Šta je novo?

Trolejbusi

Нисам сигуран да ли се ови Сименсови аутобуси на батерије пуне преко пантографа само док стоје или могу и у вожњи.

5525.jpg
 
marrecar":1lbw9srl je napisao(la):
Da li je moguće da trole imaju pantografe kao tramvaji(/vozovi) umesto motki?
Moguće je da imaju pantografe pod uslovom da striktno voze ispod mreže. Trole tj. motke su bolje rešenje, jer omogućavaju određeno pomeranje od mreže.
Da li postoji neka tehnička prepreka gde je nemoguće da trole vuku struju ili možda koriste drugačiju struju od tramvaja?
Trolejbusi i tramvaji u Beogradu koriste istu jednosmernu struju napona oko 600V. Razlika je u tome sto trolejbusi imaju i negativni vod, dok je kod tramvaja to šina.
 
Ево још једног занимљивог решења, пантографи који се померају попут мотки трола, само што се овде ради о камиону а не тролејбусу. :D

truck-with-pantograph-on-highway-e16.jpg
 
Da, ti kamioni su mi bili u glavi. Dakle definitivno je moguće da imaju pantografe, a onda i da se kreću na trasama kao ona na slici sa prethodne strane. Hvala svima na odgovorima!

@Дошљак
Taj Simensov bus nisam još video da je vožen sa podignutim pantografom, mislim da je to samo lokacija punjenja.
 
Онај бус сигурно стоји. Превише су иски одузимачи на пантографу да би онако могао да вози.
Код камиона је узак коридор у ком може да оперише. На путу је могуће, али у граду никако. Мора да има велику толеранцију (углавном 4,5метра). Обрстите пажњу на мрежу, како је у улицама са две саобраћајне траке (у истом смеру) постављена више улево, како би тролејбус несметано користио и леву траку. Што се више удаљава од мреже, вожња мора да буде опрезнија јер је већа вероватноћа да при већој брзини падну троле.
По мом искуству, класичан тролејбус са којим км аутономије је убедљиво најбољи, најбржи и најефикаснији 'превоз, посебно за брдовите градове попут Бг, или честа заустављања попут НБг. Мрежувсклонити где баш боде очи, да то одради аутономно,, а онда под мрежу и гас (вуча на тролејбусу). Али, Град мора да реши комуналне ствари на траси - заустављена и паркирана возила, нераван и рупљив коловоз и шљхтове које као да неко намерно поставља тачно на трагу точкова. Уз/ низ Д. Туцовића било је немогуће возити десном траком иоле брже, јер је сваки шахт под десним точковима, а свако нагло клецање при бржој вожњи може да сруши троле.
Замислите садашњи тролејбуски саобраћај са тролејбусима који имају неку минималну аутономију (до десетак км, рецимо, уз допуњавање у вожњи). Застоји због кидања мрежа, демонстрација, пуклих водоводних цеви, постали би прошлост. Кад би се то искомбиновало са ажурним управљањем саобраћајем, где би се тренутно реаговало на ванредне догађаје, био би то изузетно ефикасан и поуздан систем. Али, ово је бајка у српској стварности.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792110#p792110:1khipc49 je napisao(la):
branik » Сре Нов 11, 2020 12:19 pm[/url]":1khipc49]шахтове које као да неко намерно поставља тачно на трагу точкова. Уз/ низ Д. Туцовића било је немогуће возити десном траком иоле брже, јер је сваки шахт под десним точковима, а свако нагло клецање при бржој вожњи може да сруши троле.

Не знам да ли је било расправе у некој специјализованој теми али не могу да разумем технички разлог за вечито постављање шахтова искључиво под точкове
 
Mislim da tu nije problem što su šahtovi pod točkovima nego ta večita nesposobnost, pri radovima ulica, da se šahtovi dovedu na isti nivo kao i asfalt, odnosno obrnuto.
Sad sam pogledao za taj elektrobus u Beču, pantograf je samo za punjenje na krajnjoj stanici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788664#p788664:2xibswet je napisao(la):
direktor » 29 Okt 2020 23:29[/url]":2xibswet]Evo ga počeli radovi fotke od jutros

Koliko vidim sa fotografije, postojaće samo veza Nemanjine sa mrežom ka Takovskoj, dok neće biti veze ka Banjičkom kraku.
 
