Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792381#p792381:13yvgdb4 je napisao(la):
NoLimit » Sre Nov 11, 2020 11:55 pm[/url]":13yvgdb4]Šta će biti primarno se zna - tramvaj, jedino je nejasno kada će to biti i zašto bi pobogu trola bez mreže smetala na istoj toj deonici. Niti će tramvaj imati kontaktnu mrežu, niti trola mora da je ima. Nadam se da će da se dozovu pameti jer je to i za njihovu dobrobit i za dobrobit građana.

A što se tiče proverenih informacija, isto tako jedna insajderska je da neće barem 2 godine to da se radi. A šta će biti na kraju videćemo.

Vrlo interesantno a ujedno i zabrinjavajuće je kakav će izbor vozila napraviti. Ako se već cilja na APS napajanje, trebalo bi gledati da se napravi dugoročna vizija celog tramvajskog voznog parka. Najviše plaši mogućnost da ta deonica tramvajske mreže bude odsečena tj. nekompatibilna sa ostatkom mreže. Međutim, pošto tramvaji moraju nekako ići do depoa, najlogičnije bi bilo da ta nova vozila imaju i pantograf i napajanje preko zemlje i da se ubuduće samo takva vozila nabavljaju dok se ne unifikuje ceo vozni park. To je logično i tako se radi u svim gradovima gde ovaj sistem napajanja postoji samo na centralnim deonicama, ali ne znači i da će Beograd tako postupiti.

Tramvaj na potezu od Slavije ka centru je odlična stvar, ali bi linija koja završava na Slaviji potpuno upropastila ceo koncept. Treba se fokusirati na to da Linija 1 Banjica - Dorćol i linija 6 Ustanička - Dorćol postanu glavni nosioci prevoza na tim potezima. Takva jedinica i šestica bi značajno rasteretile 29 i 31. A 29 i 31 moraju nastavljati dalje od Slavije, te ići preko Terazija i dalje jer bilo šta drugo nema smisla u kontekstu transportnih potreba.

Samo da ne kupe neko najjeftinije smeće i sve ostalo se može kasnije ispeglati.

Bravo za post.
Medjutim, lako je dati odgvor na tvoje pitanje. Bice odabrana vozila cije odrzavanje je skupo jer je tako najbolja dugorocna ugradnja.
 
Prolazio danas preko raskrsnice Nemanjine i Kneza Miloša i koliko videh iz trolejbusa, uopšte nije postavljena trolejbuska kontaktna mreža. Da li je još neko prolazio nakon onog zatvaranja od pre neki dan?
 
Moжда су качили на постојећу мрежу "скретнице" на које ће се надовезати нова?
 
Upravo postavljaju mrezu. Krenuli su od Slavije i sad su stigli do Generalstaba. Nisam mogao da slikam posto sam bio u prevozu.
 
I ne samo to, nego što su i tramvaje osakatili zbog Nemanjine.

ukidaju se tramvajske linije br. 7 i 9;

- pojačavaju se tramvajske linije br. 6, 11L i 14;

- tramvajska linija br.12L saobraća na relaciji Banovo brdo – Pristanište (preko Mosta na Аdi i Starog savskog mosta).

- uspostavlja se privremena tramvajska linija 14L (Omladinski stadion – Banjica);

- uspostavlja se privremena autobuska linija 7А (Trg Slavija – Blok 20). Trasa linije:

U smeru ka Bloku 20

TRG SLАVIJА, Nemanjina, Savski trg, Karađorđeva, Zemunski put, Vladimira Popovića, BLOK 20;

U smeru ka Trgu Slavija

BLOK 20, Vladimira Popovića, Interna saobraćajnica pored hotela HYATT REGENCY, Milentija Popovića, Bulevar Mihajla Pupina, Sajmište, Zemunski put, Karađorđeva, Savski trg, Nemanjina, TRG SLАVIJА.

Trolejbuske linije

- ukidaju se trolejbuske linije br. 28, 40 i 41;

- trolejbuska linija br.29 saobraća na skraćenoj trasi do Trga Slavija i nosi oznaku 29L;

- uspostavlja se privremena autobuska linija 40А (Zvezdara - Banjica );

Аutobuske linije

- ukida se autobuska linija br. 22А;

- autobuska linija br.31 saobraća na skraćenoj trasi do Trga republike i nosi oznaku 31L.


izvor: bgprevoz.rs
 
Prošao sam Nemanjina /Kneza Miloša pred sam mrak.
Radili su na ukrštaju tramvaja uzbrdo i trolejbusa ka Banjici. Zatezali su dijagonalni šprajc. Radi neka firma meni nepoznata.
 
Ne znam sta su tacno radili u Vasinoj, zurio sam u goste u komsiluku jer sam vec dobrano kasnio zbog konja i njihovih bezobzirnih ukidanja linija. Prvo cekao 41 ko majmun pa onda otisao do Londona i tamo cekao krcati 31. Pa onda strikao pesaka od Trga.

Mozda odem da slikam Vasinu veceras ili sutra.
 
