Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686117#p686117:zjwd2h2h je napisao(la):
NoLimit » 06 Dec 2019 01:23 am[/url]":zjwd2h2h]Pošto neki preispituju opravdanost postojanja linije 28, želeo bih skrenuti pažnju na njenu najveću prednost koju nijedna druga linija neće moći nadomestiti a to je da je između 2 terminusa imala samo 9 stajališta i da je dugačka tek oko 5km. Postoje razni argumenti zašto 77 nije dobra alternativa: da nema isti broj polazaka, da nema dovoljno kapaciteta, da se ne koriste ekološka vozila, da kreće mnogo kasnije ujutru i završava ranije uveče od 28, itd. Sve to bi se moglo ispraviti. Naravno, to se neće desiti, ali bi se u teoriji sve to moglo ispraviti uz više vozila, pojačan takt, promenjen red vožnje, nabavku elektrobuseva i slično. Međutim, jedna stvar nikada neće moći da se ispravi a to je trasa.
Koliko linija u gradu imamo još sa sličnim brojem stajališta u sličnoj konfiguraciji? Postoje prigradske linije sa malim brojem stajališta zbog razuđenosti i neke lokalne linije u određenim naseljima, ali nemamo nijednu gradsku liniju koja je zbog same konfiguracije grada uspevala da celo jedno naselje dobaci u sam centar grada sa tako malo usputnih stajališta. Ovo je značilo da je linija ujedno imala i samo jedno usko grlo a to je skretanje levo u Takovsku iz Jaše Prodanovića i ponekad usporeno kretanje u delu Takovske. 77 to nikada neće moći postići.

