Šta je novo?

Trolejbusi

Uvek mi je bila fascinantna ta ideja da trolejbuska mreža ruži ulicu, a tramvajska mreža + šine + oronuli kolovoz oko njih... to ne ruži.



To je ta neka moderna kvazi-romant'ka.
 
Izgleda da još uvek ne može da se oprosti čuvanje linije 11, danas 22, sedamdesetih godina.
 
Ako nabave 40 novih trolejbusa (kao što su najavili) sa autonomijom bar 4-5km mogu skinuti mrežu od Slavije do Trga.
To je dovoljno za linije 29 i 41 u postojećem stanju, ali ostaje problem dolaska do garaže ostalih trolejbusa (to mogu rešiti izgradnjom mreže na Dorcolu)
Ali opet treba naglasiti da ovaj grad ima mnogo većih estetskih problema od kontaktne mreže, a pritom je to daleko jeftinije i efikasnije rešenje od baterija.
 
Za autonomiju su potrebne baterije.
A videli smo na BKMovima kako te baterije (ne)rade i koliko su dugo trajale.

Nije za njih ništa složenije od mehanike iz 50ih što se opravlja čekićem i ekserom. Zato toliko i vole tramvaje. Pogotovu starije. Jer mogu da ih čukaju, peglaju, gituju i svezuju u beskraj.
 
Skoro sam video kako kamion šlepa BKM sa upaljenom tablom i svetlom u salonu, ali ne znam koliko još ima ispravne baterije.
 
Pa mislim da se možemo složiti da nije pitanje koliko njih ima baterije i da li su još uvek ispravne, nego koliko se često te baterije iskoriste da vozilo pređe neku razdaljinu bez mreže, a ne da satima stoji van upotrebe čekajući da se otkloni kvar i/ili rasčisti zastoj na ulicama.

Za ovih 8 godina službe novih BKM-321 možda sam ih jedno 5 puta video kako koriste baterije da se kreću. I to je uglavnom bilo ili na okretnici ili kod skretanja iz Vasine u Dobračinu (da ''prekrate'' umesto da idu oko St Trga). Dakle razdaljine od po 10 metara. Ništa više od toga nisam video. Čak ni kad bi se naređali duž Kralja Milana, Kneza Miloša ili Makenzijeve usled nekog kvara i/ili zastoja koji se lako može zaobići.
 
Pričali smo već o baterijama kod BKM trolejbusa. Predviđena autonomija im je bila samo 500 metara, odnosno, nikada nisu bili predviđeni da rade van kontaktne mreže. Te baterije su tu samo za kraća pomeranja po garaži, i naravno, da bi se trola mogla malo pomeriti u slučaju nestanka struje. Kad se govori o mogućnosti autonomnog kretanja, tu se mora raditi o kilometrima, a ne o metrima. Znači minimum bi bio negde između pet i deset kilometara.
 
Naravno, sećam se i ja da je 500 metara maksimum. Ali kažem, nisam ih video nikad, bar ne na ulici, da je upotrebe za duže od 10 metara.
Čak i onda kad bi sa tih 10 metara izbegli mesto sudara ispred. Ili kad bi sa 100 metara pomeranja napred došli do sledeće tačke napajanja mreže i time dobili pristup struji te mogli da nastave dalje niz trasu. To je ono što me je uvek izluđivalo. Kupiš 83 trolejbusa sa nemalom autonomijom da bi ih koristio za nešto što se moglo i sa Zijačama.

Npr kao kad majstor zaleti Zijaču niz okretnicu u Rajićevoj, iza njega trči kolega, kad dođu do ''kraja'' mreže, ovaj povuče i spusti motke, vozač skrene vozilo u pokretu u levo i onda kad se poravna sa drugim krakom žica, kolega iza diže motke a vozilo dalje nastavlja opet uz pogon na struju. To mi je uvek bilo kul za gledati. :D Ili kad dođu do skretanja u Dobračinu iz pravca Trga, pomere Zijaču u desno dovoljno da bude na nagibu, izađu, spuste motke, puste vozilo napred 2 metra, i onda vrate kad se poravna sa mrežom u Dobračinoj.

Elem, hoću da kažem onda nisu ni morali da nabavljaju ništa novo, eto mogli su da ostanu na Zijačama bez ikakve autonomije. Ionako su ih obožavali jer su mogli da ih popravljaju ko njihovi očevi T-34ke u vreme AVNOJa i Partizana. :roll:
 
To se slažem, vozači ne znaju u kakvom su stanju baterije i ne žele da rizikuju još veći zastoj.
Npr pre par meseci kada su trolejbusi šlepani kamionima do garaže, sa linije 40 su ih čekali u Cvijćevoj. Trolejbus sa Banjice je išao skroz do Čingrijine da bi se okrenuo i ponovo vratio u Cvijćevu. Kada bi uradio polokružno u Cvijćevoj put bi mnogo kraći, ali se ne mogu pouzdati u baterije.
 
Skoro se i meni pokvarila trola na uglu Crnotravske i Paunove, tik nakon skretanja u Crnotravsku. Stala je u sred bare dalje od ivičnjaka, pa sam jedva spasao cipele iako je bilo suvo vreme. Valjda je pukla neka cev. Pomerena je tek neki metar, al to možda i ne mora biti do baterija. U svakom slučaju, i te kako dobro dođu u nekim situacijama, ako su u funkciji naravno. Nego, o kakvim baterijama je ustvari reč? Možda je malo glupo pitanje al ajde :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685970#p685970:1hcls0t4 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Чет Дец 05, 2019 3:51 pm[/url]":1hcls0t4]Али уколико се троле уклањају због мреже из историјског, не и физичког језгра, и преостала мрежа губи сврху, јер највећи део путника путује ка историјском језгру и даље. Потребно је бар на једном правцу омогућити улаз тролама до близине Трга Републике, са или без мреже уколико то може да се учини технички.
Мислио сам да се уведу тролејбуси са аутономним кретањем ван мреже а не да се крате линије. Исти већ постоје у неколико градова у Европи и свету.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685976#p685976:irmei4p9 je napisao(la):
Dart » 05 Dec 2019 04:05 pm[/url]":irmei4p9]Ako nabave 40 novih trolejbusa (kao što su najavili) sa autonomijom bar 4-5km mogu skinuti mrežu od Slavije do Trga.
To je dovoljno za linije 29 i 41 u postojećem stanju, ali ostaje problem dolaska do garaže ostalih trolejbusa (to mogu rešiti izgradnjom mreže na Dorcolu)
Ali opet treba naglasiti da ovaj grad ima mnogo većih estetskih problema od kontaktne mreže, a pritom je to daleko jeftinije i efikasnije rešenje od baterija.

Čekaj 80 solo krntija hoće da zamene sa 40 čega? Solo ili zglobnih? Realno im ne treba više zglobova ako ostave samo 29 i 41, a ostalo konvertuju u autobuse - dizel ili električne, solo ili zglobne ili ih jednostavno ukinu.

O kako me nervira ta neodlučnost. Vidi se da oupšte ne znaju šta će, kako će ni kada će.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Tuc399DAqxg[/youtube]

^^^Trollino 24 sa In-Motion Charging tehnologijom.

Kao stvoren za produženje 29 i 31 do Dorćol "SRC Milan Gale Muškatirović" uz demontažu mreže od Slavije do Studentskog Trga, odnosno dogradnju od Šumica do Slavije preko Autokomande (uz iskorišćenje parčeta trase 19).

Šta sa ostatkom sistema? Pa radi unifikacije za 40 nabaviti Trollino 18, za 28 i 41 Trollino 12. 40 ostaje ista a 28 i 41 do Trga Republike i to na baterije Svetogorskom. Skinuti mrežu u Dobračinoj i na kracima 21 i 22 koji bi bili spojeni u dizel ili elektro fider.

Koji je to mozak da prvo misli da raskopa centar radi izgradnje tramvaja samo do Slavije ignorišući trasu preopterećene 31(odjednom im ne smeta ni kontaktna mreža, ni šine a pre toga lajali - ne zaklapali kako trolejbuska mreža ruži grad usput zaboravljajući na šta liči još gora tramvajska infrastruktura na ulici, o troškovima održavanja i da ne govorim, posebno kad zvrje prazni po ceo dan), posle da zameni konvoj trola 19, 21, 22, 22L i 29 konovojem još težih elektrobusa na 31, te na kraju još pomišlja provlačenje trola kroz Gundulićev Venac i Venizelosovu uz gradnju okretnice do depoa koji hoće da zatvore radi prodaje zamljišta za debele pare - i pored onolikih okretnica u Dunavskoj i SRC pored Dunava?

Sad ukinuše "teške" BKM na 28 a hoće da kupe "lake" Higere za 22A od penala.

