Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697799#p697799:3jivurgd je napisao(la):
Дошљак » 12 Jan 2020 14:07[/url]":3jivurgd]Верујем да су многи редови вожње скроз неиспуњиви у реалним ситуацијама, поготову у шпицевима, те се каснија непоштовања само гомилају. Зар није могуће анализирати реално стање на терену, и према њему направити реалан ред вожње, који би узео у обзир и саобраћајне колапсе који су више правило него испад у функционисању саобраћаја у Београду?

Проблем је нееластичност. Ако се нека непредвиђена ситуација деси, треба одмах да адаптирају поласке (типа помере их све унапред итд) а не да се свако цео дан држи ко пијан плота а да вози 500 на сат не би могао да стигне кад треба
 
Imam utisak da je u onom raspadu devedestih prevoz bolje funkcionisao.
Otpravnici, referenti na raskrsnicama i dispečerski centar mnogo su bolje rukovali saobraćajem uz fiksni telefon, dva kanala radiostanica i iskustvo, nego ovi sad uz svu tehniku.
 
Превоз је доста лош. Возила, инфраструктура и организација су на веома ниском нивоу. Био ја размажен или не, тако је.
 
Фали мозга на првом месту, да се размишља о организацији, инфраструктури и возилима.
 
Postoji jedan momenat urazvoju drustva,kada nastupa socijalni kolaps (Opisao D. Orlov u svojoj knjizi "Pet nivoa kolapsa").
Javne sluzbe i javne stvari prestanu da funkcionisu.

Drustvena kohezija popusti, i koliko god da ubacite novca, koliko god da je vazno, vise ne ide.
Ne mozete ocekivati da imate dobar saobracaj, ako decenijama praktikujete neoliberalizam i korupciju.

Zato su mi optimisti jako tuzni.
 
Šta se dešava sa trolom 28? Je l ima nekih novosti, sta bi sa obecanim sastancima i slicno
 
Budžetom grada je predviđeno kupovina 40 trolejbusa (10 zglobnih i 30 solo) kao i 10 elektro buseva za nešto manje od 30 miliona evra. To je preko pola miliona po vozilu, možda dobijemo i nešto kvalitetno...
 
Što šarenije, to bolje. Po mogućstvu neka zemlja sa drugog kontinenta, ne bi li logistika i održavanje bili još malo komplikovaniji.
 
Danas sam prisustvovao situaciji koja mi uopšte nije jasna. Razumem kada se ljudi guraju u trolu jer na vidiku nema druge, pa ne znaš da li sledeća dolazi za 2 min ili za 20. Čekam trolejbus 29 kod Super vera u Vojislava Ilića, smer ka gradu. Nailaze dve trole, jedna za drugom. Na stanici nas desetak. Prva trola prepuna i ljudi se guraju da uđu u nju, a druga maltene prazna. Samo nas dvoje je ušlo u drugu, i naravno, sedeli smo sve vreme, za razliku od drugih, koji su stajali sve vreme.
 
Ta situacija sa 29 se dešava non stop. Skoro svakog dana je koristim i nekad je nema po 20 minuta pa se ljudi uplaše i ne gledaju uopšte okolinu, gledaju samo da uđu unutra da bi konačno stigli na planiranu destinaciju.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Uh, ja sam se jednom tako opekao sa tramvajem i sad razumem ljude. Cekam, jedno 25 minuta, dolaze 2, prvi prepun. Ja kao pametan, sad cu da pustim prvi da prodje i udjem u drugi, kao ono drugi je za garazu i uopste ne staje na stanicu. Cekao sledeci jos 15 minuta..
 
Ima i toga, samo što je ovde na oba vozila pisalo 29 i oba su istovremeno bila na stanici i istovremeno otvorili vrata.
 
Зато треба повећати број зглобних тролејбуса на оптерећеним линијама, а на трамвајским видети да буде што више композиција.
 
29-ka mnoogooo opterećena. Malopre sam se opet vozila van špica, ljudi se guraju kao sardine, a drugog nema ni na vidiku, niti je došao.
Prevoz oslabljen. Pola vozila posle ukidanja linija verovatno rashodovali. Jedino što su značajno unapredili je kontrola. Ne voze se više sad jednu stanicu, već i 2-4. Za kakav prevoz oni šalju kontrolu? :o

@Bender Rodriguez

Već sam negde rekla da će tako i da urade. Ima ovde da vozi Higer ili neka njihova bliska kompanija iz iste zemlje (ukoliko oni ne proizvode trolejbuse). :grand: :violina:
 
10 zglobnih trola? Znači samo vrše zamenu Trolzi koje su starije od 18 godina? Neće ni Belkommunmaši dugo s obzirom na to da dostižu pomenutu starost 2022.

Ajde za 50% 41 potrebno je 9 zglobova, za pola 29 još 10. Međutim šta će toliko solo ako su 21 i 22 skraćene, 28 ukinuta a pola solo sa 29 i 41 skinuto Ni uz produženje do Dorćola nam ne bi bilo potrebno skupa više od 70 trola.

