Šta je novo?

Trolejbusi

Uopste mi nije jasna povika protiv trolejbusa gde malo malo pa se u Blicu pojavi clanak kako su spori, neadekvatni za prevoz, neiskorisceni itd... pa cujemo i predloge da ih treba ukinuti.

Inace u Evropi generalno su vrsta prevoza koja je nekada bila jako puno zastupljena da bi u masi zemalja bili bukvalno proglaseni za drzavne neprijatelje i likvidirani. Takav slucaj je u Nemackoj gde je napravljena prva linija u svetu ali je do pocetka sedamdesetih trolejbus ukinut u preko 50 gradova i danas valjda trolejbuski sistem postoji samo u jednom ili u dva grada.

Ono sto mi je zanimljivo i interesuje me da li neko zna sta je razlog masovnog ukidanja trolejbusa u Bugarskoj u poslednjih nekoliko godina?

Bugarska je inace zemlja koja je u komunizmu jako pridavala znacaj trolejbuskom saobracaju i on je bio jedan od simbola modernizacije i socijalisticke izgradnje. Trolejbuski sistemi su, verovali ili ne, postojali u 16 gradova, a planirani su i izgradnja je zapoceta ali nije zavrsena u jos 6 gradova. Osim Sofije koja je trolejbus dobila 1941 i Plovdiva 1955 u svim drugim gradovima trolejbuski sistemi su izgradjeni i pusteni u promet krajem osamdesetih tj najvise 1987 i 1988 godine, sto je malo cudno ako se ima u vidu da je to vec period kada pocinje kriza i raspad tog sistema. Navodno vlast je trolejbuse predstavljala kao simobol modernizacije i "razvijenog socijalistickog drustva" kako se to u Bugarskoj nazivalo osamdesetih kao cilj razvoja socijalizma. Iako je privreda Bugarske krajem osamdesetih posustajala, a novca bilo sve manje, putem narodnih zajmova, tj samodoprinosa ogromne pare su ulozene u izgradnju trolejbuskih sistema sirom Bugarske tako da se stiglo do cak 16 gradova sa trolejbusom, a u jos 6 izgradnja mreze je zapoceta ali nije zavrsena. Medju tih 6 nezavrsenih spada i mreza koja je trebalo da spoji dva grada Gornju Orahovicu i Veliko Trnovo.

Osim Sofije koja planira prosirenje trolejbuske mreze za jos 9 novih linija u svim drugim gradovima se manje vise planira ukidanje trolejbusa. 1999 godine je prvo ukinut u Kazanlku, a onda poslednjih godina i : Veliko Trnovo 2009, Plovdiv 2012, Gabrovo 2013, Dobric 2014, Pernik 2015.
U Plovdivu je trolejbus ukinut nakon 57 godina postojanja mreze.

Sta mislite da je razlog masovnom ukidanju trolejbusa?
 
Da bi ih zamenio super savrseni proizvod 21 veka- autobus?

Inace pisacu masinu je zamenila prvo elektricna pisaca masina pa kompjuter, dakle nesto na struju. Parnu lokomotivu dizel, pa elektricna. Opet na struju. Nesto mi se trolejbus tu ne uklapa u ovo sto si naveo.
 
Ne obaziri se na njega, covek pati od teske trolofobije, koju i sam priznaje. Objektivno, troleJbusi ce uvek imati svoje mesto, kao i tramvaji. Cak troleJbusi imaju donekle nezavisniju trasu, mogu bar da se prestroje i zaobiđu prepreku.
 
Hoćete vozilo koje se kreće po ravnoj podlozi, nezavisno a struju dobija sa kontakne mreže preko pantografa?

Evo rešenja!

The-Best-Indoor-Bumper-Cars-For-Sale.jpg
 
А после се чуде што су троле, поготово ове Тролзе што стоје напољу без одржавања у распаду

НОВИ ДЕПО
ОВИ ДЕПО
ВИ ДЕПО
И ДЕПО
ДЕПО
ДЕПО
ЕПО
ПО
О
 
Trolejbusima je mana što su zavisni od svoje infrasntrukture i samim tim nefleksibilni a imaju kapacitet autobusa.

