Šta je novo?

Trolejbusi

Problem je što su najčešći problemi sa trolejbusima vezani za KM, i to po pravilu nikad ne pogađa jedan trolejbus.

Kad jedan autobus na dizel ostane bez goriva, ili prezupči, ili se zapali, to se ne dešava sa ostalim busevima.

Problemi sa KM postoje i kod tramvaja ali su mnogo ređi. Danas doduše nijedan vid prevoza nije funkcionisao kako valja.
 
Onaj osecaj kad sednes u trolu i kad ti cvokocu zubi i nepca nece da ti prizi ni jedan Higher Caf ili Solaris. Ne dirajte mi trolu:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Premjer lupa ko maksim po diviziji inace u trolama treba zsmjeniti baterije i problem rijesen
Nove kupovati sa baterijama da mogu da predju bar 20 km i milina oce da uvali ikarbus kinezima
 
Развојом електробусева троле постају сувишне, јер су зависне од мреже. ОК, уграде се и у њих батерије па ако падне мрежа, оне могу да терају даље. Питање је .... чему то? Ако свакако постоје батерије, шта ће нам који мој подсистем који захтева разгранату паукову мрежу каблова изнад наших глава? Ем је непоуздано, ем је ружно.
 
Ne baš, sa razvijenim elektrobusevima trole postaju nepotrebne, a u toku razvoja elektrobus je skupa igračka. Tek kada se elektrobus razvije dovoljno da može da ide na liniji 41 sa sve špicevima, kada bude imao kapacitet kao trola i kad bude koštao koliko trola i održavanje mreže za tu trolu, tek tad možemo da pričamo o zameni. Tada je to sasvim razumno, ali sada, dok je razvoj u toku ne možemo da pričamo o zameni, nema logike.
 
Ne nego da trole postanu suvišne , zato što će grad konačno da se reši jednog višedecenijskog rugla. Nakon toga da krenemo u invaziju na tramvaje i vozove , još jedno višedecenijsko ruglo. Prosto je nezamislivo da imamo razvučene šine po gradu i kontaktnu mrežu , koji su toliko ružni da to prosto nije normalno. Nakon toga ima da konačno prodišemo punim plućima uživajući u velelepnim fasadama koje će konačno doći do izražaja.
 
Ti si i šinofob i trolofob, istovremeno? :D

Upotrebio si pravi izraz "prodišemo", samo tome smetaju dizel motori, kako našim plucima, tako i fasadama koje se raspadaju crne od čadji
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ovde se opet vraćamo na temu nuklearke. Lako je sad održavati 100 tramvaja, 50 trola i puniti par elektrobusa u isto vreme, gde ćemo da nađemo struju za 1500 budućih elektrobusa i još veći broj tramvaja, metro, bgvoz, a tad će biti i sve više elektro automobila, osim ako ne obezbedimo dodatni izvor struje?
 
Kada budemo imali 1500 elektrobusa , još veći broj troli i treamvaja , metro mrežu , razgranatu mrežu BG: voza i gomilu elektro automobila , ili ćemo biti 5m pod zemljom ili ćemo se zvati drukčije (mislim na državu). :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451407#p451407:mcn2v5j7 je napisao(la):
tragac » Pon Maj 15, 2017 1:01 pm[/url]":mcn2v5j7]Ovde se opet vraćamo na temu nuklearke. Lako je sad održavati 100 tramvaja, 50 trola i puniti par elektrobusa u isto vreme, gde ćemo da nađemo struju za 1500 budućih elektrobusa i još veći broj tramvaja, metro, bgvoz, a tad će biti i sve više elektro automobila, osim ako ne obezbedimo dodatni izvor struje?
Briga sasvim na mestu. Ali ipak, za sada je EPSova mreža podopterećena. Što znači da mogu da pokriju ne samo domaće potrebe nego i izvoz, i da im opet ostane višak. Tako da čak ida se preko noći uvede stotine električnih vozila, mreža bi to generalno mogla da podnese. Tako da smo u narednih 10 godina mirni po tom pitanju. Ali da, treba na vreme misliti da ne bude posle ''e sad ste se setili...''