Na ovom forumu se mnogo pričalo o skraćivanju predugačkih linija kako bi se povećala pouzdanost i samim tim pružila bolja usluga korisnicima. Kao i na forumu, tako je i u struci fokus na tome da se linije prave tako da uz minimalnu dužinu postižu što veći efekat, pokriju što veći broj stanovništva i izbegnu uska grla. Zato i radijalni sistemi u određenim gradovima dobro funkcionišu jer se problemi sa jednog kraja ne prenose na drugi i sistem mnogo bolje funkcioniše kao celina. Beograd je grad koju po svojoj konfiguraciji ima dobre uslove za takvo nešto koji nisu maksimalno iskorišćeni. To su prošli planeri vrlo dobro primetili i zato imamo dobro funkcionisanje linija poput 706, 32E, 75, nekadašnja 27E, 601, itd. To su linije koje su pravljene da najkraćim putem dovedu ljude tamo gde žele da idu. Tu su odličan primer Zemunske i Novobeogradske linije koje završavaju na Zelenom Vencu. Imaju samo jedno usko grlo a to je Brankov most, ali i to je relativno nov problem. 601 ima (je imao) samo Gazelu, 32E ima suženi deo Despota Stefana, itd, ali svi imaju obično samo jedno usko grlo. Naravno, postoje i mnogi drugi problemi sa ovim linijama, ali su uzrokovani drugim stvarima a ne samim konceptom trase. Primećuje se iz ovoga da je dosta više ovakvih linija prigradskog tipa. Zašto je to tako? Postoji više razloga, ali jedan od glavnih u Beogradu je način na koji su raspoređena naselja, pogotovo ona koja su planski građena "iza" postojećih u drugom delu 20. veka i način na koji nikad nisu izgrađeni pravi koridori ka njima koji bi pružili prioritet gradskom saobraćaju. To sve znači da čak i kada se pokuša taj koncept primeniti u gustom urbanom tkivu, linije prolaze kroz više uskih grla na trasi do centra i gubi se pouzdanost. U osnovi imamo mnogo radijalnih linija koje idu do centra grada (većina linija je takva) i primeri toga su 43, 96, 52, 53, 56, 41, 31 itd. Međutim, svi znamo da te linije imaju svoje probleme. Većina tih problema je zbog toga što su ta naselja jednostavno predaleko da bi kroz trenutnu mrežu ulica mogli napraviti neki BRT sistem. Da se ne lažemo, takav dobar sistem je vrlo lako napraviti, ali ne i kod nas u trenutnoj situaciji kada ne postoji volja da se poboljša gradski prevoz na racionalan način, već se saobraćajne odluke prepuštaju političarima. Šta nam onda preostaje? Preostaje nam da nađemo u postojećoj urbanističkoj situaciji pogodne trase gde se bez infrastrukturnih modifikacija može održati pouzdana linija. Vrlo dobar primer pokušaja ovoga je 29 koja relativno direktno povezuje ceo niz naselja sa samim centrom grada, nije predugačka, ali ujedno zbog više uskih grla na trasi, nedostatka žutih traka, loše raspoređenih kapaciteta i loših dispečera nije ono što bi mogla biti. A 29 je još i odlična linija, naspram drugih. I tako ako krenemo da tragamo za naseljima sa idealnim uslovima tj. sa dovoljno velikom gustinom stanovništva, relativnom blizinom centra vazdušnom linijom, relativno dobrom saobraćajnom infrastrukturom tj. saobraćajnicama dovoljno širokog profila sa dovoljno niskom opterećenošću na većini trase, i sa potrebama kretanja tog stanovništva koji se poklapaju sa situacijom uslovljenim opcijama trase, dolazimo do odgovora da je Zvezdara bila jedino naselje u celom gradu gde je ovo bilo moguće izvesti u trenutnoj situaciji. Znači, ne pričamo o prošlosti kada su postavljane razne trase, pa se uništavale vremenom, i ne pričamo o budućnosti kada bi se mogle određene stvari izmeniti. Pričamo o sadašnjem trenutku, sa sadašnjom voljom vlasti, sa sadašnjom količinom dostupnih vozila i tipovima tih vozila. U tom smislu, 28 je bila poslednja funkcionalna zaostavština radijalnog sistema linija postavljenog u 60tim godinama. Na svim ostalim mestima u gradu su takve linije nestale. Bilo je takvih linija 70tih, 80tih i ranije. Setite se samo ekspresnih linija koje su direktno vozile do blokova na NBG, do Mirijeva, do naselja na Smederevskom putu ili raznih drugih naselja. Vremenom se gustina naseljenosti na trasi menjala, promenila se priroda dnevnih migracija (ne ide se više u Rakovicu, već na NBG), povećao se broj automobila i razne stvari su se promenile. A infrastruktura je ostala ista. Ta činjenica plus ozbiljna degradacija stručnosti saobraćajnog planiranja su uslovili opadanje kvaliteta kompletnog gradskog prevoza. Drugim rečima, mnogi faktori su uticali na to da se osnovni koncept Beogradskih linija pravljen pre nekoliko decenija obesmisli neažurnim prilagođavanjem infrastrukture i trasa linija u skoro svim naseljima i na skoro svim linijama. Jedini izuzetak, pukom slučajnošću, je bila 28. Moglo bi se reći da je bila poslednji Mohikanac. I da li zato što su u svim naseljima degradirane linije, to znači da iz pakosti trebamo uzeti i Zvezdarcima najfunkcionalniju liniju koju su imali?