Zbog isključenje napona u trolejbuskoj kontaktnoj mreži u zoni raskrsnice ulica Kneza Miloša i Nemanjina u funkciji postavljanja nove trolejbuske kontaktne mreže u sredu 11.11.2020. u periodu od 07:00 do 22:00 časova, doći će do promena u radu trolejbuskih linija.

Vozila javnog prevoza će saobraćati na sledeći način:

- ukidaju se trolejbuske linije br. 40 i 41;

- pojačava se trolejbuska linija br. 28;

- uspostavlja se privremena autobuska linija 41А (Studentski trg – Banjica 2).

izvor: bgprevoz.rs
 
Значи, ка гаражи. То су могли низбрдо и без мотки. Радило некад пар лудака
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792143#p792143:20u6m4i6 je napisao(la):
solecar » Wed Nov 11, 2020 12:54 pm[/url]":20u6m4i6]Koliko vidim sa fotografije, postojaće samo veza Nemanjine sa mrežom ka Takovskoj, dok neće biti veze ka Banjičkom kraku.

Sa slike se da tako zaključiti. Pričali su da će biti kompletne veze, ali izgleda da su lagali opet. Saznaćemo za koji dan.

Radi podsećanja evo šta je Goran Vesić izjavio pre godinu i po dana:
"On je dodao da će se, osim napajanja ispravljačke stanice u Cvijićevoj, ovim tenderom pribaviti tehnička dokumentacija i izgraditi kontaktne mreže u Nemanjinoj ulici, između Trga Slavija i Kneza Miloša, čime će na raskrsnici Kneza Miloša i Nemanjine biti omogućen pun program trolejbuskih veza iz obe ulice. "

Izvor: http://www.beograd.rs/lat/beoinfo/1...buske-mreze-ka-novom-terminusu-u-dunavskoj_2/
 
Још једно укрсно место на мрежи и аутобужџијама разлог више да претичу тролејбус. То би морало да се реши.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792173#p792173:tnhc6q43 je napisao(la):
NoLimit » 11 Nov 2020 14:36[/url]":tnhc6q43]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792143#p792143:tnhc6q43 je napisao(la):
solecar » Wed Nov 11, 2020 12:54 pm[/url]":tnhc6q43]Koliko vidim sa fotografije, postojaće samo veza Nemanjine sa mrežom ka Takovskoj, dok neće biti veze ka Banjičkom kraku.

Sa slike se da tako zaključiti. Pričali su da će biti kompletne veze, ali izgleda da su lagali opet. Saznaćemo za koji dan.

Radi podsećanja evo šta je Goran Vesić izjavio pre godinu i po dana:
"On je dodao da će se, osim napajanja ispravljačke stanice u Cvijićevoj, ovim tenderom pribaviti tehnička dokumentacija i izgraditi kontaktne mreže u Nemanjinoj ulici, između Trga Slavija i Kneza Miloša, čime će na raskrsnici Kneza Miloša i Nemanjine biti omogućen pun program trolejbuskih veza iz obe ulice. "

Izvor: http://www.beograd.rs/lat/beoinfo/1...buske-mreze-ka-novom-terminusu-u-dunavskoj_2/
Mene zbunjuje to što je na fotografiji info table jedno, a na terenu imamo preko puta Generalštaba stubove kontaktne mreže.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791987#p791987:tnhc6q43 je napisao(la):
direktor » 10 Nov 2020 21:12[/url]":tnhc6q43]
bici01-2020-11-10-21-13-04.jpg
 
Ne znam za vas ali ja ovo vidim kao korak ka ukidanju trolejbusa u centru, ili bar linija na potezu od Studentskog trga do Slavije.
 
solecar":1s5adkwo je napisao(la):
Mene zbunjuje to što je na fotografiji info table jedno, a na terenu imamo preko puta Generalštaba stubove kontaktne mreže.

Može biti da su samo stubovi za sajle, ali se nadam da će ipak odraditi oba skretanja.

Bender Rodriguez":1s5adkwo je napisao(la):
Ne znam za vas ali ja ovo vidim kao korak ka ukidanju trolejbusa u centru, ili bar linija na potezu od Studentskog trga do Slavije.

Gotovo sigurno da jeste jer je ta veza i projektovana da bi se mreža u Kralja Milana mogla ukinuti. Jedino što može ispraviti situaciju su trolejbusi sa autonomijom, to je odličan kompromis. Novi trolejbusi su svejedno potrebni. Pošto rekonstrukcija Kralja Milana neće skoro, postoji prostor od barem 2 godine da se to sve realizuje, a možda i više s obzirom na Kovid i ekonomsku krizu koja ga prati.

