Šta je novo?

Trolejbusi

Ma ko će ga znati. Vidiš da svake nedelje imamo nešto novo.

A šta to bi kod BIPa? I zašto?
 
Цурио амонијак па полиција затворила аутопут.
 

Umela je već ta linija samo naprasno da se pojavi tokom ovih par meseci i bez ikakvog naročitog povoda.
 
Između ove i teme o JGP u svetu, izabrao sam da postujem ovde pošto smo i ranije ovde pričali o potencijalnim novim nabavkama i proizvođačima generalno.Ovih dana dok sam šetao po Ruskom delu interneta, pozabavio sam se i njihovim tržištem trolejbusa i električnih vozila.

Ukratko - stanje nije baš dobro. Sve se non stop menja, što za bivši SSSR (ZND) predstavlja izazov i ne znam koliko njih će preživeti to. Ali, s obzirom na to da je ceo ZND od nedavno u velikom i dugom procesu zamene starih Zijača novim vozilima, biće tu itekako mnogo narudžbina, u hiljadama primeraka.

Elem, Trolza je u velikom problemu još od prošle godine. Pored toga što su imali neku korupcionašku aferu, desio im se kiks sa jednim od prototipova koji je bio na testiranju u Krasnojarsku. Na poslednjoj slici se vidi taj isti prototip kako stoji u fabrici u Engelsu, koja i nije nešto puna... Čovek bi pomislio da će oni kao nekadašnja glavna trolejbuska fabrika u SSSRu ostati glavni igrač i sad, ali čini mi se da ih je pored korupcije, pojelo i vreme. Jer kaskaju u inovacijama za drugima. Koga zanima i ne mrzi ga da prevodi, neka baci oko na linAk.



S druge strane, TransAlfa je u Krasnodaru testirala svoj novi prototip sa autonomijom za (delove?) linije bez mreže i osigurala prodaju tamošnjem prevozniku, kao i u Rostovu i Kerču. Ne znam šta će im izmotavanje s ovim trouglastim prozorima u sredini i kod vrata, al eto... :roll:



Deo ugašenog Ukrajinskog LAZa u Lavovu je postao Elektron i pre par godina započeo proizvodnju svojih autobusa, tramvaja i - trolejbusa. Ima ih u Lavovu i Hmeljnickiju.


U Sevastopolju je pre par godina (posle aneksije Krima) ispitivan izvesni trolejbus ''Admiral''. Ako sam dobro razumeo, to je produkt nekog remontnog zavoda (koji bi da postane fabrika) u Tveru koji pravi sve i svašta. Ipak, prvi Admiral se nije primio nigde prvi put.



Pa su sad pre par meseci napravili i predstavili naslednika, pod istim imenom, sa novim dizajnom. Koji je po dizajnu većinski prihvatljiv, samo što ima bespotrebno ''izfuturiziranu'' zadnju stranu koja je mogla jednostavnije a lepše da se reši.



U ostatku ZND igrališta i tržišta dominiraju mahom BKMovi i MAZovi. Za sad. Mada čini se da će i Kamaz uskoro da uđe u igru, a o tome ću u sledećem postu.
 
Pri tome ima još prilično remontovanih i modernizovanih (u elektrosmislu) ziu iz deveddsetih, ali i njima curi vreme.
Remonteri iz nekih ranijih dana pokušavali su da prave trolejbuse. Pitanje je kvaliteta i sposobnosti proizvodnje.ZIU je bio veoma kopiran proizvod nakon raspada SSSR.
Najnormalnija je prerada gotove velikoserijske autobuske šasije i proverene elektropreme. To je recept za uspeh i prođu na tržištu i tu ja šansa Maza.
Kamaz se sada igra elektrobusima, ili kombinacijama.
Pratio sam i ja nešto o Trolzi i kako vidim, neće preživeti. Otprilike da ih je izdao i moskovski gradski prevoznik, tradicionalno najveći kupac (6500vozila u sva tri, a sad i 4 vida).
 
Koliko vidim po svim fotkama trole su sada praktično sve na šasijama autobusa kako bi bila jeftinija proizvodnja?
 
Bender Rodriguez":1hsiwfi0 je napisao(la):
U Sevastopolju je pre par godina (posle aneksije Krima) ispitivan izvesni trolejbus ''Admiral''. Ako sam dobro razumeo, to je produkt nekog remontnog zavoda (koji bi da postane fabrika) u Tveru koji pravi sve i svašta. Ipak, prvi Admiral se nije primio nigde prvi put.



Pa su sad pre par meseci napravili i predstavili naslednika, pod istim imenom, sa novim dizajnom. Koji je po dizajnu većinski prihvatljiv, samo što ima bespotrebno ''izfuturiziranu'' zadnju stranu koja je mogla jednostavnije a lepše da se reši.


PK trasportni sistemi (firma koja pravi Admiral) je zakuplia Trolzinu fabriku, a tramvaje (Vitez) prave u Tveru. Nažalost od Trolze definitivno nema ništa.
 