Što se tiče nuklearki, ja nisam protiv njih ali bih njihovu izgradnju u Srbiji dozvolio tek pošto bih se postarao da se o njoj staraju ljudi koji znaju šta rade i da te ljude nadziru drugi ljudi koji doslovce prate zakone i propise. Jer za mene, nuklearke u Srbiji su kao kalašnjikovi u rukama majmuna. Katastrofa koja čeka da se desi. Znam da zvuči grubo i hejterski ali realno samo se setite koliko se svinjarija ovde dešava, pa i koliko ljudi nastrada, samo zato što neko nije poštovao elementarne propise, ili jer je pak pokušao nešto da ukrade i ućari... Tako da ako se ikad bude gradila nuklearka, tu mora sve da bude pod konac.
Ja bih nuklearku razmatrao samo kao poslednju, nužnu opciju. Pogotovu u narednim decenijama, kada populacija Srbije ne da neće rasti, nego će čak da opada. I kada će biti sve više alternativnih izvora energije a i sve više mašina koje troše manje a daju više korisnog rada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451376#p451376:274d4dv5 je napisao(la):
johnny_s » 15 May 2017 09:02 am[/url]":274d4dv5]Ne baš, sa razvijenim elektrobusevima trole postaju nepotrebne, a u toku razvoja elektrobus je skupa igračka. Tek kada se elektrobus razvije dovoljno da može da ide na liniji 41 sa sve špicevima, kada bude imao kapacitet kao trola i kad bude koštao koliko trola i održavanje mreže za tu trolu, tek tad možemo da pričamo o zameni. Tada je to sasvim razumno, ali sada, dok je razvoj u toku ne možemo da pričamo o zameni, nema logike.


Ајмо, људи, да погледамо која је година и шта се дешава у свету: https://electrek.co/2017/05/04/byd-all-electric-bus/


Стичем утисак да би многи форумаши са Беобилда, да живе негде друго, били сумњичави да Теслин модел С наруче без троле као додатне опреме...
 
Ako se potraže neke informacije o BYD elektrobusima, a ne samo običan novinski članak, može se naći to da je on testiran, da se negde čak i upotrebljava u gradskoj mreži, dok se na nekim mestima pokazao kao neuspešan. Naravno, niko ga nije uzeo bez ozbiljnog testiranja. A uz sve to, košta 100 000 evra više od trole. Održavanje ne znam koliko košta, ali ne verujem da garancija važi za GSP i beogradske uslove. Tako da ja i dalje ne vidim logiku, ili da bolje da kažem korist, od zamene trolejbusa elektrobusevima, ni ekološku, ni ekonomsku. Kao što Kokos kaže, ako ćemo nešto da menjamo, valjda ćemo da počnemo od običnih buseva, tu postoji bar ekološka opravdanost.

off: Što se tiče Tesle, rado bih naručio jedan, ali košta i to sa razlogom, kao i elektrobusevi. Pouzdanost, robusnost i kvalitet moraju da se plate, a mi nemamo neke viškove u budžetu.
 
Прошле године у свету је заправо продато много, много више електробуса него тролејбуса: само у Кини 176.000. Трендови су савршено јасни.
 
Kad ste se dotakli nuklearki, dovoljno je reći da iako postoje već nekoliko decenija, njihova tehnologija i dalje nije toliko razvijena da budu potpuno čist i siguran izvor energije. Svakako jesu čistije nego većina izvora koji se danas koriste, ali je u svetu zastupljena najjeftinija metoda izgradnje koja nije bezbedna (u smislu zaštite pri mogućem akcidentu), a otpad ne može da se iskoristi nego se samo skladišti pod zemljom.
S druge strane, efekat zamene svih autobusa elektrobusima je mnogo pozitivniji za životnu sredinu nego sva količina izduvnih gasova. To da će onda biti potrebno da se pojača proizvodnja energije i time poveća zagađenje je, takoreći, zabluda, jer se mnogo brže razvijaju (a i razvijene su već) tehnologije koje smanjuju količinu štetnih gasova i čestica iz takvih izvora, bilo da se to koristi za proizvodnju nečeg drugog ili samo uklanjanje. A to u odnosu na sve izduvne gasove autobusa je daleko manje štetan efekat.
Naravno, sve ovo je hipotetički, da se razvije tehnologija elektrobusa na tom nivou da imaju veliki kapacitet za vožnju, da se brzo pune i da efikasno koriste svoju energiju.
 
