Šta je novo?

Trolejbusi

Pa zbog trga Republike im smeta Makedonska. Imaju neku averziju prema trolejbuskoj mreži kao da je to najveći problem Beograda...
 
Neverovatno je to što planiraju da urade s Konjarnikom a samim tim i potezom 300.
Ako stvarno za stalno ukinu 19 i naprave 31 u solo bukvalno će linija doživeti kolaps.
Pre neki dan sam se vraćao iz centra (kod Slavije) i čekao 31. Došla 2 zaredom, oba prepuna, jedva se ugurao u drugi.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Zglobni trolejbusi su planirani za rashod zbog smanjenja potrebnog broja vozila... Takođe su razmatrali potpuni remont BKM i ugradnju jačih baterija, ali se od toga odustalo čim nabavljaju elektro buseve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669377#p669377:2m977obw je napisao(la):
Dart » Ned Okt 13, 2019 9:32 am[/url]":2m977obw]Izgleda da će uskoro biti potpuno ukinute 3 trolejbuske linije, a ostale skraćene. Tj trajno ce funkcionisati u sadašnjem stanju.
Znači planira se skidanje mreže kroz Makedonsku i Svetogorsku (ukidanje 28 i 41). Takođe će skinuti mrežu i kroz Kralja Milana, a od Slavije do Studentakog ce saobraćati elektro bus. Linija 19 se ukida zbog velikog preklapanja sa 29 i relativno dobre veze Ustaničke sa Vojislava Ilića
Imbecili.
 
Očito ne znaju šta će. Sad jedno, sutra drugo. Sad ovih nekoliko imaginarnih elektro od odštete rađa nove ideje.
Jedan mogu da ostave da vozi po mostu na Ušću kad ga tamo prenesu.
Nama treba meteor, pa onih nekoliko što prežive neka krenu od početka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669377#p669377:1sxmdktb je napisao(la):
Dart » 13 Oct 2019 09:32 am[/url]":1sxmdktb]Izgleda da će uskoro biti potpuno ukinute 3 trolejbuske linije, a ostale skraćene. Tj trajno ce funkcionisati u sadašnjem stanju.
Znači planira se skidanje mreže kroz Makedonsku i Svetogorsku (ukidanje 28 i 41). Takođe će skinuti mrežu i kroz Kralja Milana, a od Slavije do Studentakog ce saobraćati elektro bus. Linija 19 se ukida zbog velikog preklapanja sa 29 i relativno dobre veze Ustaničke sa Vojislava Ilića
Izgleda ili je tako zvanično rečeno? Ne vidim poentu komentara bez navedenog izvora informacije.
 
Pa da je zvanično o tome bi mogao da pročitaš u svim novinama, zar ne? Inače info je nezvanično od drugara koji pravi raspored i trebalo bi da je dobro upućen u te stvari...
U poslednjih par godina je bilo i mnogo zvaničnih najava o tome, ali se do sada nije ostvarilo.
 
Isto tako je i bilo nezvaničnih priča od strane vozača i sl. , pa se na kraju ispostavi da od tih stvari nema ništa.
 
Slažem se da ne treba verovati većini GSP priča. Ali ovoga puta stvarno kupuju 10 elektro buseva zbog trase od jedva 2 kilometara...
 
Tačno, ali to što je tvoj drugar u pitanju i što se kupuje 10 elektrovozila , ne znači nužno i da će da bude tako. Narod je i ovako digao frku zbog najave skraćivanja Vračarskih troli , preuismerenja 28 i 41 Takovskom na Dorćol , i zamenu tramvajima na potezu Dorćol - Slavija preko Terazija i Trga republike , pa su na kraju vratili trole do Studentskog trga a odustali od izgradnje kontaktne mreže kroz Nemanjinu i Venizelosovu. Da neće možda , ne tako mali deo nezadovoljnih Beograđana , da etiketiraju agresivnom manjinom , kao u slučaju Gondole?
 