Uz promenu grada u poslednje dve decenije je došlo i do novog dugoročnog koncepta na koji se grad odlučio a to je prelazak na transverzalni sistem linija. To je itekako opravdano zbog same metamorfoze grada i promenjenih potreba za kretanjem. Problem je što je taj koncept poslednjih nekoliko godina zloupotrebljen tj. pod pokroviteljstvom plana za transverzalizaciju linija su prisilno nametnute mnoge političke odluke na štetu saobraćaja i građana. Tu prvenstveno mislim na nasilno izmeštanje okretnica Trg Republike (u procesu), Studentski Trg (u procesu), Zeleni Venac (u najavi), Savski Trg (u procesu), neracionalno produžavanje i spajanje linija pred izbore, itd. To su odluke napravljene bez pravog saobraćajnog opravdanja. Rezultat svega toga vidimo na ulicama, iako imamo mnoge linije koje opravdano seku grad, za svaku od njih imamo po jednog mutanta koji ili bukvalno prolazi kroz ceo grad ili prolazi kroz više od nekoliko uskih grla. Postoje situacije gde je pogodno da se kretanje stanovništva celog jednog naselja preusmeri na izmenjenu trasu gradskog prevoza, ukoliko se sve ostale prethodne karakteristike kretanja zadrže i preko toga se još poboljšaju. Ovo nije bila jedna od tih situacija i šta god sada da se uradi to se ne može ispraviti bez vraćanja linije. Ma koliko autobusa da se doda na 77, ma koliko da se poboljša red vožnje, ta linija će zauvek biti nepouzdanija samim tim što je 7km duža i što prolazi kroz tunel.

Ovo nije samo borba za trolejbus, za tip vozila, za razapete žice po centru, za izbegavanje presedanja. Ovo je borba za normalan i zdrav sistem javnog gradskog prevoza gde se neće ukidati jedna od najboljih i najkorisnijih linija u gradu samo zato što je neko hteo ukrasti novac, pa loše odradio podlogu i hidroizolaciju za kocke na Trgu.
Bukvalno nemam ništa da kažem na ovo. Samo :gobb:
 
Ja sam vec objasnio. Na elektrobusevima j ebolja i veca ugradnja vlasti, narocito na punjackim stanicama.

Takodje, zamena trolejbusa autobusima je super jer ima mnogo stranackih prevoznickih firmi koje bi preuzele te linije.
 
Upravo čekam bus na okretnici 40 i 77, trole nema nigde, a 77 stoji na okretnici. Na stanici minimum 50 ljudi. Kod Miloša Jankovića bar 30 ljudi, nikad nisam video više ljudi na Zvezdari da čeka bus.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Neverovatno je sta nam rade... nadam se da im nece proci, svaka cast ljudima koji guraju ove proteste!
d7984d0ad30b5beb16759c8d71cc9a2e.jpg


Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока
 
Nije neverovatno sta nam rade.
Moze im se.
Mi smo st*** koja trpi sve.

Zaista, u Dim. Tucovica su neverovatne guzve.
Imam utisak da "oni" uzivaju u ovome.
 
Pa nije baš da trpi sve. Jedino radikalnije bi ložda bilo da se blokira Bul. despota Stefana.
 
Danas imao čitavu paradu s skraćenjem 21/22.

29 poremećena, nema je pa nema pa kad naiđe prepun solo lelujavi čamac padne ti mrak na oči momentalno. Ništa nije bolja od 27E, 53, 83. 31 je možda pojačana na papiru ali u praksi nema baš uspešnih rezultata. Saobraća ređe nego 21 i 22 skupa. Pomenute nailaze češće nego 29 i 31 pojedinačno (dve linije na 10, znači skupa na 5 min) što znači da ove dve poremećene nesreće (29 i 31) saobraćaju na više od 5min umesto na 3-4. I tako kad ispadnu "teraju" u krug ceo božiji dan bez ikog da ih postroji redom na okretnicama.

22A je slučaj za sebe. Pored toga što ide kao antibiotik neusklađen je sa 21/22 koje su za razliku od 29 ipak bliže očekivanom redu vožnje (em kraće, em sa manjim brojem polazaka). Kad masu nesrećnih duša 22 "istovari" na Slaviji dok ljudi stoje na semaforu Higer jednostavno pobegne. Pre njega nestanu i 29 i 31 pa ih posle nema ni jednog, ni drugog po 10 min uz večitu gužvu.

