Šta je novo?

Trolejbusi

Sa sve ostacima bus plus validatora.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Za polovna vozila je bolje svratiti do Moskve, jer oni upravo gase poslednjih 6 trolejbuskih linija.
Prosto je neverovatno kako su uspeli za tako kratko vreme da unište najveći trolejbuski sistem .
Nama to može biti prilika da se nesto povoljno nabavi. Mada je verovatnije da naš veliki vođa uradi nesto poput njegov ruskog idola.
 
Све нове троле из Москве иду у Тулу и Саратов, а остале су горе канте од наших, преживећемо и без њих
 
Imaju 350 trolejbusa mađih od 10 godina, bilo koji od njih je sigurno bolji od nasih zglobova. Od toga je oko 100 komada BKM321 , ako su već nekome dali one 2017 godište, nama bi savesno legli i 2012 . Mada je teško poverovati da održavanje moze biti gore od naseg.
 
Zasto su u Moskvi napravili takvu glupost?
U stvari, kako citam, to je ista fora kao kod Vesica.

https://www.theguardian.com/world/2016/ ... s-campaign

However, critics say the improvements are often done without proper consultation or transparency. In the case of trolleybuses, this has led some to wonder whether the real purpose is to free up the lucrative real estate taken up by trolleybus parks, including a vast, majestic red-brick garage on Lesnaya Street, close to the centre. Normal buses can be stored at depots outside the centre, while the trolleybus infrastructure is central.
 
Моксва планира велику количину електробуса, па се спремају за то. и жица да се ослободе. Трамваји остају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768835#p768835:31qac0wr je napisao(la):
MC_ » Пон Авг 24, 2020 10:37 pm[/url]":31qac0wr]Zasto su u Moskvi napravili takvu glupost?
U stvari, kako citam, to je ista fora kao kod Vesica.

https://www.theguardian.com/world/2016/ ... s-campaign

However, critics say the improvements are often done without proper consultation or transparency. In the case of trolleybuses, this has led some to wonder whether the real purpose is to free up the lucrative real estate taken up by trolleybus parks, including a vast, majestic red-brick garage on Lesnaya Street, close to the centre. Normal buses can be stored at depots outside the centre, while the trolleybus infrastructure is central.

То, плус ненормални прозор за крађу пара на гориву, новим аутобусима и електробусима, отпуштавање целог особља, продаја контактне мреже и целе инфраструктуре, и дељење старих трола осталим градовимa, тј заправо оној правој Русији која нема ни близу толико пара за расипање као Москва.

А што се тиче замене на електробусе, њиме је замењен само мали део тролејбуских линија (7, 14, 17, 21, 25, 36, 42, 47, 56, 61, 73, 76, 83, 88).

Остале линије су замењене дизелним аутобусима (1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 35, 37, 38, 39, 40, 41, 43, 45, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 57, 58, 63, 65, 66, 67, 70, 71, 74, 75, 77, 78, 79, 81, 85, 86).

До данас раде/радили су још М4, 28, 59, 60, 64 и 72.
 
Iznenađujuće da se Rusi tako brzo odreknu trolejbusa. Mislim dobro, ''samo'' u Moskvi, ali ta Moskva im je (bila) najveći poligon i tržište trolejbusa.

Mada očigledno su i oni shvatili da po tom polju gube korak i da će im biti sve teže. Trolza je ugašena, BKM stoji u mestu već neko vreme. Ovi ostali što se pojaviše zadnjih godina ili prave male serije ili je sve nešto povuci-potegni.

Inače nemojte da se začudite ako se i ovi kod nas okrenu elektrobusima na uštrb trolejbusa. Tica možda jeste nekad govorio da su mu trolejbusi omiljeni podsistem, ali ipak je to čovek za sve režime. Ako treba, promeniće on priču i principe ko od šale, samo da se zadrži uz vlast.