Niko nije oduševljen takvom idejom, a ponajmanje ljudi koji rade sa trolama. Realno od te mreže kroz Venizelosovu nisu odustali zbog potencijalnog nezadovoljstva građana, već što su bacili oko na zemljište pogona Dorćol...
 
Odavno, od kraja osamdesetih postoji ideja da se izmesti garaža dalje u Dunavsku, a rastegnu žice kroz T. Košćuška i Dušanovu. Venizelosova se kasnije pojavila. U međuvremenu su se tehnologije menjale i treba sve da se prilagođava, ali mi smo siromašni za radikalne promene i takvo planinarenje gašenjem jednog, i otvaranjem drugog podsistema. Posebno ne onog koji se tek razvija, ali ima upitnu ekološku vrednost i visoku cenu, pa time i neizvesnu budućnost.
Sa druge strane, gradska vlast se ponaša kao guska u magli, jasno pokazujući da nema ni ideju, ni inicijativu. Pri tome, imaju tipičnu skorojevićku potrebu da pokažu da ništa staro ne valja i da se mora zameniti nekom novotarijom, po mogućstvu skupom, pod motom "Istorija počinje od nas". Ovako kako rade, bojim se da ništa dobro i pametno ne mogu ni smisliti, ni uraditi, a da mogu da izazovu popriličnu veliku i ireverzibilnu štetu. Zamislte da naprave promašenu liniju metroa sa štetom u milijardama. To što bi skinuli koji km mreže i nije tako dramatično prema tome. Ali plaćati autobus skoro pola miliona a da ne znaš kako će se ponašati kroz vreme, suludo je.
O ovome mogu sa mnogo argumenata da pišem naširoko, ako ikoga zanima, ali mislim da sam i sad preterao.
Bilo kako bilo, mislim da trolejbuse ne da ne treba ukidati, već naprotiv, razvijati, nadograđivati poprečnim vezama i produžavanjem pojedinih pravaca uz postepeno uvođenje vozila sa izvesnom mogućnošću autonomne vožnje.
 
Ceo Beograd su izgradili, svuda oko nas oblakoderi i zauzeti prostori, pa šta će jadni, nemaju izbora nego da prodaju i zemljište pogona Dorćol i puste gradnju i na tom mestu... :roll:

U krugu od 5 km od Palate albanija stoje im hektari zemljišta i napuštenih prostora na prvoklasnim lokacijama. Ali ne, gospoda rešila da mora da se gradi baš u Skender Begovoj. Kao što onomad rešiše da mora da se gradi posred Makiških izvora i šuma. Džukele alave.


Inače danas gledam onih par parkiranih BKMova kako stoje na staroj okretnici pre VMA. Nigde ne videh nijednog čuvara. Stoje tako na izvolte vandalima i svinjatorima. Možda GSP tripuje da ih neće dirati jer stoje pored kasarne. Aha, baš će to da ih odvrati...
Na drugom mestu gledam BKM kome su polovično uklonjeni grafiti, pa mu je lim prefarban u crveno, ali gume od vrata i prozora i dalje ''krase'' žvrljotine i auto-lak.

Ko god je od gradskih čelnika smislio tu imbecilnu ideju ''održavanja na okretnicama'' treba da skoči s mosta. Slepčine nesposobne.
 
https://youtu.be/W6evhnfp2_4?t=351

Cirih. IMC (In-Motion Charging) dvozglobni trolejbus na delu. Savršena stvar za 29, 31, 40, 50, 53, 56, 59.

Za početak 36 komada bi pokrilo 29, 31 i 40 s tim da 29 i 31 beskontaktno saobraćaju od Slavije do SRC Dorćol. 28 i 41 već ne idu, samo treba ukinuti i 21 i 22. Umesto trola tu mogu elektrobusi na baterije kao fideri 29-ci. U gradu je potrebna još jedna EKO linija kao zamena za parče 28/41 do Trga Republike pošto trenutno sa 40 nema na šta da se presedne. 69 elektrobusa bi pokrilo linije 21, 22, 35, 39, 51, 56L, 67, 68, 84 i 87 tako da bi uz 5 postojećih kapabusa Kosamaj 2 u startu mogao raspolagati sa 110 vozila ne računajući "vrapce" ili eventualne minibuse.

