Šta je novo?

Trolejbusi

glasam za takve modele :)
Bas mi je palo na pamet da bi najefikasnija bila kombinacija baterija i superkondenzatora.
ostaje ekoloski problem sa baterijama zbog litijuma ili nikla, u zavisnosti kojeg su tipa.
Interesantno je da recimo Toyota i dalje svoje hibride oprema sporijiim niklmetalhidrid baterijama
 
Da li je iko eksperimentisao sa brzo izmenljivim baterijama koje se mogu zameniti za manje od minut dok je bus na stajalištu? Punjač ugrađen u asfalt kao šaht, ili uz ulicu, tako da ga bus sam uzima i ostavlja praznu bateriju na dopunu?
 
Са развојем технологије батерија у будућности ћемо моћи да имамо и аутобусе и трамваје на батерије што ће омогућити у некој будућности и лакше ширење мреже возила на струју као и ослобађање града од контактне мреже.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436509#p436509:cg6qa5g8 je napisao(la):
tragac » 28 Feb 2017 01:47 pm[/url]":cg6qa5g8]Da li je iko eksperimentisao sa brzo izmenljivim baterijama koje se mogu zameniti za manje od minut dok je bus na stajalištu? Punjač ugrađen u asfalt kao šaht, ili uz ulicu, tako da ga bus sam uzima i ostavlja praznu bateriju na dopunu?


А замисли када бисмо ми били напредно друштво, и када бисмо били у стању да лансирамо један такав пројекат у Београду? Брза измена батерија на окретницама. Али, нажалост, нисмо; нама је важно да одржавамо мртве фабрике и превознике у животу, на апаратима, и да, ако је икако могуће, што пре дочекамо пензију стагнирајући у својој осредњости...
 
Sacekajte jos malo da se unapredi tehnologija za dobijanje grafena i eto vam vecne zamene za trole i dizelase.
 
Elektrobus je skupa igračka. Autobus je prevažiđena tehnologija dok trolama ništa ne fali. Čak su u svakom aspektu bolje od buseva osim nabavne cene i estetike zbog kontaktne mreže.
 
Батерије су уствари застареле

Прављење тих гована прави више загађења него 50 аутобуса
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436463#p436463:2e79b3nw je napisao(la):
Пантограф » 28 Feb 2017 11:27 am[/url]":2e79b3nw]Људи, кад дође 1900. година више се не размишља о гасном осветљењу, нити се 1990. улаже у писаће машине.
O овоме се може говорити везано за предмете за приватну потрошњу, али не и јавну, где има свуда у свету превелики утицај индустрије и политике. На пример:

1) Већина великих градова је укинула трамвај услед аутомобилске револуције. Неки су сачували само пар линија због традиције, или како би користили одавно подземну инфраструктуру. Али, све источно-европске социјалистичке земље су их развијале осим СФРЈ.
2) На избор транспортног средства утиче доста енергетска политика, да ли нека земља има више струје или нафте.
3) Посебно, тролејбус, и давно пре појаве електробуса, мишљења о томе да ли жице руже град или побољшавају оријентацију су била подељена. Постојао је и став "тролејбуси су комунизам", па су исти остали реткост на западу. Генерално сам запад није имао развијену индустрију тролејбуса, више изузетке.
4) Осим естетских, индустријских и политичких критеријума, јако су се разликовали и еколошки и урбанистички критеријуми између како градова, тако и држава.

Јако велики проблем за масовну примену електробуса осим индустријских критеријума, чине проблем баласта батерије/кондензатора, ограниченост у аранжирању путничког простора, време пуњења, и простр који заузимају возила која се пуне. Када се то сабере, не рачунајући цену возила, као повољно изађе комбинација тролејбуса и електробуса, који би се доминантно напајао преко водова изнад саобраћајнице, а аутономно се кретао на специфичним деловима мреже. Рецимо, 23 претворимо у тролелектробус. Мрежа бива изостављена код Панчевачког моста, преко Мостарске петље и у Пожешкој. Могуће је уградити много мању батерију, а опет може скренути у неку улицу лево-десно да избегне неки проблем.
 