10 novih zglobnih+12 starih zglobnih+20 starih solo+30 novih solo=72. Taj broj je skoro jednak potrebnom broju rashoda Belkommunmaša, starijih i novijih. Ni sa produženjem 40 ne bi bilo potrebno više od 83 koliko ima samo solo BKM. Trenutno ima 9? Trolzi (ako ne i manje) i 105 BKM iako je alocirano samo oko 60 vozila. Zbog starosti zglobnih, odnosno viška novijih solo zglobovi su sve ređa pojava.

Nego, zašto Ikarbus ne ponudi trolejbuse recimo s Kiepe kitom? Ako igde želim da vidim Ikarbus (ovakav kakav je) kao manje zlo to su onda trolejbusi. Bukvalno bi počistili ex. SSSR kršine su ulica preko noći.

Ikarbus da je normalan proizvođač kao što nije od SUS-a bi ostavio isključivo CNG hibrid dok bi ostatak asortimana otpao na IMC trolejbuse, odnosno baterijske elektrobuse. Naravno sve modele da baziraju na istoj karoseriji i dizajnu.

Edit:

@Pantograf (post ispod)

Očito im to ne pada ni na kraj pameti s obzirom na to da predviđaju tako malo zglobnih. Svako razuman bi za takve linije, pored gomile autobuskih sa istim problemom jednostavno planirao isključivo zglobna vozila.
 
На бањичким линијама и на 29 треба да возе искључиво зглобне троле.
 
E al tu dolazimo do onog čuvenog, više puta ponovljenog, da oni smatraju da bukvalno svaka zglobna linija može da funkcioniše sa većim brojem solo vozila. A i sami vidimo da to baš i nije tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698236#p698236:39hwgrr8 je napisao(la):
branik » Pon Jan 13, 2020 2:43 pm[/url]":39hwgrr8]Imam utisak da je u onom raspadu devedestih prevoz bolje funkcionisao.
Otpravnici, referenti na raskrsnicama i dispečerski centar mnogo su bolje rukovali saobraćajem uz fiksni telefon, dva kanala radiostanica i iskustvo, nego ovi sad uz svu tehniku.

Da. Definitivno je bilo tako.
 
Eno ga, u sred radnog vremena, pun Dorćol unaokolo parkiranih duplih trola u dvorištu, što starijih, što novijih. Ne verujem da su baš svi od njih neispravni (ima ih dole sveukupno bar 20 sigurno).
 
Још је рано за расход зглобних тролејбуса, па и Тролзи, све то може да се дотегне и среди. Али треба памети да се то уради.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698603#p698603:wvrg52ck je napisao(la):
Дошљак » Uto Jan 14, 2020 3:00 pm[/url]":wvrg52ck]Још је рано за расход зглобних тролејбуса, па и Тролзи, све то може да се дотегне и среди. Али треба памети да се то уради.

Hvala bogu da se neko slaže sa mnom. Najlakše je iracionalno se rasipati :?

U prilog povećavanju trolejbuskog saobraćaja (a i tramvajskog), kao i povratku svih linija na staro (28, 19, 22 i 21) svakako ide i ovo: (zanemarite molim vas izvor)

https://www.blic.rs/vesti/beograd/v...r3pdjdrMpLzzInsOpym1vp4LeDA9PTiaxQS1vISJsbYKQ

 
Sve to pada u vodu pred činjenicom da jecTrg kilavo napravljenbi da tamo moraju po svaku cenu da smanjuju obim saobraćaja.
Svima je jasno da je trolejbus najisplativije prevozno sredstvo i da se malim tehnološkim unapređenjem dobija mbogo, posebno u autonomnoj vožnji. I 1km autonomije doneo bi mnogo u unapređenju saobraćaja
 
Званичан одговор СЈП на питање због чега на 29 и 41 не раде зглобни тролејбуси је то да нису довољно ''естетични'' за Трг Републике.
Немамо о чему више да причамо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698431#p698431:9a5dq0pj je napisao(la):
solecar » Tue Jan 14, 2020 3:44 am[/url]":9a5dq0pj]Danas sam prisustvovao situaciji koja mi uopšte nije jasna. Razumem kada se ljudi guraju u trolu jer na vidiku nema druge, pa ne znaš da li sledeća dolazi za 2 min ili za 20. Čekam trolejbus 29 kod Super vera u Vojislava Ilića, smer ka gradu. Nailaze dve trole, jedna za drugom. Na stanici nas desetak. Prva trola prepuna i ljudi se guraju da uđu u nju, a druga maltene prazna. Samo nas dvoje je ušlo u drugu, i naravno, sedeli smo sve vreme, za razliku od drugih, koji su stajali sve vreme.
dijagnoza: logika stada ! gde krene prvi.. ostali za njime
 
Vrh