A najjednostavnije bi bilo da kroz Kralja Milana i Terazije prolazi i trola i tramvaj ispod mreže, umesto komplikovanja sa skidanjem trolejbuske mreže i uvođenjem tramvaja koji se ne napaja preko pantografa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792182#p792182:2d3lmd1r je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Nov 2020 15:01[/url]":2d3lmd1r]Ne znam za vas ali ja ovo vidim kao korak ka ukidanju trolejbusa u centru, ili bar linija na potezu od Studentskog trga do Slavije.
Da odgovorim citatom i samocitatom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788541#p788541:2d3lmd1r je napisao(la):
NoLimit » 29 Okt 2020 16:14[/url]":2d3lmd1r]
"Povodom početka izgradnje trolejbuske mreže u Nemanjinoj ulici želimo podsetiti zašto je ta mreža sporna i da ona stvara uslove za ukidanje trolejbusa u centru grada. Mnoga naselja mogu ostati bez svoje veze sa centrom grada preko noći kada ovi uslovi budu ispunjeni. Zato pažljivo promatramo svaki potez grada i reagovaćemo na bilo koju naznaku ukidanja trolejbusa u centru.

Napominjemo da se ovaj problem može premostiti obećanom nabavkom trolejbusa sa autonomijom u vožnji koji bi kroz centar išli bez kontaktne mreže odnosno na baterije. Tada bi bilo moguće da trolejbusi ostanu u centru grada a da se ujedno poboljša i estetika centra skidanjem mreže. To je nešto što je grad ponudio kao rešenje, ali dok ne bude objavljen tender za nabavku takvih vozila smatraćemo to samo praznim obećanjima i bićemo na oprezu. Rešenje postoji, na gradu je sada da odluči da li će ići putem onoga što je dobro za sve ili putem sukoba sa građanima."

Udruženje građana Vratimo Trolu 28
file.php

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791591#p791591:2d3lmd1r je napisao(la):
solecar » 09 Nov 2020 13:36[/url]":2d3lmd1r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791568#p791568:2d3lmd1r je napisao(la):
Nighthunter » 09 Nov 2020 12:52[/url]":2d3lmd1r]Ono sto se zaboravlja je nova mreza trola.Kad je zavrse ocekujem sledece linije.
41-banjica/dorcol
40-banjica/zvezdara
28-zvezdara/dorcol
29-medak/dorcol
21-ucitelj.naselje/zvezdara
22-krusevacka/slavija ili dorcol.
Bojim se da ce zbog skoro 100% poklapanja 28 sa 79 da strada 79 skracenjem do dunav stanice.28 su skoro uvodili nju nece ponovo dirati.Takodje pitanje je hoce li graditi zgrade na potezu luka beograd/pancevac. Ovako linija i dalje ide kuda je nekad isla,a eto njima prilike da se hvale da su uveli liniju za zitelje tog naselja.
Samo ako će sve linije ići preko Trga republike, onda može. Za Vračarske linije i Kralja Milana i Terazije. Sve ostalo je, što bi rekli neki, useravanje ljudima u život.
Zašto baš 21, a ne recimo da se vrati 19? I zašto jedino 22 da bude do Slavije?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791885#p791885:2d3lmd1r je napisao(la):
solecar » 10 Nov 2020 14:43[/url]":2d3lmd1r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791867#p791867:2d3lmd1r je napisao(la):
Nighthunter » 10 Nov 2020 13:31[/url]":2d3lmd1r]Koliko sam gledao one njihove planove za trole njih bi sve sklonili sa poteza slavija-studentski trg. Ono sto je sad islo pored beogradjanke koristilo bi trasu slavija nemanjina Kneza Milosa pa dalje ka Zvezdari ili Dorcolu.
32 ide kao 65 jer ce najverovatnije i svetogorsku osloboditi trola.Dao sam i alternativni pravac preko 27 marta i takovske kao opciju za presedanje.
To znam. Zato sam i napisao da je jedino prihvatljivo da Vračarske linije idu na Dorćol preko Terazija i Kralja Milana. Sve ostale akrobacije da sve linije idu Nemanjinom, Kneza Miloša , Takovskom i Venizelosovom na Dorćol su neprihvatljive, kao i da linije 41 i 28 idu Venizelosovom ka Dorćolu. Isto tako ni ova 32 ne može biti zamena, već samo dopuna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791885#p791885:2d3lmd1r je napisao(la):
solecar » 10 Nov 2020 14:43[/url]":2d3lmd1r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791867#p791867:2d3lmd1r je napisao(la):
Nighthunter » 10 Nov 2020 13:31[/url]":2d3lmd1r]Stavio sam 21 jer ipak ona figurira ka ustanickoj.Nema sanse da dve linije iz istog pravca usmere ka dorcolu.
Figurira ka Ustaničkoj podjednako koliko i ne figurira. Okretnica u Pljevaljskoj daleko više figurira ka Ustaničkoj, a blizu je sadašnjoj okretnici 21 u Učiteljskom naselju. Kada sam spomenuo zašto se ne bi ponovo uvela (vratila) linija 19, mislio sam na tvoj komentar da linija 21 saobraća od Slavije Nemanjinom, Kneza Miloša, Takovskom, Cvijićevom i Dimitrija Tucovića do okretnice na Zvezdari. Ja sam napisao da mislim da bi bilo bolje da se vrati linija 19, koja bi išla umesto tvog predloga za 21 na Zvezdaru. Ovaj predlog za 19 je neko od forumaša davao ranije.
 