Фирма која изводи радове је АТМ БГ. Ова жута кула је идентична као наранџаста коју ГСП и даље користи а сад је паркирана на НБГ. Браник да ли се можда сећате колико је ГСП имао кула пре 90их и 80их?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793163#p793163:3sb140o6 je napisao(la):
branik » 14 Nov 2020 19:53[/url]":3sb140o6]Prošao sam Nemanjina /Kneza Miloša pred sam mrak.
Radili su na ukrštaju tramvaja uzbrdo i trolejbusa ka Banjici. Zatezali su dijagonalni šprajc. Radi neka firma meni nepoznata.
Jel to znači da će biti moguća i veza Banjica - Vračar? Prolazio sam tuda i video samo krak Nemanjina - Takovska.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793177#p793177:13tkgwzb je napisao(la):
Дошљак » Sub Nov 14, 2020 9:30 pm[/url]":13tkgwzb]Фирма која изводи радове је АТМ БГ. Ова жута кула је идентична као наранџаста коју ГСП и даље користи а сад је паркирана на НБГ. Браник да ли се можда сећате колико је ГСП имао кула пре 90их и 80их?
Ne sećam se koliko ih je bilo, ali jedno 3 do 4.
Bili su dajčevi njuškaši 125 i noviji trambusi 190.
Ova žuta mi ne liči na ex GSP, jer ova radna kabina je previše zaobljena. Ne sećam se takve, osim ako nije još starija nego što pamtim
 
kao sto je vec spomenuto izgleda da je pravac slavija – stu. trg definitivno otpisan i da ce depo da presele u izvesno vreme. ukoliko ostane aktivna kontaktna mreza kroz svetogorsku do trga republike, vracarske linije bi mogle onda da idu preko kneza milosa do trga pa niz francusku do novog terminusa. ne zvuci idealno sa tim krivudanjem ali linije barem dobijaju svoj ponovni smisao i putnicima se olaksava jer imaju direktnu vezu sa centrom. po meni nije toliko sporno ukidanje mreze od slavije. postojeci kapaciteti i intervali javnog prevoza su veoma optereceni i cinjenica je da je potrebno unapredjenje. predlog je tramvaj. medjutim oni ce ugusiti kralja milana i meni su previse glomazni za tu relativno usku ulicu. opcija trole+tramvaj znaci paralisanje automobilskog saobracaja i stvaranje velike buke i haosa...
 
Slažem se, trpati i trole i tramvaje i autobuse (linije koje prolaze na potezu Terazije-Trg) je apsurdno.


Inače gotov je krak mreže od Slavije ka Kneza Miloša. Sad ostaje suprotan smer da se uradi.
 
naravno preostaje metro, dugorocno resenje koje bi preporodilo ovu ulicu (pravac prokop-kcs-slavija-terazije ako ikada bude u planu?).veliki tok putnika bi otisao pod zemlju, ostaviti dve saobracajne trake u ulici a od zutih formirati biciklisticke i tako bi napravili veliki korak ka smanjenju ukupnog automobilskog saobracaja na tom potezu. jedino u tom slucaju bih u potpunosti podrzao ukidanje trolejbuske mreze zarad viseg cilja, u ovom slucaju podzemne zeleznice koja bi nasledila trole na tom pravcu.
 
Jako im se zuri da uniste trolejbuse, Depo i Dorcol.
To znaci da je "investitor" vec kanuo lovu.

Tri muve jednim udarcem.

Mislim da novi Depo nikada nece ni biti izgradjen, mozda neki privremeni, na otvorenom, na ledini.
Tako ce se trolejbuski sobracaj ugasiti sam od sebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793221#p793221:2c013map je napisao(la):
don1120 » Sub Nov 14, 2020 10:40 pm[/url]":2c013map]naravno preostaje metro, dugorocno resenje koje bi preporodilo ovu ulicu (pravac prokop-kcs-slavija-terazije ako ikada bude u planu?).veliki tok putnika bi otisao pod zemlju, ostaviti dve saobracajne trake u ulici a od zutih formirati biciklisticke i tako bi napravili veliki korak ka smanjenju ukupnog automobilskog saobracaja na tom potezu. jedino u tom slucaju bih u potpunosti podrzao ukidanje trolejbuske mreze zarad viseg cilja, u ovom slucaju podzemne zeleznice koja bi nasledila trole na tom pravcu.

Imas li predstavu koliko traje izgradnja podzemne zeleznice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793223#p793223:1nmk2yzg je napisao(la):
MC_ » Sub Nov 14, 2020 9:43 pm[/url]":1nmk2yzg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793221#p793221:1nmk2yzg je napisao(la):
don1120 » Sub Nov 14, 2020 10:40 pm[/url]":1nmk2yzg]naravno preostaje metro, dugorocno resenje koje bi preporodilo ovu ulicu (pravac prokop-kcs-slavija-terazije ako ikada bude u planu?).veliki tok putnika bi otisao pod zemlju, ostaviti dve saobracajne trake u ulici a od zutih formirati biciklisticke i tako bi napravili veliki korak ka smanjenju ukupnog automobilskog saobracaja na tom potezu. jedino u tom slucaju bih u potpunosti podrzao ukidanje trolejbuske mreze zarad viseg cilja, u ovom slucaju podzemne zeleznice koja bi nasledila trole na tom pravcu.

