Šta je novo?

Trolejbusi

Какав скарабуџ овај 2153 није нормално. Офарбали га и ставили нова седишта али и даље је никакав. Она цирада што иде на зглоб није причвршћена добро па зјапи рупа и прокишњава, а доле пуно ђубрета. Чак сам видео маховину у раму од задњег прозора на отварање
 
Znači gradski prevoz nije za nas jer sve živo razje*******avaju.
 
Замислите да крену да калеме оне округле старе фарове на овај тролејбус као што раде са Белкомунашима? :p
 
Još jedna prednost Zijača :D

giphy.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364158#p364158:3dj79rfc je napisao(la):
Дошљак » 25 Dec 2015 00:14[/url]":3dj79rfc]Замислите да крену да калеме оне округле старе фарове на овај тролејбус као што раде са Белкомунашима? :p

Колко видим већ има округласте фарове тако да можда неће бити тако лоше
 
На ове мање лед фарове у кривудавом бранику да накалемимо оне округле од фиће? :p
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366448#p366448:t4cm22v0 je napisao(la):
vucko » 12 Jan 2016 01:25 pm[/url]":t4cm22v0]Još jedna prednost Zijača :D

giphy.gif
hahahaha dobra fora :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Kaко их није срамота ових избледелих налепница?
 
ma njih nista nije sramota ako se kotrlja to im je onda very nice :twisted:
 
Коначно неки квалитетан текст у вези ЈГП-а :gobb:
BUDUĆNOST Trole u Beogradu rade 69 godina, a da li će ih zameniti elektrobusevi?

Možda nas nekad nerviraju kad padne mreža ili nestane struje, ali dovoljno je da zamislite da na svakih 50 sekundi kod Trga stane jedan autobus pa da shvatite zašto su trolejbusi u centru grada nezamenljivi.

5450df2b27fcd34532b1106f08067c13.jpeg


U vožnji su čak 5 do 6 puta jeftiniji u odnosu autobuse, ne zagađuju vazduh i dobro savladavaju uspone, ali glavna mana je - kontaktna mreža, koja ne samo što naružuje izgled grada već zahteva i dodatna ulaganja.

Na ulicama Beograda oni su već 69 godina, a ako kažu u GSP-u voziće i u budućnosti, a jedna od ideja gradskog prevoznika je da i linije 15 i 84 postanu trolejbuske. Ni novi električni autobusi neće istisnuti trolejbuse, već će njihova moderna tehnologija, naprotiv, biti podstrek je za dalji razvoj trolejbusa.


2d9ec87cdbf072c790f04e64f709668d.jpeg


Trolejbusi su u eksploataciji 5 do 6 puta jeftiniji u odnosu na dizel autobus, a performanse motora su bolje, pa lakše startuju i savladavaju uspone. Međutim, cena kvalitetnog trolejbusa je od 350 do 500 hiljada evra, a mreža takođe zahteva velika investiciona ulaganja. To nisu samo vodovi, već i podstanice koje su veoma skupe. Kada smo pre oko dve godine razmišljali o kupovini gasnih autobusa, došli smo na ideju da proširimo trolejbusku mrežu na linije 15 i 84, ali troškovi su bili veliki - kazao je Željko Milković, direktor GSP-a.

8e1ed41e8f23f1204b32a4d80b5ed936.jpeg


Kontaktna mreža smatra se najvećom manom trolejbusa jer fizički naružuje izgled grada, ali i za taj problem postoji rešenje. Proizvođači trolejbusa već sada imaju u ponudi vozila koja mogu da rade kombinovano: sa mrežom i bez nje. Kada se “trole” spuste, napajanje ide iz akumulatora. Jedan takav trolejbus Beograd će ove godine dobiti na testiranje od beloruska fabrika autobusa MAZ, koja počinje da proizvodi i trolejbuse.

e7291c82a35e133183b644900896f650.jpeg


Fabrika nam je ponudila trolejbus za besplatno šestomesečno testiranje, a očekujemo da stigne u maju ili junu. Takav trolejbus mogao bi da prođe delove trase bez kontaktne mreže, i takva vozila bi sigurno došla u obzir ako bismo širili mrežu ka Zemunu. I ruska “Trolza” nudi vozilo koje može da prođe i 15-20 kiometara sa autonomim napajanjem - kaže Milković.

I 83 beogradskih trolejbusa imaju mogućnost da prođu oko 500 metara bez napajanja, ali se ta mogućnost koristi samo u situacijama kada je potrebno pomeriti vozilo u slučaju kvara na mreži.