Ma degeni vode ovaj grad. :violina:
 
Totalna je glupost pretvarati trolejbuske linije u elektrobuske ili autobuske. To što organski ne podnose trole ne znači da treba da ih redukuju u tolikoj meri da budu potpuno neisplative i nefunkcionalne , niti da ih u startu ukinu. Nek se igraju redukovanjsa i ukidanja svojih službenih kola, a trole da ostave na miru.
 
Express":3lpmw7t5 je napisao(la):
Čekaj 80 solo krntija hoće da zamene sa 40 čega? Solo ili zglobnih? Realno im ne treba više zglobova ako ostave samo 29 i 41, a ostalo konvertuju u autobuse - dizel ili električne, solo ili zglobne ili ih jednostavno ukinu.
Stvarno ne znam šta nabavljaju, ali sigurno ostaju noviji BKM koji mogu komotno služiti još 10 godina. Pretpostavljam da će ići na 29 i 41, jer i trenutno tamo šalju najbolja vozila. Ostale linije neće dirati (bar se nadam).
Za Solaris Trollino su male šanse jer košta oko 800 hiljada evra i rasprodati su naredne 3 godine.
 
Skoro se i meni pokvarila trola na uglu Crnotravske i Paunove, tik nakon skretanja u Crnotravsku. Stala je u sred bare dalje od ivičnjaka, pa sam jedva spasao cipele iako je bilo suvo vreme. Valjda je pukla neka cev. Pomerena je tek neki metar, al to možda i ne mora biti do baterija. U svakom slučaju, i te kako dobro dođu u nekim situacijama, ako su u funkciji naravno. Nego, o kakvim baterijama je ustvari reč? Možda je malo glupo pitanje al ajde :)
Мислим да сам и ја таман тог јутра прошао кроз ту водурину, али је, срећом, моја трола наставила даље. Прошла среда, ако се не варам. :wink:
 
Ne sećam se koji je dan bio iskreno. Verovatno je i bila sreda kao što kažeš, jer nije da se svaki dan nađe tolika voda na ulici. Elem, iako je puzećom brzinom ušao u raskrsnicu, motke su pale, a čulo se i da je nešto puklo. Vozač je namestio motke, ali se trola nije mogla startovati. Samo ju je uspeo za neki metar približiti trotoaru, a zatim je usledilo ručno otvaranje srednjih vrata puštanjem vazduha preko ventila iznad vrata. Prosto je trola u sekundi bila paralisana.
 
Имамо и јефтинију варијанту од Тролина, МАЗов зглобни тролејбус са већом аутономијом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685987#p685987:3jyw5gq4 je napisao(la):
Dart » Čet Dec 05, 2019 5:17 pm[/url]":3jyw5gq4]Skoro sam video kako kamion šlepa BKM sa upaljenom tablom i svetlom u salonu, ali ne znam koliko još ima ispravne baterije.
To što si video da sija je 24v akumulator, kao i kod svakog autobusa. Nema nikakve veze sa kretanjem.
Trolejbus ima dve instalacije: niskog i visokog napona. Niskonaponaki deo manje više funkcioniše kao kod svakog autobusa. Visokonaponski pogoni motor, najuprošćenije.
Ne znam kako neke stvari funkcionišu u potunosti na bkm, alli ziu i trolze poznajem do detalja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686041#p686041:yhgi1wj4 je napisao(la):
Dart » 05 Dec 2019 06:33 pm[/url]":yhgi1wj4]
Express":yhgi1wj4 je napisao(la):
Čekaj 80 solo krntija hoće da zamene sa 40 čega? Solo ili zglobnih? Realno im ne treba više zglobova ako ostave samo 29 i 41, a ostalo konvertuju u autobuse - dizel ili električne, solo ili zglobne ili ih jednostavno ukinu.
Stvarno ne znam šta nabavljaju, ali sigurno ostaju noviji BKM koji mogu komotno služiti još 10 godina. Pretpostavljam da će ići na 29 i 41, jer i trenutno tamo šalju najbolja vozila. Ostale linije neće dirati (bar se nadam).
Za Solaris Trollino su male šanse jer košta oko 800 hiljada evra i rasprodati su naredne 3 godine.

