Uopste mi nije jasna povika protiv trolejbusa gde malo malo pa se u Blicu pojavi clanak kako su spori, neadekvatni za prevoz, neiskorisceni itd... pa cujemo i predloge da ih treba ukinuti.
Inace u Evropi generalno su vrsta prevoza koja je nekada bila jako puno zastupljena da bi u masi zemalja bili bukvalno proglaseni za drzavne neprijatelje i likvidirani. Takav slucaj je u Nemackoj gde je napravljena prva linija u svetu ali je do pocetka sedamdesetih trolejbus ukinut u preko 50 gradova i danas valjda trolejbuski sistem postoji samo u jednom ili u dva grada.
Ono sto mi je zanimljivo i interesuje me da li neko zna sta je razlog masovnog ukidanja trolejbusa u Bugarskoj u poslednjih nekoliko godina?
Bugarska je inace zemlja koja je u komunizmu jako pridavala znacaj trolejbuskom saobracaju i on je bio jedan od simbola modernizacije i socijalisticke izgradnje. Trolejbuski sistemi su, verovali ili ne, postojali u 16 gradova, a planirani su i izgradnja je zapoceta ali nije zavrsena u jos 6 gradova. Osim Sofije koja je trolejbus dobila 1941 i Plovdiva 1955 u svim drugim gradovima trolejbuski sistemi su izgradjeni i pusteni u promet krajem osamdesetih tj najvise 1987 i 1988 godine, sto je malo cudno ako se ima u vidu da je to vec period kada pocinje kriza i raspad tog sistema. Navodno vlast je trolejbuse predstavljala kao simobol modernizacije i "razvijenog socijalistickog drustva" kako se to u Bugarskoj nazivalo osamdesetih kao cilj razvoja socijalizma. Iako je privreda Bugarske krajem osamdesetih posustajala, a novca bilo sve manje, putem narodnih zajmova, tj samodoprinosa ogromne pare su ulozene u izgradnju trolejbuskih sistema sirom Bugarske tako da se stiglo do cak 16 gradova sa trolejbusom, a u jos 6 izgradnja mreze je zapoceta ali nije zavrsena. Medju tih 6 nezavrsenih spada i mreza koja je trebalo da spoji dva grada Gornju Orahovicu i Veliko Trnovo.
Osim Sofije koja planira prosirenje trolejbuske mreze za jos 9 novih linija u svim drugim gradovima se manje vise planira ukidanje trolejbusa. 1999 godine je prvo ukinut u Kazanlku, a onda poslednjih godina i : Veliko Trnovo 2009, Plovdiv 2012, Gabrovo 2013, Dobric 2014, Pernik 2015.
U Plovdivu je trolejbus ukinut nakon 57 godina postojanja mreze.
Sta mislite da je razlog masovnom ukidanju trolejbusa?
Inace u Evropi generalno su vrsta prevoza koja je nekada bila jako puno zastupljena da bi u masi zemalja bili bukvalno proglaseni za drzavne neprijatelje i likvidirani. Takav slucaj je u Nemackoj gde je napravljena prva linija u svetu ali je do pocetka sedamdesetih trolejbus ukinut u preko 50 gradova i danas valjda trolejbuski sistem postoji samo u jednom ili u dva grada.
Ono sto mi je zanimljivo i interesuje me da li neko zna sta je razlog masovnog ukidanja trolejbusa u Bugarskoj u poslednjih nekoliko godina?
Bugarska je inace zemlja koja je u komunizmu jako pridavala znacaj trolejbuskom saobracaju i on je bio jedan od simbola modernizacije i socijalisticke izgradnje. Trolejbuski sistemi su, verovali ili ne, postojali u 16 gradova, a planirani su i izgradnja je zapoceta ali nije zavrsena u jos 6 gradova. Osim Sofije koja je trolejbus dobila 1941 i Plovdiva 1955 u svim drugim gradovima trolejbuski sistemi su izgradjeni i pusteni u promet krajem osamdesetih tj najvise 1987 i 1988 godine, sto je malo cudno ako se ima u vidu da je to vec period kada pocinje kriza i raspad tog sistema. Navodno vlast je trolejbuse predstavljala kao simobol modernizacije i "razvijenog socijalistickog drustva" kako se to u Bugarskoj nazivalo osamdesetih kao cilj razvoja socijalizma. Iako je privreda Bugarske krajem osamdesetih posustajala, a novca bilo sve manje, putem narodnih zajmova, tj samodoprinosa ogromne pare su ulozene u izgradnju trolejbuskih sistema sirom Bugarske tako da se stiglo do cak 16 gradova sa trolejbusom, a u jos 6 izgradnja mreze je zapoceta ali nije zavrsena. Medju tih 6 nezavrsenih spada i mreza koja je trebalo da spoji dva grada Gornju Orahovicu i Veliko Trnovo.
Osim Sofije koja planira prosirenje trolejbuske mreze za jos 9 novih linija u svim drugim gradovima se manje vise planira ukidanje trolejbusa. 1999 godine je prvo ukinut u Kazanlku, a onda poslednjih godina i : Veliko Trnovo 2009, Plovdiv 2012, Gabrovo 2013, Dobric 2014, Pernik 2015.
U Plovdivu je trolejbus ukinut nakon 57 godina postojanja mreze.
Sta mislite da je razlog masovnom ukidanju trolejbusa?