Ajde sve navedeno i da razumeš zbog poznatog nam nepoznavanja saobraćajnih uslova od strane imbecila na vlasti ali potpuno je nečuveno to da 22A, 29 i 31 staju u Kralja Milana a 21 i 22 na kružnom toku pa ne znaš gde ćeš. Ako čekaš 29/31 trčiš na 21/22 ili ono što se meni danas desilo da nema 22A ili 29 na Terazijama pa uđem u 31, kad sam izašao odoše i 21 i 22 gotovo istovremeno, potom dođoh na to stajalište no ne leži vraže evo ih DVE 29-ke padoše s Marsa pa morao da trčim 50m.

Kako su mogli da ne predvide okretanje linija u Kralja Milutina sa ulaznim stajalištem koje je izlazno za 22A, a prolazno za 29 i 31? Predviđeno je bilo drugačije dok mozgovi nisu improvizovali. Apsolutno sve rade u hodu, i kad plana ima pogaze ga kao po nepisanom pravilu.

Prvo je bilo planirano da ništa ne staje na Slaviji zbog čega su stajalište pomerili u Kralja Milana, potom uveli privremeno pa sad za stalno što za posledicu ima više stajališta kao na Mostaru. Umsto da čekaš ti doveka trčiš. Ma ne znaš kud ćeš pre kad ti stalno beže. Nikad čuli za terminale sa paralelnim stajalištima sa pešačkim prelazima.

Ljudi ovo nije uopšte smešno, ovo su simtomi potpuno promašene pogodnosti (o da, pa dobro poznato englesko "convenience" koje uz pouzdanost predstavlja najbitniji pojedinačni faktor vrednovanja prevozne usluge) javnog prevoza. Pa samo zamislite starije osobe kako propuštaju po 2 vozila, na 3 mesta po 10min zbog toga što ne mogu da potrče.

Da li je postojeći sistem linija, stajališta i redova vožnje koncipiran tako da putnici moraju da pretrčavaju iz vozila u vozilo?

Takođe, da ne bi cepao na dve poruke nadovezaću i 30-icu na ovo, s obzirom da je i ona kao "slavijska" linija poremećena.

Krenuo na polazak u 15:16 iz Medaka, međutim ispred zgrade mi prolete Higer u 15:06 kao zakasneli 14:54 koji se verovatno nije ni pojavio, a ovaj sledeći verovatno tek u 15:26. Pukli načisto, samo vrte u krug da potroše gorivo, zagade vazduh, da se polupaju i ništa više. Stetočine. Red vožnje je u praksi samo neformalno primenjen (postoji samo radi reda a normalno se istog ne pridržava).

Da se zaključiti da svako ko kaže da neka linija poput gore pomenutih može da se skrati bez dalekosežnih posledica koje odjekuju čitavim sistemom (domino efekat) ustvari potcenjuje inteligenciju svi onih koji su pre iskazanog mišljenja prethodno sve nepogodnosti osetili na svojoj koži, a što se posebno odnosi na karikature koje se bave smicalicama poput "otvaranja cirkusa na svakom koraku" pri čemu ne umeju normalno ni da se kreću bez privatnog automobila.

Sve to izgleda lepo na papiru, a za praksu preporučujem im da ostave svoje limene mezimce u garaži pa nek koriste 21/22+22A/29/31 jedno mesec dana, po mogućstvu i duže.

Nek nam je samo mili Bog u pomoći oko praznika. Šta smo mi Bogu zgrešili, pa ovo ni najgorem neprijatelju ne treba poželeti.
 
I Medak treba da pokrene proteste kao ovi sa trolom 28. Potreban je samo fejsbuk event i ljudi će izaći.
 