Kontam da stare nemaju veliku autonomiju. 29 i 41 ne iziskuju više od 40 vozila od inventara. Ako im ukinu segmente mreže kroz Kralja Milana, Svetogorsku i Dobračinu BKM će zaista samo moći da saobraćaju na 21, 22 i 40 sa skupa 30 vozila u inventaru (na linijama 4+4+18) i to uz vuču kamionom do Dorćola. No ukoliko spoje Slaviju sa Kneza Miloša parčetom kroz Nemanjinu, te se izbore s Dorćolcima onda će sve ove linije imati pristup pogonu Dorćol bez vuče, a biće potrebno još dvadesetak trola. Nelogično je da otvaraju nove linije do Dorćola a ukidaju one do centra i to baš onda kada su orni za ukidanje.

Stanje bi se tako poboljšalo samo na 29 i 41 ukoliko postanu zglobne sa istim taktom, mada u redukcija sistema nikako ne godi građanima Vračara i Zvezdare.

Nisam siguran koliko je logično porediti Solaris i Belkommunmaš, niti jeftin solo i skup dvozglob ali ipak je taj Solaris skoro duplo jeftiniji po putniku od najobičnijeg tramvaja uz šta zahteva skromniju infrastrukturu i od klasičnog trolejbusa (nepotpunu kontaktnu mrežu), o uštedi u odnosu na ostalu tramvajsku infrastrukturu i da ne govorim. Plus ne zahteva raskopavanje centra grada. Cirih, Lozana i Ženeva nisu juče sišli s drveta, a usput su mnogo bogatiji od nas.

Mada što pomenu Došljak za balkansku sirotinju i MAZ 215T bi bili spas kako za vračarski, tako i za banjički pravac. I pored toga što nisu dvozglobni imaju veliki kapacitet i broj vrata zbog čega su pogodni za najopterećenije trolejbuske linije.

Citiram MidnightParkour koji je fotošopovao MAZ 215T.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540795#p540795:yhgi1wj4 je napisao(la):
MidnightParkour » 27 May 2018 03:31 pm[/url]":yhgi1wj4]Evo malo bolje verzije

Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk
file.php

Vozio sam se solo verzijom i deluje mnogo kvalitetnije od BKM koji su se i kao potpuno novi nenormalno tresli. Dobro se sećam. Kad sam prvi put ušao u BKM reakcija je bila wtf jel me zezaš? Naprosto su se tresli kao oni stari - ništa manje pri čemu ti stari nisu vibrirali tako kao novi. Ako išta drugo osetno im je opao kvalitet.

Zijačama zglobnim jeste da lelujaju vrata ali konstrukcija je čvrsta kao i na svim drugim. Kod niskopodnih Belkommunmaša to uopšte nije slučaj. Ne znaš šta višee landara, da li konstruukcija, prozori, paneli, vrata ili sedišta. Kad pređe i preko najmanje neravnine stičeš utisak kao da će se momentalno raspasti. Takav su utisak ostavljala bukvalno potpuno nova vozila. Mislim da vam to sve govori. MAZ kao prozvod iste zemlje porekla ma koliko svi pljuvali (pogledati temu o autobusima) zaista jeste kvalitetniji od Belkommunmaša. Zašto nisu kupili solo trole ne znam.
 
Шта је било са оним соло Мазом тролејбусом?
 
branik":3ok61tny je napisao(la):
To što si video da sija je 24v akumulator, kao i kod svakog autobusa. Nema nikakve veze sa kretanjem.
Trolejbus ima dve instalacije: niskog i visokog napona. Niskonaponaki deo manje više funkcioniše kao kod svakog autobusa. Visokonaponski pogoni motor, najuprošćenije.
Ne znam kako neke stvari funkcionišu u potunosti na bkm, alli ziu i trolze poznajem do detalja.
Mislim da se napaja iz istog akumulatora/baterije. Nisam siguran, ali postoji više načina da se postigne veći napon.
Bas mi ti trebaš, zanima me koji tip motora imaju Trolze (jednosmeri ili asinhroni)?
 
