https://youtu.be/W6evhnfp2_4?t=351
Cirih. IMC (In-Motion Charging) dvozglobni trolejbus na delu. Savršena stvar za 29, 31, 40, 50, 53, 56, 59.
Za početak 36 komada bi pokrilo 29, 31 i 40 s tim da 29 i 31 beskontaktno saobraćaju od Slavije do SRC Dorćol. 28 i 41 već ne idu, samo treba ukinuti i 21 i 22. Umesto trola tu mogu elektrobusi na baterije kao fideri 29-ci. U gradu je potrebna još jedna EKO linija kao zamena za parče 28/41 do Trga Republike pošto trenutno sa 40 nema na šta da se presedne. 69 elektrobusa bi pokrilo linije 21, 22, 35, 39, 51, 56L, 67, 68, 84 i 87 tako da bi uz 5 postojećih kapabusa Kosamaj 2 u startu mogao raspolagati sa 110 vozila ne računajući "vrapce" ili eventualne minibuse.
IMC trole velikog kapaciteta kombinuju jednostavnost i ekološku zamisao trolejbusa sa autonomijom autobusa usput izbegavajući skupe elektrobuse malog kapaciteta, komplikovane hibride ili prljave dizele. Osim navedenog omogućavaju pokrivanje opterećenih koridora izbegavanjem gradnje tramvajske infrastrukture (kao i komplikacije prilikom kasnijeg održavanja) uz mogućnost skidanja kontaktne mreže u najstrožem delu grada osetljivom na estetiku.
Za razliku od tramvaja može obilaziti druga vozila na trasi kada je priključen na kontaktu mrežu, te skretati sa trase u slučaju predviđenih ili nepredviđenih izmena.
Ma kako sumorno zvučalo mislim da bi preklapanje 19, 21, 22, 28 i 41 bilo overkill za koridorsku mrežu pogodnu za eksploataciju trolejbusa. POstojeći sistem linija zasniva se na distribuciji/deljenju - ne na sistemu fidera.
Na gore priloženom klipu moguće je videti kako lako savladavaju krivine i pored dužine, koliko su stabilni pri kretanju (ne bacaju se) kao i to kako su uopšte u Cirihu uklopljeni trolejbusi i tramvaji. Cirih bi trebalo da nam bude dobar primer racionalnog korišćenja proverenih raspoloživih tehnologija.