[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=726476#p726476:ohkddsus je napisao(la):Dart » Суб Апр 11, 2020 8:59 am[/url]":ohkddsus]Bio je i red da ih puste u saobraćaj, 2 godine su skupljali prašinu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=726495#p726495:1ex56opd je napisao(la):Dart » Суб Апр 11, 2020 10:32 am[/url]":1ex56opd]Sve to ide jako traljavo, a verovatno je najskuplji trolejbus na svetu. 10 komada su platiti 16 miliona evra, a zajedno sa stanicom za punjenje vodonika su koštali preko 30 miliona...
Ukoliko ne dođe do nekog većeg tehničkog proboja ta tehnologija neće zaživeti, s'obzirom da je vodonik reletivno skupo gorivo i da gorivne ćelije imaju manju efikasnost od baterija.
Ovde pricamo o IMC (in motion charging) trolejbusima, oni prelaze jedan deo trase bez mreže, a na ostatku se pune.wk_":36atou7q je napisao(la):Ali taj od 100.000 doplate, nadam se, može ceo dan da radi na baterije? Za te pare bi trebalo ima bar 200kWh baterija, to je dovoljno za ceo dan? (Neko je napisao da trolejbus potroši 200-300kWh dnevno.)
wk_":3usb6uo4 je napisao(la):Pa i ja sam razumeo da su te baterije samo ispomoć, zato mi doplata od 100.000e zvuči za red veličine više nego što bi trebalo da bude. Za 100.000 USD u radnji dobiješ 100kWh baterija i ceo luksuzni auto pride. 1kWh baterija ne košta više od 500USD.
Da, stavljaju se male a skupe nimh baterije kojima cena ne pada dovoljno pa je to efektivno ćorsokak. Pisao je neko skoro da zamena baterije za viljuškar košta malo bogatstvo. Neće se tom tehnologijom napraviti jeftin električni autobus/trolejbus u skorije doba.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=726591#p726591:2ekmo18h je napisao(la):Dart » Sat Apr 11, 2020 1:26 pm[/url]":2ekmo18h]wk_":2ekmo18h je napisao(la):Pa i ja sam razumeo da su te baterije samo ispomoć, zato mi doplata od 100.000e zvuči za red veličine više nego što bi trebalo da bude. Za 100.000 USD u radnji dobiješ 100kWh baterija i ceo luksuzni auto pride. 1kWh baterija ne košta više od 500USD.
Pa nije bas tako jednostavno, u trolejbuse moraju da idu kvalitetnije baterije.
Npr svi ste verovatno primetili kako baterije u mobilnom telefonu vremenom gube kapacitet. One uglavnom mogu da izdrže oko 1-3 hiljade ciklusa punjenja, što vam može potrajati nekoliko godina ako punite jednom dnevno telefon.
Problem kod trolejbusa je što se baterije pune oko 15 puta dnevno, a u tim uslovima obične baterije bi jedva sastavile par meseci...