Sa razvitkom elektrobusa trolejbusi postaju zastareli i nepotrebni.
 
Pa zar nije moguće na neki način zatroviti vrata kada je parkiran?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436364#p436364:xxs2yh06 je napisao(la):
MarcBg » February 27th, 2017, 11:03 pm[/url]":xxs2yh06]http://www.blic.rs/vesti/beograd/jeza-na-dorcolu-evo-zasto-se-ljudi-plase-da-produ-desnom-stranom-dunavske-ulice/7tcs3mn
Ko kaže da se plašimo. Ja sam u srednjoj vrlo često išao tuda , kada nisam bio u školi. A ni sad nemam problem. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436383#p436383:xxs2yh06 je napisao(la):
Stomatolog » February 28th, 2017, 12:07 am[/url]":xxs2yh06]Pa zar nije moguće na neki način zatroviti vrata kada je parkiran?
Moguće je , postoji dugme sa spoljne strane kod vozačevih vrata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436379#p436379:313axokh je napisao(la):
stf » 27 Feb 2017 10:44 pm[/url]":313axokh]Trolejbusima je mana što su zavisni od svoje infrasntrukture i samim tim nefleksibilni a imaju kapacitet autobusa.

Sa razvitkom elektrobusa trolejbusi postaju zastareli i nepotrebni.

Slazem se da su im elektrobusi konkurencija i da mogu da ih potisnu.

Ali dok njih nema masovno, na onim linijama gde bi bus svakako isao i gde vec postoji mreza ne vidim razlog za ukidanje trolejbusa. Pa zar ima sta bolje, u sred one guzve i spica, purnjaju izduvni gasovi na sve strane, a trola ide, bez da iza nje ostaje oblak dima i smrada.

Zato mi nisu jasni oni koji ukidaju trolejbuse. Ti bugarski gradovi koji su ukinuli trolejbus sigurno nisu nabavili elektrobuseve, vec su na tim linijama uveli obicne buseve. To je besmisleno.
 
Ili su imali akup i nepouzdan sistem koji su hteli da zamene bilo čime. Takođe su i u energetskoj krizi jer im nuklearka radi sa 40% kapaciteta a ispalili su ih i Rusi i Zapad za drugu nuklearku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436379#p436379:3frrallx je napisao(la):
stf » Pon Feb 27, 2017 10:44 pm[/url]":3frrallx]Trolejbusima je mana što su zavisni od svoje infrasntrukture i samim tim nefleksibilni a imaju kapacitet autobusa.

Sa razvitkom elektrobusa trolejbusi postaju zastareli i nepotrebni.
Ovo je potpuno pogresno razmisljanje, elektrobusi treba da potisnu dizel autobuse, a ne troleJbuse.
Pitanje potrebnih kapaciteta, na razlicitim trasama, je krajnje razlicito.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436379#p436379:lwjyohle je napisao(la):
stf » 27 Feb 2017 10:44 pm[/url]":lwjyohle]Trolejbusima je mana što su zavisni od svoje infrasntrukture i samim tim nefleksibilni a imaju kapacitet autobusa.

Sa razvitkom elektrobusa trolejbusi postaju zastareli i nepotrebni.


Sta da radimo sa autonomijom?
Moze li fensi `kinez` na kondenzatore da stigne od Benjice II do Zvezdare? :kafa:

Autonomija je kljucna.
Glavni nedostatak trolejbusa je fiksna trasa. bilo koji problem ili zastoj na trasi uzrokuje zastoj prevoza putnika. nema mogucnosti da se linija preusmeri.
Sa elektro vozilima, ovaj problem je uslovno resen. Uslovno, jer autonomija baterije (ili u novije vreme kondenzatora) je limitirajuci faktor.

Pri tom je i jedno i drugu i trece (autobus)....

ova tri vida prenosa bi MORALI biti fideri visokokapacitetnog i visokofrekventnog sinskog sistema. taj sistem bi morao da se sastoji od tramvaja, metroa i gradske i prigradske zeleznice.
Samo uz takvu organizaciju veliki grad moze dobro da funkcionise.
 
Ovaj Higer kod nas mislim da ima autonomiju od 15km, trenutna trasa je 7km ako me pamćenje služi...
 
