Šta je novo?

Trolejbusi

Ти старији су ја мислим до 2016 чак и ишли како кад у редовну употребу, знам да сам сликао давно 2015е
 
Ziu ima otporničko upravljanje vučom i vuče više struje - bolje greje mrežu, ali i više trese mrežu.
 
https://www.blic.rs/vesti/beograd/prija ... li/brmtf8f
Ako je ovo tačno, zašto je jutros izašao ijedan bkm?
Ko ovde koga zaj.....?
Zašto samo dva vozača? Kakva je to diskriminacija? Gde su ostali?
Ako se to zaista dogodilo, danas i sve dok se problem ne reši, nije smeo da izađe ni jedan trolejbus. Kad je neko juče kažnjen, kako ja danas smem da uradim to isto. A da sam vozač koji je kažnjen, istog momenta bih tužio firmu.
Boje se za posao?Pa već sad lučem traže vozače po Srbiji. Uskoro ni on neće pomoći. Samo šestocifrena plata.
 
Bila je ista situacija pre par godina, kada je DS držao gradsku, a SNS republičku vlast. Kasnije kada su naprednjaci došli u grad i GSP, kazne su samo obrisane.
Sad je pitanje zašto sami sebi pišu kazne?
Nije sigurno zbog postovanja propisa, jer te direktive dolaze odozgo...
 
Znam to, kao i zašto crveni bkm nisu registrovani.
Ali ne razumem što neko radi uzaludan posao i piše prijave, kad zna da se neće ništa dogoditi.
 
Ма тај члан закона је жешћа глупост. Још једна у низу слика апсурда нашег фиктивног система. Зашто новинари нису питали заменика градоначелника за овај проблем?
 
Teška glupost Došljak. Idiotizam je registrovati nešto što i ne može ići van kontaktne mreže, što isto važi i za tramvaj. Bitno je da su sva vozila osigurana. Ne znam dal trolejbusi još negde nose registarske tablice. Ovo šta sam lično nešto proputovao, nigde ih nisam primetio. Ubi nas birokratija.
 
branik":23k0oy3o je napisao(la):
Ali ne razumem što neko radi uzaludan posao i piše prijave, kad zna da se neće ništa dogoditi.
Pa sigurno žele postići nešto time, ali još ne znamo šta. Npr možda traže razlog za smenu direktora GSP-a, ili opravdanje za ukidanje linija ili možda čak svih trolejbusa...
Ono što je sigurno od prvog se ne vraća linija 19, verovatno ni 28.
29 se vraća na staru trasu, a za 21 i 22 se još ne zna
 
Како је законски регулисана обавеза техничког прегледа, ако нема регистрације? То не може да се препусти на вољу ГСП-у, јер тролејбуси деле простор са осталим возилима и може да их угрози.
 
To da, ali zar za važeći tehnički pregled nije dovoljna potvrda, pa i idu na redovni šestomesečni tehnički pregled koliko znam, tako da se registruju tek svaki drugi put. I tramvaji valjda moraju na tehnički. Mislim da im za registraciju vozila nikako ne ide tehnički pregled kao dobar argument. Ne znam kako su to tačno regulisali oni na većem stupnju razvoja od nas, al kao što rekoh, nema tako puno primera po Evropi gde se mogu naći trole sa registarskim tablicama.
 
Ovde je neka (smrdljiva) politika u pitanju, to je više nego očigledno.
MUP prstom nije mrdnuo kad su taksisti dve nedelje držali ceo grad kao taoca, a ovamo se kobajagi uzrujaše što trolejbus nema registarske tablice...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673345#p673345:6rq0lh54 je napisao(la):
Kesha » Pet Okt 25, 2019 9:48 am[/url]":6rq0lh54]Teška glupost Došljak. Idiotizam je registrovati nešto što i ne može ići van kontaktne mreže, što isto važi i za tramvaj. Bitno je da su sva vozila osigurana. Ne znam dal trolejbusi još negde nose registarske tablice. Ovo šta sam lično nešto proputovao, nigde ih nisam primetio. Ubi nas birokratija.

Kako god, zakon je donesen i postoji. Znači mora se poštovati.
Šinska vozila su druga priča i drugi ih zakoni tretiraju-
Evo i u Nemačkoj imaju regularno tablice.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=odaOnbw7C9g[/youtube]

Francuska

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8B5twnxhkaU[/youtube]
 
U Švajcarskoj i Rusiji koje imaju najviše trolejbusa nemaju tablice. Dok npr u Italiji imaju, ali je garaži broj na njima.
 
Pa onda kako gde. Nemaju ni u Češkoj ako se ne varam, a u Mađarskoj sigurno. Mislim, ok zakon je donet i mora se poštovati, ali što se stalno nešto petlja oko propisa, ako je nešto do tada funkcionisalo normalno. Pritom, stariji BKM-ovi su još pre koliko godina dobili tablice, dok ovi poslednji nisu mogli zbog vlasničke strukture. Sad odjednom su i ti poslednji BKM trolejbusi sporni, i opet po GSP-u i još po vozačima. Propisi se moraju dosledno i jasno sprovoditi, a ne u zavisnosti od okolnosti i trenutne situacije. Na stranu dal je nešto potrebno ili ne, al svako malo se nešto desi što ostavlja utisak da su u vrhu Grada sve sami poslušnici i diletanti.
 
Zakon može i da se promeni ili doradi. To i jeste svrha i poenta zakonodavne vlasti i institucija.
Zakoni se prave i usvajaju da bi društvu/zajednici život bio lakši i bolji. Ne da bi se degenerisalo ili kočilo besmislenim odlukama i ograničenjima.

Apsurdno je, pa rekao bih čak i degenerativno, insistirati na registraciji trolejbusa u Srbiji, gde trolejbusa ima jedva preko 100, i gde jedino može, pa jedino i ume da ih vozi samo obučeni vozač preduzeća GSP iz Beograda... i to samo tamo gde postoji kontaknta mreža... I sve to pošto je taj sistem funkcionisao ovde 70 godina bez ikakvih problema i incidenata uzrokovanih njihovom (ne)registracijom.

A da ne pričam kakvo je licemerje izvršnih organa vlasti da se vataju za insistiranje na takvim stvarima dok im se pod nosom dešava milion drugih, a mnogo gorih propusta i kršenja zakona.
 
Da ali se dala opcija i privatnici da uđu u elektro podsistem. Ili je to bila namera zakonodavca ili prepisan nemački zakon.
 
Bender Rodriguez":1vwwhzlu je napisao(la):
Zakon može i da se promeni ili doradi. To i jeste svrha i poenta zakonodavne vlasti i institucija.
Zakoni se prave i usvajaju da bi društvu/zajednici život bio lakši i bolji. Ne da bi se degenerisalo ili kočilo besmislenim odlukama i ograničenjima.

Apsurdno je, pa rekao bih čak i degenerativno, insistirati na registraciji trolejbusa u Srbiji, gde trolejbusa ima jedva preko 100, i gde jedino može, pa jedino i ume da ih vozi samo obučeni vozač preduzeća GSP iz Beograda... i to samo tamo gde postoji kontaknta mreža... I sve to pošto je taj sistem funkcionisao ovde 70 godina bez ikakvih problema i incidenata uzrokovanih njihovom (ne)registracijom.

A da ne pričam kakvo je licemerje izvršnih organa vlasti da se vataju za insistiranje na takvim stvarima dok im se pod nosom dešava milion drugih, a mnogo gorih propusta i kršenja zakona.

Upravo tako. Nešto je funkcionisalo tolike godine bez nekih posebnih problema izazvanih nedostatkom obavezne registracije, odnosno zbog nemanja registarskih tablica. Nije to nešto što je svojstveno samo nama. Sećam se da su se pravdali time što se trolejbusi identifikuju isključivo preko garažnog broja, a opet moram ponoviti da se isti princip primenjuje i kod mnogo uređenijih sistema. Niti taj trolejbus može ići igde van kontaktne mreže, niti ih može posedovati iko drugi do komunalni prevoznik grada Beograda. Umesto da se radi na tome da se razne procedure pojednostave, one se samo, neretko, dodatno zakomplikuju donošenjem novih, i izmenama i dopunama postojećih zakona. Koliko su samo problema napravili na tehničkim pregledima, i koliko je vremena bilo potrebno da se neke stvari malo ispeglaju. Da ne idem dalje u OT. Sve se svodi na mešetarenje i pronalaženje novih načina da novac prebacuje iz jedne u drugu kasu.

Žika":1vwwhzlu je napisao(la):
Da ali se dala opcija i privatnici a da uđu u elektro podsistem

Može biti i do toga, ali i to se moglo sprovesti onog trenutka kad se za to stvori potreba, jer nije da privatnici mogu preko noći tek tako postati i deo elektro podsistema. Nemoj me držati za reč, ali čini mi se da sam na nekom od novijih Solarisa trolino u Budimpešti video natpis Arriva, pa opet nemaju registarske tablice. Verujem i da bi u tom slučaju mogle koristiti garažne brojeve kao vid identifikacije, ili pak za to postoji nepremostiva prepreka kod nas.
 
Та регистарска ознака није суштинска ствар овде. Није ни важно како је решено којекуда у свету. Битно је, да ни то, као ни све друго, не можемо да урадимо нормално. Или треба, или не треба.
Део тролејбуса има , а већина нема. Да може без таблица показало се у дугом низу година. Да би требало да их имају, показује се последњих неколико година од кад их наранџасти имају.
Тролејбус, баш као и свако друго возило за јавни превоз, два пута годишње иде на технички преглед и за њега се плаћа обавезно осигурање и накнаде за употребу возила. Остаје само таблица и налепница, а све је практично исто касо и код возила која се регуларно региструју.
БКМ је набавио Град за ГСП и ту је нејасно питање власништва. Довољно је само да се једним актом оснивач, Град Београд, одрекне свог дела власништва у корист корисника ГСП и тако ГСП добије 1/1 власништво. Онда више нема препрека за регистрацију. ИЛи обрнуто: ГСП се одрекне у корист Града свог удела, а као код лизинга, буде уписан као корисник возила. Ионако, сада када улазе у десету годину експлоатације, њихова књиговодствена вредност се примиче нули.
Мени је најчудније да један дан то не може, а већ сутрадан опет може да се вози. Како су јуче били нелегални, а данас ником ништа, као да се ништа није догодило. Зашто су јуче само два возача добила пријаве кад их је много више било на улици, а данас ни један и зашто су данас сви регуларно возили те исте, опет нерегистроване тролејбусе? Да није јуче поподне пало рибање инспектора уз ''пријатељски'' савет да ''не таласају' и не солирају'?
И, баш ме заниа, како се данас понашају возачи којима је јуче написана пријава? Да ли су данас регуларно сели да возе те исте, идаље нерегистроване тролејбусе?
 