Mada, iskren da budem, i ja kad bih birao između toga da mi neko pokloni komplet novu flotu trolejbusa i komplet novu flotu elektrobusa, odabrao bih elektrobuse. To jest da kažem ovako: da me neko pita ''oćeš li elektrobus iz 2020 ili trolejbus iz 2020'', i da imam višak para i resursa za svoj grad, sve sam bliži stavu da bih odabrao elektrobus. Jer se definitivno sve okreće ka tom polju. Pa čak i Ruski proizvođači, poput Kamaza, koji bi sad da uleti na to tržište i vakuum ostavljen posle Trolze, BKMa i Južmaš-a.

@Fića
Auuuu, svaka čast za podatke! :D :sesir:
 
Хвала! :D Сви ти подаци у принципу могу да се пронађу на сајтовима Московског транспорта... Такође, елетробуси раде и уместо аутобуса на неколико линија, али у 90% случајева су то линије типа београдске 82 које иду ван центра и са мало људи и великим интервалима

Електробуси једноставно нису толико напредни да могу да раде на линијама као што су 21, 29, 41... где и дизелни аутобуси имају проблем због рељефа. Москва је цела равна, корумпирана и богата и може себи да омогући тако нешто.

И тролза је радила поприлично добро док није почео цео овај хаос са московским тролама пре око 6-7 година. Изгубили су највећег, и једног од само пар озбиљних поручилаца и наравно да ће да пропадну.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768858#p768858:1p1isb14 je napisao(la):
Fića » Pon Avg 24, 2020 11:40 pm[/url]":1p1isb14]Електробуси једноставно нису толико напредни да могу да раде на линијама као што су 21, 29, 41... где и дизелни аутобуси имају проблем због рељефа.
Trebalo mi je jedno 5 sekundi da shvatim da pričaš o našim linijama, a ne o Moskovskim. :D
Da, što jes jes, za nagibe su definitivno superiorni trolejbusi.

Ma ok mislim ja ni nisam za izbacivanje trolejbusa, samo kažem da vidim da se očigledno sve više gradova, čak i na prostoru ZNDa gde su trolejbusi činili okosnice JGPa, polaaaako okreću elektroautobusima. Treba tu pratiti stanje, tržišta i ponude narednih 10 godina pa gledati u kom će smeru to da ode i učiti iz toga. Imamo


I da, svakako bi bilo dobro ako bismo uspeli da ugrabimo nekoliko polovnih BKMova. Na kraju krajeva, ovima će uskoro 10 godina, a onim starijim beše skoro pa 15...? A već znam nekoliko primeraka koji su zreli za zamenu ili bar za remont. Nadam se da će sad posle ovoga biti i dosta delova u prodaji.
 
Bender Rodriguez":25m1g5hd je napisao(la):
I da, svakako bi bilo dobro ako bismo uspeli da ugrabimo nekoliko polovnih BKMova. Na kraju krajeva, ovima će uskoro 10 godina, a onim starijim beše skoro pa 15...?
БКМ 333 су 2003, а старији БКМ 321 2005.
 
Prva serija naših BKMova je nabavljena 2005 ali ova druga, najbrojnija, sa 83 crvena komada, je iz 2010.
 
Мислио сам на старију генерацију. Млађа јесте из 2010.
 
Ја мислим да је прави пут за Београд заједнички развој стандардних електробуса и тролејбуса. Град је сам подељен на брдовит и раван део. По Новом Београду и Земуну где свакако и нема трола сада би електробуси били супер варијанта. Осим очувања животне средине та опција је добра и за промоцију јавног превоза, који се на тој обали готово скроз заснива на аутобусима.
 
Moja zamisao, ali onako ''na brzaka'', bez dublje analize: što više tramvaja po Novom Beogradu, na desnoj strani Save trolejbusi po deonicama i trasama sa dosta uzbrdica i nizbrdica. Sve ostalo da pokrivaju elektro i dizel autobusi. I naravno, metro, ako bog da pa da ga dobijemo posle skoro jednog veka sanjanja...
 
Bender Rodriguez":3drpx6ut je napisao(la):
da me neko pita ''oćeš li elektrobus iz 2020 ili trolejbus iz 2020'', i da imam višak para i resursa za svoj grad, sve sam bliži stavu da bih odabrao elektrobus.

U 2020 godini je trolejbus i dalje mnogo bolje rešenje, pogotovo oni sa autonomijom kretanja. Elektro busevi trenutno imaju više mana nego prednosti, ali imaju potencijal u daljoj budućnosti kada se bolje reše baterije.
Na primer ovi ruski trose dizel za grejanje. Tako verovatno zagađuju više i od klasičnih autobusa, jer nemaju dpf filter i slično. Kod drugih modela gde je grejanje električno domet je prepolovljen zimi.
 
Решење је између - тролејбуси са великом аутономијом. Превазилазе мане тролејбуса и електробуса. Могу да заобилазе радове, саобраћајке, кварове на контактрној мрежи и сл (главна мана тролејбуса). Пуне се док возе под мрежом па се не задржавају пуно на терминусима због пуњења (главна мана електробуса). Такође са њиховом куповином би могли већ сутра брдо аутобуских линија да претворимо у тролејбуске.
 
Људи, морате се запитати зашто веома мало градова у развијеним земљама има тролејбус. У Немачкој - где је? Да буде иоле економичан у односу на класичан аутобус, у равној Москви, у земљи где је гориво јефтино, не може никад. Градоначелник Собјањин - чија власт улаже енорман новац у инфраструктуру (метро, приградску железницу, градске аутопутеве) - казао је пре неку годину да тролејбуси само праве већу гужву на улици, и да ће их укидати. Реално, то су на Западу урадили пре 70 година.

За брдовит Београд, тролејбус, међутим, јесте опција.
 
Kad se već pominju električni autobusi, da pomenem da je ZF skoro predstavio elektro motor koji se može ugraditi na mesto klasičnog dizel motora, odnosno bez nekih posebnih prepravki pogonskog sklopova. Osovine mogu biti klasične, snaga se prenosi putem kardana, a i kočnice mogu ostati standardne. Praksa je u većini do sada bila da se elektro motori postavljaju u glavčine pogonskih točkova, a ovako se može imati samo jedan po istom principu kao kad vozilo pokreće klasičan motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovo je i interesantno rešenje jer omogućava konverziju starih dizel autobusa u električne, pa sa tim pomalo kreću neki manji prevoznici u Nemačkoj. To otprilike košta kao polovina vrednosti novog autobusa, kako sam mogao pročitati. U Nemačkoj su upravo jednog starog Citara prve generacije prepravili, al mora se imati u vidu da sama konstrukcije vozila mora biti u dobrom stanju, i time se može dobiti vozilo za narednih desetak godina, potpuno ekološko, a koje je ispunjavalo svega E3 normu. Naravno, potreban je prostor za smeštaj baterija. No, za nas to možda i nije toliko interesantno, al eto da rekoh da pomenem jednu novost koja se tiče ove teme.
 
Пантограф":hqqi05am je napisao(la):
Људи, морате се запитати зашто веома мало градова у развијеним земљама има тролејбус. У Немачкој - где је? Да буде иоле економичан у односу на класичан аутобус, у равној Москви, у земљи где је гориво јефтино, не може никад. Градоначелник Собјањин - чија власт улаже енорман новац у инфраструктуру (метро, приградску железницу, градске аутопутеве) - казао је пре неку годину да тролејбуси само праве већу гужву на улици, и да ће их укидати. Реално, то су на Западу урадили пре 70 година.

За брдовит Београд, тролејбус, међутим, јесте опција.



Na zapadu (i kod nas) su trolejbusi ukidani u vreme kada je barel nafte kostao 1-2 dolara i kada se nije mnogo marilo o ekologiji. Danas su dosla druga vremena, pa se i na zapadu vise razmišlja o trolejbusima . Italijani rade ozbiljno na povecanju trolejbuske mreže pre svega Đenova i Milano, a postoje razni projketi i u drugim državama https://www.sustainable-bus.com/trolley ... perations/

Sto se tice Beograda cena koštanja po pređenom kilometru je 6 puta niza nego kod autobusa .
Kod nas gorivo jeste relativno skupo, a struja jeftina, ali su trolejbusi vrlo verovatno ekonomičniji i u Moskvi gde pored jeftinog goriva imaju i jeftinu struju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768857#p768857:33zj04p5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Avg 24, 2020 10:37 pm[/url]":33zj04p5]Iznenađujuće da se Rusi tako brzo odreknu trolejbusa. Mislim dobro, ''samo'' u Moskvi, ali ta Moskva im je (bila) najveći poligon i tržište trolejbusa.