Imas li predstavu koliko traje izgradnja podzemne zeleznice?

ne znam da li je ovo retoricko pitanje pa da odgovorim? :)
- iznosim predlog koji se nece desiti sutra ili za pet godina ali u momentu kad se ostvari resice velike probleme. ne bi bio smak sveta ni da budu tramvaji koji bi mozda zacementirali sudbinu ulice (estetski i infrastrukturno), ali bilo kakav pomak od sadasnjeg suludog stanja je za pohvalu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793217#p793217:1rsjk6by je napisao(la):
don1120 » Sat Nov 14, 2020 10:37 pm[/url]":1rsjk6by]kao sto je vec spomenuto izgleda da je pravac slavija – stu. trg definitivno otpisan i da ce depo da presele u izvesno vreme. ukoliko ostane aktivna kontaktna mreza kroz svetogorsku do trga republike, vracarske linije bi mogle onda da idu preko kneza milosa do trga pa niz francusku do novog terminusa. ne zvuci idealno sa tim krivudanjem ali linije barem dobijaju svoj ponovni smisao i putnicima se olaksava jer imaju direktnu vezu sa centrom. po meni nije toliko sporno ukidanje mreze od slavije. postojeci kapaciteti i intervali javnog prevoza su veoma optereceni i cinjenica je da je potrebno unapredjenje. predlog je tramvaj. medjutim oni ce ugusiti kralja milana i meni su previse glomazni za tu relativno usku ulicu. opcija trole+tramvaj znaci paralisanje automobilskog saobracaja i stvaranje velike buke i haosa...

Adresiraću dve stvari:

1. Potrebno je unapređenje i predlog je tramvaj
Tramvaj jeste dobra zamena zato što je to vozilo većeg kapaciteta, međutim samo kada menja postojeću liniju. Ako bi se 29 pretvorio u tramvaj, onda bi se moglo reći da je to poboljšanje kapaciteta. Pošto to nije realno u dogledno vreme zbog ulične mreže i reljefa, nikako se ne može spinovati ovako da će povećavanje kapaciteta tramvajem na deonici od Slavije do Terazija imati uticaja na ostalo.

Ti ljudi su došli do Slavije sa 21/22/29 i oni žele da nastave ka centru. Ako su stigli dotle tom linijom, mogu istom tom linijom sa istim kapacitetom nastaviti i dalje. Tramvaj na nekoj nepovezanoj liniju tu neće ništa pomoći, samo će uništiti efikasnost prevoza forsiranjem veštačkog prekida toka putnika i uvođenjem presedanja tamo gde to saobraćajno nije opravdano.

Tramvaj jeste rešenje za Bulevar Oslobođenja, Franš i pravac ka Banjici jer bi direktna veza tog dela sa Terazijama rasteretila 9/14/31/33/48/40X, ali nikako nije rešenje za Makenzijevu, Vojislava Ilića, Medak i sve što gravitira Vračarskim trolama.


2. Trole + tramvaj znači paralisanje automobilskog saobraćaja
Ovo uopšte ne mora biti tako. To je kratka ulica koja ima sveukupno samo 2 stanice u sebi odnosno Trg Slavija i Beograđanka, nema problem levih skretanja a nema problem ni desnih. Ko ide u Kralja Milana, da li prevozom ili automobilom, u velikoj većini slučajeva ide do Terazija ili dalje. Ne vidim kako pravac na kome svi idu na isto mesto može da pravi problem. Ne bi se ništa previše promenilo u odnosu na trenutno stanje. Jedino što može napraviti problem je loše tajmiranje semafora.
Tramvaj je vozilo koje zauzima jednu saobraćajnu traku isto kao i svako drugo vozilo, samo je duži. A takvo vozilo svejedno vozi žutom trakom koja ionako već postoji, tako da teško da to može uticati na automobilski saobraćaj koji će svejedno voziti svojim trakama kao i do sad. Niti postoje neka sporna ukrštanja i raskrsnice, niti postoje konflikti u broju traka jer on ostaje isti i svaki tip prevoza ima svoje trake.

Buka može biti problem ako se šine odrade traljavo, tu se slažem. Međutim, to nije do tehnologije vozila toliko koliko do kvaliteta radova. Lično sam živeo godinama u Ruzveltovoj i u Bulevaru Kralja Aleksandra. Na oba mesta su mi tramvaji prolazili odmah ispred zgrade i nikad nisam čuo da se iko iz žalio na buku. A ovde treba uzeti u obzir i da je to prvenstveno komercijalna zona, pa je problem sa bukom još manji. Ako ne smeta građanima širom grada da im ispod spavaće sobe prolazi tramvaj, ne vidim što bi nekim firmama smetalo da im ispred lokala prolazi. Mogu samo korist od toga imati svi.
 
Трамвај уместо 29 итекако може да се среди... Лепо баштица уз аутопут долином Мокролушког потока. Тако може да се продужи за ВМЛ врло лако. Проблем је само русвај око Душановца и укрштај са УМП
 
Vrh