Možda će smanjiti nagađanje šta će biti primarno za prevoz na potezu slavija-kalemegdan podatak sa pouzdanog izvora da je odobren kredit za izgradnju tramvajske mreže kao i tramvaje. Kad će to biti baš me zanima.
 
Трамвај Славија-Калемегдан према дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу неће бити у наредних 5 година. Ово са тролејбусом ми личи на кување жабе, да се народ навикне на нове трасе пре гашења мреже од Славије до Студентског трга и депоа.
 
Šta će biti primarno se zna - tramvaj, jedino je nejasno kada će to biti i zašto bi pobogu trola bez mreže smetala na istoj toj deonici. Niti će tramvaj imati kontaktnu mrežu, niti trola mora da je ima. Nadam se da će da se dozovu pameti jer je to i za njihovu dobrobit i za dobrobit građana.

A što se tiče proverenih informacija, isto tako jedna insajderska je da neće barem 2 godine to da se radi. A šta će biti na kraju videćemo.

Vrlo interesantno a ujedno i zabrinjavajuće je kakav će izbor vozila napraviti. Ako se već cilja na APS napajanje, trebalo bi gledati da se napravi dugoročna vizija celog tramvajskog voznog parka. Najviše plaši mogućnost da ta deonica tramvajske mreže bude odsečena tj. nekompatibilna sa ostatkom mreže. Međutim, pošto tramvaji moraju nekako ići do depoa, najlogičnije bi bilo da ta nova vozila imaju i pantograf i napajanje preko zemlje i da se ubuduće samo takva vozila nabavljaju dok se ne unifikuje ceo vozni park. To je logično i tako se radi u svim gradovima gde ovaj sistem napajanja postoji samo na centralnim deonicama, ali ne znači i da će Beograd tako postupiti.

Tramvaj na potezu od Slavije ka centru je odlična stvar, ali bi linija koja završava na Slaviji potpuno upropastila ceo koncept. Treba se fokusirati na to da Linija 1 Banjica - Dorćol i linija 6 Ustanička - Dorćol postanu glavni nosioci prevoza na tim potezima. Takva jedinica i šestica bi značajno rasteretile 29 i 31. A 29 i 31 moraju nastavljati dalje od Slavije, te ići preko Terazija i dalje jer bilo šta drugo nema smisla u kontekstu transportnih potreba.

Samo da ne kupe neko najjeftinije smeće i sve ostalo se može kasnije ispeglati.
 
Te trolejbusi sa deonicama samo na baterije, te deonice u centru grada sa trolejbusima i tramvajima rame uz rame...
Vidim ovde ima baš dosta optimista.
 
Zasto je ukidanje trolejbusa ovako hitan i prioritetan posao za gradsku vlast?
 
Да га преселе на медак али вероватно ништа од тога него ће донети фатву где се трајно укидају тролејбуси а и трамваји и све. Ма цео градски превоз
 
Licno mislim da se nista ne bi dogodilo i kad bi uknuli sav prevoz.
Ne bi bilo veceg nezadovoljstva.