Mada očigledno su i oni shvatili da po tom polju gube korak i da će im biti sve teže. Trolza je ugašena, BKM stoji u mestu već neko vreme. Ovi ostali što se pojaviše zadnjih godina ili prave male serije ili je sve nešto povuci-potegni.

Inače nemojte da se začudite ako se i ovi kod nas okrenu elektrobusima na uštrb trolejbusa. Tica možda jeste nekad govorio da su mu trolejbusi omiljeni podsistem, ali ipak je to čovek za sve režime. Ako treba, promeniće on priču i principe ko od šale, samo da se zadrži uz vlast.

@Fića
Auuuu, svaka čast za podatke! :D :sesir:

Elektrobusevi pruzaju vece sanse za ugradjivanje od trola. Sama cinjenica da unistite jedan sistem i zamenite ga drugim predstavlja zlatnu koku za ukljucene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768917#p768917:33bk58fc je napisao(la):
Пантограф » Uto Avg 25, 2020 8:10 am[/url]":33bk58fc]Људи, морате се запитати зашто веома мало градова у развијеним земљама има тролејбус.

Zato sto je tamo struja skupa.
 
Svakako da su za nas trole još uvek dobro rešenje, pogotovu one sa mogućnošću autonomnog kretanja nekih desetak kilometara. No, napreduje se i sa električnim autobusima, i verujem da će biti dosta dobra alternativa za nekoliko godina. E sad dal je opravdano toliko njihovo forsiranje poslednjih godina, veliko je pitanje, jer ipak ima i drugih kvalitetnih rešenja. Ali činjenica je da ih sada već u ponudi imaju skoro svi ozbiljni proizvođači i pojedini više čak i ne rade autobuse na konvencionalni pogon.

O slučaju Moskve sam i pre pisao, i iskreno očekivao sam da trole uglavnom menjaju elektro busevima, a ne dizel autobusima. Mada koliko znam, Mosgortrans uglavnom kupuje autobuse sa pogonom na metan, u većini od Liaza. Pogodna vozila za ravan teren, tim pre što gasa imaju u izobilju, mada mi se struja ponovo čini kao bolje rešenje kad su već imali toliku mrežu. Moguće je da to ima veze i sa samim ruskim proizvođačima, kako se i ovde već pominjalo. Električnim autobusima se već neko vreme ozbiljno bavi njihov gigant Kamaz.
 
Аутобуси на метан су такође еколошки, а у случају Русије вероватно и доста јефтиније решење од тролејбуса. Рачуница која важи у Београду - да трола троши шест пута мање новца на погонску енергију од аутобуса - не важи у Москви.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768952#p768952:3rrr8c89 je napisao(la):
MC_ » 25 Aug 2020 10:17 am[/url]":3rrr8c89]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768917#p768917:3rrr8c89 je napisao(la):
Пантограф » Uto Avg 25, 2020 8:10 am[/url]":3rrr8c89]Људи, морате се запитати зашто веома мало градова у развијеним земљама има тролејбус.
Zato sto je tamo struja skupa.
Како где. У Француској је нпр. изразито јефтина. А нафта је скупа. А Париз нема тролејбусе, док развија трамвај. Париз је раван.
 
Autobusi na metan zagađuju za oko 20% manje od dizela, ali sa preostalih 80% zagađenja teško da se mogu porediti trolejbusima.
Sto se tice cene koštanja po kilometru ona je 1,5 kwh naspram 0,56 l dizela u uslovima realne eksplatacije. Stim da trolejbusi vrate nesto energije u mrežu.
Ako je verovati Guglu kwh u Rusiji je 6 centi a dizel 54 centa, tako da ti računica za Rusiju nije tacna.
 
Vrh