U koje pare da bi se u prvih nedelju dana neko sa nekim BMW-om X5 parkirao direktno preko tog izmenjivača baterija u asfaltu? :)

Degradiraju se kondenzatori (i superkondenzatori), ali nikako u meri kao i baterije, plus ako je to kvalitetno napravljeno (a verujem da jeste jer verovatno košta kao pola autobusa) vrlo je moguće da ima solidan radni vek. Bilo bi zanimljivo videti šta je Higer napisao u dokumentaciji. Polako, mlada je ovo tehnologija, al odavde mislim da može samo na bolje da ide. Negde sam pročitao da su busevi sa superkondenzatorima pre desetak godina imali autonomiju od 3-4km, lep je ovo napredak, rekao bih.

A trole super idu, malo im je samo slavija kritična kada idu od studenjaka, to ume da se oduži.
 
Pogresna ti je teza.
Uvrede su posledica nevaspitanja, nazalost bilje su bile vaspitane i vise postovanja imale generacije pradexova, nego danasnja.
Ne znam zbog cega, ali takva tendencija je primetna po celom 'naprednom' svetu...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436736#p436736:3kvqt0jt je napisao(la):
Stomatolog » March 1st, 2017, 9:48 am[/url]":3kvqt0jt]Ovde na forumu sve više uvreda na ličnom nivou, a onda se čudimo što nam je grad zapušten.
Kada obrazovani ljudi ne znaju da diskutuju i komuniciraju šta onda očekivati od neobrazovanih na ulici.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436755#p436755:3kvqt0jt je napisao(la):
laki72 » March 1st, 2017, 10:41 am[/url]":3kvqt0jt]Pogresna ti je teza.
Uvrede su posledica nevaspitanja, nazalost bilje su bile vaspitane i vise postovanja imale generacije pradexova, nego danasnja.
Ne znam zbog cega, ali takva tendencija je primetna po celom 'naprednom' svetu...
Problem je što ovde ima pojedinaca koji imaju stav "postoje samo dva mišljenja , moje i pogrešno". E zbog toga smo i došli do toga da smo na nivou ličnih uvreda i postavljanja zdravstvenih dijagnoza. A svega toga ne bi bilo da je admin "čvršće ruke" , kao što je na nekim drugim mestima. Jedno je konstruktivna rasprava , bila ona i žustrija ponekad , koja nas na kraju može dovesti do nekog rešenja , a nešto sasvim drugo je kada krene vređanje zbog neslaganja sa mišljenjem i / ili slaganja sa mišljenjem nekog drugog. Kao što rekoh ranije , umesto da jedni drugima pomažemo , i da pokušamo da svima bude bolje , koliko god je to moguće , imamo vređanje , spinovanje i podmetanje klinova ... , što ovima u DJP , što u drugim institucijama , odgovara , jer ne moraju da mrdnu prstom , a primaju platu.
Na pamet mi pade jedna prikladna metafora , ali je ne bih navodio , da ne ulazimo u još veću raspravu , jer će i ovako da kidišu na moj komentar ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436406#p436406:1reu4jnb je napisao(la):
tragac » 28 Feb 2017 12:42 am[/url]":1reu4jnb]Ili su imali akup i nepouzdan sistem koji su hteli da zamene bilo čime. Takođe su i u energetskoj krizi jer im nuklearka radi sa 40% kapaciteta a ispalili su ih i Rusi i Zapad za drugu nuklearku.

Moram da te ispravim. Mozda su im trolejbuski sistemi bili skupi i nepouzdani, pa im je jednostavnije bilo da uvedu buseve ali ovaj drugi deo nije tacan. Bugarska je najveci izvoznik elektricne energije u juznoj Evropi i jedan od najvecih izvoznika u Evropi kada se pogleda odnos koliko od proizvedene struje potrose, a koliko izvezu. U Bugarskoj su se bez obzira na smanjenje kapaciteta javili ogromni viskovi elektricne energije u poslednjih 20 godina kao posledica smanjenja stanovnistva i propasti industrijskih kapaciteta koji su bili veliki potrosaci. Bugarska ima bezmalo 2.5 miliona stanovnika manje nego 1989 godine. Sa 9.5 miliona pali su na 7.
 
Ocigledno je da se BKM trolejbusi jako lose odrzavaju. Dal je to posledica nemarnosti, ili nedostatka sredstava, ne znam, ali da u saobracaj ide vozilo koje se nakon ulaska u stanicu i prolaska kroz omanje udubljenje od sluvnika za kisnicu klati kao klackalica narednih 10 sekundi nije normalno.
Tom trolejbusu amortiyeri nisu u funkciji i to dovodi do povecanog naprezanja cele konstrukcije vozila.
Dzaba je kupovati novo, ako se nedostatkom odrzavanja to rashoduje za nekoliko godina!
 
Kako je GSP zamišljao 1985 mrežu za 1990 i 2000.

2vtp9na.jpg


24c5op5.jpg
 
Ako primećujete, hteli su da izmeste trasu iz Makenzijeve, Slavije i dela Kralja Milana u Njegoševu ulicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442311#p442311:2c1maesq je napisao(la):
Davidenkouu » March 25th, 2017, 12:34 am[/url]":2c1maesq]Da djp radi kako treba ne bi stavio stavio solo busi ni na 37 ni na 59 kao sto su stavili( slepci),svaki dan idem tim busevima pa znam kako je kad ti neko nabije petu pod plucnu maramicu
Pre neki dan , duže vreme nije bilo trole , i poprilična gužva bila kad je došla kod Muzeja istorije Jugoslavije. Ulazi nas nekoliko , i ladno mi žena koja ulazi na istoj stanici samnom , kaže da ne ulazim sa kolicima za pijacu , nego da čekam sledeću trolu. Ništa joj nisam odgovorio , a nisam ni izašao. Na sledećoj stanici , kod Rudog , ona izlazi i krene da ide kroz prolaz do stanice Mostar , najverovatnije na 17 ili 18.
 
Predlazim istorijsku liniju 11-ice, do Krusevacke, sa orginal ruskim trolama, crveno-belim, sa braon koznim (skaj) sedistima.
Takodje jenu liniju sa onim zelenim trolama, koje su mirisale na namestaj od punog drveta, i ogromnim volanom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436163#p436163:2x96e2jx je napisao(la):
forest » 26 Feb 2017 11:27 pm[/url]":2x96e2jx]Uopste mi nije jasna povika protiv trolejbusa gde malo malo pa se u Blicu pojavi clanak kako su spori, neadekvatni za prevoz, neiskorisceni itd... pa cujemo i predloge da ih treba ukinuti.
...............

U Plovdivu je trolejbus ukinut nakon 57 godina postojanja mreze.

Sta mislite da je razlog masovnom ukidanju trolejbusa?

Na prvo pitanje, odgovor je prost - treba ukinuti Blic, a ne trole. Iz istih higijensko- ekoloskih razloga.

Drugo pitanje o ukidanju trolebusa je komplikovanije.
Ja mogu samo da nagadjam. I to cu i da uradim.

1--Verovatno je u pitanju sindrom sirotinje. Posto nema para za nesto veca i odrziva kapitalna ulaganja ide se na autobuse. Dok se cena zivotnog ciklusa u opste ne racuna. U post komunistickim i korumpiranim kapitalistickim zemljama ne postoji kalkulacija odrzivog razvoja. Na primer u zivotni ciklus zgrada ne racuna sa ciscenje fasada na 5-10 godina. Samo dizel motori prave isto toliko stete infrastrukturi godisnje, koliko pojedu nafte. U zivotni ciklus nisu uracunati ni efekti NO, PM2.5, PM10 na ljude, zelenilo, zivotinje. Zato vrabaca ovde vise nema.
O aspektima ekonomskog ciklusa da ne govorim.

2--U privatizovanom gradskom saobracaju vrlo tesko je napraviti "trziste" fransiza sa trolama, a vrlo lako sa autobusima. Manja fleksibilnost, problemi sa parkiranjem i servisom.

3--Trole nisu toliko politicki prihvatljive jer imaju "ruzne zice", "spore su", neriviraju nase "vozace letace" kada se zaustave ili kada skrecu.

4--Podsecaju na komunizam one koje su rodjeni u primitivizmu i zive i rade u dziberizmu. Ne uklapaju se sa BnV.

5--Drzava ne dobija toliko od poreza i akciza na struju koliko dobija od davanja na naftu. Ni jedan ekonomski kreator tipa Dinkic nece da ulozi svoj budzetski prihod u nesto sto ce da ukine buduci budzetski prihod.

6--I zaista nisam cuo da je i jedan grad resio 75% saobracaja sa trolama. Mozda postoji. Mozda trole nisu dovoljno masivne i rapidne, to verovano zana onih dvoje-troje ljudi koji se time ozbolno bave, i ako nisu umrli.

Jos nesto: Jedno odrzivo resenje za prevoz u osiromasenoj Srbiji je: domaci energent, domace vozilo, domace finansiranje. Domace trole(vecim delom), na domacu struju, uz domaci kredit ( bilo da je primarna emisija, samodoprinos, obveznice i dr ) mi lici na resenje.

PARK ZA SA, URBANA REGENERACIJA ZA BEOGRAD!
 
Ovo da su autobusi prevaziđeni me podseća na situacije kad pojedini vojni entuzijasti (pa i ''eksperti'' i ''analitičari'') tvrde da su i tenkovi prevaziđeni izumi. Još 60ih godina prošlog veka počela je da se rađa i širi ta ideja. Rekoše ''ma šta će nam tenkovi, sad će sve to da zamene rakete, laseri i nove tehnologije.'' Evo prođe 60 godina i tenkovi ne da još uvek nisu prevaziđeni, ne da se i dalje koriste kao glavna oružja vojski širom sveta, nego se čak prave i razvijaju nove generacije. Isto važi i za autobuse u kontekstu saobraćaja i prevoza.

Autobus je sve samo ne prevaziđen. Pogotovu u jednom Beogradu. Jer kad ovde nastane zastoj, drugi autobusi se samo preusmere na drugu rutu. A kad se radi o trolejbusima, oni se samo naređaju i stoje. Jer imbecilni GSP neće da im održava baterije ili ih je prosto rasprodao. Isto važi i za tramvaje, koji ne samo što su apsolutno nefleksibilni, nego su i najsporiji vid prevoza u Beogradu.

Što se tiče priče o pozitivnom aspektu trolejbuskih žica koje se mogu koristiti kao orijentiri u gradu, jedini koga znam da gaji i forsira takav stav je Slaven Tica. Al njemu je to i posao, jer je on bio i ostao GSPov čovek i lobista a ujedno je i predsednik onog svetskog udruženja operatera trolejbusa. Pa je i očekivano da brani svog konja. Ali realno, da žice ruže grad, ruže ga.
Inače ja nemam ništa protiv trolejbusa i smatram da oni imaju svoje mesto u današnjem svetu, a posebno u Beogradu. Ali kao što ne nameravam da im umanjumem značaj i ulogu, ne nameravam ni da ih preuveličavam.
 
Blago nama ako nam je kontaktna mreža trolejbusa najveći problem u gradu.

Dobro, ne mogu biti objektivan, vidite mi profilnu fotkicu. :D
 
Nema veze objektivnost sa profilnom slikom ... :)
Ta kontaktna mreža , koliko god je neki "mrzeli" , ima i svojih prednosti , pogotovu što se tiče elektrobusa , jer im daje mogućnost veće iskorišćenosti , obzirom da elektrobusi mogu da se pune putem kontaktne mreže , te tako možemo da ih stavimo na trasama koje su kritičnije , a gde je izvodljivo postaviti kontaktnu mrežu , te tako možemo kombinovati i jedan i drugi vid prevoza , a opet kada je neki haos , možemo da ga zaobiđemo.
 
Upravljanje je najveci problem Beograda. Jedna od metastaza je odrzavanje vozila.
Da se samo autobusi odrzavaju zagadjenje bi bilo upola manje. Da ne govorim o estetici.
 
Vrh