Pošto neki preispituju opravdanost postojanja linije 28, želeo bih skrenuti pažnju na njenu najveću prednost koju nijedna druga linija neće moći nadomestiti a to je da je između 2 terminusa imala samo 9 stajališta i da je dugačka tek oko 5km. Postoje razni argumenti zašto 77 nije dobra alternativa: da nema isti broj polazaka, da nema dovoljno kapaciteta, da se ne koriste ekološka vozila, da kreće mnogo kasnije ujutru i završava ranije uveče od 28, itd. Sve to bi se moglo ispraviti. Naravno, to se neće desiti, ali bi se u teoriji sve to moglo ispraviti uz više vozila, pojačan takt, promenjen red vožnje, nabavku elektrobuseva i slično. Međutim, jedna stvar nikada neće moći da se ispravi a to je trasa.
Koliko linija u gradu imamo još sa sličnim brojem stajališta u sličnoj konfiguraciji? Postoje prigradske linije sa malim brojem stajališta zbog razuđenosti i neke lokalne linije u određenim naseljima, ali nemamo nijednu gradsku liniju koja je zbog same konfiguracije grada uspevala da celo jedno naselje dobaci u sam centar grada sa tako malo usputnih stajališta. Ovo je značilo da je linija ujedno imala i samo jedno usko grlo a to je skretanje levo u Takovsku iz Jaše Prodanovića i ponekad usporeno kretanje u delu Takovske. 77 to nikada neće moći postići.

Na ovom forumu se mnogo pričalo o skraćivanju predugačkih linija kako bi se povećala pouzdanost i samim tim pružila bolja usluga korisnicima. Kao i na forumu, tako je i u struci fokus na tome da se linije prave tako da uz minimalnu dužinu postižu što veći efekat, pokriju što veći broj stanovništva i izbegnu uska grla. Zato i radijalni sistemi u određenim gradovima dobro funkcionišu jer se problemi sa jednog kraja ne prenose na drugi i sistem mnogo bolje funkcioniše kao celina. Beograd je grad koju po svojoj konfiguraciji ima dobre uslove za takvo nešto koji nisu maksimalno iskorišćeni. To su prošli planeri vrlo dobro primetili i zato imamo dobro funkcionisanje linija poput 706, 32E, 75, nekadašnja 27E, 601, itd. To su linije koje su pravljene da najkraćim putem dovedu ljude tamo gde žele da idu. Tu su odličan primer Zemunske i Novobeogradske linije koje završavaju na Zelenom Vencu. Imaju samo jedno usko grlo a to je Brankov most, ali i to je relativno nov problem. 601 ima (je imao) samo Gazelu, 32E ima suženi deo Despota Stefana, itd, ali svi imaju obično samo jedno usko grlo. Naravno, postoje i mnogi drugi problemi sa ovim linijama, ali su uzrokovani drugim stvarima a ne samim konceptom trase. Primećuje se iz ovoga da je dosta više ovakvih linija prigradskog tipa. Zašto je to tako? Postoji više razloga, ali jedan od glavnih u Beogradu je način na koji su raspoređena naselja, pogotovo ona koja su planski građena "iza" postojećih u drugom delu 20. veka i način na koji nikad nisu izgrađeni pravi koridori ka njima koji bi pružili prioritet gradskom saobraćaju. To sve znači da čak i kada se pokuša taj koncept primeniti u gustom urbanom tkivu, linije prolaze kroz više uskih grla na trasi do centra i gubi se pouzdanost. U osnovi imamo mnogo radijalnih linija koje idu do centra grada (većina linija je takva) i primeri toga su 43, 96, 52, 53, 56, 41, 31 itd. Međutim, svi znamo da te linije imaju svoje probleme. Većina tih problema je zbog toga što su ta naselja jednostavno predaleko da bi kroz trenutnu mrežu ulica mogli napraviti neki BRT sistem. Da se ne lažemo, takav dobar sistem je vrlo lako napraviti, ali ne i kod nas u trenutnoj situaciji kada ne postoji volja da se poboljša gradski prevoz na racionalan način, već se saobraćajne odluke prepuštaju političarima. Šta nam onda preostaje? Preostaje nam da nađemo u postojećoj urbanističkoj situaciji pogodne trase gde se bez infrastrukturnih modifikacija može održati pouzdana linija. Vrlo dobar primer pokušaja ovoga je 29 koja relativno direktno povezuje ceo niz naselja sa samim centrom grada, nije predugačka, ali ujedno zbog više uskih grla na trasi, nedostatka žutih traka, loše raspoređenih kapaciteta i loših dispečera nije ono što bi mogla biti. A 29 je još i odlična linija, naspram drugih. I tako ako krenemo da tragamo za naseljima sa idealnim uslovima tj. sa dovoljno velikom gustinom stanovništva, relativnom blizinom centra vazdušnom linijom, relativno dobrom saobraćajnom infrastrukturom tj. saobraćajnicama dovoljno širokog profila sa dovoljno niskom opterećenošću na većini trase, i sa potrebama kretanja tog stanovništva koji se poklapaju sa situacijom uslovljenim opcijama trase, dolazimo do odgovora da je Zvezdara bila jedino naselje u celom gradu gde je ovo bilo moguće izvesti u trenutnoj situaciji. Znači, ne pričamo o prošlosti kada su postavljane razne trase, pa se uništavale vremenom, i ne pričamo o budućnosti kada bi se mogle određene stvari izmeniti. Pričamo o sadašnjem trenutku, sa sadašnjom voljom vlasti, sa sadašnjom količinom dostupnih vozila i tipovima tih vozila. U tom smislu, 28 je bila poslednja funkcionalna zaostavština radijalnog sistema linija postavljenog u 60tim godinama. Na svim ostalim mestima u gradu su takve linije nestale. Bilo je takvih linija 70tih, 80tih i ranije. Setite se samo ekspresnih linija koje su direktno vozile do blokova na NBG, do Mirijeva, do naselja na Smederevskom putu ili raznih drugih naselja. Vremenom se gustina naseljenosti na trasi menjala, promenila se priroda dnevnih migracija (ne ide se više u Rakovicu, već na NBG), povećao se broj automobila i razne stvari su se promenile. A infrastruktura je ostala ista. Ta činjenica plus ozbiljna degradacija stručnosti saobraćajnog planiranja su uslovili opadanje kvaliteta kompletnog gradskog prevoza. Drugim rečima, mnogi faktori su uticali na to da se osnovni koncept Beogradskih linija pravljen pre nekoliko decenija obesmisli neažurnim prilagođavanjem infrastrukture i trasa linija u skoro svim naseljima i na skoro svim linijama. Jedini izuzetak, pukom slučajnošću, je bila 28. Moglo bi se reći da je bila poslednji Mohikanac. I da li zato što su u svim naseljima degradirane linije, to znači da iz pakosti trebamo uzeti i Zvezdarcima najfunkcionalniju liniju koju su imali?