To bi moglo da se izvede tako sto bi se preseljenje depoa zapocelo, i nikada ne bi okoncalo.
Rekonstrukcija "4 bulevara" najbolji je primer koliko je beskonacna narodna trpeljivost.
Pokazalo se da ljudi na Drocolu mogu bez problema da zive bez tramvajskog saobracaja, tj, ne bez problema, ali bez roptanja svakako.
Mogu da istrpe.
 
Sve je ovo jedno veliko zagrejavanje putnika na putovanje bez trola.

Ukidanje mreže u 21. veku ne znači i ukidanje trola jer IMC trole mogu da prolaze i kroz ulice bez KM (postoje modeli sa različitom autonomijom, tako da se kapacitet baterija određuje shodno potrebama).

U slučaju "Vesić Axe" (izvedeno od "Beeching Axe") problem se ogleda u tome da se ne radi samo o zameni jednog vida prevoza drugim, niti o racionalizaciji mreže ukidanjem slabo korišćenih linija već o ukidanju bitnih delova trase ključnih linija.

Zašto presesti za jednu stanicu kad može direktno? Ako koridori 29 i 31 nisu pogodni za tramvaje zbog uspona zato postoje dvozglob trole. Vesić kao da ne shvata da to nije isto kada ti Tramvaj ide do Železnika pa presedaš sa 512 na 12 kao što je to slučaj u Zagrebu. 29 i 31 su ključne linije, i to kraće radijalne što znači da tu seča toka putnika nije poželjna jer ima i onih koji idu dalje od Slavije. Vode se logikom da se na Slaviji prelama tok, međutim zašto je gospoda pomerila 12 Resavskom, a skratila 51? 12 zbog šina, 51 zbog gužve. E pa lepo sad je trg rekonstruisan 30 i 51 u Kralja Milutina a 12 preko Slavije, i to na 5min zbog toga što je dvolinijski takt prekinut kod petlje Radnička nakon preusmeravanja 13 preko Ade. Pa da vidimo.

29 će da staje kod Generalštaba u Nemanjinoj što znači da ćete prilikom presedanja na 23/37/58 morati da se penjete do Gepratove. Niko neće hteti da se po još većem usponu penje do Vaznesenjske Crkve (52/53/56). Zašto bi gubili vreme presedanjem sa 29/31 na 1 i to uz stajanje čak i ako smo prethodno do Slavije sedeli? Zbog Vesićeve egzibicije.

29 i 31 IMC trola, 21 i 22 trole Nemanjinom do Dorćola i Banjice, 30 u Kralja Milutina, 6 i 9L preko Skupštine i Terazija do Pristaništa, odnosno Beka (9L Beogradskom pa levo ka Terazijama). 28 IMC trola do Trga Republike uz demontažu mreže u Svetogorskoj (spusti motke u Takovskoj na stajalištu 27. Marta pa desno u Svetogorsku na Baterije), 41 isto IMC, samo što bi nastavila Francuskom a onda mrežno od Žorža Klemansoa, pa Dunavskom.

Ako se 21 i 22 ne spajaju u fider onda je zglob dovoljan na 29. 31 svakako dvozglob. 40 i 41 zglob, 21, 22 i 28 solo.

Inače da se nadovežem na komentar o tramvajolikim trolama.

Tramvaj nekada: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... hedral.jpg

Trola nekada:

https://transphoto.org/photo/474650/

Strimlajning je relativno nov fenomen koji je počeo sa PCC tramvajima. Stare trole karakteristične po kratkom prednjem prepustu podsećale su na zaobljen PCC tramvaj pre kog je tramvaj više ličio na ulični vagon, odakle je i nastao američki naziv streetcar. Trole i autobusi samo su podsećali na PCC, nakon čega su tramvaji postali kockastiji sa uskom maskom, posebno oni uskokolosečni (recimo Schindler BLT), dok su autobusi i trolejbusi dobili zaravnjene maske i po horizontali i po vertikali. To nije slučaj sa novim Van Hoolom zbog čega neko ko je navikao na nove tramvaje sličnog dizajna može pomisliti da liči na tramvaj, što nije tačno, jer ni PCC po čijem su uzoru dizajnirani i Divazi ne liči na one starije tramvaje.

PCC je nastao kada i GM-EMD dizel lokomotive E serije, kao i mnoge parnjače. 30-ih godina prošlog veka je strimlajning postao moda koji i CAF i Van Hool danas praktikuju, jedan na šinskim, drugi na drumskim vozilima zbog čega izgledaju slično.
 
Vrh