Takođe, znacajno je i pitanje da li je vek trajanja kondenzatora/baterije isti kao i samog elektrobusa, i, ako nije, koliki je njegov udeo u ceni samog vozila.
 
Људи, кад дође 1900. година више се не размишља о гасном осветљењу, нити се 1990. улаже у писаће машине.
 
The charge and discharge process in batteries is a slow process and can degrade the chemical compounds inside the battery over time. As a result, batteries have a low power density and lose their ability to retain energy throughout their lifetime due to material damage.

...

The supercapacitor uses a different storage mechanism. In the supercapacitor, energy is stored electrostatically on the surface of the material, and does not involve chemical reactions. Given their fundamental mechanism, supercapacitors can be charged quickly, leading to a very high power density, and do not lose their storage capabilities over time. Supercapacitors can last for millions of charge / discharge cycles without losing energy storage capability.

više na: http://berc.berkeley.edu/storage-wars-b ... apacitors/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436464#p436464:30p7jfhi je napisao(la):
veseliburek » 28 Feb 2017 11:29 am[/url]":30p7jfhi]
The charge and discharge process in batteries is a slow process and can degrade the chemical compounds inside the battery over time. As a result, batteries have a low power density and lose their ability to retain energy throughout their lifetime due to material damage.

...

The supercapacitor uses a different storage mechanism. In the supercapacitor, energy is stored electrostatically on the surface of the material, and does not involve chemical reactions. Given their fundamental mechanism, supercapacitors can be charged quickly, leading to a very high power density, and do not lose their storage capabilities over time. Supercapacitors can last for millions of charge / discharge cycles without losing energy storage capability.

više na: http://berc.berkeley.edu/storage-wars-b ... apacitors/


Lepo je sto si podelio ovaj tekst.
Mada ko se i amaterski bavio elektronikom poznato mu je ono sto je ovde navedeno.
takodje, jasan je ogroman napredak kondenzatora (capacitors). Zanimljivost je da se 80-tih ucilo kako je nemoguce napraviti dovoljno veliki kondenzator i da je kamacitivnost cele zemlje nekoliko farada. :D

ali isto tako treba priznati istinu pa reci da u praksi kondenzator gubi svoj kapacitet. I to je takodje jasno svakom ko je i malo, makar amaterski cackao oko elektronike. takodje, treba pomenuti i da upravo osobina `brzog punjenja` kondenzatora predstavlja dodatan zahtev za energetsku mrezu na stanicama za punjenje.
Pogledajte svoj racun i videcete da imate rubriku `instalisana snaga` , kao sto imate limitatore trenutne potrosnje :D
E to nije bez razloga ;)

Takodje, kondenzator pri proboju nije bas naivan (bas kao ni baterija), pa i o tome treba voditi racuna.
dakle, nije sporno da kondenzator ima prednosti u odnosu na baterije, ali je autonomija jos uve nedovoljna da bi se na njega moglo ozbiljno racunati, posebno u velikim gradovima gde su guzve i zastoji.
onoga trenutka kada dodje do kasnjenja na liniji, vi i dalje morate na okretnici sacekati da se kondenzator napuni (dopuni), jer nemate dovoljno energije da stignete na drugi terminus.
Takodje i cena ovakvih vozila je jos uvek relativno velika.

Naravno, ne kazem da u dogledno vreme ovaj vid akomuliranja energije nece biti usavrsen i da sam protiv elektro busa.
Samo kazem da se ne treba zaletati u vreme kada je proizvod i tehnologija jos uvek nova i neispitana u praksi, kao i neadekvatna za vecinu nasih linija.
A do tada... Pa moramo se necim voziti, zar ne? ;)
 
Није, Лаки, неиспитана технологија електричних аутобуса, у Кини их је прошле године произведено више од 170.000.

Европа каска, у томе је (наш) проблем.
 
svi sa superkondenzatorima, ili je ipak vecina sa baterijama?
 
Немам те податке, али верујем да је већина са батеријама и да су батерије будућност. Најновији модели пуне се и ноћу, и на окретницама преко пантографа, и тако могу да изгурају цео радни дан нормално, као и класичан аутобус. И Соларис увелико има такав модел у понуди.
 
Vrh