Uz promenu grada u poslednje dve decenije je došlo i do novog dugoročnog koncepta na koji se grad odlučio a to je prelazak na transverzalni sistem linija. To je itekako opravdano zbog same metamorfoze grada i promenjenih potreba za kretanjem. Problem je što je taj koncept poslednjih nekoliko godina zloupotrebljen tj. pod pokroviteljstvom plana za transverzalizaciju linija su prisilno nametnute mnoge političke odluke na štetu saobraćaja i građana. Tu prvenstveno mislim na nasilno izmeštanje okretnica Trg Republike (u procesu), Studentski Trg (u procesu), Zeleni Venac (u najavi), Savski Trg (u procesu), neracionalno produžavanje i spajanje linija pred izbore, itd. To su odluke napravljene bez pravog saobraćajnog opravdanja. Rezultat svega toga vidimo na ulicama, iako imamo mnoge linije koje opravdano seku grad, za svaku od njih imamo po jednog mutanta koji ili bukvalno prolazi kroz ceo grad ili prolazi kroz više od nekoliko uskih grla. Postoje situacije gde je pogodno da se kretanje stanovništva celog jednog naselja preusmeri na izmenjenu trasu gradskog prevoza, ukoliko se sve ostale prethodne karakteristike kretanja zadrže i preko toga se još poboljšaju. Ovo nije bila jedna od tih situacija i šta god sada da se uradi to se ne može ispraviti bez vraćanja linije. Ma koliko autobusa da se doda na 77, ma koliko da se poboljša red vožnje, ta linija će zauvek biti nepouzdanija samim tim što je 7km duža i što prolazi kroz tunel.

Ovo nije samo borba za trolejbus, za tip vozila, za razapete žice po centru, za izbegavanje presedanja. Ovo je borba za normalan i zdrav sistem javnog gradskog prevoza gde se neće ukidati jedna od najboljih i najkorisnijih linija u gradu samo zato što je neko hteo ukrasti novac, pa loše odradio podlogu i hidroizolaciju za kocke na Trgu.
 
Данас сам прочитао једну паметну новинску реченицу:

"Београђани би да их тролејбуси возе од куће до жељене дестинације, али велика већина не би хтела да ова возила на струју пролазе њиховом улицом"
 
Dorcolci realno rade protiv svojih interesa, ali u interesu svih nas ostalih jeste da trolejbusi ne idu po Dorcolu i tako zaobiđu Trg Republike. Znači treba ih podržati, iako mislim da su izmanipulisani
 
>Plan grada je da izbaci trolejbuse iz centa grada jer po njihovom stavu kontaktna mreža ruži grad.
debilno
 
Vrh