IMC trole velikog kapaciteta kombinuju jednostavnost i ekološku zamisao trolejbusa sa autonomijom autobusa usput izbegavajući skupe elektrobuse malog kapaciteta, komplikovane hibride ili prljave dizele. Osim navedenog omogućavaju pokrivanje opterećenih koridora izbegavanjem gradnje tramvajske infrastrukture (kao i komplikacije prilikom kasnijeg održavanja) uz mogućnost skidanja kontaktne mreže u najstrožem delu grada osetljivom na estetiku.

Za razliku od tramvaja može obilaziti druga vozila na trasi kada je priključen na kontaktu mrežu, te skretati sa trase u slučaju predviđenih ili nepredviđenih izmena.

Ma kako sumorno zvučalo mislim da bi preklapanje 19, 21, 22, 28 i 41 bilo overkill za koridorsku mrežu pogodnu za eksploataciju trolejbusa. POstojeći sistem linija zasniva se na distribuciji/deljenju - ne na sistemu fidera.

Na gore priloženom klipu moguće je videti kako lako savladavaju krivine i pored dužine, koliko su stabilni pri kretanju (ne bacaju se) kao i to kako su uopšte u Cirihu uklopljeni trolejbusi i tramvaji. Cirih bi trebalo da nam bude dobar primer racionalnog korišćenja proverenih raspoloživih tehnologija.
 
У 2039 на линији 40 распуштена банда свирала је хармонику и завијала неку песму.
 
Dobro je dok ne krenu i da udaraju u neku kutiju ili pridodaju trubu. :)
 
Да. Путници су излазили из тролејбуса јер им је било грозно. Возач је био избезумљен.
 
Zna li neko, šta rade vozači trolejbusa ovih dana dok manje trola radi??
Da li ih šalju po pogonima da rade njihove linije, ili im daju autobuse da rade svoje?
U prošlosti je bilo raznih varijanti: Od plaćenog slobodnog dana kad se radi mreža za vikend negde (iz vremena kad je bilo vozača), a autobuski pogoni pokriju linije, do slanja vozača da traže raspored po drugim pogonima i pokrivanja svojih linija pozajmljenim autobusima.
 
Uglavnom su pojačali druge trolejbuske linije, voze bus 22L a neki rade na slepanju do garaže...
 
Ne znam za druge pogone, ali je na Karaburmi do pre nedelju dana bio manji broj vozača sa Dorćola na ispomoći. Doduše, ne budu to uvek isti ljudi. Tražili raspored uglavnom.
 
Ništa gore, odeš u drugi pogon i tražiš raspored. Onda krene bacanje kojekuda. Sve što neće niko.
 
Сем врата, изгледа сасвим добро, нисам видео да има много рђе или ичега. За загревање мреже?

dd3IMG20191020212845.jpg
 
Takvih dana kada je potrebno zagrevanje mrrže i nema mnogo. Uglavnom oko desetak. Izlazi se, po povratku poslednjih redovnih, u noćima kada pada sneg i to vlažan i kada je temperatura nekiliko stepeni ispod nule uz visoku vlažnost, kada se stvara inje. Sneg bi mogao da pokida mrežu, a led da smanji provodljivost i poveća pottošnju klizača. Videli ste možda nekad zimi po noći kako trole sve vreme sitno varniče u vožnji kada vozač doda gas - vuču.
Jedan trolejbus za grejanje svakako nije dovoljan. Trrbaju najmanje dva, a nekada, zavisno od uslova, izlazi i po 5 pet. Svaki dobije svoju turažu. Zanimljivo je kako je planirano skretanje iz Rimske u V. Ilića levo, iz Ustaničkelevo, koristeći nizbrdicu i spuštene trole.
 
Мислим да поред ове Зијаче за чувају и пар оних старијих БКМ.
 
Vrh