@ Express

Sve ovo ne izgleda lepo čak ni na papiru. Jedino što vi vide je pogodnost za kocke sa što manjim brojem linija preko istih. Zato sada stanovnici Borče imaju kosku u vidu 96, pa dodatzno ispašta ionako u problemu duži vremeski period, linija 95, kao i druge linije ka Trgu. Isto i sa trolama i 31. Ispaštaju stanovnici Vračara, Denkove bašte, Crvenog krsta, Učiteljskog naselja, Šumica, Konjarnika i Medakovića. O potezu Cvijićeva - Dimitrija Tucovića, i ukidanju 28, da i ne govorim. U 40 povuci potegni da uđeš. Nikad u životu nisam video da se toliko napuni, čak i vikendom uveče, kada se ranije redovno dešavalo da ne bude ni desetak ljudi.
Što se tiče praznika, ludilo uveliko traje i svakim danom je sve gore i gore. Ja nažalost, već sada znam šta će me čekati u narednim danima. Prošlogodišnje iskustvo se ne zaboravlja. Kod hitne pomoći čekao 17 i 18, nakon 45 minuta sam se vratio kući, jer nisam uspeo ni u jedan zglobni autobus da uđem.
 
Akcije za 28 se nastavljaju, ko želi da se uključi neka mi se javi putem privatne poruke ili neka piše na vratitetrolu28@gmail.com
Nećemo odustati od vraćanja trolejbusa 28. Za sada nam grad niti opštine ne odgovaraju na našu peticiju sa preko 4000 potpisa građana što je uvredljivo. Ta činjenica nas samo još više motiviše da nastavimo akciju do vraćanja trolejbusa 28.
 
Jutros između 6:00 i 6:30h nije bilo ni jedne trole na potezu od terminusa Banjica II do Dragiše Mišovića. Mislim na oba smera naravno. Šta se dogodi tako rano ujutro pa da uopšte i ne krenu prema Banjici voleo bih da znam. Mislim, verovatno da je nešto do mreže, a i kad god da su krenule trebalo im je neko vreme da se konsoliduju sigurno. Sva sreća pa u ranim jutarnjim časovima gužve nisu baš tolike da se ne možete prevesti nečim do grada, bar kad je Banjica u pitanju. Eto još jednog dobrog razloga za vraćanje 28-ice. Zvezdara mnogo više zavisi od trola nego li Banjica sa nešto više alternativa. 40-ica je još i najduža trolejbuska linija, i svakako će teže uspostaviti neki normalan interval nakon zastoja, dok bi to trebalo biti dosta lakše za 41-icu, a još i više za 28-icu.
 
Može svašta da izazove takav poremećaj. Od problema sa mrržom na izlasku iz garaže ili negde na trasi, do nekog drugog zastoja - sudar, kamion pokvaren ispod mrrže...
Nekada je turaža u špicevima na 40 bila oko 47-48 minuta i uglavnom se stizala bez mnogo problema. Postepeno se smanjivalo i povećavalo vozno vreme kako se nenjalo doba dana. Spretan vozač mogao je da napravi nekad i po 15' pauze. Ali, preko 28 i 40 lako se uklapalo vreme i brzo posle poremećaja bar u jednom delu gradu uspostavljao saobraćaj u intervalu. Umesto da na Zvezdari čeka vreme dvadesetak minuta, krene kao 28, nastavi kao 41 i u vremenu je. Najgori način uklapanja u vreme je čekanje. Posle zastoja u kom nije bilo prevoza, napravi se opet period u kom pola vozila stoji i čeka vreme. Ali, zato je potrebna jaka operativa na terenu i dispečerskom centru, sposobni ljudi i dobra volja.
Od izuzetne važnosti je i uigranost ekipe vozača i otpravnika. Zato je trolejbus specifičan vid saobraćaja ali i mnogo fleksibilniji nego što na prvi pogled izgleda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687369#p687369:1mmw09fs je napisao(la):
vucko » 10 Dec 2019 08:29[/url]":1mmw09fs]Akcije za 28 se nastavljaju, ko želi da se uključi neka mi se javi putem privatne poruke ili neka piše na vratitetrolu28@gmail.com
Nećemo odustati od vraćanja trolejbusa 28. Za sada nam grad niti opštine ne odgovaraju na našu peticiju sa preko 4000 potpisa građana što je uvredljivo. Ta činjenica nas samo još više motiviše da nastavimo akciju do vraćanja trolejbusa 28.
Da li ste kontaktirali medije u vezi ovoga?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687388#p687388:2piywklu je napisao(la):
branik » Tue Dec 10, 2019 10:00 am[/url]":2piywklu]Ali, preko 28 i 40 lako se uklapalo vreme i brzo posle poremećaja bar u jednom delu gradu uspostavljao saobraćaj u intervalu. Umesto da na Zvezdari čeka vreme dvadesetak minuta, krene kao 28, nastavi kao 41 i u vremenu je.
Da li možeš da mi ovo objasniš, nije mi jasno šta to tačno znači?
 
