Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696609#p696609:1h36l48t je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 08, 2020 4:05 pm[/url]":1h36l48t]Zglobna, u staroj narandžastoj kolor šemi. :) Nisam video garažni broj.
Au bre. Znači našli im novu namenu :roll: :roll: Ok, bar i dok su tu čitavi

A Zijaču niko? Možda mi se samo učinilo, a možda je i ta buka bila od nekog drugog BKM-a ili Trolze (mada se oni uopšte ne čuju tako)
 
Grejanje mreže se radi kad su hladne i vlažne noći sa injem i kad pada sneg.
Izlazi najmanje 2 vozila (za svaku trasu bar po jedno) do 4-5, zavisno od vremenskih uslova. Kad led počne da se hvata, klizači snažno varniče i može da se desi da je u toku noći pottrbna zamena i onda trolejbus mora da čeka servis iz garaže.
Svaki grejač ima svoju turažu. Zanimljivo je da niz Ustaničku skreće ka Medaku, bez notki, nizbrdo
 
@branik

Videla sam na nekoj od prethodnih stranica da si već rekao to za varničenje i skretanje pri kome se koristi nizbrdica i spuštene motke. Takođe i da se to uglavnom radi kada su padavine, zato nisam očekivala. :)

Možda znaš koji su sve namenjeni za potez Vojislava Ilića? :) Osim onog kojeg sam videla svojim očima
 
@ only_long_hair_lady :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zQSV4BcqObg[/youtube]
 
Je l' zna neko zašto su vozači trola toliko loši?
Ne poštuju red vožnje, neki voze brzinom laganog hoda, drugi kao ludaci, kreću istovremeno sa okretnice po dva tri, ne umeju da koče niti ubrzavaju... Znam da je GSP, ali nisam primetio takvo ponašanje kod vozača buseva, bar ne toliko masovno.
 
Мислим да не бирају они да ли ће провести на Славији +10 минута од предвиђеног и после ићи заједно, а што се тиче убрзавања и кочења, тролејбуси и аутобуси (тј дизел и електро мотор) убрзавају и успоравају возило на различите начине. Убрзање код тролејбуса је наглије због електромотора, и тролејбус губи мање времена да постигне максималну брзину кретања, што је за услове рада са много стајалишта и семафора велики плус.
 
Nisam ni mislio na Slaviji niti na trenutno stanje, ovako je već godinama. Imao sam priliku da se po nekoliko dana zaredom, pa i meseci vozim linijama 28 (pokojna), 40 i 41 i primetio ovo što sam opisao. Najveći haos je na terminusu na Zvezdari, onda na Studentskom trgu (naročito sa 28), pa na Banjici.
Što se tiče kretanja, jasan mi je princip, ali mi se dešavalo da ubodem jednog normalnog vozača na 40 koji je relativno brzo vozio, ali nije cimao. Oseti se da jače vuče, ali ne odletiš kad ubrza. Zato i znam da može i normalno da se vozi, nego vozači ne umeju.
 
Očigledno bi morao da im pokažeš kako se vozi poluraspadnuto neispravno vozilo koje je ušlo u desetu godinu eksploatacije u firmi kojoj je jedino merilo ispravnosti sposobnost kretanja.
Slažem se da ima negativne selekcije kod vozača trolejbusa, ali sam ovde pisao i o tome i o kompleksnosti vožnje trolejbusa. To ne može svako.
Međutim, ima i putnika raznih.
Davno, vozio sam jednog ziu koji je vrlo grubo ubrzavao i kočio elektromagnetnom. Pri ubrzanju, kad bi negde pri tridesetak km/h trebalo da prebaci na tzv. 3.poziciju, uradio bi to tako naglo da je svako ko stoji pravio korak nazad. Isto tako se ponašao pri kočenju. Posle nekoliko takvih cimova, ustao sam i izvinio se se putnicima, rekavši da je vozilo takvo, i da mogu da biraju takvu vožnju ili isključenje. Posle dva tri nova cima, neko je počeo da psuje i buni se. Na sledećoj stanici sam stao, isklhučio sve i spustio trole. Što bih se trudio da nekog prevezem lošim vozilom, a da me zbog toga neko vređa?
 
Кад је неко фин ретко му се узврати с друге стране. Ове што псују треба послати у три лепе, а не извињавати им се. Узгред, ако им смета вожња, ко им брани да пређу у други тролејбус?
 
Neću nikome da pokazujem kako da radi svoj posao, ali mogu valjda kao korisnik usluge da komentarišem njen kvalitet. Hajde to što cima, da kažemo da je do starosti, iako mi se čini da je isto bilo i pre, ali možda se varam.
Ali koje je tehničko opravdanje za nepoštovanje reda vožnje? Tu je 28 bila šampion. I to ne pričam o neostvarenim polascima zbog kvarova, već to da ne obave dva polaska na vreme a onda krenu tri jedan za drugim (a do tad su bili na početnoj). Dakle, kako je starost vozila relevantna u tom slučaju (koji se često ponavljao)?
 
Ред вожње је искључиво до диспечерског центра Бус плуса. Они би требали то да регулишу.
 
Ne busplus oprema pruza lokaciju gdje su vozila a njima upravlja lose sjp veoma lose ....jer da rade svoj posao vozila bi bila rasporedjena kako treba centar za praćenje i upravljanje saobracajem tzv bazen u zgradi grad uprave
 
Хвала на исправци Дишо. Значи то је адреса на коју треба да се жале сви због неиспоштованог реда вожње.
 
