Šta je novo?

Trolejbusi

Znam, ali možemo li sebi da dozvolimo taj luksuz? Da li smo u stanju da gradimo infrastrukturu u obliku punionica? Bar 20, 30% mora da se nabavi više nego što bi trebalo dizela, zbog manjeg kapaciteta i dužeg zadržavanja radi punjenja.
 
Treba gledati i širu, najširu sliku. Po onome što ja znam, trolejbusi i dalje imaju mnogo mnogo više reciklabilnih materijala kad se rashoduju nego električni autobusi. Najveći problem su, očigledno, baterije svih vrsta. Jer sadrže razne hemikalije koje se jako teško razlažu i uništavaju a kad se talože u zemlji truju okolinu samo tako.

Naravno, većina gradova će reći ''pa dobro, mi nećemo seći te baterije kod nas, daćemo ih profesionalnim kompanijama za to''. Ali u realnosti, ako sve više gradova bude nastavilo da prelazi na elektrobuse sa baterijama za koje i dalje nemamo reciklaže, to će u praksi značiti svake godine po 30,50,100 novih ultra toksičnih deponija širom sveta.

To je još jedan razlog zašto između trenutnih elektrobusa i trolejbusa opet radije biram trolejbus.

Na kraju krajeva, ako nas je ova pandemija ičemu naučila, to je da zagađenje od dizel vozila, što na nivou sveta što na nivou Srbije (zapravo, posebno na nivou Srbije) nije ni bliiiizu onoga što današnji kvazi ekolozi i elektro lobisti pokušavaju da predstave. Evo Beograd je već mesec dana prazan ko na Božićno jutro, pa u toku dana vidimo rekordno niske indekse zagađenosti a noću odjednom svi poskaču na 100 - 150. A broj automobila i autobusa noću mogu da stanu na prste dve ruke. Razlog? Pa očigledno - industrija, toplane i kućna ložišta.

Dakle, nije danas auspuh ni blizu toliko štetan i zagušljiv kao što moderni trendovi i aktivisti nameću.
 
Mislim da punionica nije toliki problem da se napravi. Uostalom već ima gomila ispravljačkih stanica po gradu za tramvaje i trolejbuse. Bila bi bruka i sramota ako bi elektrodistribucija bila u problemu da obezbedi kapacitete, ipak nismo zemlja trećeg sveta.
 
Ima tu još nešto. S obzirom na skorašnje aktiviranje rudnika kraj Loznice, Srbija bi trebalo da postane značajan svetski proizvođač rude od koje se prave baterije za autobuse. Štaviše, ako bude pameti, bićemo i proizvođač baterija. A onda se izbor sam nameće.

Takođe, mislim da nema mnogo smisla preskakati među-tehnologiju, a to je hibridni pogon.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=726688#p726688:3vhxf8i5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Суб Апр 11, 2020 7:02 pm[/url]":3vhxf8i5] Evo Beograd je već mesec dana prazan ko na Božićno jutro, pa u toku dana vidimo rekordno niske indekse zagađenosti a noću odjednom svi poskaču na 100 - 150. A broj automobila i autobusa noću mogu da stanu na prste dve ruke. Razlog? Pa očigledno - industrija, toplane i kućna ložišta.

Dakle, nije danas auspuh ni blizu toliko štetan i zagušljiv kao što moderni trendovi i aktivisti nameću.

Управо. И нема бољег начина него да се то потврди него овај оглед који нам је силом прилике упао.
 
Večeras će verovatno biti proba nove mreže, pa ako neko živi u Cvijćevoj bilo bi lepo da slika :D :)
 
Ali nije izgrađen deo mreže za koju nemaju građevinsku dozvolu na uglu Venizelesove i Žorža Klemensoa, mreža nije gotova. Bio sam juče tamo i mreže nema. Onaj užasni trafo je pri kraju.
 
Како онда могу да пробају мрежу ако је слепа?
 
Ipak nije tačna informacija, izvinjavam se. Drugar mi reče da su zvali neke vozače ponovo u Dorćol, ali to nije bilo zbog probe mreže kao što je on mislio...
 
Evo jedne arhivske fotke udruženja Vratimo trolu 28 iz januara ove godine, snimljeno kod Londona.
 

Prilozi

  • vratimo trolu 28 kneza milosa.jpg
    vratimo trolu 28 kneza milosa.jpg
    90,1 KB · Pregleda: 2.085
Neko je izgleda malo poljubio stub kod stare okretnice i ovaj se previše uzbudio...sreća pa ga je mreža zadržala...
IMG-20200416-131511.jpg
 
Ако добро видим ово је стуб са камером.
 
Izgleda kao stub za nove kamere. Ja ne vidim tragove točkova pored stuba, bilo bi zanimljivo videti snimak sa kamere.
 
Da, kamera je sa druge strane. Vidi se ulubljenje na stubu, a možda kočenja nije ni bilo a tragovi se ne vide na travi...baciću pogled danas...
 
Можда ће их ова криза и економска која ће иза овога настати, натерати да приљубе тролејбусе опет.
А можда од јесени шарлатани једноставно одлете.
Видех на твитеру да опет крпе коцке на Тргу.
 
Nažalost budućnost trolejbusa u Beogradu nije baš svetla zbog kratkovidih političara.
 
Видећемо. Сад су се околности много промениле и тек ће још више.
 
Ja bas nisam toliko optimističan. Kada se javni prevoz vrati u normalno stanje, trolejbusi će biti redukovanu zbog raznih rekstrukcija a i zbog manjka voznog parka. Sada baš počinju sa secenjem starihijih vozila, a nova nisu ni u planu. Zbog rekstrukcije Dzorza Vašingtona /Cara Dušana neće moći ni iz garaže, kasnije tu treba da prođe i interceptor itd.
 
Sve što sam napisao baš nije zasnovano na optimizmu, već naprotiv, na pesimimističkom viđenju naše ekonomske situacije nakon epidemije. U takvim okolnostima neće biti para za ishitrene eksperimente, pa će posledično trolejbusi nastaviti da žive mirno.


Poslato sa LDN-L21 pomoću Tapatoka
 
Kad počinju i sta Ce da sjeku dosadno im bolje da srede tapacirunge na sjedištima i operu vozila sva detaljno
Prolaz za trole u dobracinoj ce ostati u funkciji dok nespoje dunavsku...
 
Sve u svemu pred nama je zanimljiv period za trolejbuse u Beogradu. Videćemo šta će uraditi udruženje Vratimo trolu 28 i kakvi će biti stavovi građana o tome.
 
Vrh