i bez gradjevinske dozvole.

Samo me zanimalo da li je neko bio u slicnom problemu pa da skrati vreme lutanja po (ne)nadleznim sluzbama.

Jos jednom, hvala svima koji su dali misljenje. :)
 
Projekat mreže i građeviska dozvola sigurno postoje, ali je teško reći da li su ti ankeri bili predviđeni.
 
Stubovi nicu brzom brzinom...i skucan zglob ....

trole01-2020-11-08-01-06-23.jpg

trole02-2020-11-08-01-06-23.jpg
 
Баш растегнут рок за мрежу у делу Немањине, до марта.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9G9Fv7AxErI[/youtube]

Van Hool ExquiCity 24 u Lincu. Mali gradovi sve češće koriste dvozglobna vozila.

Ovi naši su još u 19 veku izgleda. Dušu dalo za 29 i 31. Bolje 6 da produže, uvedu 8 od B.Brda do Beka preko Skupštine i Terazija, 31 konvertuju u dvozglob trolu (zbog velikog opterećenja i uspona u Ustaničkoj) a 29-ci povećaju kapacitet konverzijom u dvozglob. Egzibiciju 22A nek ukinu. Na Terazijama bi imali 6,8 tramvaje, 29, 31 trole i 27 i 37 autobus. Dečanska bi mogla primiti 24, 26 i 44 bi, dok bi 37 pretvoren u zglob (100% Karaburma Solaris) u smeru ka P.Mostu bilo dobro pomeriti na Terazije tako da prolazi dvosmerno kao 27 . Sve pomenute linije bi prolazile preko Trga Republike ka daljim destinacijama i to tramvaji preko Studenskog kroz pešačko-šinsku zonu a trole i autobusi Francuskom. Nakon stavljanja u funkciju prve faze metroa obe autobuske linije mogle bi biti pomerene Dečanskom, Nušićevom, Cetinjskom odnosno u suprotnom smeru Cetinjskom, Despota Stefana, Dečanskom.

Da je mozga na taj način bi Terazije osim tramvajima bile pokrivene isključivo zglobnim električnim i dizel vozilima, ali pošto istog nema planovi obuhvatanju štrićkanje, preusmeravanje i patrljke.
 
Koja je poenta ove tendencije da trolejbusi liče na tramvaje bez tramvajskih šina?
 
To se i ja pitam.

A jedini veći kretenizam od toga je ova potreba određenih dizajnera i proizvođača da estetski ''skrivaju'' točkove na vozilima.
Ko kad bismo uzeli da skrivamo kvake na vratima jer nekom tamo levaku sa opsesivno-kompulsivnim poremećajem taj jedan neupadljivi komad metala ne da mira.
 
Ja sve to što si naveo vezujem za izgled tramvaja, jer se kod njih točkovi slabo vide.
 
Mislim da to sve ima veze sa trendovima, manje sa time da se jedna vrsta vozila poistovećuje sa drugom vrstom. Kao što je nekada bio trend da ćoškovi prozora budu kružnog oblika, a danas su oštri ćoškovi. Isto tako i na primer svetla na vozilima, nekad pravougaonog oblika, pa ovalnog, pa kružnog. Sve je to u skladu sa trenutnim dizajnerskim trendovima. Sad da li je to smisleno ili ne, na kraju možda je samo subjektivno. Meni se na primer dopada izgled tog trolejbusa gore, jer odstupa od klasičnog. Danas možete u radnji da kupite lampe, lustere ili neku drugu dekoraciju koja bi, logikom, trebalo da podseća na zarđali metal. Međutim, izrađeno je od pravog zarđalog metala. Zamislite sad logiku da nekome prodajete nešto što bi neko u stvari bacio jer je zarđali. Ali eto, to se kupuje, jer je to jedan od trenutnih trendova, industrijalistički izgled u skladu sa modernim i prirodnim (drvo). Za par godina će to biti prevaziđeno, kao što će i izgled ovog trolejbusa gore.
 
Pa to ti dođe na isto, što sam i ja napisao u jednoj rečenici.
 
Pa ti si pitao (retorički?) zašto postoji tendencija da trolejbusi liče na tramvaje, ja sam napisao suprotno mišljenje od toga. A to je da nije cilj da liče na tramvaje, nego sa su jednostavno takvi trendovi u dizajnu, bez namere da liče na tramvaje.
 
Možemo ovako do sutra, a opet dolazimo do istog zaključka. I ne mislim uopšte da je tvoje mišljene drukčije od mog, jer bilo da se kaže da nije cilj da liče na tramvaje već da je takav trend u dizajnu, ili da se kaže da se rade trolejbusi da liče na tramvaje, krajnji rezultat je isti, da je dizajn novijih tramvaja i trolebusa veoma sličan.
 
београду је под хитно потребна агенција за координацију и рационализацију бандерске инфраструктуре, ово је више спрдња, на појединим местима има више бандера нег дрвећа :laugh:
 
За нову контактну мрежу у делу Немањине су могли да искористе постојеће стубове који носе трамвајску КМ и да на њих поставе и носаче тролејбуске КМ какве су поставили у Цвијићевој нпр.
 
Зар није могао изнад носача КМ трамваја да се фиксира дужи носач КМ тролејбуса?

Mогло је и овако, исти носач мреже и за трамвај и за тролејбус, само што би то захтевало гашење трамваја док се замене постојећи носачи само трамвајске мреже.

tt-essen.jpg
 
Sad kad si pokrenuo temu, imam ja jedno pitanje za osobe koje poznaju materiju. Da li je moguće da trole imaju pantografe kao tramvaji(/vozovi) umesto motki? Da li postoji neka tehnička prepreka gde je nemoguće da trole vuku struju ili možda koriste drugačiju struju od tramvaja?
 
А може тј видео сам да су неки баш баш стари модели тролејбуса по Британији имали само једну мотку. Ту је фора јер само једна мотка служи за довод струје а преко друге се враћа. Код трамваја струја само оде у земљу преко точкова и шине.
 
Vrh