Problembje verovatno kad sva tri vozila kasne, a nema ko da ih ubrza i rasporrdi.
Onda prvi uporno vuče gužvu jer je ispred njega velika rupa, sve više kasni i koči one iza, pa i oni progresivno kasne. Tako je sve dok ne izgube krug i ne sačekaju vreme za naredni polazak. Dotle, trpe oni koji čekaju.
Vozači bi trebalo da imaju slobodu da se samostalno organizuju kod kašnjenja, ili da dispečerski centar obaveštava vozača šta da radi.
 
Ma kakva crna sloboda organizovanja, onda pojedini namerno kasne da bi izgubili krug, bar je tako na potezu 300, a putnici se onda žale kako nema autobusa.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Uvedeš stimulaciju za ispunjavanje reda vožnje i eto rešenja. Eto brzog, ne baš kvalitetnog, ali delotvornog rešenja.
 
Stimulacija za poštovanje reda vožnje? :shock: To bi bilo kao da mene stimuliše firma što sam završio svoj deo projekta na vreme. Ali to se valjda očekuje, ispunjavanje radnih obaveza nije nešto što bi trebalo da se nagrađuje, a neispunjavanje vuče otkaz, bar u privatnom sektoru.
Inače, BusPlus obezbeđuje lokaciju, Direkcija prati lokaciju i korisna je da se utvrde okolnosti kašnjenja, dispečeri GSPa određuju kad koja trola kreće, a inspekcija kontroliše po prijavi (tu dobro dođu podaci od Direkcije). U tom lancu su, čini mi se da su dispečeri najslabiji (pri tom u call centru radi st*** nekulturna).
 
Uvek je bilo onih koji su bez obzira na gužvu, uspevali da budu blizu reda vožnja i onih koji su stalno ispadali.
Raspored Dorćola svojevremeno je vodio računa kojim vozačima daje Banjicu, posebno 40. Na kraju, rade za istu platu, bez obzira na realizaciju.
Podrazumevalo se da vozači misle na bezbednost, pa su ipak stimulisani kad u toku meseca nemaju sudar.
Mali iznos, tek nekoliko %, daje veliki rezultat.
 
Казна је једина стимулација за поштовање било чега. Не за све, али за неке нажалост једина.
 
U ovom slučaju bih se složio sa time da stimulacija za poštovanje reda vožnje nema baš smisla. To je nešto što ipak moraju da ispune kao obavezu. Međutim, isto tako ne može ni da se kažnjava nepoštovanje ukoliko je linija takva gde je vrlo teško stizati na vreme. Treba kažnjavati polaske ranije od predviđenog i kašnjenje ukoliko nije opravdano. Treba stimulisati vozače da prijavljuju da ne mogu da stignu na vreme zbog toga i toga, i na taj način će pomoći da se unapredi red vožnje. Isto tako mislim da je dobra stimulacija kada vozač nema sudara, jer su tada pažljiviji pri vožnji, a daleko je manji stres nego da im preti kazna zbog sudara.
 
Ne, to se kaznom ne može postići. Samo će izazvati veći otpor, nezadovoljstvo i iznaliziće nove načine da ne sprovedu zadatak. Postoje službe kojima je posao da prate saobraćaj, da vide gde vozna vremena nisu realna.
Profil GSP vozača je vrlo specifičan. Iskreno, dobar deo njih ne zaslužuje volan autobusa, ali kakvi god da su, zaslužuju ljudski tretman. Sistem je toliko zabagovao, da se represijom samo na jednom delu lanca - najopterećenijem i najizloženijem, neće postići ništa. Naprotiv, vodiće u opstrukciju i sabotažu.
Represija bi dala rezultat samo kad bi bili kažnjavani svi, od perača, portira i mehaničara do šefova sektora i dirrktora. A to se neće nikad dogoditi.
 
Верујем да су многи редови вожње скроз неиспуњиви у реалним ситуацијама, поготову у шпицевима, те се каснија непоштовања само гомилају. Зар није могуће анализирати реално стање на терену, и према њему направити реалан ред вожње, који би узео у обзир и саобраћајне колапсе који су више правило него испад у функционисању саобраћаја у Београду?
 
Radi se to sezonski, nekad po potrebi, ali to odmah traži dodatna vozila da se održi postojeći interval. A njih nema, ni para. Onda se na papiru vidi da se šljaka, a u praksi se krševi isklhučuju, ulice raskopane, gužve....
 
Izašla sam večeras u isto vreme do prodavnice i odmah su naletela dva komada (precizan red vožnje, zar ne :D ). Čak je jedan šofer i nešto izašao kratko na stanici.
Kako nezvanično saznah, samo ovakvi idu u ove svrhe. (ako smo se dobro razumeli) :( Baš sam se razočarala, živela sam za to da vidim još jednom u životu one slatke male stare trolejbuščiće kojima sam se vozila celo detinjstvo i baš se obradovala kada sam čula da postoji potencijalna prilika. Jedno je videti ih negde kako stoje (uvek vidim 2149 kad god se desi da prolazim tom ulicom dole), u nekom muzeju itd... A potpuno je drugačiji osećaj kada vidiš kako to nešto radi. Ne bi bilo isto čak ni ako bih videla u nekom drugom gradu, jer to nisu trolejbusi kojima sam se vozila i nikada neće imati tu draž. (iako potpuno isto rade).

Zahvaljujem se @Igor puno na snimku!!! Kada već ne mogu lično da ga doživim, zauvek će postojati na slikama i video snimcima.

Ovaj trolejbus sa slika je išao iza onog čijeg sam vozača videla.
Ok, srećna sam svakako i ovakve BKM što sam videla, sad su mi čak i oni nešto postali dragi.



Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
10 minuta nijedan nije krenuo i odjednom 3, nema nikakve gužve. SMART planeri, nema šta.
c263048db1770f417e07508e10534cc3.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Vrh