Крене трола која је била на 40 са Звездаре до Студентског трга, тамо се промени линија са 28 на 41 и оде до Бањице, а на њој може опет да се врати на 40.
 
Баш тако. Возило не стоји, неки путници се возе, други мање чекају...
Мало размишљања, мало труда и наравно, техничких могућности.
 
Danas idem ka centru i kod Pejtona stiže trolejbus 22L. Reko propustiću ovo smeće od linije, ući ću u 29 kad dođe da me odveze do Studentskog trga. Dolazi posle 29, kad ono piše ''29L Slavija''. Reko verovatno neka brljotina sa displejem, ovaj će me odvesti do centra sigurno. Cvrc (da ne upotrebim drugi izraz). Na Slaviji stane on i istera nas sve napolje. Reko super, pošaljem Vas sve tamo odakle ste došli (u PM). Dođem do stajališta u Kralja Milana, uđem u 31. Par minuta kasnije, dok smo kretali sa Terazija, vidim trolejbus 29 iza njega. I shvatim da znači istovremeno imamo 29L koji vozi samo do Slavije i 29 koji vozi do Studentskog trga.

Koliko vidim, svake nedelje dobijamo neku novu liniju. Ko modna kolekcija bogte!

22A od St Trga do Slavije
22A od St Trga do Crvenog krsta
22L od Kruševačke do Crvenog krsta
22L od Kruševačke do Slavije
29L od Medakovića do Slavije
29 od Medakovića do St Trga

Divno. Baš divno.
Već zamišljam mešovitu ekipu ''stručnjaka'' iz Grada, Direkcije za javni saobraćaj, Sekretarijata za saobraćaj, GSP i Ticine katedre kako upravo većaju o nekoj novoj mutantskoj liniji i ''inovativnim'' rešenjima koji će još malo unaka... ovaj mislim - ''preporoditi javni prevoz i umanjiti gužve''...
Cuckoos-Nest.jpg


Degenerici.
 
Вероватно крати, као што се у току дана деси да наиђе 7Л који се окрене код Таша, а одатле настави као 7 назад ка Блоку.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Neko je pisao u temi za zastoje, da je bila neka kolona trola i autobusa od Trga Republike do Studentskog trga, tako da je to najverovatnije bio uzrok zbog čega je bila 29L.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688001#p688001:bpefmhv6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Дец 2019, 22:19[/url]":bpefmhv6]
Već zamišljam mešovitu ekipu ''stručnjaka'' iz Grada, Direkcije za javni saobraćaj, Sekretarijata za saobraćaj, GSP i Ticine katedre kako upravo većaju o nekoj novoj mutantskoj liniji i ''inovativnim'' rešenjima koji će još malo unaka... ovaj mislim - ''preporoditi javni prevoz i umanjiti gužve''...
Cuckoos-Nest.jpg


Degenerici.

слика и прилика градске управе
 
Mogu da naprave skretnicu i deo mreže iz Kolarčeve ka Makedonskoj, pa da 28 i 41 okreću na Slaviji, a da ne čepaju Trg. Onda bi cirkus bio kompletan
 
Na Slaviji u toku saobracajni cep. Uzroci?

Saobracajni bumbar zadrzava saobracaj a pored njega genije iz GSP kontrole saobracaja zadrzava i "koordinira" trolejbuse.

Rezultat? Kolone na svim kracima i trolejbusi kojima u proseku treba po 15 min da obidju krug.

To su te napr'dne SM(A)RT analize i projekcije...
 
Vrh