@ Bender Rodriguez
Што се тиче возила за јавни превоз (аутобуси, трамваји, тролејбуси и возови), ако изузмем МАЗ 303, Иволга воз и један од трамваја из ТВЗ-а, не свиђа ми се што руски и већина екссовјетских произвођача не уме да се прилагоди и другим тржиштима, него израђују искључиво према свом. Капирам да је то због специфичних климатских услова у којима се већински део Русије налази, разумем их потпуно што се тога тиче, нико им не брани да се за њихово тржиште управљају према њима, али брате слатки, ако правиш производ и за шире европско тржиште, на том тржишту ћеш мало морати да одступиш од традиционалних стандарда. Уствари, не мало, него мало више. И наш Икарбус (тада још Икарус) је, у време док су им извозни послови цветали, итекако знао да се прилагођава сваком појединачном тржишту на које је пласирао своје производе, и руском, и турском, и пољском, и кубанском... Сваком понаособ. Отуда, јелте, и прототип ИК-410, који штета што није заживео. А и тролејбуси ИК-170Т и ИК-173Т. И после преименовања су имали пар покушаја и пројеката за које мислим да су могли да заживе, али им се, из разних разлога, није посрећило: ИК-106, ИК-112.3/218.3, а на крају и чувени ИК-112ЛЕ. Верујем да је и обична Н серија, уз одређен напредак у завршној обради, могла бити одличан адут за пробој на европско тржиште како као аутобус, тако и као неки евентуални тролејбус / електробус, али тај потенцијал није адекватно искоришћен. А било га је, и то на претек. Са друге стране, имамо БКМ троле и МАЗ 103 и 203 аутобусе који зими греју као да су прављени за Сибир (а тако су, вала, и дизајнирани), а не за Србију, што нимало није здраво у нашим климатским условима. Зими то знају да буду праве душегупке, још кад из прегрејаног простора изађеш на минус напољу, па те пресече преко колена због нагле промене топло-хладно све и да си потпуно здрав... ,,Непроцењив" осећај. :bash: