[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436163#p436163:2x96e2jx je napisao(la):
forest » 26 Feb 2017 11:27 pm[/url]":2x96e2jx]Uopste mi nije jasna povika protiv trolejbusa gde malo malo pa se u Blicu pojavi clanak kako su spori, neadekvatni za prevoz, neiskorisceni itd... pa cujemo i predloge da ih treba ukinuti.
...............
U Plovdivu je trolejbus ukinut nakon 57 godina postojanja mreze.
Sta mislite da je razlog masovnom ukidanju trolejbusa?
Na prvo pitanje, odgovor je prost - treba ukinuti Blic, a ne trole. Iz istih higijensko- ekoloskih razloga.
Drugo pitanje o ukidanju trolebusa je komplikovanije.
Ja mogu samo da nagadjam. I to cu i da uradim.
1--Verovatno je u pitanju sindrom sirotinje. Posto nema para za nesto veca i odrziva kapitalna ulaganja ide se na autobuse. Dok se cena zivotnog ciklusa u opste ne racuna. U post komunistickim i korumpiranim kapitalistickim zemljama ne postoji kalkulacija odrzivog razvoja. Na primer u zivotni ciklus zgrada ne racuna sa ciscenje fasada na 5-10 godina. Samo dizel motori prave isto toliko stete infrastrukturi godisnje, koliko pojedu nafte. U zivotni ciklus nisu uracunati ni efekti NO, PM2.5, PM10 na ljude, zelenilo, zivotinje. Zato vrabaca ovde vise nema.
O aspektima ekonomskog ciklusa da ne govorim.
2--U privatizovanom gradskom saobracaju vrlo tesko je napraviti "trziste" fransiza sa trolama, a vrlo lako sa autobusima. Manja fleksibilnost, problemi sa parkiranjem i servisom.
3--Trole nisu toliko politicki prihvatljive jer imaju "ruzne zice", "spore su", neriviraju nase "vozace letace" kada se zaustave ili kada skrecu.
4--Podsecaju na komunizam one koje su rodjeni u primitivizmu i zive i rade u dziberizmu. Ne uklapaju se sa BnV.
5--Drzava ne dobija toliko od poreza i akciza na struju koliko dobija od davanja na naftu. Ni jedan ekonomski kreator tipa Dinkic nece da ulozi svoj budzetski prihod u nesto sto ce da ukine buduci budzetski prihod.
6--I zaista nisam cuo da je i jedan grad resio 75% saobracaja sa trolama. Mozda postoji. Mozda trole nisu dovoljno masivne i rapidne, to verovano zana onih dvoje-troje ljudi koji se time ozbolno bave, i ako nisu umrli.
Jos nesto: Jedno odrzivo resenje za prevoz u osiromasenoj Srbiji je: domaci energent, domace vozilo, domace finansiranje. Domace trole(vecim delom), na domacu struju, uz domaci kredit ( bilo da je primarna emisija, samodoprinos, obveznice i dr ) mi lici na resenje.
PARK ZA SA, URBANA REGENERACIJA ZA BEOGRAD!