Na naše pitanje zbog čega GSP umesto elektrobuseva nije nabavio trolejbuse koji bi mogli da prođu Slaviju ili Trg sa spuštenim “trolama” Milković odgovara da je glavni razlog bio želja da konačno sustignemo najsavremenije tehnologije.

-Baterije trolejbusa se pune u noćnim satima i to je dugo punjenje koje traje i do sedam sati, a naša vozila dolaze u garažu oko dva po ponoći i izlaze pre četiri sata ujutro. Baterije su teške su i potrebno je da se zagrevaju tokom vožnje, a one sadrže i kiseslinu. Svuda u svetu ide se na brzo punjenje, kakvo ima elektrobus koji smo naručili. Godinama kaskamo i ovo je dobra prilika da se učimo na najsavremenijoj tehnologiji. Možda će njenim razvojem doći i do modifikacije, pa da se tehnika sa elektrobuseva primeni na trolejbuse kako bi mogli da voze i u ulicama koje nemaju mrežu. Razlike između električnih autobusa i trolejbusa nestaju, ali trolejbusi definitivno imaju budućnost - kazao je Milković.

Ograničenja elektrobusa sa brzim punjenjem postoje, ali i njih je moguće premostiti.

- Sa punjenjem od 5 do 8 minuta na okretnici elektrobus može da pređe 25 kilometara. Ako se, pak, trasa ne projektuje dobro gužve ili zastoji u saobraćaju mogu da budu problem. Mi smo zbog toga projektovali upola kraću liniju, tako da je sigurnost da se autobus neće isprazniti 50 posto. Rizik postoji, kako će sve da funkcioniše videćemo u praksi. Vreme punjenja na okretnicama može i da se smanji, ako se uvede neki dodatni punjač na trasi. On košta izmešu 80 i 90 hiljada evra, a postoji i mogućnost da se ti elektrobusevi napajaju i preko trolejbuske mreže - objasnio je Milković.

Trasa budućeg elektrobusa

Vukov spomenik - Bulevar kralja Aleksandra - Terazijski tunel - Brankov most - Milentija Popovića - Bulevar Zorana Đinđića - Antifašističke borbe - Bulevar Milutina Milankovića - Đorđa Stanojevića - Belvil (Delta siti)

Troškovi

Mesečni trošak za gorivo GSP-a je oko 410 miliona dinara, a mesečni račun za električnu energiju (tramvaji, trolejbusi, zgrade i pogoni) je 25-30 miliona dinara. Trošak vožnje trolejbusa je 5-6 puta manji od troška vožnje autobusa.

Istorijat

U tabeli je iznačen početak rada linije, ali u početnoj fazi neke od linija imale su kraću trasu.


Današnja linija 22 (nekada 11) najstarija je linija u gradu koja i dalje funkcioniše. To je ujedno i jedina linija koja je opstala posle 1973. godine, uprkos odluci da se trolejbusi u potpunosti ukinu. GSP je na ovaj način želeo da sačuva trolejbuski saobraćaj, a liniju je pravdao i činjenicom da u tom trenutku nije bilo dovoljno autobusa. Deset godina kasnije, na pravcu ove linije nastale su najpre 19-ica i 21-ica, a potom i 29-ka.

блиц
 
Штета што су одустали од 15 и 84 као тролејбуских линија :( Коначно и да видимо колико је електропревоз јефтинији од аутобуса.
 
Ja sam pre za 31... Mreža ima na početku, i na kraju. Trebalo bi izgraditi samo kroz Ustaničku i u Bulevaru oslobođenja, a preko Autokomande može da radi na baterije, da kvarovi na mreži ne bi pravili zastoj.
 
Троле треба уводити на трасама на којима позитивне карактеристике тролејбуског саобраћаја највише могу утицати на побољшање самог саобраћаја и живота становништва на траси.

У том смислу, конверотвање 15, 31 и 84 није довољно оправдано.

По мом мишљењу, линија коју би најпре требало конвертовати у тролејбуску је 35, из два разлога:

1. пролази кроз најзагађенију улицу у Београду, Деспота Стефана
2. има можда најстрмији успон у Београду, улицом Сланачки пут

Мрежа би се поставила кроз Деспота Стефана до Панчевачког моста, а потом би се наставила тек од раскрснице Вишњичке и Сланачког пута до Сланаца.

На тај начин се пружа могућност у конвертовање још неких линија ка Панчевачком мосту у тролејбуске и реализација оне идеје о измештању аутобуског терминуса са Трга Републике на локацију код Панчевачког моста, одакле би се до центра путовало само том тролом 35.
 
Vrh