Žika":1x1xw0mu je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673345#p673345 je napisao(la):
Kesha » Pet Okt 25, 2019 9:48 am[/url]":1x1xw0mu]Teška glupost Došljak. Idiotizam je registrovati nešto što i ne može ići van kontaktne mreže, što isto važi i za tramvaj. Bitno je da su sva vozila osigurana. Ne znam dal trolejbusi još negde nose registarske tablice. Ovo šta sam lično nešto proputovao, nigde ih nisam primetio. Ubi nas birokratija.

Kako god, zakon je donesen i postoji. Znači mora se poštovati.
Šinska vozila su druga priča i drugi ih zakoni tretiraju-
Evo i u Nemačkoj imaju regularno tablice.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=odaOnbw7C9g[/youtube]

Francuska

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8B5twnxhkaU[/youtube]
Али овде уопште није споран закон, већ власништво тролејбуса. Довољно је да Град Београд препише спорне тролејбусе ГСП-у и проблем ће бити решен. Регистроваће их као што су регистровали старије тролејбусе.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Зар није проблем у кредиту који је узео град Београд, а не ГСП?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673579#p673579:1elgn1hu je napisao(la):
Somi303 » Pet Okt 25, 2019 9:10 pm[/url]":1elgn1hu]
Žika":1elgn1hu je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673345#p673345 je napisao(la):
Kesha » Pet Okt 25, 2019 9:48 am[/url]":1elgn1hu]Teška glupost Došljak. Idiotizam je registrovati nešto što i ne može ići van kontaktne mreže, što isto važi i za tramvaj. Bitno je da su sva vozila osigurana. Ne znam dal trolejbusi još negde nose registarske tablice. Ovo šta sam lično nešto proputovao, nigde ih nisam primetio. Ubi nas birokratija.

Kako god, zakon je donesen i postoji. Znači mora se poštovati.
Šinska vozila su druga priča i drugi ih zakoni tretiraju-
Али овде уопште није споран закон, већ власништво тролејбуса. Довољно је да Град Београд препише спорне тролејбусе ГСП-у и проблем ће бити решен. Регистроваће их као што су регистровали старије тролејбусе.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока

Znam šta je sporno ali imali su dovoljno dug period da reše . Njihov problem.
Mada koliko čujem polako se zataškava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673589#p673589:17jttm7h je napisao(la):
Дошљак » Pet Okt 25, 2019 10:39 pm[/url]":17jttm7h]Зар није проблем у кредиту који је узео град Београд, а не ГСП?
Pa baš to. GSP je u raspadu, nesposoban kreditno i Grad je uzeo kredit, a tada nije vođeno o tome računa, i time upisan kao vlasnik. Kasnije su ukapirali.
A šta im sad preostaje nego da zataškaju? Inspektoru packe, naredba da pocepa prijave i ne čačka mečku po fabrici mečića i sve se vraća na staro.
To je ujedno i odgovor na moja pitanja od malopre.
 
Рикнуо јуче #2031 код старе окретнице на Бањици, испале му мотке (али се вероватно десило и нешто више од тога), уз нагло кочење осетио се још некакав чудан трзај, контактна мрежа се вијорила као штрик за веш на кошави, да је само мало брже ишао мислим да би повукао пола контактне мреже за собом.
 
Verovatno je trolna glava - poštov e motka spala i otišla uvis, zakačila šprajc - poprečnu sajlu (trzaj i ljuljanje mreže) i spala, ili se iskrivila. To popravlja terenski servis. Čekić i ključ 13 i za 3' gotovo. A vozač je morao što pre da stane, kako šteta ne bi bila veća, mada kada naglo koči, po inerciji, motke idu uvis i jače se kače za mrežu, što može dovesti do kidanja. Ali, pravila nema. Neko bezazleno spadanje može nekad da napravi kidanje i dugotrajan zastoj, i obrnuto, velika brzina, silno ljuljanje i lupanje i prođe bez ikakve štete.
 
Novije trolejbusi imaju sistem koji automatski obara motke kada spadnu, da ne bi pokidale mrežu. BKM 321 to ima ( za ostale nisam siguran), a kidanja su sada baš retka.
Nego od sutra nam se vraćaju trolejbusi preko Trga Republike (tj već večeras idu regularno za garažu), ali nažalost ne i sve linije...
 
Vrh