U šasiji ispod poda ima razlika, i to osetnih. Motor je na drugom mestu, drugačija su optereććenja, krov mora da se ojača jer treba da nosi trole, kompresoru treba naći smeštaj i ojačanja zbog vibracija...
Ostalo je manje više sitno. Treba upakovati sve kablove i prilagoditi ostale instalacije.
 
Postavljaju žice za trole u Cvijićevoj...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Žice su postavljene već dve nedelje. Sada ih možda samo povezuju na postojeću mrežu.
 
Kako se ide ka Dorćolu, tako je manji deo posla urađen. U Venizelosovoj nisu zategnuti vodovi, a dalje ka Ž. K. još nisu ni razvučeni.

Lepo izgleda nova mreža, ali šteta - tolika investicija za tako malo učinka. Sigurno će deo putnika hteti od Zvezdare i Banjice ka Dorćolu, ali ključne su 41 i pokojna 28. Trebalo bi dobro da razmisle o tom tramvaju u centru grada, da ne bude mnogo para uloženo, a posle kolaps na Slaviji. Treba, ipak, poštovati formirane koridore.
 
Nema sumnje da će se uraditi upravo suprotno od navedenog, jer se odavno narod prilagođava linijama gradskog prevoza, za razliku od nekada kada je bvilo obrnuto. :)
 
Danas je u NIN-u izašao tekst o našoj borbi za vraćanje trole 28. Intervju je urađen pre nekog vremena, ali zbog situacije sa Korona virusom nije mogao biti objavljen ranije. Kupite NIN i podržite medije koji pomažu građanske borbe! Vratimo trolu 28!!!
 

Prilozi

  • trola 28 post.jpg
    trola 28 post.jpg
    222,1 KB · Pregleda: 3.005
Tekst objavljen u NIN-u 19.3. o našoj borbi za vraćanje trole 28. Nažalost, trenutna vanredna situacija je prekinula sve naše akcije, ali ćemo nastaviti borbu čim to okolnosti dozvole.
 
Узгред, мислим да су соло Белкомунмаши узети пре 10-так година уместо бар дела зглобних због снага подстаница, али немам тачне податке.
 
Vikendica je pokrivena. Radnici nemaju nikakve mere zaštite od virusa, ima ih po deset gomili ali jbg vazno je završiti ovsj velelepni objekat.
582f563101fcb9d9f0204fa034e2d7f6.jpg
 
Nije to ništa. Video ja pre neki dan dvadesetak njih kako se šetkaju oko Dragiša Mišović. Isto bez ikakve zaštite. Ko da je ovo najbitnija stvar na svetu, pa da mora sada da se završava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717567#p717567:1rq5qbst je napisao(la):
Bender Rodriguez » Нед Мар 15, 2020 3:11 am[/url]":1rq5qbst]
U Sevastopolju je pre par godina (posle aneksije Krima) '
Анексија је бесправно присвојавање, Крим се вратио кући, тамо где му и јесте место. Мање БиБиСија :dil:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717567#p717567:1rq5qbst je napisao(la):
Bender Rodriguez » Нед Мар 15, 2020 3:11 am[/url]":1rq5qbst]
'Admiral''. Ako sam dobro razumeo, to je produkt nekog remontnog zavoda (koji bi da postane fabrika) u Tveru koji pravi sve i svašta.

Тај ремонтрни завод који "би да постане фабрика" и у "Твери прави све и свашта" је компанија која је Москви испоручила преко 250 Трмаваја Витјаз М

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717567#p717567:1rq5qbst je napisao(la):
Bender Rodriguez » Нед Мар 15, 2020 3:11 am[/url]":1rq5qbst]
Ipak, prvi Admiral se nije primio nigde prvi put.

Имао је много ергономских и конструктивних пропуста па није прошао тестирање. Нова генерација, прете, биће права ствар.
 
Ti si se od čitave reportaže koju sam napravio zakačio za to što sam napisao ''aneksija Krima'' i ''remontni zavod koji bi da postane fabrika''?

Ok... :violina:
 
Kako sam u međuvremenu čuo, u vezi beživotnog tela u samačkom hotelu na Dorćolu, u pitanju je vozač sa trola. Obesio se u sobi.

izvor: gspbeograd.net
 
Nažalost jeste vozač, a radio je na eko 1...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721863#p721863:2ixmy75d je napisao(la):
solecar » Нед Мар 29, 2020 6:25 pm[/url]":2ixmy75d]Nije to ništa. Video ja pre neki dan dvadesetak njih kako se šetkaju oko Dragiša Mišović. Isto bez ikakve zaštite. Ko da je ovo najbitnija stvar na svetu, pa da mora sada da se završava.
Не слажем се, мислим да инфраструктурни пројкети морају да напредују и радује ме што за сад ниједан није стао, па чик ни ова трафостаница.
 
Tako je, važniji su politički poeni nego zdravlje ljudi. Sada ću za inat da odem da fotkam ova gradilišta kako bi prikazao da li nose zaštitu ili ne.
 
Vrh