Dobro znamo da su svi potezi oko Bg saobraćaja tipa hajde da maknemo ovo da bi stavili ono to je sada in i sl. čista šminka dok ne dođe metro. Trole su za nas u ovom trenutku dobro rešenje, čak i pouzdano mada ima mesta za bolje održavanje kako mreže tako i vozila. BKM se solidno eksploatiše a bilo bi normalno kupiti i nove zglobove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451479#p451479:y36jr9zd je napisao(la):
tragac » 15 May 2017 06:20 pm[/url]":y36jr9zd]Panto ima li podataka za Evropu?

Европа знатно, знатно заостаје.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451495#p451495:tormq4yw je napisao(la):
Johnest_Hon » 15 May 2017 08:04 pm[/url]":tormq4yw]Dobro znamo da su svi potezi oko Bg saobraćaja tipa hajde da maknemo ovo da bi stavili ono to je sada in i sl. čista šminka dok ne dođe metro. Trole su za nas u ovom trenutku dobro rešenje, čak i pouzdano mada ima mesta za bolje održavanje kako mreže tako i vozila. BKM se solidno eksploatiše a bilo bi normalno kupiti i nove zglobove.
BKM vec poceo da pravi zglobni elektrobusevi.
1018451.jpg

izvor: http://transphoto.ru
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451376#p451376:3gpvtr3g je napisao(la):
johnny_s » 15 Мај 2017 09:02 am[/url]":3gpvtr3g]Ne baš, sa razvijenim elektrobusevima trole postaju nepotrebne, a u toku razvoja elektrobus je skupa igračka. Tek kada se elektrobus razvije dovoljno da može da ide na liniji 41 sa sve špicevima, kada bude imao kapacitet kao trola i kad bude koštao koliko trola i održavanje mreže za tu trolu, tek tad možemo da pričamo o zameni. Tada je to sasvim razumno, ali sada, dok je razvoj u toku ne možemo da pričamo o zameni, nema logike.
Наравно да не треба улетети безглаво у замену. Када сам рекао да троле постају сувишне у поређењу са електробусима, мислио сам да не правимо грешку и даље развијамо мрежу, уводимо нове линије и којешта, већ да стратешки планирамо замену тролејбуског система електробусима па када садашњи БКМ возни парк заврши каријеру, то буде и крај тролејбуса у БГ.

Аутобусе треба да замени метро, а тролејбусе електробус. Нама су аутобуси кичма, а кичма треба да буде метро, којем фидери треба да буду трамвајска и тролејбуска (електробуска) мрежа.

Бусеви би остали само за периферне правце (потези 100, 200, 300 ... )
 
Lepo kupimo 100 elektro buseva i gotovo. Ko šiša metro.
Videla žaba da se konj potkiva...
 
Lepo kupimo nove trole i gotovo. Ko šiša elektrobuseve i metro. Videla žaba da se konj potkiva...
 
Пантограф":2kl75vex je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451376#p451376 je napisao(la):
johnny_s » 15 May 2017 09:02 am[/url]":2kl75vex]Ne baš, sa razvijenim elektrobusevima trole postaju nepotrebne, a u toku razvoja elektrobus je skupa igračka. Tek kada se elektrobus razvije dovoljno da može da ide na liniji 41 sa sve špicevima, kada bude imao kapacitet kao trola i kad bude koštao koliko trola i održavanje mreže za tu trolu, tek tad možemo da pričamo o zameni. Tada je to sasvim razumno, ali sada, dok je razvoj u toku ne možemo da pričamo o zameni, nema logike.


Ајмо, људи, да погледамо која је година и шта се дешава у свету: https://electrek.co/2017/05/04/byd-all-electric-bus/


Стичем утисак да би многи форумаши са Беобилда, да живе негде друго, били сумњичави да Теслин модел С наруче без троле као додатне опреме...
Teslu?
Pored ovoga u 'susjedstvu' ?
;)

http://www.rimac-automobili.com/en/supercars/

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh